Jump to content

11.09.21 Norwich (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 minutes ago, Verminator5 said:

Det var uhyre viktig med tre poeng. Det gir arbeidsro i uken som kommer. Jeg syns ikke dette var så ille som enkelte skal ha det til. Vi kom til mange avslutninger, og var tidvis dominante i banespillet. Jeg er veldig spent på om den bakre femmeren blir samspilt til en god enhet. Det er mye ferdigheter i de vakre rekker. Nå må samhandlingen og organiseringen terpes.
 

Ser at enkelt slakter Ødegaard. Det forstår jeg ikke helt (merk at jeg så andre omgang i bruddstykker). Ballen kan gå fortere i blant, men da må det være bevegelser å slå på. 

Forstår lite av Døegaardkritikken selv. Han må gjerne skyte litt innimellom, men ellers veldig bra i dag. En svært intelligent spiller og også et arbeidsjern. 
 

alle i Arsenaldrakt er i de vakre rekker. Likte oppofringen i forsvar i dag. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Ødegaard var utrolig svak, det er for mye omstendelig med han. 

Hva var det han gjorde så utrolig svakt? Noe omstendig til tider, men det skyldes også dårlige bevegelser rundt han. Syns han slår mange gode pasninger i dag, og gjør seg spillbar. Ikke en ekstraordinær forestilling, men syns du er i overkant kritisk.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Hva var det han gjorde så utrolig svakt? Noe omstendig til tider, men det skyldes også dårlige bevegelser rundt han. Syns han slår mange gode pasninger i dag, og gjør seg spillbar. Ikke en ekstraordinær forestilling, men syns du er i overkant kritisk.

Enig. Han er spillbar, men det mangler litt på bevegelsene rundt ham. Så ut til å bli litt bedre når ESR kom innpå for han er en av de beste av våre til å bevege seg uten ball. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Verminator5 said:

Hva var det han gjorde så utrolig svakt? Noe omstendig til tider, men det skyldes også dårlige bevegelser rundt han. Syns han slår mange gode pasninger i dag, og gjør seg spillbar. Ikke en ekstraordinær forestilling, men syns du er i overkant kritisk.

Han blir for omstendelig i angrepene. Han hadde en flott pasning til Auba i første som ble avvinket for offside, ellers synes jeg han stoppa flere angrep. Særlig ett i andre da han prøver på finesser som ikke går i PL. Ellers er det mest bakover gang etter gang. Jeg tror Maddison hadde levert mer gjennombrudd enn det vi så idag.
Mulig Martin ennå er litt «lett» for PL?

Også kan man lure på hvor mange kamper vi dominerer banespillet mer enn i kamper som idag, hvor han burde komme mer til sin rett. Når det er sagt syntes jeg han var  bedre defensivt enn offensivt idag. Ett par ganger han tar helhjertet løp bakover. Håper han kommer mer til rett uten AML på midten som også var svak. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Enig. Han er spillbar, men det mangler litt på bevegelsene rundt ham. Så ut til å bli litt bedre når ESR kom innpå for han er en av de beste av våre til å bevege seg uten ball. 

ESR fungerer ennå bedre enn MØ som fordeler, det er min påstand. Begge to sammen må Arteta finne ut av, det kan faktisk bli noe.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

ESR fungerer ennå bedre enn MØ som fordeler, det er min påstand. Begge to sammen må Arteta finne ut av, det kan faktisk bli noe.

100 pro enig! Sa det før kjøper av ødegaard. Esr er en bedre spiller en Martin. Når du kjøper en spiller til 400 mill så forventer jeg mål og assister. Ødegaard var helt grei , men aldri i nerheten av å prege kampen. Syns han er feig i mangen valgene han gjør. Løper dog mye. Men hva skal vi sammenligne han med? Jeg sammenligner han med spillere som spiller i samme posisjon i klubbene vi liker/bør sammenligne oss med.

 

white og høyrebacken var gode i dag! Det gledet meg og se

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Rosicky07 said:

100 pro enig! Sa det før kjøper av ødegaard. Esr er en bedre spiller en Martin. Når du kjøper en spiller til 400 mill så forventer jeg mål og assister. Ødegaard var helt grei , men aldri i nerheten av å prege kampen. Syns han er feig i mangen valgene han gjør. Løper dog mye. Men hva skal vi sammenligne han med? Jeg sammenligner han med spillere som spiller i samme posisjon i klubbene vi liker/bør sammenligne oss med.

 

white og høyrebacken var gode i dag! Det gledet meg og se

Godt å høre fler ser det samme som meg, grunnen til at jeg kaller MØ svak idag er motstander, hjemmebane og mye banespill. Da syntes jeg en tilrettelegger bør bidra mer. 
Ellers hylla jeg også vår nye japaner som ser ut som ett godt kjøp (utrolig nok). 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Nesten så jeg håper vi stiller sånn her neste kamp:

Ramsdale

Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney 

Partey

Pepe - MØ8 - ESR - Saka

Auba

Det er akkurat denne lagoppstillingen jeg ønsker å se også, men med Pepe og Saka hakket høyere i banen slik at Auba ikke blir for ensom.

Ramsdale
Tomi - White - Gabriel - Tierney
Partey
Ødegaard - Smith Rowe
Pepe - Aubameyang - Saka

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Marius- said:

Han blir for omstendelig i angrepene. Han hadde en flott pasning til Auba i første som ble avvinket for offside, ellers synes jeg han stoppa flere angrep. Særlig ett i andre da han prøver på finesser som ikke går i PL. Ellers er det mest bakover gang etter gang. Jeg tror Maddison hadde levert mer gjennombrudd enn det vi så idag.
Mulig Martin ennå er litt «lett» for PL?

Også kan man lure på hvor mange kamper vi dominerer banespillet mer enn i kamper som idag, hvor han burde komme mer til sin rett. Når det er sagt syntes jeg han var  bedre defensivt enn offensivt idag. Ett par ganger han tar helhjertet løp bakover. Håper han kommer mer til rett uten AML på midten som også var svak. 

Joda, det blir noe omstendig i dag. Jeg mener at det ikke utelukkende skyldes ballfører. Jeg syns «Ødda» hadde generelt godt pasningsspill. Han kunne ha skapt mer, men en målsjans må komme fra bevegelser. MØ8 har spilt bedre kamper for oss tidligere, la det være sagt. Men jeg syns ikke dagens innsats står i stil til slakten han får fra deg og @Rosicky07.

 

Edit: Goal.com og Arseblog ga forøvrig Ødegaard 7/10. 

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Verminator5 said:

Joda, det blir noe omstendig i dag. Jeg mener at det ikke utelukkende skyldes ballfører. Jeg syns «Ødda» hadde generelt godt pasningsspill. Han kunne ha skapt mer, men en målsjans må komme fra bevegelser. MØ8 har spilt bedre kamper for oss tidligere, la det være sagt. Men jeg syns ikke dagens innsats står i stil til slakten han får fra deg og @Rosicky07.

 

Edit: Goal.com og Arseblog ga forøvrig Ødegaard 7/10. 

Legitimt å være uenig. Skysports ga niles og ødegaard de svakeste ratingene i Arsenal laget. Helt på linje med det jeg så, så her er det personlige meninger. Så håper og tror jeg Martin kan prege denne type kamper mer i fremtiden. 

Link to comment
Share on other sites

Laget og supporterne trengte seieren i går. Det har vært mye så lagt i sesongen som ikke har fungert. Har forventet litt mer i går , men vi fikk 3 poeng. Bedre blir det ikke 🙂 

Det ble mer fart i sakene når Partey og ESR kom innpå. 

Frykter imidlertid at vi får problemer med fysikken i Burnley laget. De spiller i morgen så vi får 2 ekstra dager i forhold til de inn mot lørdagen. La oss håpe at seieren i går er den forløsende parten som nå gjør at laget vil løfte seg.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Legitimt å være uenig. Skysports ga niles og ødegaard de svakeste ratingene i Arsenal laget. Helt på linje med det jeg så, så her er det personlige meninger. Så håper og tror jeg Martin kan prege denne type kamper mer i fremtiden. 

Slike karakter er subjektive meninger, på lik linje med våre meninger. Du har helt rett i at Sky ga Ødegaard og AMN dårligst karakter av våre. De fikk 6/10. En karakter på det jevne. Jeg ville ikke beskrevet det som utrolig svakt. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Verminator5 said:

Slike karakter er subjektive meninger, på lik linje med våre meninger. Du har helt rett i at Sky ga Ødegaard og AMN dårligst karakter av våre. De fikk 6/10. En karakter på det jevne. Jeg ville ikke beskrevet det som utrolig svakt. 

Hvis man kun ser på den offensive delen av spillet til Martin mot Norwich kan man absolutt si at vi bør kunne forvente mer. Men når man også ser den defensive jobben han legger ned, så ser man at MØ8 ikke er Özil. Martin er en hardtarbeidende ung spiller med laget som førsteprioritet. Akkurat nå mangler han også litt samhandling med resten av laget samt litt selvtillit når han nærmer seg motstanders 16-meter. Men hvis han klarer å finne tilbake selvtilliten han så vidt begynte å finne da han spilte med oss i fjorårssesongen, samt da han var i Sociedad, da kommer han til å vise at han er riktig å satse på.

Forhåpentligvis får vi se ham mer og mer sammen med ESR. Jeg mener de to utfyller hverandre ganske bra. Begge kan slå gjennombruddspasninger, MØ8 noe bedre, men der Martin foretrekker å styre spillet litt dypere og med ball i bein er ESR mer villig til å ta løp både med og uten ball for å skape rom for medspillere. Begge jobber godt hjemover, men MØ8 er smartere i posisjoneringa.

Jeg håper Arteta finner en god løsning så vi kan bruke begge to uten å ofre dribleferdighetene til både Saka og Pepe.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Laget og supporterne trengte seieren i går. Det har vært mye så lagt i sesongen som ikke har fungert. Har forventet litt mer i går , men vi fikk 3 poeng. Bedre blir det ikke 🙂 

Det ble mer fart i sakene når Partey og ESR kom innpå. 

Frykter imidlertid at vi får problemer med fysikken i Burnley laget. De spiller i morgen så vi får 2 ekstra dager i forhold til de inn mot lørdagen. La oss håpe at seieren i går er den forløsende parten som nå gjør at laget vil løfte seg.

Utvilsomt.

Som også påpekt av flere så var dette potensielt kanskje vår virkelige sterkeste 11-er i en formasjon som Arteta har ønsket å spille.

Partey, Ødegaard og Smith Rowe på midten, med Auba på topp flankert av Saka og Pepe.

Ellers vil jeg også dra opp Tomiyasu. Herlig debut!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...