Jump to content

23.04.22 Manchester United (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester United image.png.0bdd66bb06615ff972692354f681c145.png

Lørdag 23. april 2022, kl. 13:30 Emirates Stadium

Premier League, 33. runde

Kampen vises direkte på 

Ønsket lag:

Ramsdale 

Cedric - White - Gabriel - Tavares

Lokonga - Xhaka

Saka - MØ8 - Martinelli

Pepe

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

21 hours ago, Simbad said:

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester United image.png.0bdd66bb06615ff972692354f681c145.png

Lørdag 23. april 2022, kl. 13:30 Emirates Stadium

Premier League, 33. runde

Kampen vises direkte på 

Ønsket lag:

Ramsdale 

Cedric - White - Gabriel - Tavares

Lokonga - Xhaka

Saka - MØ8 - Martinelli

Pepe

 

Pepe kommer aldri til å skje.. Ikke faen om han starter, iallefall ikke som spiss.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Når jeg får forhåpninger om seier før et møte med Man Utd har vi en tendens til å gå på snørra. Frykter at vi taper denne på grunn av en fryktelig dommeravgjørelse, og at Maguire langtidsskader en av våre unge juveler. 

De som tror dette blir enkelt, mot et lag som mest sannsynlig er revansjesugne (etter å ha blitt ydmyket av kanskje verdens beste lag for tiden), med en spiller som Ronaldo(som elsker å score mot oss) sannsynligvis tilbake og et par spillere som ofte slipper unna med stygt spill, vil jeg si er i overkant optimistiske.

Dette blir langt i fra lett, men vi bør ha en god sjanse til å få noe ut av denne. 

Link to comment
Share on other sites

Nå har laget fått en gylden mulighet til å klare topp 4 , noe ikke mange trodde før sesong start. Syntes det er en selvfølgelighet at laget går utpå lørdag med topp motivert innstilling om å slå United. Beinhard jobbing fra samtlige så er det fult mulig. Vi får ingenting gratis i  PL , men det bør være ekstra motivasjon å slå United.  

Link to comment
Share on other sites

Arteta melder at Tomi skal være på vei tilbake for oss. Han kan være i troppen mot United hvis han føler seg bra nok i dag. Kanskje ikke rette kampen og hive innpå en som har vært ute så lenge. Men , han kan være nær en retur i laget. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Pirès#7 said:

Spiller vi som mot Chelsea så tar vi dette. De er mye dårligere, løper lite og er uengasjerte. Meeen så var det det med stabiliteten vår da...

 

Og at de har en ekstrem spiller i Ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

Manchester united. Uansett hvor det laget er på tabellen - så er kampene mot disse amøbene noe av det som gir meg mest uro i kroppen. Uroen stammer fra nok fra det rivaleriet som har vi har hatt mot dette møkkalaget i lang tid. Nå rivaliserer vi igjen - denne gangen om 4. plassen. 

Disse neandertalerne gikk på en solid og deilig smell mot Liverpool. På de siste 10 kampene sine så har de 3 seire, 3 uavgjort og 4 tap. i ferskere form kan man si at på de siste 5 har de 1 seier, 1 uavgjort og 3 tap. Seier mot Bunnlaget Norwich (som de fort kunne både spilt uavgjort og tapt om ikke Ronaldo reddet dem), uavgjort mot Leicester og tap mot Liverpool, Everton og Atletico Madrid. Verdt å merke seg (synes hvertfall jeg) er at de samme 5 kampene så har de scoret 4 mål, men 3 av de kom da mot Norwich. De evnet ikke å score mot Atletico Madrid, Everton eller Liverpool.

Ny manager er bekreftet. Ten Hag er den neste som skal ødelegge karrieren sin ved å lede dette laget. Jeg personlig tror ikke at oppnevnelsen av en ny manager gir det laget noe som helst positiv effekt - det er fortsatt steinaldermannen Rangnick som velger laget, trener laget og leder laget. Han har ikke hatt noen form for positiv effekt på dette laget etter at han tok over - og for meg er det fremstår det egentlig som at Ole Gunnar Solskjær faktisk overpresterte som manager i manure med de resultatene han fikk til i sin tid der.

Lagnyheten fra den røde delen av byen vi ikke liker navnet på er at McTominay, Varane og Christiano Ronaldo er tilgjengelige for spill igjen. Fred har vært skadet og det later til at han fortsatt er det, samt at Pogba er utilgjengelig ut sesongen etter at han fikk trøbbel med den ene leggen sin tidlig i kampen mot Liverpool. Cavani og Shaw er også fortsatt skadet.

Ut ifra det som er skrevet og sagt om tilgjengelighet så antar jeg at United kommer til å stille med:

Mål: De Gea 
Forsvar: Telles - Varane - Lindelöf - Dalot
DM: McTominay - Matic
OM: Elanga - Fernandes - Sancho
Spiss: Ronaldo

Det er jo noe usikkerhet om Varane kommer inn og erstatter alle andre lag sin favoritt-midtstopper; Maguire - eller om Lindelöf må vike. Maguire er kaptein og har jo spilt det meste - så vi kan alltids håpe at han faktisk starter... Men ikke en gang Rangnick er så dum....? Det at noen idioter faktisk har sendt en bombetrussel til Maguire og hans familie kan jo også påvirke han og om han ønsker å spille i det hele tatt. 

På midtbanen kommer nok hvertfall Matic til å starte i det defensive, så er spørsmål om hvem som eventuelt bekler rollen på midten sammen med han. Lingard? McTominay? Jeg tipper på sistnevnte.

Offensivt sier det seg selv hva dem kommer med - så lenge Ronaldo faktisk er spilleklar og ikke bare har vært på trening fordi han er den han er. Det må være helt forferdelig det han og familien har opplevd, og sorgen de nå gjennomgår. Passer på å gi en stor kudos til hele Anfield for respekten de viste han i kampen de nettopp spilte der. Men Christiano er Christiano - og jeg tipper han er å se på banen.

Når det så kommer til vårt eget lag - så tror jeg at Arteta fikk mange svar i kaos-kampen mot Chelsea - og det som er x-faktoren her er hvor mye det at vi har 1 dag mindre hvile påvirker laguttaket. Det jeg tror er det viktigste for oss er at vi angriper kampen nøyaktig som mot Chelsea; Uredde, maks vilje og masse guts. Vi må tidlig sette et hardt press på et nervøst united-forsvar og også være ekstremt tett på de 3 offensive som skal støtte Ronaldo. Klarer man å ta ut Fernandes og hans to smågutter - så fjerner vi 90% av farlighetene med en gang. Jeg håper på:

Soares - White - Gabriel - Tavares

              Elneny - Xhaka

    Saka - Ødegaard - Martinelli

                   Nketiah
 

Noe rotasjon blir det garantert pga tiden mellom kampene. Jeg er nesten helt sikker på at Holding går ut og at ESR starter på benken. Jeg er veldig usikker på om Elneny med såpass lite matching tåler to så intense kamper på kort tid - men samtidig håper jeg det. Av de offensivt er det vel bare Nketiah jeg er usikker på om starter i tillegg til ESR. Jeg mener og håper at Nketiah får starte - da hans spillestil er perfekt for slike kamper og at han overbeviste som han gjorde. Gutten putta like mange mål i åpent spill på 1 kamp mot et top 3 lag som Lacazette har putta i åpent spill hele sesongen... Samtidig skal man ikke undervurdere både assists og Lacazette sin evne til å holde ball, sette press og kjempe om ballen - men vi trenger en som putter, og Nketiah er også god i andre deler av spillet sitt som vi kan utnytte. 

Så hva tror jeg så godeste Mikel Arteta sender utpå i dag?

Soares - White - Gabriel - Tavares

           Lokonga - Xhaka  

      Saka - Ødegaard - Martinelli

                  Lacazette

Begge disse lagene vil uansett være mer enn kapable til å slå united - så lenge de gjør som jeg skrev litt lenger opp: Er uredde, maks vilje og masse guts. Hvis vi ikke møter opp som vi har hatt et par kamper med eksempler på relativt nylig, så kan det bli veldig tungt.

En ting er sikkert: Arsenal-drakta er på, øl og snacks er kjøpt inn - og magen er så urolig den kan bli for meg når vi spiller mot dette jævla drittlaget. 

COYG!

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, sas2002 said:

Husk vi har det som vane å tape mot skakkjørte lag. Everton hadde 12 uten seire før de møtte oss. Få igang publikum og gå ut i 100. Et tidlig mål vil knekke utd. Redd Ronaldo idag. Han bruker å putte MYE mot oss

Ronaldo scorer i annenhver kamp mot oss.

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Marius- said:

Da satser vi på at det ikke er denne. Og at han ikke er her lenger neste sesong

Kan være han scoret sist kamp mot oss?:P Da scorer han jo teoretisk sett ikke nå

Han scoret 2 sist..:P

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Just now, Oivster said:

Så jævlig deilig at det var Tavares som putta der. Det gjør nok godt på selvtilliten.

 

Ikke kødd engang, han har slitt i det siste. Så håper dette gjør at han får selvtillit som du sier! 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...