Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

står i nettavisen, at arsenal på nytt er interessert i stekelenburg. jeg må si jeg blir meget skuffet om det nå blir hentet inn en ny keeper. woj har vist at han er de som det absolutt bør satses på. pengene som skal brukes, bør brukes på en fs og en dm.

Fra å være en av de som har ropt på ny målvakt, så har jeg faktisk endret mening etter det som våre polske sisteskanser har vist denne sesongen. Szzzz og Fab har vist gode takter i år og det eneste "spørsmålet" jeg har er om Fabianski er villig til å gå inn i en ny periode som 2. keeper. Det er ingen grunn til at Szczęsny ikke skal bli den neste målvakta med nr. 1 på ryggen (jeg tar det for gitt at Almunia skifter beite til sommeren), og det kan da bli en ny lang periode for Fabianski på benken.

 

Ellers så støtter jeg fullt opp om ønsket av forsterkning i midtforsvaret og på defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg tror denne spilleren er linket før hos oss, men Obafemi Martins er en spennende spiller og jeg tror han hadde vært bra for oss.

Er du seriøs nå?`

 

Slik jeg ser det trenger vi en spiss om kan binde sammen midtbanen og angripet og fungere nesten like som playmaker som goalgetter. Robin van Persie er for eksempel ekspert på dette, og hodesterke spillere som Bendtner og Chamakh passer også inn i den type roller.

 

Oba Martins, det eneste han er i stand til er å utfordre bakrom. Dessuten har han ikke vært på sitt beste siden tiden i Inter. Og DET, begynner å bli en del år siden nå.

Link to comment
Share on other sites

Er du seriøs nå?`

 

Slik jeg ser det trenger vi en spiss om kan binde sammen midtbanen og angripet og fungere nesten like som playmaker som goalgetter. Robin van Persie er for eksempel ekspert på dette, og hodesterke spillere som Bendtner og Chamakh passer også inn i den type roller.

 

Oba Martins, det eneste han er i stand til er å utfordre bakrom. Dessuten har han ikke vært på sitt beste siden tiden i Inter. Og DET, begynner å bli en del år siden nå.

 

Veldig enig med deg angående Martins. Husker det var snakk om han for 2-3 år siden for en veldig lav pris og at han da ville vært en interessant spiller som backup for RvP og Adebayor, men formen hans har vært dalende hele veien siden han spilte i Inter som du sier og han har nå prøvd seg i Tyskland og Russland (på lån fra Rubin Kazan) uten å lykkes. En grei spiss å kaste innpå når det andre laget etterlater seg en del bakrom, men ikke i nærheten av å være god nok til å forsterke oss betraktelig.

 

Ellers så er jeg også enig med deg om at vi skulle ha fått inn en spiss som dette, men jeg klarer ikke å se at dette skjer uten at Bendtner forsvinner i sommer.

Link to comment
Share on other sites

<_<-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 28 2011, 12:48 AM) 218636[/snapback]

Veldig enig med deg angående Martins. Husker det var snakk om han for 2-3 år siden for en veldig lav pris og at han da ville vært en interessant spiller som backup for RvP og Adebayor, men formen hans har vært dalende hele veien siden han spilte i Inter som du sier og han har nå prøvd seg i Tyskland og Russland (på lån fra Rubin Kazan) uten å lykkes. En grei spiss å kaste innpå når det andre laget etterlater seg en del bakrom, men ikke i nærheten av å være god nok til å forsterke oss betraktelig.

 

Ellers så er jeg også enig med deg om at vi skulle ha fått inn en spiss som dette, men jeg klarer ikke å se at dette skjer uten at Bendtner forsvinner i sommer.

 

Skulle ikke forundre meg om Bendtner forsvinner. Han er neppe en spiller som trives spesielt godt på benken. Om han blir eller ikke, så ønsker jeg en spiss til som gir oss mange mål. Chamakh startet bra, men nå har det vært lenge rolig på den fronten.

 

Rosicky er vel også en man som har gjort sitt i Arsenal? Lenge mellom høydepunktene. Ny mann må inn.

 

Hadde heller ikke skadet med en skikkelig DM. Song har vist at han kan, men svinger veldig om dagen.

 

Ønsker også en etablert og solid stopper, som kan danne et par med Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

<_<--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 28 2011, 12:48 AM) 218636[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Veldig enig med deg angående Martins. Husker det var snakk om han for 2-3 år siden for en veldig lav pris og at han da ville vært en interessant spiller som backup for RvP og Adebayor, men formen hans har vært dalende hele veien siden han spilte i Inter som du sier og han har nå prøvd seg i Tyskland og Russland (på lån fra Rubin Kazan) uten å lykkes. En grei spiss å kaste innpå når det andre laget etterlater seg en del bakrom, men ikke i nærheten av å være god nok til å forsterke oss betraktelig.

 

Ellers så er jeg også enig med deg om at vi skulle ha fått inn en spiss som dette, men jeg klarer ikke å se at dette skjer uten at Bendtner forsvinner i sommer.

Skulle ikke forundre meg om Bendtner forsvinner. Han er neppe en spiller som trives spesielt godt på benken. Om han blir eller ikke, så ønsker jeg en spiss til som gir oss mange mål. Chamakh startet bra, men nå har det vært lenge rolig på den fronten.

 

Rosicky er vel også en man som har gjort sitt i Arsenal? Lenge mellom høydepunktene. Ny mann må inn.

 

Hadde heller ikke skadet med en skikkelig DM. Song har vist at han kan, men svinger veldig om dagen.

 

Ønsker også en etablert og solid stopper, som kan danne et par med Vermaelen.

 

Chamakh er en god spiller han, men han måtte jo tross alt spille alle kamper i sin første sesong i England. Så dette var nok veldig fysisk krevende for han og etter dette har han ikke spilt en eneste kamp fra start så sånn sett er det kanskje ikke så rart han har fått seg en skikkelig formdupp.

 

Rosicky er jeg helt enig i. Dessverre langt ifra god nok for Arsenal, men vi har Ramsey som nå kommer tilbake og samtidig Henri Lansbury som imponerer stort på utlån hos Norwich. Samtidig er det snakk om Eden Hazard og hvis han kommer inn så tror jeg vi er sikret akkurat her.

 

Når det gjelder Song så er det kanskje ikke så rart at han sliter litt om dagen. Han er sammen med Wilshere den spilleren som har spilt mest og samtidig pådro han seg jo også denne skaden mot Everton. Etter det har han ikke lignet på seg selv. En backup som gjør at Song får hvilt seg litt innimellom har jeg mast på nå i et par sesonger, men det har ikke skjedd. Forhåpentligvis får han hvilt seg mot Leyton Orient mtp. at Diaby mest sannsynligvis spiller.

 

Djourou, Vermaelen og Koscielny er alle spillere som er gode nok og har potensiale til å være verdensklasse, men de er fortsatt utrolig unge (24, 25, 25) og det er helt klart rutinen og erfaringene som mangler. Squillaci er et greit fjerdevalg, men problemet med alle disse stopperne her er jo at de har så og si null erfaring med å spille i Premier League. Koscielny og Squillaci kom til Arsenal forrige sommer, mens Vermaelen kom sommeren før der, men han har jo vært skadet hele sesongen. Djourou var skadet hele 09/10 sesongen og selv om han er den yngste midtstopperen vi har som spiller for førstelaget er det fortsatt han som har båret resten av forsvaret med unntak av Sagna.

 

En spiss, Eden Hazard, en backup for Song (hvis ikke Frimpong får sjansen) og kanskje en ny midtstopper til sommeren så tror jeg vi stiller meget sterkt. Særlig hvis unggutter som Ramsey, Lansbury og Frimpong slår til.

 

Spissen jeg helst vil se er fortsatt Benzema og av midtstoppere der ute er Mamadou Sakho og Neven Subotic to stoppere jeg gjerne ville sett i Arsenal drakta, men jeg tviler sterkt på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha en maskin som skorer mål, lager assists, jobber hardt og ALDRI blir skadet.. Hjelper jo faen ikke med en RvP som spiller maks 15 kamper pr. sesong

 

hvor mange slike spillere finnes det egentlig? :P

Link to comment
Share on other sites

hvor mange slike spillere finnes det egentlig? :P

 

Haha nei lurte på det samme selv. Er vel kun Messi som så og si aldri er skadet og gjør alt dette. Ellers er jeg helt blank på noen andre som passer til denne beskrivelsen :P

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 2 2011, 01:19 AM) 218841[/snapback]

Haha nei lurte på det samme selv. Er vel kun Messi som så og si aldri er skadet og gjør alt dette. Ellers er jeg helt blank på noen andre som passer til denne beskrivelsen :P

Clysteriano Ronaldo?

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 2 2011, 01:19 AM) 218841[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Haha nei lurte på det samme selv. Er vel kun Messi som så og si aldri er skadet og gjør alt dette. Ellers er jeg helt blank på noen andre som passer til denne beskrivelsen :P

 

Clysteriano Ronaldo?

 

"Jobber hardt". Er ikke akkurat den beskrivelsen man gir av Ronaldo :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 2 2011, 11:56 AM) 218859[/snapback]

"Jobber hardt". Er ikke akkurat den beskrivelsen man gir av Ronaldo :P

Han jobber jo hardt når han har ballen. Jobber hardt med hindre motspillere såvel som medspillere å få tak i ballen :P

Link to comment
Share on other sites

Messi jobber heller ikke så jævelig mye uten ball heller :P

 

Det gjør han faktisk. Uten det så ville ikke det kollektive presset til Barcelona vært så vanvittig bra. Alle må jobbe for hverandre :P

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 2 2011, 01:52 PM) 218882[/snapback]

Det gjør han faktisk. Uten det så ville ikke det kollektive presset til Barcelona vært så vanvittig bra. Alle må jobbe for hverandre :)

Så legg inn et bud på Messi da! :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2sporten.no/fotball/spania/-a...et-3432452.html

 

Har vel siden 2008 ønsket å se Benzema i en Arsenal drakt og det er ikke akkurat mindre ønskelig nå. Har slitt med formen i Real Madrid i lang tid, men har denne sesongen hatt en bedre sesong i Europa og i cupene. Dog har han slitt i serien, men han har scoret en del viktige mål.

 

Aldri vært noen tvil om ferdighetene til Benzema, men holdningene har det til tider blitt stilt spørsmål rundt. Jeg mener at hvis man kan få spilleren til en brøkdel av millionene Real Madrid punget ut så er han absolutt verdt å ta en sjanse på. Særlig når vi dessverre ikke kan stole på at van Persie skal spille 40+ kamper hver sesong.

Link to comment
Share on other sites

Benzema villle i mine øyne vært en drømmesignering. Potensiellet er enormt hos han, han er en komplett spiss alà hva den originale Ronaldo var, rå kraft, hurtighet og avslutningsferdigheter.

Som du skriver Stefan B har det vel vært noen episoder rundt holdningene til Benzema, men tror det er noe Wenger kan få has på om det skulle være ett problem.

Er ganske sikker på at Benzema som spiss hos Arsenal ville levert 25+ i PL hver sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ikke en gang kongen leverte 25+ i løpet av hver sesong i PL, personlig har jeg aldri latt meg imponere av Benzema og det her kjøpet skjer aldri i livet med Vela, Bendtner, Chamakh og RvP i stallen, selv om det kunne vært spennende å få inn en annen type spiss.

Link to comment
Share on other sites

Ikke en gang kongen leverte 25+ i løpet av hver sesong i PL, personlig har jeg aldri latt meg imponere av Benzema og det her kjøpet skjer aldri i livet med Vela, Bendtner, Chamakh og RvP i stallen, selv om det kunne vært spennende å få inn en annen type spiss.

 

Rundt 20 ville nok vært mer sannsynlig i ligaen. 30+ i alle turneringer er han kapabel til hvis han hadde spilt i Arsenal.

 

Bendtner har selv sagt at han må vurdere situasjonen sin etter sesongen for målet hans for neste sesong er å være fast på laget. Og hvis van Persie er frisk så er det ingen sjanse i havet for at han danker ut Robin, men samtidig er han heller ikke god nok til å være førstevalg. Med mangler på fart og teknikk så kommer han aldri til å være den komplette spissen vi må ha for at formasjonen vår skal fungere optimalt.

 

Ser det som lite sannsynlig at Benzema kommer selv, men jeg har aldri vært i tvil om kvalitene hans. Pluss med Benzema og van Persie på rotering så ville vi hatt to meget gode spisser. Dog tror jeg også vi har en spiller som kan oppnå nogenlunde det samme som Benzema hvis han bare får sjansen. Den spilleren er Carlos Vela. Fart, teknikk, spilleforståelse og en meget god avslutter. Det eneste han mangler litt på er fysikken, men styrke kan han alltids forbedre. Luftstyrken og høyden sin derimot er en mangel, men det har ei heller aldri vært vår store styrke ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare Chamakh kunne utviklet de delene av spillet han MÅ utvikle for å bli en virkelig toppspiss...

 

Jeg har, desverre, ikke allverdens tro på det. Ei heller med Bendtner. Vela har potensialet, men har på følelsen han først vil blomstre

når/hvis han går til en mindre fysisk liga.

 

Skulle gjerne sett en ny spiss inn porten selv. GJERNE Benzema

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare Chamakh kunne utviklet de delene av spillet han MÅ utvikle for å bli en virkelig toppspiss...

 

Jeg har, desverre, ikke allverdens tro på det. Ei heller med Bendtner. Vela har potensialet, men har på følelsen han først vil blomstre

når/hvis han går til en mindre fysisk liga.

 

Skulle gjerne sett en ny spiss inn porten selv. GJERNE Benzema

 

Som jeg har sagt før om Chamakh så er han helt frem til han kommer til målet en meget god spiller. Gode løp, meget god teknikk, bra overblikk og fysikk (sterk i kroppen og meget god på hodet). Det eneste som sperrer for han er at hver gang han har en mulighet til å score mål så prøver han heller på en pasning til en medspiller eller så venter han for lenge og muligheten blir borte. Skjerper han seg på dette området så kan han bli en meget god spiss for oss.

 

Bendtner har som sagt målteften, men mangler det viktigste som man trenger som spiss i Arsenal. Og det er teknikk. Farten er heller ikke mye og skryte av.

 

Vela tror jeg vil lykkes i Premier League hvis han får sjansen, men utifra hva Wenger har gitt han av spilletid og tillit så tror jeg lite på dette dessverre.

 

Benzema inn og Bendtner ut ville vært fantastisk, men det skjer bare ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...