Jump to content

27.11.21 Newcastle (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Newcastle image.png.f74365a66f119a967d5b1810928730a4.png
Lørdag 27. november 2021, kl. 13:30. Emirates Stadium

Premier League, 13. runde

Kampen vises direkte på TV2 Play

Ønsket lag:

Ramsdale 

Tomiyasu - White - Gabriel - Tavares

Lokonga - Partey

Saka - Laca - ESR 

Auba

 

Vi kom skikkelig ned på jorda igjen på Anfield etter en god rekke med ubeseirede kamper. Dette er en kamp vi bør få se et revansjesugent lag, klar for å forbedre seg og rette opp feil. Førsteomgangen mot Pool var veldig bra, egentlig frem til Arteta barket løs mot Klopp. Forhåpentligvis lærer han av det.

Dette vil være en kamp som vil vise hvor seriøse vi er med tanke på kampen om topp 4 denne sesongen. Etter et ydmykende tap(noe flatterende) er det viktig å reise seg igjen. Newcastle klarte 3-3 mot Brentford etter å ha ligget under 1-2 og 2-3 i tillegg er muligens Howe på benken. De er på jakt etter sin første seier i PL denne sesongen og vi må være fullt påskrudd for å prøve å unngå at de får den på Emirates. 

Vi trenger en god opplevelse og selvtillit før vi skal til Old Trafford og Goodison 2. og 6. desember. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

53 minutes ago, Simbad said:

Arsenal    crest   Arsenal   v   Newcastle image.png.f74365a66f119a967d5b1810928730a4.png
Lørdag 27. november 2021, kl. 13:30. Emirates Stadium

Premier League, 13. runde

Kampen vises direkte på TV2 Play

Ønsket lag:

Ramsdale 

Tomiyasu - White - Gabriel - Tavares

Lokonga - Partey

Saka - Laca - ESR 

Auba

 

Vi kom skikkelig ned på jorda igjen på Anfield etter en god rekke med ubeseirede kamper. Dette er en kamp vi bør få se et revansjesugent lag, klar for å forbedre seg og rette opp feil. Førsteomgangen mot Pool var veldig bra, egentlig frem til Arteta barket løs mot Klopp. Forhåpentligvis lærer han av det.

Dette vil være en kamp som vil vise hvor seriøse vi er med tanke på kampen om topp 4 denne sesongen. Etter et ydmykende tap(noe flatterende) er det viktig å reise seg igjen. Newcastle klarte 3-3 mot Brentford etter å ha ligget under 1-2 og 2-3 i tillegg er muligens Howe på benken. De er på jakt etter sin første seier i PL denne sesongen og vi må være fullt påskrudd for å prøve å unngå at de får den på Emirates. 

Vi trenger en god opplevelse og selvtillit før vi skal til Old Trafford og Goodison 2. og 6. desember. 

Jeg ønsker følgende lag (men tviler på at det skjer)

 

Ramsdale

Tommy-White-Gabriel-Tavares

Partey-Ødegaard

Saca-Laca-Esr

Pepe

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg ønsker følgende lag (men tviler på at det skjer)

 

Ramsdale

Tommy-White-Gabriel-Tavares

Partey-Ødegaard

Saca-Laca-Esr

Pepe

Hadde vært veldig spennende med Pepe på topp. Men jeg tror som deg heller ikke at det skjer. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg vil gjerne prøve noen andre enn Auba. Synes ikke han har prestert en dritt i år dessverre

Helt korrekt. Det har blitt gjort andre bytter denne sesongen grunnet prestasjoner og nå har Auba " fortjent " en pause på benk. La andre få prøve seg. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Etter en liten tenkepause er dette laget jeg ønsker å se:

Ramsdale
Tomiyasu - White - Gabriel - Tavares
Sambi - Niles
Saka - Ødegaard - Emile(!) 
Martinelli

Hvorfor ikke Partey? Ellers enig. På tide Martinelle for prøvd seg, Auba har vært svak i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

On 11/22/2021 at 3:59 PM, Ben Elfen said:

Jeg vil gjerne prøve noen andre enn Auba. Synes ikke han har prestert en dritt i år dessverre

Helt uenig. Jeg syns han er god. Jeg skjønner ikke hva folk forventer at han skal prestere mot Liverpool når vi i perioder knapt har ballen? Av de erfarne så spørs det ikke om mr. Partey bør vurderes for en plass på benken, hvis han ikke løfter spillet sitt.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Etter en liten tenkepause er dette laget jeg ønsker å se:

Ramsdale
Tomiyasu - White - Gabriel - Tavares
Sambi - Niles
Saka - Ødegaard - Emile(!) 
Martinelli

Jeg skulle likt å vite hva du mener at Martinelli har vist som nr 9 som skulle tilsi at han havner foran Auba, Lacazette, Nketiah og Balogun?

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Tapapa said:

Jeg skulle likt å vite hva du mener at Martinelli har vist som nr 9 som skulle tilsi at han havner foran Auba, Lacazette, Nketiah og Balogun?

Jeg skulle ha likt å ha vist hva det var som gjorde at Saliba aldri fikk sjansen til å  vise seg frem i Arsenal. Så fort han begynte å spille i Frankrike så ble det suksess. Sist sesong hvor Martinelli fikk noen innhopp , viste intensitet der fremme , men det ble med det. For Eddie ble foretrukket gang på gang og viste nada. Balogun vet jeg for lite om , vi ser knapt til han.

Laca sin kontrakt går ut til sommeren. Ennå ikke forlenget , ryktes noe om en korttids kontrakt. Men , Laca som kan være på vei ut får spille. Yes , han gjør en del bra for laget , han skal ha det. I mellom tiden  sitter alle såkalte talenter på benk og råtner. Ingen av de får spille. 

Auba hadde ingen lett dag på Anfield , det er helt korrekt. Vi ble grisebanket i 2 omgang. Men , det har vært lengere perioder sist sesong og også denne sesongen hvor vi ikke har sett alt for mye til Auba.  Det er vel ikke uten grunn at mange nå frykter en ny Øzil saga.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Helt uenig. Jeg syns han er god. Jeg skjønner ikke hva folk forventer at han skal prestere mot Liverpool når vi i perioder knapt har ballen? Av de erfarne så spørs det ikke om mr. Partey bør vurderes for en plass på benken, hvis han ikke løfter spillet sitt.

Så heldigvis ikke Liverpoolkampen. Synes ikke han produserer Noe, hverken for seg selv eller for laget

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Hvorfor ikke Partey? Ellers enig. På tide Martinelle for prøvd seg, Auba har vært svak i mine øyne.

Vel, jeg liker Partey, men det er ikke lenge siden han hadde en skade og jeg vil gjerne ha ham 100% mot Manure. Det kan være lurt å holde Niles inne i laget og match fit. Og han hadde en kjempekamp mot Watford. Sambi har hatt gode og dårlige kamper for oss, men han er ung og kan vokse med spilletid.

Jeg er ikke enig i at Auba har vært spesielt svak denne sesongen. Synes han jobber bra. Vi har bare ikke vært flinke nok til å spille ham opp i gode scoringsposisjoner i flesteparten av kampene. Og sammen med Partey vil jeg gjerne ha ham hundre prosent mot Manure. Dynamikken og energien til Martinelli kan være fin å få skikkelig i gang, og siden vi ikke har en europaturnering å gi ham minutter i, tenker jeg det kan være lurt å gi ham en start her.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg skulle likt å vite hva du mener at Martinelli har vist som nr 9 som skulle tilsi at han havner foran Auba, Lacazette, Nketiah og Balogun?

Han er bedre enn Nketiah og Balogun og kan tilføre en energi bare Laca kan matche(av alternativene). Og jeg vil gjerne at han kommer i gang. Vi har ikke noen europaturnering å gi ham minutter i, så å gi ham en start innimellom i PL(i tillegg til i cupene) tror jeg vil gjøre godt både for ham og får troppen vår. 

Jeg vil ha både Laca, Auba og Partey 100% mot Manure og hvis de får se at de ikke har klippekort kan det være de jobber enda litt hardere for å være klare til å slå Manure. 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal fikk en tung stund på Anfield sist helg og det vil mange andre lag få oppleve også denne sesongen. Pool ligger langt foran oss i mye på banen. Vi trenger boksåpneren som nevnes over her. Syntes dog at Tavares skal få fortsette. Han hadde ingen stor dag på Anfield , men var ikke alene om det. En dårlig kamp og ut syntes jeg ikke noe om. 

Tierney hadde langt flere kamper under pari før han gikk ut. Vi skal slå Newcastle hvis laget gjør jobben sin lørdag. Hvis de tror på walk over så kan det bli skummelt. Det er Arteta  sin jobb å få spillerne i rette fokus.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Gunners77 said:

 

Arsenal (4-4-1-1): Ramsdale - Tomiyasu, White, Gabriel, Nuno - Saka, Partey, Lokonga, Smith Rowe - Ødegaard - Aubameyang.

Bra lag. Skulle gjerne ha prøvd en annen spiss i dag, men dette skal være mer enn godt nok til å vinne komfortabelt. 
 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Gunners77 said:

 

Arsenal (4-4-1-1): Ramsdale - Tomiyasu, White, Gabriel, Nuno - Saka, Partey, Lokonga, Smith Rowe - Ødegaard - Aubameyang.

Jeg håper at Ødegaard blomstrer i rollen. Lacazette er nok bare en kortidsløsning. I tillegg håper jeg at Nuno reiser kjerringa i dag. Jeg må innrømme at jeg syns det er tøft gjort av Arteta å gi Nuno en sjanse til, selv om han ahr en frisk Tierney han kunne satt innpå. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tapapa said:

Jeg håper at Ødegaard blomstrer i rollen. Lacazette er nok bare en kortidsløsning. I tillegg håper jeg at Nuno reiser kjerringa i dag. Jeg må innrømme at jeg syns det er tøft gjort av Arteta å gi Nuno en sjanse til, selv om han ahr en frisk Tierney han kunne satt innpå. 

Det tenkte jeg også. Tøft gjort. 
arteta sa at en som ikke hjemmets seg, men prøver fortjener ny sjanse. Liker det

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...