Jump to content

12.03.24 Porto (H)


Simbad

Recommended Posts

image.png.5c2b20c0695b28d04ee06debc68f1b8f.pngArsenal   v    Porto image.png.def276cd1a8b360ef542d1f54b63c138.png
Tirsdag 12. mars 2024, kl. 21:00

Arsenal Stadium

Champions League, Gruppespill

Kampen vises direkte på TV2 Sport 1 / TV2 Play
 

Ønsket lag:

Raya

White - Saliba - Gabriel - Kiwior

MØ8 - Jorginho - Rice

Saka -  Havertz - Jesus

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt enig med det angående laget Simbad. Jesus på kant fremfor Trossard tror jeg er vår sterkeste ellever nå som Martinelli er ute. Trossard er god, men han sliter på kanten fra start. Mangler litt tempo rett og slett.

Zinchenko kan også vurderes fremfor Kiwior da jeg forventer at vi kommer til å ha ballen mye her.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tapapa said:

Trossard er som Solskjær i sin tid, best fra benken. Mulig Jesus bør starte på kant, mulig Reiss bør starte. Hva vet vel jeg.

Enig. Kan dog være at Trossard kan fungere bedre som direkte erstatter for Ødegaard, vi vet også at han fungerer bedre som falsk 9-/hengende spiss også, men som venstre kantspiller burde han være bak hhv. Martinelli, Jesus og Nelson. Ville gitt Jesus sjansen fra start da han ofte har pleid å være veldig god i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Pirès#7 said:

Mest sannsynlig en av de ja.

Sant nok. Blir vi slått ut i kveld, så har vi atter engang  vært et fiaskolag i CL. Jeg syns det er pinlig å tenke på at vi aldri har vunnet CL.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Sant nok. Blir vi slått ut i kveld, så har vi atter engang  vært et fiaskolag i CL. Jeg syns det er pinlig å tenke på at vi aldri har vunnet CL.

At vi ikke klarte det i Wengers storhetstid er vanskelig å forstå. Tenk på de folkene vi hadde de første 10 årene av hans periode. Men , det sier også mye om hvor vanskelig det er å gå hele veien til topps. Stallen var aldri god nok i tiden etter det. Vi røyk alltid ut før kvartfinalen. Med få unntak. 

I den gamle mesterligaen var det jo bare et lag fra hvert land og vi deltok 3 ganger før CL tok til. Mener å huske at det er rett.

Skal vi en gang kopiere City og United med The Treble , så skal vi ha en sterk tropp , og det skal klaffe hele veien , samt at det hjelper med litt flaks også 😁

Vi tapte finalen i 2006 , men burde klart det i årene før den finalen. 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal burde vunnet finalen i 2006. Generelt sett har de alltid underprestert i Europa i den forstand at resultatene der ikke står i noe rimelig forhold til hvor gode de egentlig har vært, eller hva de har prestert i hjemlige turneringer. Hvis dette skal beskrives tabloid, så må vel overskriften være "taktisk naive".  Og jeg frykter at det er nettopp det de kommer til å ryke på i kveld, akkurat som de røk for Sporting i fjor, på en bisarr scoring fra midtbanen (bare Arsenal som ryker på slike mål i slike kamper?), som ga straffekonk, som de "selvfølgelig" tapte... Bortekampen mot Porto var vel i samme klasse, med en scoring ut av det blå i sluttsekundene. Samtidig er det jo frustrerende at dommeren ikke gjennomskuer tullballet til en del sydeuropeiske lag. Porto klarte å drepe kampen effektivt ved å bruke alle dirty tricks i boka for å nøytralisere Arsenals styrke på dødball, og de fikk ned tempoet i kampen. Dermed klarte Arsenal aldri å spille på sine styrker, og slet med å finne en plan B. Og det er vel noe av problemet; at Arsenal har en klar måte å spille på, og er litt for lite fleksible. Dette gjør dem sårbare mot lag som spiller primært på å ødelegge for motstanderen. 

Link to comment
Share on other sites

Spent på hvordan Arteta planlegger opp mot Portos dirty trix register i kveld.

Likeledes hvordan dommer trioen har forberedt seg mot noe alle vet kommer. Fotball på øverste frustrasjons nivå. 

Vi skal klare denne jobben hvis vi får spille fotball. Går alle på limpinnen så dreper Porto all fotball glede på sydeuropeisk vis.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Tossard på kant, kunne sett for meg jesus der jeg da.. La oss håpe dette går!

Vi får bare håpe Arteta treffer med laget og taktikken i dag, og at spillerne er klare for å ta hevn for tapet i Portugal 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Tossard på kant, kunne sett for meg jesus der jeg da.. La oss håpe dette går!

Jesus kommer innpå, er on fire.. Scorer iallefall 1 mål i kveld.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Unormalt urolig idag. COYG 

Tror alle mann har det likt... Det er mye nervøsitet i lufta! Satan for en viktig kamp dette er.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Innledningen gir meg null tro på avansement, desverre. Porto er ikke her for å spille fotball.

 

Forventa du noe annet av Porto ? De spilte jo sånn som dette på 0-0 også. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...