Jump to content

17.04.2024 Bayern München (B)


Simbad

Recommended Posts

 image.png.a7b4651e8c07193009fed369ea608f76.png Bayern München v  Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug    

Onsdag 17. april 2024, kl 21:00, Allianz-Arena

 

Champions League, kvartfinale

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / TV2 Play

Ønsket lag:

Raya

White - Saliba - Gabriel - Tomi

MØ8 - Rice - Jorginho 

Saka -  Havertz - Martinelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Tapapa said:

Sané og Neuer er med mot oss pr pressekonferansen til Tuchel. Coman og Gnabry er ute. 

Link to comment
Share on other sites

Da ble dette årets viktigste kamp i mine øyne, seier her og sesongen er til deles «reddet» der vi har tatt noen steg videre. Tap og vi ryker for tidlig igjen til å være seriøse utfordrere. Tror også resultatet ikveld kan påvirke motivasjonen i resterende pl kamper. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med at vi i 2 sesonger har kjempet om titelen i PL. Vi har kommet ,så langt,  til kvart finalen i CL uten alt for mange med erfaring fra denne turneringen tidligere. April måned har vært tidspunktet hvor vi har snublet de siste sesongene av forskjellige grunner. 

Arteta forandret plutselig på noe som har fungert lenge , før Villa kampen. Det slo dårlig ut. Titelen kan ha blitt tapt der for vår del. 

Tror Pool og City, spesielt City , vinner resterende kamper. 

Taper vi i kveld, så kan vi gå på flere tap i PL også. 

I det spontane øyeblikket var vi alle langt nede etter Villa kampen. Men ,  du verden så mange steg vi har tatt i rett retning. 

Stallen må åpenbart forsterkes. Vi har spillere som ikke er gode nok for det siste steget som skal til. Arteta har et knippe han stoler på og så har vi de som nesten aldri får spille. De må vekk. Forsterkning på flere plasser samt en spiss som vet hvor målet er.

Blir spennende å se om vi kan reise oss i kveld. Det vi vet like sikkert  som amen i kirken , er at vi NOK EN GANG forærer en ny straffe til Harry Kane. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Jeg er fornøyd med at vi i 2 sesonger har kjempet om titelen i PL. Vi har kommet ,så langt,  til kvart finalen i CL uten alt for mange med erfaring fra denne turneringen tidligere. April måned har vært tidspunktet hvor vi har snublet de siste sesongene av forskjellige grunner. 

Arteta forandret plutselig på noe som har fungert lenge , før Villa kampen. Det slo dårlig ut. Titelen kan ha blitt tapt der for vår del. 

Tror Pool og City, spesielt City , vinner resterende kamper. 

Taper vi i kveld, så kan vi gå på flere tap i PL også. 

I det spontane øyeblikket var vi alle langt nede etter Villa kampen. Men ,  du verden så mange steg vi har tatt i rett retning. 

Stallen må åpenbart forsterkes. Vi har spillere som ikke er gode nok for det siste steget som skal til. Arteta har et knippe han stoler på og så har vi de som nesten aldri får spille. De må vekk. Forsterkning på flere plasser samt en spiss som vet hvor målet er.

Blir spennende å se om vi kan reise oss i kveld. Det vi vet like sikkert  som amen i kirken , er at vi NOK EN GANG forærer en ny straffe til Harry Kane. 

Absolutt. Reisen så langt under Arteta har vært veldig bra, selv om vi skulle stå uten troféer(ikke medregnet Community Shield) etter sesongslutt. Vi har fortsatt en klar plan, fortsatt et ungt lag og flere veldig gode spillere som fortsatt kan bli bedre. Ambisjonene er der, og vi er nærmere enn vi har vært på åresvis. Arteta og laget har tatt oss tilbake til å kjempe om titler, neste skritt vil være å komme helt i mål.

Skuffelsen over å tape mot Villa var stor, men et vinnerlag legger et slikt tap bak seg fort og bruker det til å fyre seg opp for innspurten. Klarer vi dette, er jeg ikke i tvil om at vi kommer til å fortsette å bli bedre. 

Link to comment
Share on other sites

No skal eg ta meg ein dusj og lage heimelaga pizza og sjå oss gå vidare til semien mot Real Madrid! 
eg er ikkje overbevist om at Raya er betre keeper enn Ramsdale. Må være mykje pga beinspelet i så tilfelle. Ramsdales vinnerskalle og Schmeichel-tendenser skal ikkje undervurderes heller. Men akk kjører på med Raya i mål. Zinny va skikkeleg god i fjor med unntak på eit par defensive situasjonar, men i år har han falt heilt gjennom defensivt nesten. Fråværet av Timber merkast meir no enn tidlegare i sesongen. 
white Saliba Meghales kiwior

saka MØ Rice Jorginho Martinelli

Havertz

Får vere mitt lag idag hadde eg vore sjef, men heldigvis for dykkar fansens del og klubbens del så er eg berre hobby Arsenal-manager

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ulfagrafr said:

No skal eg ta meg ein dusj og lage heimelaga pizza og sjå oss gå vidare til semien mot Real Madrid! 
eg er ikkje overbevist om at Raya er betre keeper enn Ramsdale. Må være mykje pga beinspelet i så tilfelle. Ramsdales vinnerskalle og Schmeichel-tendenser skal ikkje undervurderes heller. Men akk kjører på med Raya i mål. Zinny va skikkeleg god i fjor med unntak på eit par defensive situasjonar, men i år har han falt heilt gjennom defensivt nesten. Fråværet av Timber merkast meir no enn tidlegare i sesongen. 
white Saliba Meghales kiwior

saka MØ Rice Jorginho Martinelli

Havertz

Får vere mitt lag idag hadde eg vore sjef, men heldigvis for dykkar fansens del og klubbens del så er eg berre hobby Arsenal-manager

Du bomma vel bare med kiwior vs tomi

Link to comment
Share on other sites

Håper Jorginho har en betydelig bedre kamp enn i forrige møte. Touchet knapt ballen og var veldig lite involvert. Krysser fingrene for at historien blir annerledes i kveld.

Link to comment
Share on other sites

BM har vært svakere enn vanlig i etablert spill i år. Jeg håper Arsenal er tålmodige og ikke lokkes langt fram slik at vi blir kontret på. La BM styre og bli utålmodige selv

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

BM har vært svakere enn vanlig i etablert spill i år. Jeg håper Arsenal er tålmodige og ikke lokkes langt fram slik at vi blir kontret på. La BM styre og bli utålmodige selv

Enig. Burde ligge dypt og vente med å engasjere før de velger å trykke på med flere spillere fremover samtidig som vi benytter Martinelli og Saka sin hurtighet i bakrom. Håper ikke vi ligger for høyt og etterlater rom i bakrom for Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Arteta får tommel opp av meg for laguttaket, noe som selvfølgelig betyr at vi går videre.

I forrige kamp spilte vi mot Saka hele tiden og Martinelli fikk minimalt å jobbe med. Det kunne vært et alternativ å starte med Partey, som er flink til å vri spillet med sine langpassninger. Jeg regner med at han kommer innpå hvis vi trenger scoring.

Jeg fryktet at Arteta kom til å starte med Jesus og er glad han ikke gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Har vi lært av kampen på hjemmebane? Og har vi lært av kampen mot Villa? Vi må opp mange hakk, spesielt fra andreomgangen i helja, for å klare å avansere til semifinalen i kveld.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Har vi lært av kampen på hjemmebane? Og har vi lært av kampen mot Villa? Vi må opp mange hakk, spesielt fra andreomgangen i helja, for å klare å avansere til semifinalen i kveld.

Vi får se. Jeg har troen på at vi kan gjøre det, men jeg frykter en smell og en tung tung lærepenge.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Stefanb said:

Vi får se. Jeg har troen på at vi kan gjøre det, men jeg frykter en smell og en tung tung lærepenge.

Jeg tror vi absolutt har kvaliteter nok til å klare det, men er vi mentalt klare nok til det? Gjenstår å se. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Stefanb said:

Jorginho har ikke åpnet bra..

Mange mener det viktigste å få inn i sommer er en spiss eller en Saka backup. Jeg mener det viktigste er å få inn en Jorginho/Partey erstatter/forbedring. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Mange mener det viktigste å få inn i sommer er en spiss eller en Saka backup. Jeg mener det viktigste er å få inn en Jorginho/Partey erstatter/forbedring. 

Mener at alle tre er så og si like viktig selv. Håper vi kan investere i 3 spillere i nevnte posisjoner av høy kvalitet. I tillegg så har vi potensielt et problem på venstreback også.

Ellers er Bayern laget som virker farligst så langt. Langt mer påskrudde og kvikke når muligheten byr seg..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...