Jump to content

09.01.2022 Nottingham Forest (B)


Simbad

Recommended Posts

38 minutes ago, Ben Elfen said:

Med det kritiske blikket der hadde neppe Fabregas kommet gjennom ditt nåløye heller. 
Gi gutten tid så kan han bli en stjerne - men det er det ikke noe garanti for selvsagt. 
 

Hvis du leser hva jeg skriver så dømmer jeg han ikke at ned og nord. Sier bare at det lille jeg har sett av ham er jeg ikke imponert, men for all del han kan være ett kjempetalent. Etterlyser bare noe mer informasjon om gutten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7 minutes ago, Gunners77 said:

Hvis du leser hva jeg skriver så dømmer jeg han ikke at ned og nord. Sier bare at det lille jeg har sett av ham er jeg ikke imponert, men for all del han kan være ett kjempetalent. Etterlyser bare noe mer informasjon om gutten.

Du kan jo lese denne

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners77 said:

Hvis du leser hva jeg skriver så dømmer jeg han ikke at ned og nord. Sier bare at det lille jeg har sett av ham er jeg ikke imponert, men for all del han kan være ett kjempetalent. Etterlyser bare noe mer informasjon om gutten.

En miks mellom Foden og Wilshere type men mangler litt tempo. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

En miks mellom Foden og Wilshere type men mangler litt tempo. 

Måtte google gutten. Absolut god, teknisk god, passningsikker, takler så det suser. Bra skuddfot, minner om Carzola som er hans store forbilde. Godkjent fra meg. Gi gutten tid så blir det bra.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Det er jo poenget.De presterer jo ikke når de får muligheten. Mari er nok solgt før 1.februar.

Det er jeg ikke enig i. De presterer på det nivået som forventes av reserver. Vi kan ikke ha en tropp med 25 spillere som holder samme nivå. Det er det vel bare City som har, og har råd til å ha.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Verminator5 said:

Det er jeg ikke enig i. De presterer på det nivået som forventes av reserver. Vi kan ikke ha en tropp med 25 spillere som holder samme nivå. Det er det vel bare City som har, og har råd til å ha.

City har færre spillere, men de kan ha 5 ute uten at de blir vesentlig svekket. Vi er ikke på øvre halvdel hvis vi mangler 5 faste. City har 22 mann i troppen. Vil heller ha færre spillere med kvalitet enn 28 der halvparten er middelmådige. Ha en stall på 22 mann og la de beste U19 spillerne prøve seg. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Cedric, Holding og Elneny beholder jeg gjerne. Det er rutinerte herremenn, som tilsynelatende ikke har noe i mot sin nåværende rolle i troppen. De presterer godt til å være reserve. Mari kan nok tilføyes listen din.

Revidert liste: Auba, Chambers, Kola, Mari og Eddie

Uenig med Cedric faktisk. Synes han er utrolig svak.. han har tidvis gode bidrag fremover, men han er helt katastrofe bakover. Dog tviler jeg på at vi klarer å kvitte oss med han uansett.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Uenig med Cedric faktisk. Synes han er utrolig svak.. han har tidvis gode bidrag fremover, men han er helt katastrofe bakover. Dog tviler jeg på at vi klarer å kvitte oss med han uansett.

Spot on. Vi har dessverre spillere som vi ikke blir kvitt. Det er ingen som melder seg og vil kjøpe benk sliterne våre. De er for dårlige. Som en nevnte lenger oppe i tråden her så er det merkelig at en rekke spillere ikke yter bedre , når de først får sjansen til å vise seg frem. Det er kanskje ikke så lett når det er en rekke andre som under presterer samtidig , men jeg ville ha jobbet sokkene av meg. Det var det ikke mange som gjorde i går.

Link to comment
Share on other sites

Tilgir spillerne i denne kampen. Kunne ikke være lett å spille med hvite drakter med et emblem vi ikke kunne se. Etter alle feilpasninger å dømme så måtte spillerne tro at de hvite draktene de så foran seg måtte være tottenham spillere siden de bare sentra til røde drakter. Sikkert mye forvirring ute på bana. Etter hvert må spillerne trodd at det var tottenham emblem på drakta så dårlig de spilte. Nei tilgir de unge og nye ungguttene utpå bana i går. Frem til nå har de spilt for emblemet på drakta og er sikker på at de vil gjøre det igjen. 

Vet at det var et godt formål med de hvite draktene, men skylder på de allikevel. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tony said:

Tilgir spillerne i denne kampen. Kunne ikke være lett å spille med hvite drakter med et emblem vi ikke kunne se. Etter alle feilpasninger å dømme så måtte spillerne tro at de hvite draktene de så foran seg måtte være tottenham spillere siden de bare sentra til røde drakter. Sikkert mye forvirring ute på bana. Etter hvert må spillerne trodd at det var tottenham emblem på drakta så dårlig de spilte. Nei tilgir de unge og nye ungguttene utpå bana i går. Frem til nå har de spilt for emblemet på drakta og er sikker på at de vil gjøre det igjen. 

Vet at det var et godt formål med de hvite draktene, men skylder på de allikevel. 

😊

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Stefanb said:

Uenig med Cedric faktisk. Synes han er utrolig svak.. han har tidvis gode bidrag fremover, men han er helt katastrofe bakover. Dog tviler jeg på at vi klarer å kvitte oss med han uansett.

Ved de få anledningene han har fått denne sesongen har han ikke glitret nei. Men for et snaut år siden mente mange her inne at Cedric var løsningen på venstreback-krisen. Syns han leverer på det jevne, og mer kan jeg ikke forvente av en budsjettback med reserverolle.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Leno generelt sett hadde en ok kamp og reddet oss ved et par anledninger, kan man ikke se bort i fra det faktum at han tilfører laget litt for lite annet. Han er ofte fryktelig treg med å få ballen ut til en medspiller. I tillegg er distribusjonen til Ramsdale på et helt annet nivå. 

Kommunikasjonen er også et punkt Ramsdale har fått mye skryt for, og der er heller ikke Leno veldig sterk. Det samme gjelder engasjementet til Aaron. Jeg tror det smitter kraftig over på resten av laget og er mye av grunnen til at vi rett og slett ser ut som et bedre lag når Leno ikke står i mål.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Selv om Leno generelt sett hadde en ok kamp og reddet oss ved et par anledninger, kan man ikke se bort i fra det faktum at han tilfører laget litt for lite annet. Han er ofte fryktelig treg med å få ballen ut til en medspiller. I tillegg er distribusjonen til Ramsdale på et helt annet nivå. 

Kommunikasjonen er også et punkt Ramsdale har fått mye skryt for, og der er heller ikke Leno veldig sterk. Det samme gjelder engasjementet til Aaron. Jeg tror det smitter kraftig over på resten av laget og er mye av grunnen til at vi rett og slett ser ut som et bedre lag når Leno ikke står i mål.

Litt urettferdig sammenligning denne sesongen, da han kun har fått spille med dårligere startoppstillinger. Da er det nødvendigvis vanskeligere å sette igang hurtig når ikke laget fungerer heller. Leno er en trygg og meget god keeper, som uheldigvis (for han) har en kollega som er/har vært helt enormt god. Ramsdale må nok tabbe seg ut ganske kraftig for å miste den plassen nå...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Litt urettferdig sammenligning denne sesongen, da han kun har fått spille med dårligere startoppstillinger. Da er det nødvendigvis vanskeligere å sette igang hurtig når ikke laget fungerer heller. Leno er en trygg og meget god keeper, som uheldigvis (for han) har en kollega som er/har vært helt enormt god. Ramsdale må nok tabbe seg ut ganske kraftig for å miste den plassen nå...

Det er ikke bare basert på denne sesongen. Det gjelder egentlig helt siden han kom tilbake fra skaden som gav Martinez sjansen. Han er fortsatt en god 'shot stopper', men kommanderer ikke feltet veldig godt, og har aldri vært veldig vokal av seg. Før skaden som gav Martinez sjansen var han ok med distribusjonen sin, men helt siden starten av forrige sesong og til nå, har han ikke vært veldig god på det. Etter at Aaron kom inn, har vi fått sett en distribusjon på et helt annet nivå enn vi noen gang har sett av Leno. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Det er ikke bare basert på denne sesongen. Det gjelder egentlig helt siden han kom tilbake fra skaden som gav Martinez sjansen. Han er fortsatt en god 'shot stopper', men kommanderer ikke feltet veldig godt, og har aldri vært veldig vokal av seg. Før skaden som gav Martinez sjansen var han ok med distribusjonen sin, men helt siden starten av forrige sesong og til nå, har han ikke vært veldig god på det. Etter at Aaron kom inn, har vi fått sett en distribusjon på et helt annet nivå enn vi noen gang har sett av Leno. 

Forsåvidt enig, men i denne kampen var han kommanderende i feltet faktisk. 

han er ikke lenger en gooner, men en gonner. Liker typen jeg. God keeper

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Ben Elfen said:

Forsåvidt enig, men i denne kampen var han kommanderende i feltet faktisk. 

han er ikke lenger en gooner, men en gonner. Liker typen jeg. God keeper

Misforstå meg rett. Jeg liker ham jeg også, og han har reddet oss mange ganger de siste årene. Men laget vårt er i ferd med å utvikle seg til et lag som trenger en helt annen keepertype enn Leno.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Simbad said:

Misforstå meg rett. Jeg liker ham jeg også, og han har reddet oss mange ganger de siste årene. Men laget vårt er i ferd med å utvikle seg til et lag som trenger en helt annen keepertype enn Leno.

Pussig å tenke tilbake til høsten 2018, når Cech ble skadet og Leno gjorde gjorde keeperplassen til sin egen. Hans distribusjon og ro med ballen i bena var en viktig faktor. Det sier litt om utviklingstakten til keeperrollen i dagens fotball. 

Link to comment
Share on other sites

Cech var jo helt krise med ballen i beina, så skulle ikke så mye til 😅 Men fra Leno til Martinez har det en gedigen forskjell og ditto det samme fra Martinez til Ramsdale.

Med ballen i beina er Ramsdale kanskje ligaens beste sammen med Ederson.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Stefanb said:

Cech var jo helt krise med ballen i beina, så skulle ikke så mye til 😅 Men fra Leno til Martinez har det en gedigen forskjell og ditto det samme fra Martinez til Ramsdale.

Med ballen i beina er Ramsdale kanskje ligaens beste sammen med Ederson.

 

1 hour ago, Verminator5 said:

Pussig å tenke tilbake til høsten 2018, når Cech ble skadet og Leno gjorde gjorde keeperplassen til sin egen. Hans distribusjon og ro med ballen i bena var en viktig faktor. Det sier litt om utviklingstakten til keeperrollen i dagens fotball. 

Nå skal det sies at Martinez stod i mål bak et helt annet forsvar enn det både Ramsdale og Leno har gjort i sin tid med oss(Leno bak det klart verste forsvaret vi har sett på en stund pga Emerys 'tut- og kjørfotball'). Da Martinez kom inn spilte vi først og fremst med en treer bak og var langt bedre defensivt enn vi var da Leno først tok over. Cech var helt krise med ballen i beina og klarte nesten ikke å finne medspillere i det hele tatt når vi ble presset.

Martinez hadde en umenneskelig sesong i fjor med Villa, bygget bak et godt forsvar og massiv selvtillit etter å ha hjulpet oss til FA-cupseier og Community Shield. Han toppet det med Copa America med Argentina, men denne sesongen har han sett langt mer menneskelig ut igjen og gjort ganske mange feil så langt. Noe pga at de har hatt et varierende forsvar, men også fordi han overpresterte ganske heftig i halvannen sesong(min mening). Misforstå meg rett, han er fortsatt en av ligaens beste keepere, men jeg tror ikke vi får se ham så god som han var for oss og Villa i halvannen sesong av gangen igjen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...