Jump to content

03.01.2023 Newcastle (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har hatt 2 uavgjorte kamper denne sesongen, og 1 tap.

SAMTLIGE AV KAMPENE HAR DOMMERNE GJORT STORE, OG GROVE FEIL.

Ikke kom her og fortell meg at dømming "jevner seg ut over en sesong". Dette er så jævlig bullshit.

Straffespark for Gabriel skulle vært gitt. Det var så sinnsykt klart, men når man ikke får straffespark når Saka blir fuckings løfta bakfra og vekk fra ballen inne i boksen så er det faen meg håpløst.

Jeg er enig med @elx. Hadde jeg møtt Madley eller VAR dommeren i dag hadde jeg faen meg slått de rett ned.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Helt ærlig?

Jeg syntes ikke det er straffespark.

Hadde vi fått for forsøket på draktbyttet fra Burn på Gabriel, hadde jeg vært enig. Men vi fortjente å vinne i dag, men dommer og VAR gjorde alt de kunne for å forhindre det. Ikke uvanlig. 

Likevel, det viktigste i dag var å ikke tape og vi var det soleklart beste laget. Newcastle var mer interessert i å drøye tid enn å vinne kampen. Neste kamp er Oxford i FA-cupen. Da regner jeg med mange blir hvilt for å ha så klart som mulig lag mot Tottene. 

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller power play i en omgang mot Englands tredje beste lag. Vi er fan så gode, jeg syns vi er glitrende.

Lag kan ta poeng mot oss i enkeltkamper, slik Newcastle gjør i kveld, men over 38 kamper tror jeg ingen er i nærheten av oss. Dette under forutsetning av at vi ikke pådrar oss mange skader da.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Vi spiller power play i en omgang mot Englands tredje beste lag. Vi er fan så gode, jeg syns vi er glitrende.

Lag kan ta poeng mot oss i enkeltkamper, slik Newcastle gjør i kveld, men over 38 kamper tror jeg ingen er i nærheten av oss. Dette under forutsetning av at vi ikke pådrar oss mange skader da.

Enig med det tapapa! Godt oppsummert. Vi ønsket å spille, de gikk egentlig kun for flaks. U her er ingen krise. Newcastle er i år ingen kasteball. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Hadde vi fått for forsøket på draktbyttet fra Burn på Gabriel, hadde jeg vært enig. Men vi fortjente å vinne i dag, men dommer og VAR gjorde alt de kunne for å forhindre det. Ikke uvanlig. 

Likevel, det viktigste i dag var å ikke tape og vi var det soleklart beste laget. Newcastle var mer interessert i å drøye tid enn å vinne kampen. Neste kamp er Oxford i FA-cupen. Da regner jeg med mange blir hvilt for å ha så klart som mulig lag mot Tottene. 

Nja. Jeg er 100% enig i at situasjonen på Gabriel burde vært straffe. Det finnes ingen unnskyldninger for hva faen dommeren gjør her. Får ikke Madley det med seg, så SKAL VAR dommeren ta tak i det. For det der er så straffespark som man får det. Allikevel.. så får vi det ikke.

Men, bare fordi den avgjørelsen er feil, betyr ikke at vi burde få straffespark på noe som ikke burde være det. Jeg forstår også "logikken" bak det, men som det så fint sies: "Two wrong's, doesn't make a right".

Som sagt: Newcastle spilte som Stoke/Burnley i dag. De faker skader, de filmer, de kaster vekk ballen, de kaster bort tid og er ekstremt usportslige. Det hatet jeg kjente for Newcastle for mange år siden blusset fullt opp i dag. For et jævla drittlag!

Madley fortjener å bli nikket ned, og miste lisensen for å dømme. Han og Anthony Jones er noe av det verste jeg har sett.

Verdens beste liga. For en vits. Premier League kan ikke være verdens beste liga når vi har de verste dommerne.

Link to comment
Share on other sites

Idag var det dårlig dårlig dømming. Hvordan det bare blir 5 min tillegg her er jo en gåte. Newcastle drøyet 20 minutter , om ikke mer i andre…. Latterlig at dommer tillater dette

Spillemessig var vi gode. Men vi lider litt av at vi ikke har noen som kan komme inn å endre det i favør oss. Sier seg selv at arteta syns benken er svak  når han bare bruker 1 bytte  i en slik match. Denne tror jeg vi hadde tatt med kombinasjonspilleren Jesus. Eller skinne Viera fått 30-20 min for Øde som var svak idag.
 

newcastle skapte en sjanse på en døball , det var det! Men vi skapte nok til å vinne , men det ville seg ikke… 

Burde hatt et straffespark idag , det syns jeg…
 

 

Link to comment
Share on other sites

Martinelli dro dessverre ned tempoet hver gang han egentlig kunne gått rett på utsiden av Trippier og gjort som Xhaka på straffesituasjonen. Han er litt tilbake til «tråkke på ballen» spilleren han var i fjor. 
Saka hadde trengt en pause og får vel det må til helgen. 
Martin ble markert ut av en meget god Willock. Partey, Xhaka og Zinch helt unplayable på midten. Midtstoppere som rydder og tar ut Wilson helt. I tillegg stor honnør til Eddie som jobber og sliter noe enormt. Han kun stoppet av en kjemperedning av Pope.
 

Kampens prestasjon: Burn som slipper unna både straffe og gult. For en vits…

Link to comment
Share on other sites

Tenk å hatt f.eks. Mudryk, Smith Rowe eller en Jesus fra benk i dag.

Som sagt: Jeg mener vi var gode nok til å vinne i dag. Marginer og en helt åpenbar inkompetent/korrupt dommer ødelegger for oss.

Men, vi trenger noen ganger nye ideer når ting butter imot. Martinelli får til ekstremt lite i dag, og kampplanen mot han fungerer utrolig godt. Vi har ingen alternativer fra benken som kan snu det. Vi har ingen midtbanespiller som kan komme inn når det butter for Ødegaard, Partey eller Xhaka som er i nærheten av deres nivå.

Dette ser man også klart at manageren føler. White blir tatt av trolig fordi han trenger litt hvile, bortsett fra det er så blir samtlige som startet kampen værende på banen til fløyta går, nettopp fordi vi ikke har noen spillere som er i nærheten av de på benken.

Få inn Mudryk og få inn Rice, så er vi jævlig godt dekket. Det er evt. kun på høyresiden at vi da vil ha noen mangler, men med Nelson/Vieira/Marquinhos så burde det holde. Pluss med Mudryk så kan man flytte f.eks. Martinelli over på høyre hvis Saka har en dårlig dag.

Uansett: STOLT AV GUTTENE I DAG! Saliba solid, Gabriel vinner hver jævla duell i lufta, Xhaka er klasse, Partey er klasse, Ødegaard er klasse, Saka er klasse, White er klasse, Zinchenko er for det meste helt latterlig god, Eddie jobber som faen og gjør en herlig jobb på topp (og er veldig nærme hvis det ikke var for benet til Pope!), Martinelli blir dessverre ganske usynlig, men er alltid en trussel så fort han får rom.

Newcastle vet at vi er bedre enn de og tyr til alle triksa i boken for å stoppe oss. Vi får se på det som respekt, men allikevel ekstremt frustrerende. Dommeren burde sett dette og stoppet det fort som faen. Dessverre får vi en jævla idiot av et menneske i Madley.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Rosicky07 said:

Idag var det dårlig dårlig dømming. Hvordan det bare blir 5 min tillegg her er jo en gåte. Newcastle drøyet 20 minutter , om ikke mer i andre…. Latterlig at dommer tillater dette

Spillemessig var vi gode. Men vi lider litt av at vi ikke har noen som kan komme inn å endre det i favør oss. Sier seg selv at arteta syns benken er svak  når han bare bruker 1 bytte  i en slik match. Denne tror jeg vi hadde tatt med kombinasjonspilleren Jesus. Eller skinne Viera fått 30-20 min for Øde som var svak idag.
 

newcastle skapte en sjanse på en døball , det var det! Men vi skapte nok til å vinne , men det ville seg ikke… 

Burde hatt et straffespark idag , det syns jeg…
 

 

Å komme inn som playmaker i en slik kamp er ekstremt vanskelig. Tempoet er skyhøyt og kampen levde et eget liv. Bytter kan trekke ned både tempo og intensitet. Skjønner godt at det ikke ble byttet mer. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Det viktigste å ta ut av kampen; Vi er jævlig gode, men vi er fortsatt ikke der vi ønsker å være. Potensialet i dette laget er enormt! 

Helt enig. Guttene er fantastiske, men vi manglet det lille ekstra i dag når ting butter imot.

Martinelli har mistet formen litt etter VM. Han er fortsatt god, men man ser at i avgjørende situasjoner mot såpass fokuserte motstandere så vil det seg ikke helt. En Smith Rowe eller Mudryk inn i dag kunne vært avgjørende. Dessverre er vi ikke der.. ennå.

Arteta gjør en fantastisk jobb, og jeg er så glad han er manageren vår. I dag løper han trolig like mye som guttene på banen. Han kjefter på dommeren, han er uenig og han heier på spillerne sine. For en mann!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...