Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Å lede ligaen med 1 kamp mindre spilt enn de fleste storlaga er definitivt noe å skryte av.

Arsenal har vist et spill og et kollektivt samarbeid det oser kvalitet av.

Så å nyte suksessen ser jeg ingen så helst problemer med.

Arsenals stall ser ut som den er sterkere og bredere enn noen

hadde trodd på forhånd.

 

og av den grunn du nevner her så skjønner jeg ikke at noen maser på nye spillere, ka skal vi med det liksom???

vi har mer en dobbel dekning på alle plasser og reservelaget rundt spiller newcasle, ser ingen som helst grunn til at vi skal kjøpe noen som helst per dags dato..

 

og hvis vi skulle bytte ut noen er mitt ønske en direkte replacement for mad-jens, til og med det ser unødvendig ut ;D

Skjønner godt argumentene om at vi ikke må kjøpe spillere. Men tror det blir noe uheldig å følge en slik tenkning. Det er viktig for kontinuiteten at man hele tiden skifter noe. Ille ville det være om vi plutselig en dag skulle bytte ut mange spillere.Det ideelle hadde vært om man alltid klarte bytte ut det svakeste ledd eller spiller med liten framtid på dette nivået med en spiller som er bedre og har lenger framtid som topp spiller foran seg.

Dette skjønner Wenger. Derfor solgte han Henry. Derfor vil han ogå bytte ut et par spillere i januar. Tror jeg.

 

Helt uenig med deg.

Det er liten vits og totalt unødvendig å kjøpe spillere i januar måned hvis det ikke er behov for det.

En annen sak er å skifte noe når sesongen er ferdig og nye kjøp får en måned for å spille seg inn

og gjøre seg kjent.

Reyes er unntaket på januar kjøp og jeg ser absolutt ikke noe behov for spillerkjøp så lenge

vi har unge spennende ambisiøse spillere som kjemper for en plass på laget.

Akkurat nå har vi dobbel dekning på alle plasser og så god konkurranse om plassene

er det lenge siden vi har hatt.

 

Jeg er enig med deg. Det er gunstigere å handle på sommeren. Men er du enig i ideen om at kontinuitet krever gradvis utskiftning. Og at Wenger er den beste i verden til å fange det rette tidspunkt for kjøp og salg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste nylig her at wenger hadde fått mellom 500 og 1000 millioner kroner til spillerkjøp

 

håper han bruker litt av det på noen klassespillere

 

 

hvorfor skal du ha klassespillere? måten wenger gjør det på nå, med suksess!, er jo så overlegent deilig!

leder over, og spiller 10 ganger bedre, enn klubber som Manu,Chelsea,`Pool. Klubber som har brukt uttalige pundsedler i strebenen etter suksess. Mens Arsene gjør det med klasse, med stil ! :P

helt enig berkamp88!! :P

Wenger gjør det med stil ;D

Link to comment
Share on other sites

Derimot kunne det vert artig å se litt nærmere på Sergio Aguero. OM-spilleren til Atl. Madrid er et sinnsykt talent og har iponert meg mye både i U20VM og i spansk serie. Men selv om han er sinnsykt god, gjenstår det jo å se på hans personlighet da...

 

Vil være helt på trynet å hente enda en sentral offensiv midtbanespiller, vi har allerede to som ikke får spille det og dermed må trekke ut på dårligere posisjoner for dem på kantene. Nei, hvis vi skal hente noe på midten så er det en god gammeldags ving som kan legge inn og utfordre sidebacken direkte.

 

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant ;D hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

Ved kjøpet av Diara har vi nå Diarra,Diaby,Gilberto,Cesc,Song,Denilson og Flamstern som har sentral midtbane som sin favoritt-posisjon. Så enig med deg at vi ikke trenger flere der.

Hvis vi skulle henta en ville jeg også hatt en kantspiller, men da ikke en klassisk ving type, heller en som er "suited" til vårt spilesystem.

 

Hvis Hleb, Rosicky(som jo har hamstring skada annahver uke :P ) er skada, skulle jeg gjerne hatt bedre alternativer. Klart, Diaby har jo spilt der, men jeg synes ikke han burde spille på kant over lengre perioder. Denilson har vært prøvd, Flamini... men blir liksom ikke helt der,og er ikke de man vil ha der hvis Hleb,Tomas er ute i et par måneder. Eboue har spilt HM, men jeg synes han burde forbli back selv om han har gjort det dugelig på midtbanen. Glemte nå egentlig Walcott helt, men må jo sies at heller ikke han har prestert veldig godt på kant og Wenger sier jo selv at Theo i fremtiden vil nok bli benyttet som spiss. Så får vi håpe det har samme effekt som når Wenger bytta Henry fra venstre kant til forward :P Mange alternativer gått gjennom nå og derfor absolutt ingen krise om vi ikke kjøper noen fremover.

 

Evt også en spiss. Sorry, pesimistisk det her, men har ikke troa på dansken vår desverre.. :P Håper inderlig jeg tar feil naturligvis...

Link to comment
Share on other sites

veldig my bra du sier der ben lakris..Den eneste jeg vil ha ut er mad-jens...

en ving jeg vil har Ricardo quaresma...han er helt K O N G E !

 

tror ikke vi henter Quaresma, men Modric er linket og er en av verdens beste midtbanespiller talenter! :huh:

er han ving ??

vil ikke ha en ny sentral mitt

Link to comment
Share on other sites

Å lede ligaen med 1 kamp mindre spilt enn de fleste storlaga er definitivt noe å skryte av.

Arsenal har vist et spill og et kollektivt samarbeid det oser kvalitet av.

Så å nyte suksessen ser jeg ingen så helst problemer med.

Arsenals stall ser ut som den er sterkere og bredere enn noen

hadde trodd på forhånd.

 

og av den grunn du nevner her så skjønner jeg ikke at noen maser på nye spillere, ka skal vi med det liksom???

vi har mer en dobbel dekning på alle plasser og reservelaget rundt spiller newcasle, ser ingen som helst grunn til at vi skal kjøpe noen som helst per dags dato..

 

og hvis vi skulle bytte ut noen er mitt ønske en direkte replacement for mad-jens, til og med det ser unødvendig ut :huh:

Skjønner godt argumentene om at vi ikke må kjøpe spillere. Men tror det blir noe uheldig å følge en slik tenkning. Det er viktig for kontinuiteten at man hele tiden skifter noe. Ille ville det være om vi plutselig en dag skulle bytte ut mange spillere.Det ideelle hadde vært om man alltid klarte bytte ut det svakeste ledd eller spiller med liten framtid på dette nivået med en spiller som er bedre og har lenger framtid som topp spiller foran seg.

Dette skjønner Wenger. Derfor solgte han Henry. Derfor vil han ogå bytte ut et par spillere i januar. Tror jeg.

 

Helt uenig med deg.

Det er liten vits og totalt unødvendig å kjøpe spillere i januar måned hvis det ikke er behov for det.

En annen sak er å skifte noe når sesongen er ferdig og nye kjøp får en måned for å spille seg inn

og gjøre seg kjent.

Reyes er unntaket på januar kjøp og jeg ser absolutt ikke noe behov for spillerkjøp så lenge

vi har unge spennende ambisiøse spillere som kjemper for en plass på laget.

Akkurat nå har vi dobbel dekning på alle plasser og så god konkurranse om plassene

er det lenge siden vi har hatt.

 

Jeg er enig med deg. Det er gunstigere å handle på sommeren. Men er du enig i ideen om at kontinuitet krever gradvis utskiftning. Og at Wenger er den beste i verden til å fange det rette tidspunkt for kjøp og salg.

 

Ja det er jeg enig i,MEN akkurat nå er vi i en situasjon vi aldri har vært i før. Vi

har haugevis med unge sultne kvalitetsspillere som borger for kontinuitet og kvalitet.

Men ja normalt sett har jeg alltid syns det er sunt med et par spillerkjøp om sommeren.

Nå er jeg usikker om det trengs med den skokken av ungutter som banker på døra.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...7450293,00.html

Link to comment
Share on other sites

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant :blink: hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

 

Nei men vi kan vel strengt tatt ha 1 spiller i en tropp på over 20 som kan spille slik vel!? Vi må variere litt i vårt spill, ikke bare trykke det inn i midten der alle lag kan ha vett og forstand til å fylle opp med spillere og dermed demme opp. Uansett ville ikke denne spilleren vært noe annet enn et andrevalg bak Rosicky og Hleb som jeg føler meg ganske sikker på at Wenger alltid har med når de er 100% fit. At vi skal kjøpe enda en "omstendelig" spiller som trives i midten er jeg sterkt imot. I den rollen har vi allerede Fabregas, og den rollen skal han ha i mange sesonger i Arsenal. Rosicky og Hleb er begge omskolert til spill på sidene og det har kostet mye for kvaliteten på deres spill inntill nå. På vingene er det litt tynt og stallen skriker etter min mening etter venstrebeinte spillere. En anvendelig venstrebeint midtbanespiller som er 22-23 år, som har vist en del bra på høyt internasjonalt nivå men fortsatt kan formes litt av Wenger. Det ville etter min mening vært drømmesigneringen som ville gjort vår tropp mye bedre. Dog, må Wenger se an hvor mange vi kommer til å miste til AfrikaMesterskapet når han evt. handler i Januar. En midtstopper må inn, enten Djourou eller en annen. Voldsomt mange sterke stoppere i Barca, om vi er heldige blir en av de benket og misfornøyd slik at vi kan hente han billig. Det er en veldig tøff balansegang mellom å ikke ødelegge det vi har og ikke tror for mye på de vi har.

Link to comment
Share on other sites

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant :P hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

 

Nei men vi kan vel strengt tatt ha 1 spiller i en tropp på over 20 som kan spille slik vel!? Vi må variere litt i vårt spill, ikke bare trykke det inn i midten der alle lag kan ha vett og forstand til å fylle opp med spillere og dermed demme opp. Uansett ville ikke denne spilleren vært noe annet enn et andrevalg bak Rosicky og Hleb som jeg føler meg ganske sikker på at Wenger alltid har med når de er 100% fit. At vi skal kjøpe enda en "omstendelig" spiller som trives i midten er jeg sterkt imot. I den rollen har vi allerede Fabregas, og den rollen skal han ha i mange sesonger i Arsenal. Rosicky og Hleb er begge omskolert til spill på sidene og det har kostet mye for kvaliteten på deres spill inntill nå. På vingene er det litt tynt og stallen skriker etter min mening etter venstrebeinte spillere. En anvendelig venstrebeint midtbanespiller som er 22-23 år, som har vist en del bra på høyt internasjonalt nivå men fortsatt kan formes litt av Wenger. Det ville etter min mening vært drømmesigneringen som ville gjort vår tropp mye bedre. Dog, må Wenger se an hvor mange vi kommer til å miste til AfrikaMesterskapet når han evt. handler i Januar. En midtstopper må inn, enten Djourou eller en annen. Voldsomt mange sterke stoppere i Barca, om vi er heldige blir en av de benket og misfornøyd slik at vi kan hente han billig. Det er en veldig tøff balansegang mellom å ikke ødelegge det vi har og ikke tror for mye på de vi har.

 

nei her er jeg faktisk uenig med deg. ser ikke poenget i å ha en sånn spiller når wenger har en så tydelig visjon på hvordan arsenal skal spille. og som du jo vet innebærer ikke den innlegg fra kant, men heller kjappe kombinasjoner på små flater med få touch, også omtalt som "The Beutiful Game" ;) Og det er det !

Tydelig at du ikke synes det..? :D Og til denne måten å spille fotball på trenger vi Rosicky, Hleb som er håndplukket av wenger for å få til dette spillet og ikke en typisk ving som ikke har de nødvendige kvalitetene til denne spillstilen. Enig i at Rosicky og Hleb kanskje ikke har fått ut sitt beste i Arsenal ennå på kant, men de har på ingen måte gjort seg bort og vil nok bli bedre med tida. Bare synd at Rosicky sliter så mye med skader som han gjør og aldri får kommet skikkelig i "siget"

Link to comment
Share on other sites

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant ;) hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

 

Nei men vi kan vel strengt tatt ha 1 spiller i en tropp på over 20 som kan spille slik vel!? Vi må variere litt i vårt spill, ikke bare trykke det inn i midten der alle lag kan ha vett og forstand til å fylle opp med spillere og dermed demme opp. Uansett ville ikke denne spilleren vært noe annet enn et andrevalg bak Rosicky og Hleb som jeg føler meg ganske sikker på at Wenger alltid har med når de er 100% fit. At vi skal kjøpe enda en "omstendelig" spiller som trives i midten er jeg sterkt imot. I den rollen har vi allerede Fabregas, og den rollen skal han ha i mange sesonger i Arsenal. Rosicky og Hleb er begge omskolert til spill på sidene og det har kostet mye for kvaliteten på deres spill inntill nå. På vingene er det litt tynt og stallen skriker etter min mening etter venstrebeinte spillere. En anvendelig venstårebeint midtbanespiller som er 22-23 år, som har vist en del bra på høyt internasjonalt nivå men fortsatt kan formes litt av Wenger. Det ville etter min mening vært drømmesigneringen som ville gjort vår tropp mye bedre. Dog, må Wenger se an hvor mange vi kommer til å miste til AfrikaMesterskapet når han evt. handler i Januar. En midtstopper må inn, enten Djourou eller en annen. Voldsomt mange sterke stoppere i Barca, om vi er heldige blir en av de benket og misfornøyd slik at vi kan hente han billig. Det er en veldig tøff balansegang mellom å ikke ødelegge det vi har og ikke tror for mye på de vi har.

 

nei her er jeg faktisk uenig med deg. ser ikke poenget i å ha en sånn spiller når wenger har en så tydelig visjon på hvordan arsenal skal spille. og som du jo vet innebærer ikke den innlegg fra kant, men heller kjappe kombinasjoner på små flater med få touch, også omtalt som "The Beutiful Game" ;) Og det er det !

Tydelig at du ikke synes det..? :P Og til denne måten å spille fotball på trenger vi Rosicky, Hleb som er håndplukket av wenger for å få til dette spillet og ikke en typisk ving som ikke har de nødvendige kvalitetene til denne spillstilen. Enig i at Rosicky og Hleb kanskje ikke har fått ut sitt beste i Arsenal ennå på kant, men de har på ingen måte gjort seg bort og vil nok bli bedre med tida. Bare synd at Rosicky sliter så mye med skader som han gjør og aldri får kommet skikkelig i "siget"

Ikke må vi glemme at både Rosicky og Hleb er best når de spiller som en offensiv sentral midtbanespiller. Wenger ønsker å la de starte på kanten, og heller trekke innover i midten etterhvert for å få backene våre til å bruke det rommet som åpner seg på kanten da. Sånn har Wenger alltid likt å spille. Hvem kan vel glemme Dixon og Winterburns raid på kantene, for så å slå gode innlegg til feks Ian Wright? Eller Pires, Overmars og Ljungberg som skjærte inn fra kantene sine for så å avslutte?

 

Nei, en typisk vingspiller som går til dødlinja og slår innlegg vil nok ikke fungere med dette laget. Da måtte han i såfall blitt omskolert til back, for så å komme til innlegg fra den posisjonen.

Og nå som vi har begynt å få gode innlegg fra våre backer, hva skal vi da med en ving som kan slå innlegg, når Rosicky og Hleb 9 av 10 ganger vil gå innover i banen for så å slå en flott gjennombruddspasning, eller skyte selv?

Link to comment
Share on other sites

Rene ønskedrømmer fra meg blir vel disse:

 

1. Samir Nasri

2. Obafemi Martins

3. Luca Modric

 

1. = Nasri er et meget stort talent. Jeg har riktignok ikke sett allverdens av ham, men jeg har sett ham litt på landslaget, og der har han virket frisk. Bare at han er på det franske landslaget sier egentlig sitt. En spiller med meget god teknikk og fart. I tillegg er han franskmann, noe som gjør at det er mer sannsynlig av Arsenè henter ham.

 

2. = Obafemi Martins. Nuff said, egentlig. Klassespiller. Nå gjenstår det å se om Ade holder mål gjennom en hel sesong, men desverre har jeg mine tvil. RvP er vel bankers, mens det også gjenstår å se hvordan Dudu klarer seg videre. Nicklas bør være tålmodig skal han ha en fremtid i Arsenal.

 

3. = Sett lite av ham, men en allsidig midtbanespiller er alltid meget godt å ha. Skal visst være et stor talent. Hadde nok ikke nevnt ham om ikke Wenger allerede er interessert, og at det hadde vært greit med en Dudu kjenner fra før, med tanke på tilvenningen av England, selv om han og Denilson har funnet tonen raskt.

 

Ellers er det ut med Jens og Phillipe, og Johan hjem. Er også annig på å hente Vela tilbake nå. Vil se hans skills! :P

Link to comment
Share on other sites

kerlon fra brasil.....da hadde vi også hatt en C.Ronaldo/Ronaldinho!

Spiller i brasil for de som ikke vet det!

 

litt OT: nå er det debatt om seltrikset han bruker ofte skal forbys fordi det er "umulig" å ta ballen lovlig i fra den som gjør trikser.

 

 

LINK: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173143

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bare denne tråden limes inn i denne: http://www.gunners.no/forum/index.php?show...533;entry106952 ? Disse to trådene går stort sett ut på det samme, og det her ikke vært nevneverdige bevegelser på sistnevnte tråd etter at denne dukket opp(Det innlegget som dukket opp i den tråden siden denne ble opprettet, handler mye om det samme likevel).

 

Jada, jeg vet at jeg leker forumpoliti igjen...

 

Limt de sammen. Mod

Link to comment
Share on other sites

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant ;) hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

 

Nei men vi kan vel strengt tatt ha 1 spiller i en tropp på over 20 som kan spille slik vel!? Vi må variere litt i vårt spill, ikke bare trykke det inn i midten der alle lag kan ha vett og forstand til å fylle opp med spillere og dermed demme opp. Uansett ville ikke denne spilleren vært noe annet enn et andrevalg bak Rosicky og Hleb som jeg føler meg ganske sikker på at Wenger alltid har med når de er 100% fit. At vi skal kjøpe enda en "omstendelig" spiller som trives i midten er jeg sterkt imot. I den rollen har vi allerede Fabregas, og den rollen skal han ha i mange sesonger i Arsenal. Rosicky og Hleb er begge omskolert til spill på sidene og det har kostet mye for kvaliteten på deres spill inntill nå. På vingene er det litt tynt og stallen skriker etter min mening etter venstrebeinte spillere. En anvendelig venstårebeint midtbanespiller som er 22-23 år, som har vist en del bra på høyt internasjonalt nivå men fortsatt kan formes litt av Wenger. Det ville etter min mening vært drømmesigneringen som ville gjort vår tropp mye bedre. Dog, må Wenger se an hvor mange vi kommer til å miste til AfrikaMesterskapet når han evt. handler i Januar. En midtstopper må inn, enten Djourou eller en annen. Voldsomt mange sterke stoppere i Barca, om vi er heldige blir en av de benket og misfornøyd slik at vi kan hente han billig. Det er en veldig tøff balansegang mellom å ikke ødelegge det vi har og ikke tror for mye på de vi har.

 

nei her er jeg faktisk uenig med deg. ser ikke poenget i å ha en sånn spiller når wenger har en så tydelig visjon på hvordan arsenal skal spille. og som du jo vet innebærer ikke den innlegg fra kant, men heller kjappe kombinasjoner på små flater med få touch, også omtalt som "The Beutiful Game" :P Og det er det !

Tydelig at du ikke synes det..? :D Og til denne måten å spille fotball på trenger vi Rosicky, Hleb som er håndplukket av wenger for å få til dette spillet og ikke en typisk ving som ikke har de nødvendige kvalitetene til denne spillstilen. Enig i at Rosicky og Hleb kanskje ikke har fått ut sitt beste i Arsenal ennå på kant, men de har på ingen måte gjort seg bort og vil nok bli bedre med tida. Bare synd at Rosicky sliter så mye med skader som han gjør og aldri får kommet skikkelig i "siget"

Ikke må vi glemme at både Rosicky og Hleb er best når de spiller som en offensiv sentral midtbanespiller. Wenger ønsker å la de starte på kanten, og heller trekke innover i midten etterhvert for å få backene våre til å bruke det rommet som åpner seg på kanten da. Sånn har Wenger alltid likt å spille. Hvem kan vel glemme Dixon og Winterburns raid på kantene, for så å slå gode innlegg til feks Ian Wright? Eller Pires, Overmars og Ljungberg som skjærte inn fra kantene sine for så å avslutte?

 

Nei, en typisk vingspiller som går til dødlinja og slår innlegg vil nok ikke fungere med dette laget. Da måtte han i såfall blitt omskolert til back, for så å komme til innlegg fra den posisjonen.

Og nå som vi har begynt å få gode innlegg fra våre backer, hva skal vi da med en ving som kan slå innlegg, når Rosicky og Hleb 9 av 10 ganger vil gå innover i banen for så å slå en flott gjennombruddspasning, eller skyte selv?

 

 

Hæ? Nå skjønner jeg deg ikke helt her... Spør DU meg hvorfor vi skal kjøpe sånne klassiske vinger?? Det var jo du som vil ha en slik en inn og jeg som argumenterte mot... hehe

Link to comment
Share on other sites

En god gammeldags ving som kan legge in å utfordre sidebacken direkte..?

 

Har du sett Arsenal spille? Sånne typer henter jo ikke wenger. Vi spiller ikke langs ned linja og fyller opp i feltet for crossere. Se på Rosicky og Hleb, se på Pires og Ljungberg... Ingen av dem er av den typen og dette er 100% bevisst selvfølgelig av sjefen. Wenger liker at kantene trekker seg inn og at heller Clichy/Cole , Lauren,Eboue,Sagna på en måte ble/blir kantspillerne våre. Dobling på kant :) hvis du ser på hvem som har lagt de få innleggene det har vært, har det vært Clichy,Troaore, Sagna og ikke Rosicky, Hleb. De gutta legger jo så og si aldri inn.

 

 

Nei men vi kan vel strengt tatt ha 1 spiller i en tropp på over 20 som kan spille slik vel!? Vi må variere litt i vårt spill, ikke bare trykke det inn i midten der alle lag kan ha vett og forstand til å fylle opp med spillere og dermed demme opp. Uansett ville ikke denne spilleren vært noe annet enn et andrevalg bak Rosicky og Hleb som jeg føler meg ganske sikker på at Wenger alltid har med når de er 100% fit. At vi skal kjøpe enda en "omstendelig" spiller som trives i midten er jeg sterkt imot. I den rollen har vi allerede Fabregas, og den rollen skal han ha i mange sesonger i Arsenal. Rosicky og Hleb er begge omskolert til spill på sidene og det har kostet mye for kvaliteten på deres spill inntill nå. På vingene er det litt tynt og stallen skriker etter min mening etter venstrebeinte spillere. En anvendelig venstårebeint midtbanespiller som er 22-23 år, som har vist en del bra på høyt internasjonalt nivå men fortsatt kan formes litt av Wenger. Det ville etter min mening vært drømmesigneringen som ville gjort vår tropp mye bedre. Dog, må Wenger se an hvor mange vi kommer til å miste til AfrikaMesterskapet når han evt. handler i Januar. En midtstopper må inn, enten Djourou eller en annen. Voldsomt mange sterke stoppere i Barca, om vi er heldige blir en av de benket og misfornøyd slik at vi kan hente han billig. Det er en veldig tøff balansegang mellom å ikke ødelegge det vi har og ikke tror for mye på de vi har.

 

nei her er jeg faktisk uenig med deg. ser ikke poenget i å ha en sånn spiller når wenger har en så tydelig visjon på hvordan arsenal skal spille. og som du jo vet innebærer ikke den innlegg fra kant, men heller kjappe kombinasjoner på små flater med få touch, også omtalt som "The Beutiful Game" ;) Og det er det !

Tydelig at du ikke synes det..? :huh: Og til denne måten å spille fotball på trenger vi Rosicky, Hleb som er håndplukket av wenger for å få til dette spillet og ikke en typisk ving som ikke har de nødvendige kvalitetene til denne spillstilen. Enig i at Rosicky og Hleb kanskje ikke har fått ut sitt beste i Arsenal ennå på kant, men de har på ingen måte gjort seg bort og vil nok bli bedre med tida. Bare synd at Rosicky sliter så mye med skader som han gjør og aldri får kommet skikkelig i "siget"

Ikke må vi glemme at både Rosicky og Hleb er best når de spiller som en offensiv sentral midtbanespiller. Wenger ønsker å la de starte på kanten, og heller trekke innover i midten etterhvert for å få backene våre til å bruke det rommet som åpner seg på kanten da. Sånn har Wenger alltid likt å spille. Hvem kan vel glemme Dixon og Winterburns raid på kantene, for så å slå gode innlegg til feks Ian Wright? Eller Pires, Overmars og Ljungberg som skjærte inn fra kantene sine for så å avslutte?

 

Nei, en typisk vingspiller som går til dødlinja og slår innlegg vil nok ikke fungere med dette laget. Da måtte han i såfall blitt omskolert til back, for så å komme til innlegg fra den posisjonen.

Og nå som vi har begynt å få gode innlegg fra våre backer, hva skal vi da med en ving som kan slå innlegg, når Rosicky og Hleb 9 av 10 ganger vil gå innover i banen for så å slå en flott gjennombruddspasning, eller skyte selv?

 

 

Hæ? Nå skjønner jeg deg ikke helt her... Spør DU meg hvorfor vi skal kjøpe sånne klassiske vinger?? Det var jo du som vil ha en slik en inn og jeg som argumenterte mot... hehe

Tror du må lese hvem som har skrevet posten ;)

Link to comment
Share on other sites

aldri hørt om en amerikaner som er god jeg :)

 

Vel.. Brad Friedel er helt ok. Og nede i Portugal driver en unggutt på 19(?) og spiller fin fotball. Mannen jeg snakker om er selvsagt Freddy Adu. Har sett ham i et par kamper etter at han kom til Benfica, og han har alltid virket veldig frisk, og man kan se at han har fotball i seg.

 

Om denne nye amerikaneren er god, skal jeg ikke legge meg opp i, før har sett ham i aksjon selv riktignok.

Link to comment
Share on other sites

aldri hørt om en amerikaner som er god jeg :D

 

Vel.. Brad Friedel er helt ok. Og nede i Portugal driver en unggutt på 19(?) og spiller fin fotball. Mannen jeg snakker om er selvsagt Freddy Adu. Har sett ham i et par kamper etter at han kom til Benfica, og han har alltid virket veldig frisk, og man kan se at han har fotball i seg.

 

Om denne nye amerikaneren er god, skal jeg ikke legge meg opp i, før har sett ham i aksjon selv riktignok.

 

Jeg synes jeg leste på nettet for en tid tilbake at han ikke hadde fått eller at han hadde fått begrenset med spilletid i sin nye klubb :)

Jeg vet ikke om dette er rett, men man kjøper ikke et av verdens største talenter for så å plassere han på benken!

Link to comment
Share on other sites

Nei, korrekt det, Christian.. han spiller sjelden fra start i Benfica. Men han har hatt gode innhopp så langt. Tror ikke det er lenge til han spiller fast fra start. Nå skal det jo også sies at han har gode spillere han kjemper med i sin posisjon i klubben. Rui Costa og Nuno Gomes er både mer rutinerte og kanskje bedre at the moment, så han må nok være litt tålmodig.

 

Og bergkampje, du har et godt poeng. Det er ingen amerikanere som har blitt skikkelige verdensstjerner. Nevnte Adu er vel potensiell storspiller, og etter rapporter å dømme er Landon Donovan et stort talent. Har dog fremdeles til gode å bevise at han er god nok i for eksempel Europa.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...