Jump to content

03.01.2023 Newcastle (H)


Simbad

Recommended Posts

7 minutes ago, Stefanb said:

Arteta gjør en fantastisk jobb, og jeg er så glad han er manageren vår. I dag løper han trolig like mye som guttene på banen. Han kjefter på dommeren, han er uenig og han heier på spillerne sine. For en mann!

Helt sjukt at han ikke får krampe 😅

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 minutes ago, Ray1955 said:

Helt utrolig at dette Newcastle laget kan være på 3dje.

De har sluppet inn færrest mål av alle. Det er grunnen. Men både vi og City har bedre expected goals against. Så de har hatt noe flaks også. Hvis dommerteamet hadde gjort jobben sin ordentlig i dag, hadde vi mest sannsynlig scoret på straffespark mot dem.

Link to comment
Share on other sites

Bra gjort av Arteta å si det rett ut. Jeg er uenig på den siste, men den er sånn 50/50. Den første derimot er soleklar, og det er et straffespark man bare MÅ gi.

Vedder på at Arteta blir gransket for kommentarene sine etter i dag. FA eier jo faen ingen skam.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Stefanb said:

Helt enig. Guttene er fantastiske, men vi manglet det lille ekstra i dag når ting butter imot.

Martinelli har mistet formen litt etter VM. Han er fortsatt god, men man ser at i avgjørende situasjoner mot såpass fokuserte motstandere så vil det seg ikke helt. En Smith Rowe eller Mudryk inn i dag kunne vært avgjørende. Dessverre er vi ikke der.. ennå.

Arteta gjør en fantastisk jobb, og jeg er så glad han er manageren vår. I dag løper han trolig like mye som guttene på banen. Han kjefter på dommeren, han er uenig og han heier på spillerne sine. For en mann!

I forrige kamp scorte Saka på Martinelli retur, det samme gjorde Nketiah, pluss at han satte en selv. I dårlig form etter VM?

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Ben Elfen said:

I forrige kamp scorte Saka på Martinelli retur, det samme gjorde Nketiah, pluss at han satte en selv. I dårlig form etter VM?

Jepp. Jeg mener han er i dårlig form.

Så god er han.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Ok. I jeg er uenig med deg

Så du mener at han like god nå som han var før VM f.eks? Han har knapt nok utfordret en spiller de siste 3 kampene våre, hodet er nede og han tar en del feil valg.

Jeg mener at han ikke er like god som tidligere i sesongen, og at Martinelli på tross av dårlig form er bedre enn de fleste. I mine øyne er han et av de største talentene i verden, men jeg vet at han kan mye bedre enn det jeg har sett de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Så du mener at han like god nå som han var før VM f.eks? Han har knapt nok utfordret en spiller de siste 3 kampene våre, hodet er nede og han tar en del feil valg.

Jeg mener at han ikke er like god som tidligere i sesongen, og at Martinelli på tross av dårlig form er bedre enn de fleste. I mine øyne er han et av de største talentene i verden, men jeg vet at han kan mye bedre enn det jeg har sett de siste kampene.

Ja jeg mener det - og mener at hans 3 målinvolveringer sist kamp langt på vei bekrefter det. I dag hadde han vanskelige arbeidskår

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Ja jeg mener det - og mener at hans 3 målinvolveringer sist kamp langt på vei bekrefter det. I dag hadde han vanskelige arbeidskår

Du får mene det, men jeg er komplett uenig med deg. Så vi får nok bare bli enige om å være uenige her ;)

Link to comment
Share on other sites

Oi oi for en kamp detta var. Sammenliknet med totalkollapsen vi hadde mot samme lag på tampen av forrige sesong, så må man si at ting går virkelig riktig vei for dette fantastiske Arsenal-laget.

Jeg vil gi honnør til Newcastle for hvordan de forsvarer seg. Man ser tydelig hvorfor de har sluppet inn færrest mål i PL denne sesongen. De forbereder seg til hver enkelt kamp og motstander - og har perfekte mottrekk virker det som. De doblet på både Saka og Martinelli, noe som i stor grad gjør at de ikke komme til samme sjanser og hele spillet vårt blir tidvis urytmisk på grunn av det. De gjør også en sabla god jobb i press på Ødegaard som tar han ut av spillet i deler av kampen. 

Men for en kamp av våre gutter. Kamp nummer 17, og vi har fortsatt bare 2 uavgjort og 1 tap - og alle tre kampene er kamper vi like gjerne kunne (og kanskje skulle) ha vunnet. Vi blir i mine øyne frarøvet ett soleklart straffespark, og ett ganske klart straffespark. Problemet med dommere og VAR er at det er så inkonsekvent. Holdinga på Gabriel er helt hinsides - og at det ikke dømmes på er for meg en gåte. Handsen i sluttsekundene er mer 50/50 - og vi kan se tilbake på samme situasjon vi slapp straffe mot oss i kampen mot Liverpool (de er ganske så like). 

Nketiah gjør en god kamp og er nære matchvinner - kun en solid redning av Pope forhindrer han i å bli akkurat det.

"When you can't win, draw." - det synes jeg er en god egenskap som ofte gir resultater i det lange løp. Som Xhaka sa: "At the end of the season, this point can be massive".

Men det er jo sabla moro, at vi nå har en sesong hvor fans, spillere, klubb og det hele nærmest forventer at vi skal vinne kampene - og når vi da spiller uavgjort mot laget på 3. plass som har sluppet inn minst mål i serien så er vi skuffet. Det tegner på vinnermentalitet. 

Så må man jo gi honnør til Arteta. Jeg tror han fremstår som en trener du elsker å ha, men hater å se andre ha. Måten han beveger seg, roper, gestikulerer og herjer på sidelinjen - og faktisk tidvis nærmest er i veien for motstanderne ved innkast/løp langs sidelinja er helt fantastisk. Hans holdning smitter over på supportere og spillere, og gir en enorm boost.

Jeg tørr påstå at Arteta/Edu pr nå fremstår som en minst like god duo som Wenger/Dein. Og gud hvor det er deilig.

Link to comment
Share on other sites

Kan slutte meg til det meste Orakelet skriver over her. Om Arteta/ Edu er på høyde med Wenger /Dein så signerer de to klasse spillere fort som faen. Vi trenger flere spillere. I går hadde vi ingen å sette inn mot slutten som kunne endre kampen for oss. Det kommer  snarlig to meget viktige kamper for oss i PL som skiller seg ut. Spurs og United. Ellers så er vel alle kamper like viktige for oss selvfølgelig. 

Litt " skuffet " over at vi ikke vant i går. Sikkert fordi vi har blitt bortskjemt denne sesongen. Kampen i går hadde vi fort tapt for noen sesonger siden.  Håper vi i fortsettelsen ikke ser mer til unødvendig holding som medfører kort. Vi hadde en periode i går hvor vi levde farlig i grenseland. Motstanderen vår var ikke noe bedre. Jeg driter i de,  men er opptatt av at vi må unngå å miste spillere til store kamper pga at vi mister hodet.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Orakelet said:

Tror man undervurderer spillerens eget ønske. Slik han fremstår i sosiale medier så har han ett lag i sikte og ingen andre. Her tror jeg Shaktar bruker Chelsea for alt det er verdt i håp om å presse mer penger ut av Arsenal.

Er dessverre slik fotballen har blitt men klovnen Todd bare kjører på med en milliard til for en spiller.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Orakelet said:

Tror man undervurderer spillerens eget ønske. Slik han fremstår i sosiale medier så har han ett lag i sikte og ingen andre. Her tror jeg Shaktar bruker Chelsea for alt det er verdt i håp om å presse mer penger ut av Arsenal.

Kan være, så lenge Mudryk er OK med å potensielt bli værende i Shakhtar så lenge han får overgangen sin til sommeren f.eks., men hvis han vil vekk fort som fy kan denne ryke.

Jeg mener allerede han er for høyt priset nå. 30 kamper for Shakhtar og 8 for landslaget. Han spiller i den ukrainske ligaen som er langt dårligere enn f.eks. Æresdivisjonen, og når man ser at Gakpo går for omtrent halvparten av hva Shakhtar prøver å få for Mudryk så begynner det å skurre for meg.

Håper vi trekker oss fra forhandlingene, og at Mudryk setter seg på bakbeina når det kommer til Chelsea.

Håpet at denne overgangen ville bli dyr, men forholdsvis kvikk, men Shakhtar har alltid vært vanskelige å forhandle med. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...