Jump to content

17.09.23 Everton (B)


Simbad

Recommended Posts

 image.png.c598f5d31f72c95b9f5cc2f49ee727b8.png Everton v  Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug    

Søndag 17. september 2023, kl 17:30, Goodison Park
Premier League, 5. runde 
Kampen vises direkte på Viasport Premier League / Viaplay

Ønsket lag:

Ramsdale

White - Saliba - Gabriel - Zinny

MØ8 - Rice - Havertz

Nelson -  Nketiah - Martinelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, Simbad said:

Ikke på bortebane mot et Sean Dyche-lag. Vi trenger fysikken og duellspillet til Havertz. 

Vi trenger folk som er påskudd ute på banen. Han har ikke kommet særlig heldig ut av de 4 første kampene og vi har møtt lag hvor det har vært behov for fysikk og duell spill.

Tror ikke Havertz trenger flere negative opplevelser nå. La han få en hvile og så får han begynne på nytt.

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Gunners68 said:

Vi trenger folk som er påskudd ute på banen. Han har ikke kommet særlig heldig ut av de 4 første kampene og vi har møtt lag hvor det har vært behov for fysikk og duell spill.

Tror ikke Havertz trenger flere negative opplevelser nå. La han få en hvile og så får han begynne på nytt.

 

Havertz er en del av framtiden til Arsenal. La han få tid til å spille seg i form. Gi ham en time hver kamp og la Vieira avslutte de siste 30/40 minuttene. 
 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Vi trenger folk som er påskudd ute på banen. Han har ikke kommet særlig heldig ut av de 4 første kampene og vi har møtt lag hvor det har vært behov for fysikk og duell spill.

Tror ikke Havertz trenger flere negative opplevelser nå. La han få en hvile og så får han begynne på nytt.

 

Han har faktisk ikke vært så ræva som mange skal ha det til. Foran mål, ja, og han hadde en dårlig pasning til Ødegaard som ble snappet opp, men både White, Saliba og Ramsdale kunne gjort det bedre mot Rashford. Bommen/skuddet fra Saka midt på Onana er verre enn sleiven til Havertz i mine øyne. Det er rett og slett en større sjanse som Saka brenner. Heldigvis for han klarer vi å ta det på slutten, hvis ikke hadde Saka vært direkte involvert i minimum 4 poeng tapt to kamper på rad. 

Hvis folk hadde sluttet å bedømme Havertz som en spiss/falsk 9 som han spilte i Chelshit, ville folk se at han faktisk gjør mye bra også. Defensivt jobber han bra og er sammen med Ødegaard veldig viktig i presspillet vårt, samt at han vinner bra med dueller, både langs bakken og i lufta.

Mye av rommet som dukker opp, spesielt for Martinelli og Nketiah på venstresiden er takket være hvordan Havertz beveger seg. Xhaka beveget seg gjerne mye mer forutsigbart. Det er vanskelig å legge merke til, men han dropper såpass dypt på målet til Ødegaard at Casemiro blir nødt til å ta et valg, bli liggende, eller følge. Denne gangen fulgte han og dette skapte rommet for Nketiah å droppe ned i der han tar et smart valg og spiller direkte til Martinelli som igjen finner Martin. 

Link to comment
Share on other sites

Folk flest har sett nok av Havertz så langt og stiller spørsmål om det var riktig å kjøpe han. Han har hatt 4 kamper på seg og det er ikke mange som er imponert så langt. Det kan selvfølgelig endre seg. 

Spørsmålet er om han har fått nok tyn så langt. Når du har spilt 3 kamper under pari og bommer på en sånn sjanse som han gjorde i går så får du kritikk . Fok driter i hvordan han beveger seg og skaper rom for andre. Det er sikkert mulig å finne noen positive ting ved spillet hans , men han blir dessverre slaktet av fansen i England.  Han fikk temmelig mye kritikk i Chelsea også. Mester i å bomme på mål sjanser. 

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Gunners68 said:

Fok driter i hvordan han beveger seg og skaper rom for andre. Det er sikkert mulig å finne noen positive ting ved spillet hans , men han blir dessverre slaktet av fansen i England.  Han fikk temmelig mye kritikk i Chelsea også. Mester i å bomme på mål sjanser. 

 

Hvis 'folk driter i' hvordan spillere beveger seg for å skape rom for medspillerne sine, er det kanskje ikke så rart at de ikke er trenere for et topplag. 

Link to comment
Share on other sites

Havertz vår svakaste spiller så langt offensivt. Der har han endel å gå på. Fryktelig passning på målet til United, ellers mener jeg han har vært en solid maur på midten. Skjerper han sine offensive gener, og får seg ett mål eller to kan dette bli veldig bra. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Han har faktisk ikke vært så ræva som mange skal ha det til. Foran mål, ja, og han hadde en dårlig pasning til Ødegaard som ble snappet opp, men både White, Saliba og Ramsdale kunne gjort det bedre mot Rashford. Bommen/skuddet fra Saka midt på Onana er verre enn sleiven til Havertz i mine øyne. Det er rett og slett en større sjanse som Saka brenner. Heldigvis for han klarer vi å ta det på slutten, hvis ikke hadde Saka vært direkte involvert i minimum 4 poeng tapt to kamper på rad. 

Hvis folk hadde sluttet å bedømme Havertz som en spiss/falsk 9 som han spilte i Chelshit, ville folk se at han faktisk gjør mye bra også. Defensivt jobber han bra og er sammen med Ødegaard veldig viktig i presspillet vårt, samt at han vinner bra med dueller, både langs bakken og i lufta.

Mye av rommet som dukker opp, spesielt for Martinelli og Nketiah på venstresiden er takket være hvordan Havertz beveger seg. Xhaka beveget seg gjerne mye mer forutsigbart. Det er vanskelig å legge merke til, men han dropper såpass dypt på målet til Ødegaard at Casemiro blir nødt til å ta et valg, bli liggende, eller følge. Denne gangen fulgte han og dette skapte rommet for Nketiah å droppe ned i der han tar et smart valg og spiller direkte til Martinelli som igjen finner Martin. 

Veldig bra innlegg Simbad. Havertz har ikke skapt overskrifter, og han er fortsatt litt "off tempo", men han har vært rimelig grei i mange kamper. Fysikken, press- og duellspillet hans får veldig lite skryt. Vinner masse hodedueller og i tillegg posisjonerer han seg ofte veldig bra. Mot Manure syntes jeg han var rimelig god.

Link to comment
Share on other sites

Havertz løp mest og vant flest dueller av våre spillere, i de to første serierundene. Jeg må ofte se analyser av kamper i etterkant for å forstå hva Havertz gjør bra. Jeg er dessverre dårlig til å få med meg den usynlige jobben han gjør i kampens hete. 

Kritikken av Havertz minner meg litt om kritikken Gilberto fikk på dette forumet. Han ble også slaktet, helt til siste sesong. Da ble han fast straffeskytter, og noterte seg for noen mål. Da var han plutselig en klubblegende. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke at gooners ikke greier stille seg bak Havertz, han er Arsenal spiller på lik linje som alle andre i laget. Det er litt synd at man alltid må ha en å hakke på i laget, Xhaka, Eddie, Vieira og til dels White og Ramsdale var gjennom det samme, men ikke på langt nær like intens. Jeg tror Havertz har kvaliteter Arsenal kan dra godt nytte av bare han får på seg litt selvtillit.

Når det er sagt, syns jeg Vieira har sett ut som en helt annen spiller så langt denne sesongen, og ønsker å se han fra start snart.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Gunners77 said:

Havertz er ikke god nok, sist kamp var han direkte dårlig. Er flere som har bevist at de trenger en kjanjse.

Til det sier jeg bare; kanskje du skal stole litt mer på gjengen som har fått oss tilbake til der vi er nå, med potensial til å bli enda bedre. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Det er altfor tidleg å være openlyst kjempekritisk til Havertz. Vi er berre fire kampar inne i sesongen, men det heng nok saman med at han aldri heilt innfridde i Chelsea heller. enkelte er nok litt utolmodig. Han har forbetringspotensiale til både å forsvare både pris og innsats, det skal seiast. 
 

Som eg skreiv i Havertz-tråden så er prisen overraskande høg ift kva han utretta i Chelsea. Vi kunne nok skvist Chelsea enda meir på pris føler eg. 40 mill pund ville vært ein meir fair pris, føler eg.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ulfagrafr said:

Som eg skreiv i Havertz-tråden så er prisen overraskande høg ift kva han utretta i Chelsea. Vi kunne nok skvist Chelsea enda meir på pris føler eg. 40 mill pund ville vært ein meir fair pris, føler eg.

Det er faktisk ikke sikkert. Bayern München var også åpent interessert i Kai og budet vårt på £55 mill ble tvert avslått av Chelshit. Real Madrid var også rapportert å være interesserte men trakk seg etter at vi la inn vårt første bud. 

Det har tidligere vindu vært kritisert at vi har brukt for lang tid på å få signeringer i orden samt at vi har 'spart oss til fant' på enkelte spillere. Dette vinduet var vi kjapt ute med både Havertz, Timber og Rice. Og vi har lagt inn bud på både Rice og Havertz tidlig som ble avslått direkte, men fulgt opp ganske kjapt etterpå. 

Arteta/Edu og resten av staben som er i klubben nå ser åpenbart noe i Havertz som veldig mange fans(som har null erfaring med fotball på toppnivå) mener ikke eksisterer. Og de har tatt klubben fra å være en vits helt nede på 8.-plass til Champions League og å gi Manchester City kamp lenger ut i sesongen enn noe annet Arsenallag har gjort på årevis. De har i mine øyne gjort seg fortjent til mer tillit enn veldig mange fans gir dem online. 

Det er helt greit at man kan være kritisk til hva vi gjør på overgangsmarkedet og hvilke spillere klubben ser på, men slik som mange(både her og på andre platformer) klager over at en spiller, som er 24 år gammel, ikke slår til med første spark på ballen mener jeg blir for dumt. Har man allerede glemt hvor lang tid det tok før Xhaka ble en 'fan favorite', eller at det tok feks Thierry Henry hele 7(!) kamper før han i det hele tatt klarte å score mål for oss?

Ramsdale fikk massivt hat online da vi signerte ham og mange mente han var altfor dårlig for et lag som ønsket å kjempe om topp 4. Mange ville ha Aouar og Maddison framfor Partey og Ødegaard.

Verken Partey eller Ødegaard startet knallbra i Arsenaldrakta, Partey brukte mer enn en hel sesong før han i det hele tatt ble sett på som god nok. I dag vil mange av de samme som ikke ville ha ham at han starter nesten uansett så lenge han er skadefri. Samme med Ødegaard.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Simbad said:

Det er faktisk ikke sikkert. Bayern München var også åpent interessert i Kai og budet vårt på £55 mill ble tvert avslått av Chelshit. Real Madrid var også rapportert å være interesserte men trakk seg etter at vi la inn vårt første bud. 

Det har tidligere vindu vært kritisert at vi har brukt for lang tid på å få signeringer i orden samt at vi har 'spart oss til fant' på enkelte spillere. Dette vinduet var vi kjapt ute med både Havertz, Timber og Rice. Og vi har lagt inn bud på både Rice og Havertz tidlig som ble avslått direkte, men fulgt opp ganske kjapt etterpå. 

Arteta/Edu og resten av staben som er i klubben nå ser åpenbart noe i Havertz som veldig mange fans(som har null erfaring med fotball på toppnivå) mener ikke eksisterer. Og de har tatt klubben fra å være en vits helt nede på 8.-plass til Champions League og å gi Manchester City kamp lenger ut i sesongen enn noe annet Arsenallag har gjort på årevis. De har i mine øyne gjort seg fortjent til mer tillit enn veldig mange fans gir dem online. 

Det er helt greit at man kan være kritisk til hva vi gjør på overgangsmarkedet og hvilke spillere klubben ser på, men slik som mange(både her og på andre platformer) klager over at en spiller, som er 24 år gammel, ikke slår til med første spark på ballen mener jeg blir for dumt. Har man allerede glemt hvor lang tid det tok før Xhaka ble en 'fan favorite', eller at det tok feks Thierry Henry hele 7(!) kamper før han i det hele tatt klarte å score mål for oss?

Ramsdale fikk massivt hat online da vi signerte ham og mange mente han var altfor dårlig for et lag som ønsket å kjempe om topp 4. Mange ville ha Aouar og Maddison framfor Partey og Ødegaard.

Verken Partey eller Ødegaard startet knallbra i Arsenaldrakta, Partey brukte mer enn en hel sesong før han i det hele tatt ble sett på som god nok. I dag vil mange av de samme som ikke ville ha ham at han starter nesten uansett så lenge han er skadefri. Samme med Ødegaard.

Eg må innrømme eg ikkje har lest fòr mykje i silly season da det er like verkelegheitsnært som Donald Duck & romfartsmysteriet, men dersom det stemmer at både BM og RM har vist interesse, skjønar eg meir kvifor prisen gjerne vart som den vart, og vi Average Joe’s må stole på vurderinga som ligg bak. Men ein skal vere litt forsiktig med å argumentere at ‘dei vet best vs oss som ikkje har vore i nærheten av toppfotball og innehar same fotballfaglege forståing’ av to årsaker; 

1) det drep grunnlaget for einkvar debatt …. her inne i det minste. Vi må tillate kvarandre å vere litt hobbyprofessorer 🤓 men selvfølgeleg, det kjem heilt an på framtoninga og grad av saklegheit. 

2) ingen e ufeilbar verken Arteta eller teamet rundt og difor er det lov å stille evt spørsmålsteikn ved beslutningane. Og eg er sikker på at dei sjølve både evaluerer seg sjølve og er open både for diskusjon og kritikk på eit sakleg nivå i sine interne fora. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ulfagrafr said:

Eg må innrømme eg ikkje har lest fòr mykje i silly season da det er like verkelegheitsnært som Donald Duck & romfartsmysteriet, men dersom det stemmer at både BM og RM har vist interesse, skjønar eg meir kvifor prisen gjerne vart som den vart, og vi Average Joe’s må stole på vurderinga som ligg bak. Men ein skal vere litt forsiktig med å argumentere at ‘dei vet best vs oss som ikkje har vore i nærheten av toppfotball og innehar same fotballfaglege forståing’ av to årsaker; 

1) det drep grunnlaget for einkvar debatt …. her inne i det minste. Vi må tillate kvarandre å vere litt hobbyprofessorer 🤓 men selvfølgeleg, det kjem heilt an på framtoninga og grad av saklegheit. 

2) ingen e ufeilbar verken Arteta eller teamet rundt og difor er det lov å stille evt spørsmålsteikn ved beslutningane. Og eg er sikker på at dei sjølve både evaluerer seg sjølve og er open både for diskusjon og kritikk på eit sakleg nivå i sine interne fora. 
 

 

Jeg er helt for kritikk av både spillere, managere og andre ting rundt klubben, men som du sier, framtoning og saklighet er viktig. Det å bare rett ut si: Havertz har vært forferdelig/direkte dårlig uten å utdype hva man mener han har gjort for dårlig er i mine øyne å være usaklig. Det er ingen som sier at han ikke burde gjort bedre på sjansen sin mot Manure feks, eller at han burde tatt et bedre valg da han prøvde å spille ballen til Ødegaard som ble plukket opp av Eriksen. Men han gjorde mye annet bra på banen i denne kampen og også de andre kampene.

Ifølge Sofascore, som baserer seg på statistikk, har Havertz spilt til henholdsvis 7.2, 6.9, 7.0 og 7.1 de fire ligakampene vi har spilt så langt. Hvis det er slik han spiller når han sliter/hvis det er bunnivået hans, har vi gjort et varp i så tilfelle. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ulfagrafr said:

Eg må innrømme eg ikkje har lest fòr mykje i silly season da det er like verkelegheitsnært som Donald Duck & romfartsmysteriet, men dersom det stemmer at både BM og RM har vist interesse, skjønar eg meir kvifor prisen gjerne vart som den vart, og vi Average Joe’s må stole på vurderinga som ligg bak. Men ein skal vere litt forsiktig med å argumentere at ‘dei vet best vs oss som ikkje har vore i nærheten av toppfotball og innehar same fotballfaglege forståing’ av to årsaker; 

1) det drep grunnlaget for einkvar debatt …. her inne i det minste. Vi må tillate kvarandre å vere litt hobbyprofessorer 🤓 men selvfølgeleg, det kjem heilt an på framtoninga og grad av saklegheit. 

2) ingen e ufeilbar verken Arteta eller teamet rundt og difor er det lov å stille evt spørsmålsteikn ved beslutningane. Og eg er sikker på at dei sjølve både evaluerer seg sjølve og er open både for diskusjon og kritikk på eit sakleg nivå i sine interne fora. 
 

 

Helt enig, reagerte og på innlegget, har no tross alt sett en del fotball og trenere driter seg ut de og.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig med deg og @Ulfagrafr . 

Det er lov å si det man har på hjertet uten å ha doktorgrad i fotball

Er da ingen som har sagt at man 'ikke kan si hva man har på hjertet'?

Jeg sier jo i innleggene mine at det er lov å være kritiske, men til og med @Ulfagrafr etterspør saklighet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tavertz dårlig i sist kamp, Ødegard, Rice, Martinelli synes jeg var blandt de beste i siste kamp. Trenger ikke å skrive en analyse på det. Dette var min oppfatning. Om Arteta synes Havertz var god er jeg ikke enig med ham. Det er en del her inne som jeg synes skriver veldig bra med begrunnelse. Liker å lese slike innlegg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...