Jump to content

17.09.23 Everton (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 hours ago, Simbad said:

Er da ingen som har sagt at man 'ikke kan si hva man har på hjertet'?

Jeg sier jo i innleggene mine at det er lov å være kritiske, men til og med @Ulfagrafr etterspør saklighet.

 

 

Som du sier, helt greit at folk kan mene og si hva de vil; MEN de må også forvente å få svar på lik linje med hvordan de selv legger frem sin mening - og da også et spørsmål om begrunnelse for sin kritikk/ros.

Havertz har helt klart ikke funnet seg til rette i laget ennå. Det mener jeg er ganske åpenbart, men han har fortsatt vist mye bra og jeg er ganske sikker på at han vil bli betydelig bedre når han er mer samspilt med sine nye lagkamerater. Det er også lov med kritikk og kommentarer, men når man åpenbart "ser en annen vei" og velger å kun kritisere Havertz, så blir det for meg for dumt. Da har man bestemt seg for at man kun skal se på det negative i en spiller. Havertz burde gjort det bedre på sjansen sin, og hadde en ræva pasning som førte til brudd. Ser man bort fra det så var han god i duellspillet, press, pasningsspill og i bevegelsene sine.

Som du også har påpekt så må det tydeligvis alltid være minst en hoggestabbe som folk her inne skal henge seg på. Fra Gilberto til Ramsey, eller i nyere tid Ramsdale og White. Nå virker det som om det har hoppet videre til Kai Havertz for en stor andel av supporterne til klubben. Helt siden han signerte har han vært et kontroversielt kjøp, og folk forhåndsdømte han før han i det hele tatt hadde sparket en ball for klubben vår, akkurat som med Ramsdale og White før det. Førstnevnte ble til sammenligning akkurat keeper på årets lag, og de fleste andre har sett at White er en fordømt god fotballspiller - selv om han ikke startet så bra de første 3-4 kampene våre og fordi han kostet £50M. Det er litt som at folk tar det personlig når en spiller de ikke liker blir hentet til klubben. Da skal det kritiseres og svertes.

Jeg har gitt litt opp å diskutere med folk som er negative for spillere generelt sett. Særlig når det er ukritisk kritisk. De får lov til å skrive hva de vil, jeg ignorer det på lik linje med hva jeg håper spillerne gjør hvis de leser sosiale medier. Saklig kritikk som kan gjøre en person eller spiller bedre er helt innafor, men når man kun skal slenge dritt for drittens skyld da "noper" jeg ut.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Ser ingen problemer med diskusjonen her, eller generelt på forumet. Alle får lov til å si hva de mener og bruke de argumentene man vil. Likefremt må man finne seg i at andre sier en i mot. Forumet er rene søndagsskolen sammenliknet med hva det var for 10-15 år siden.

Savner de gamle diskusjonene 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners77 said:

Liker laget.

Eg og i utganspunktet, men Havertz er ein meir fysisk spelar enn Vieira som kanskje trengs mot Everton, samtidig har Vieira tilført meir energi og fart i spelet når han har fått innhopp. Er ambivalent til valget, men eg forstår det. 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Ulfagrafr said:

Eg og i utganspunktet, men Havertz er ein meir fysisk spelar enn Vieira som kanskje trengs mot Everton, samtidig har Vieira tilført meir energi og fart i spelet når han har fått innhopp. Er ambivalent til valget, men eg forstår det. 

Overraskende at Raya starter og Havertz ikke gjør. Det Raya er bedre på enn Ramsdale, annet enn skuddstopping, er de lange ballene opp på en hodesterk spiller.

Vieira har gjort seg fortjent til minutter slik han har spilt, men er usikker på om at borte mot Sean Dyches Everton er riktig sted å få de minuttene fra start. Får håpe han overbeviser. 

Når det er sagt, så er jeg glad for å se at Arteta viser mer villighet til å rotere enn han gjorde i fjor. Det er en nødvendighet.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...