Jump to content

11.09.21 Norwich (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v    Norwich  image.png.9071eeed3f9dae51cfe5c0ad23fb6628.png 
Lørdag 11. september 2021, kl. 16:00. Emirates Stadium

Premier League, 4. runde

 

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 / TV2 Play
 
Xhaka er ute både grunnet det røde kortet mot City og at han testet positivt for korona i landslagspausen. Partey er tilbake i trening og kan være tilbake fra start i denne. Elneny og Kola er skadet og mest sannsynlig ikke klare til denne. Nketiah og Pepe burde være klar. Kommer flere nyheter når det legges ut på Arsenal.com
 

Ønsket lag:

Leno 

Tomiyasu - White - Gabriel - Tierney 

Lokonga - Partey

Saka - MØ8 - ESR 

Auba

 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

26 minutes ago, Gunners68 said:

Sesongen begynner for oss på lørdag og 3 poeng er eneste akseptable utfall av denne kampen. Det er ikke mer å si om det. Skulle det ikke bli 3 poeng så er Arteta ferdig for da trenger vi en manager som kan sørge for at vi ikke rykker ned.

Veldig bastant og skikkelig «fra levra» uttalelse. 
jeg likte den og er forsåvidt enig. 
 

Men jeg er 100% sikker på seier i denne kampen

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Ben Elfen said:

Veldig bastant og skikkelig «fra levra» uttalelse. 
jeg likte den og er forsåvidt enig. 
 

Men jeg er 100% sikker på seier i denne kampen

Vi er vel alle 100 % sikre på seier mot Norwich. Det er nå vendepunktet skal komme.  Skulle vi mislykkes med det så er prosjekt Arteta over og ut for da er vi det desiderte bunnlaget i PL. Han er da ikke lenger mannen som har det som skal til for å lede en klubb som Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Vi er vel alle 100 % sikre på seier mot Norwich. Det er nå vendepunktet skal komme.  Skulle vi mislykkes med det så er prosjekt Arteta over og ut for da er vi det desiderte bunnlaget i PL. Han er da ikke lenger mannen som har det som skal til for å lede en klubb som Arsenal. 

Selv om det er et usannsynlig scenario at vi taper så tror jeg at Arteta overleverer et tap også i denne kampen

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Selv om det er et usannsynlig scenario at vi taper så tror jeg at Arteta overleverer et tap også i denne kampen

Spørs hvor lenge klubben kan stå i mot presset hvis det utenkelige tapet skulle komme lørdag. Det er et voldsomt press på Edu og Arteta for tiden. Pappa Kroenkes læregutt i London , Josh , vet vel ikke hva han skal gjøre han heller. Alle de viktige stillingene i klubben bekles av folk som ikke har hatt slike jobber før i europa.

Nei , det enkleste er at vi vinner på lørdag 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Spørs hvor lenge klubben kan stå i mot presset hvis det utenkelige tapet skulle komme lørdag. Det er et voldsomt press på Edu og Arteta for tiden. Pappa Kroenkes læregutt i London , Josh , vet vel ikke hva han skal gjøre han heller. Alle de viktige stillingene i klubben bekles av folk som ikke har hatt slike jobber før i europa.

Nei , det enkleste er at vi vinner på lørdag 🙂 

Det er mye eksternt press på Edu og Arteta, men spørsmålet er om Kroenke Sr og Jr skaper nødvendig press internt. Arteta balanserte seg igjennom en ekstremt vanskelig periode i fjor, og reddet seg inn fom. Boxing day. Jeg mistenker at han får til det samme igjen. I mitt hode er det litt rart å la en manager velge spillere for nesten £150 mill, for så å sparke han etter fire kamper. Når det er sagt, ønsker jeg kraftig forbedring i prestasjoner og resultat. Støtter meg egentlig til @Simbad i denne diskusjonen. 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Verminator5 said:

Det er mye eksternt press på Edu og Arteta, men spørsmålet er om Kroenke Sr og Jr skaper nødvendig press internt. Arteta balanserte seg igjennom en ekstremt vanskelig periode i fjor, og reddet seg inn fom. Boxing day. Jeg mistenker at han får til det samme igjen. I mitt hode er det litt rart å la en manager velge spillere for nesten £150 mill, for så å sparke han etter fire kamper. Når det er sagt, ønsker jeg kraftig forbedring i prestasjoner og resultat. Støtter meg egentlig til @Simbad i denne diskusjonen. 

Det du nevner om Arteta og å komme seg gjennom vanskelige perioder er en av faktorene jeg mener taler for at han kommer til å bli en verdensklassemanager. Jeg vil faktisk gå så langt å si at han har gjort det to ganger. Etter lock down klarte han å mobilisere laget til å slå både City og Chelsea på vei til å vinne FA-cupen. Samt Community Shield mot Pool. 

Han trodde han kunne bygge videre på det laget med Willian, Partey og Gabriel inn, noe som dessverre ikke fungerte og som på mange måter viste seg å være en tabbe(først og fremst Willian, de andre to har vært en del skadet men vist flere glimt av å kunne bli veldig gode for oss denne sesongen). Da han forstod at det ikke gikk, endret han både formasjon og fremgangsmåte (fra og med boxing day i fjor). Flere spillere forsvant i januar og han måtte 'begynne på nytt', men vi hadde en god andre halvdel av forrige sesong selv om vi falt utenfor europaspill og uten pokaler.

Korona, skader og mange nye (men unge) spillere inn samt et vanskelig program har gjort at vi har fått en dårlig start på sesongen, men jeg er overbevist om at han og de spillerne vi har nå kan snu det til å bli en bra sesong. 

Link to comment
Share on other sites

De to trofeene vi vant i fjor gledet vi oss alle over. Vi kom fortjent til finalen og den vant vi også fortjent.  Samme gjaldt seieren mot Pool i Community shield. Siste del av sist sesong kom vi oss også brukbart igjennom. Deler av høst sesongen var elendig. I denne perioden var Arteta grise heldig som fikk være i jobben. Spillere og manager kunne prise seg lykkelige over at det var tomme tribuner.

Nå er publikum tilbake og nå får vi se hvordan de takler presset de lenge slapp unna. Jeg håper for alt i verden at Arteta og spillerne snur dette mot Norwich. Ikke bare mot Norwich , men at vi får en rekke kamper med godt spill og resultater som bringer oss oppover på tabellen. Forhåpentligvis er flere av våre beste spillere klare til lørdagens kamp. 

Jeg tror faktisk ikke spillerne tåler flere nedturer nå. Vi kan bare ikke avgi poeng lørdag. Det vil være en katastrofe for spillerne og selvtilliten i laget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal ta utgangspunkt i at ESR må stå over har vi to muligheter på lørdag. Pepe går rett inn for ESR, eller:

Vi spilte visstnok 3-4-3 bak lukkede dører så det er mulig vi gjør det på lørdag også.

Leno 

White - Gabriel - Tierney 

Niles/Tomi - Sambi - Partey - Saka

MØ8 - Pepe

Auba

 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Simbad said:

Hvis man skal ta utgangspunkt i at ESR må stå over har vi to muligheter på lørdag. Pepe går rett inn for ESR, eller:

Vi spilte visstnok 3-4-3 bak lukkede dører så det er mulig vi gjør det på lørdag også.

Leno 

White - Gabriel - Tierney 

Niles/Tomi - Sambi - Partey - Saka

MØ8 - Pepe

Auba

 

 

Tomi tror jeg du kan glemme til denne kampen. Han har knapt vært i London og spilte kamp for Japan i går (som midtstopper). Neppe klar allerede nå

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Simbad said:

Lagnyheter:

Elneny, venstre hamstring håpes å være tilbake i full trening om to-tre uker.

Gabriel, Nketiah, Partey og White tilbake i full trening og klare for kamp. 

Xhaka som nevnt ute både med rødt kort og korona. 

Så oppdateringen til Arsenal. Merkelig St det ikke stod noe om ESR der

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Tony said:

Sambi spilte ikke siste kampen for Belgia pga en liten skade. Skal bli undersøkt av det medisinske personell i ettermiddag. Med Arsenals flaks er vel han ute på lørdag og.

Ja , jeg lurer på når vi skal få oppleve at Arsenal er klar med hele stallen til sesongstart. Kjøper vi en spiller i dag så går det vinter og vår før han er spilleklar. I good old days kunne en spiller spille på onsdag  , ble solgt til ny klubb torsdag og debuterte for sin nye klubb  lørdag 🙂 Men , den gangen hadde spillerne hår på brystkassa i tillegg 🙂 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ben Elfen said:

Tomi tror jeg du kan glemme til denne kampen. Han har knapt vært i London og spilte kamp for Japan i går (som midtstopper). Neppe klar allerede nå

Det visste jeg ikke. Og hvis det stemmer at Sambi også er tvilsom er det vel duket for Cedric eller Chambers på høyrebacken. Ser for meg at det blir enten Niles eller Ødegaard sammen med Partey. 

Ser også at det går litt rykter om at Ramsdale kommer til å få sjansen. Kan det være vi får se dette da? Evt Martinelli inn på venstrevingen og Auba sentralt? 

Ramsdale

White - Gabriel - Tierney 

Niles - Partey - MØ8 - Saka 

Pepe - Laca - Auba

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...