Jump to content

28.02.21 Leicester (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi vinner mot et bra lag i dag. Ligger under på bortebane og vinner 3 - 1 er rett og slett en meget bra prestasjon. Vi var det klart beste laget i dag. Flere spillere som løfter seg. En forferdelig miss ved Leicester målet  , men derifra og inn meget bra.

Denne prestasjonen håper jeg de tar en reprise av borte mot Burnley neste helg. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Vi vinner mot et bra lag i dag. Ligger under på bortebane og vinner 3 - 1 er rett og slett en meget bra prestasjon. Vi var det klart beste laget i dag. Flere spillere som løfter seg. En forferdelig miss ved Leicester målet  , men derifra og inn meget bra.

Denne prestasjonen håper jeg de tar en reprise av borte mot Burnley neste helg. 

Enig. Endelig lyktes Arteta med å rotere laget. Det har ikke alltid godt så bra. 
Pepe klar man of the match for meg. Laca, Xhaka og midtstopperne også svært gode. 
 

dette var en meget god prestasjon. 
stiller meg dog litt tvilende til å bytte inn Partey og Auba. Partey kan kanskje trenge noen minutter, men ser ikke grunn til å risikere ham i denne kampen. Synes også det er merkelig at Martinelli ikke får tillit

Link to comment
Share on other sites

Solid!!!

Arsenal fremstår på en helt annen måte. Det er sammenheng mellom det offensive og det defensive. En midtbane som har full kontroll i så og si hele kampen. 
Elneny gjør absolutt alt rett og analysen i pausen om at han skal skjære ut forstår jeg ikke. Venstre midtstopper må forskyve slik at han har spillet foran seg. Elneny vil aldri nå opp i press og må lukke i midten. 
 

Xhaka rett og slett enorm. 
 

Laca plager vettet av stopperne og Mari og Luiz veldig veldig gode. 
 

Følte meg faktisk trygg på seier etter utligningen kom. 

Link to comment
Share on other sites

Partey trenger minutter, så ser ingen problemer med det byttet. Skulle dog gjerne sett Martinelli istedenfor Auba.

Willians beste kamp for oss, jobber knallhardt i dag, får seg to assist og er farlig med ball i beina.

Pepe banens beste for meg. Terroriserer spesielt Thomas, men er et uromoment for Leicesterforsvaret hele veien. 

Ødegaard ikke så mye involvert som jeg gjerne skulle sett, men den herlige pasningen til Willian som igjen setter opp Pepe på åpent mål med en herlig flikk viser hva han kan tilføre laget.

Xhaka, Willian og Mari bør ta sin del av skylda for målet i mot. Spesielt Mari er ekstremt passiv i den situasjonen. Dog spiller alle seg kraftig opp, og spesielt Mari har ekstremt god kontroll på Vardy sammen med Luiz. Det er merkelig å si det, men nå har vi faktisk flere gode midtstoppere i stallen. Det er en stund siden. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Jo mer jeg ser situasjonen jo verre jobb synes jeg Elneny gjør. Han trekker seg unna når Xhaka ser etter et pasningsalternativ i forkant av ballmissen. Deretter så går han ikke inn mot Tielemans når han er den spilleren som er i best/mest naturlige posisjonen til å gå i press.

Dessverre ikke utypisk Elneny. Hadde han hatt en alfahann mentalitet så hadde han vært en vesentlig bedre spiller.

Jeg er uenig. Xhaka har mulighet til å både spille ballen tilbake til Mari evt sparke ballen langt opp i banen. Han velger den vanskeligste løsningen og spiller på en stillestående Willian(som burde møtt ballen). 

Det er tre spillere rundt Vardy, Mari burde gått ut i press og latt Cedric og Luiz prøve å stoppe Vardy. 

Elneny dekker rommet i midten så det ikke kommer en 45 graderspasning og han evt kan plukke opp en retur. Det er hundre prosent Mari som skal gå i press mot Tielemans der når Xhaka aldri klarer å komme seg på riktig side.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Simbad said:

 

Xhaka, Willian og Mari bør ta sin del av skylda for målet i mot. Spesielt Mari er ekstremt passiv i den situasjonen. Dog spiller alle seg kraftig opp, og spesielt Mari har ekstremt god kontroll på Vardy sammen med Luiz. Det er merkelig å si det, men nå har vi faktisk flere gode midtstoppere i stallen. Det er en stund siden. 

Rart at du nevner Mari, men ikke Elneny? Han holdt absolutt ingenting, og støtet ikke imot.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, elx said:

Rart at du nevner Mari, men ikke Elneny? Han holdt absolutt ingenting, og støtet ikke imot.

Les kommentaren min til Stefanb.

Hvordan skal han klare å støte i mot i den situasjonen? Xhaka blir løpt i fra og Mari bare rygger og rygger. Det er hundre prosent Mari som skal støte i den situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Simbad said:

Les kommentaren min til Stefanb.

Hvordan skal han klare å støte i mot i den situasjonen? Xhaka blir løpt i fra og Mari bare rygger og rygger. Det er hundre prosent Mari som skal støte i den situasjonen.

Jeg er enig. Det er mye lettere for midtstopper å presse spiller utover i banen når man har spillet foran seg enn for en spiller som løper på skrå hjemover. 
Slik jeg ser det må forsvaret sideforskyve i en slik situasjon og Elneny skal forhindre passet tilbake i banen. 

Link to comment
Share on other sites

Dagens seier kan vi takke min niese for. Hun satt på fanget fra det 35. minutt til det 60. I den perioden scorte vi tre mål. Hun skal få drakt til ettårsdagen. 
 

Laget presterte svært godt i dag. Utrolig sterk seier på en vanskelig bane. Flere ble hvilt. Strålende fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Dagens seier kan vi takke min niese for. Hun satt på fanget fra det 35. minutt til det 60. I den perioden scorte vi tre mål. Hun skal få drakt til ettårsdagen. 
 

Laget presterte svært godt i dag. Utrolig sterk seier på en vanskelig bane. Flere ble hvilt. Strålende fornøyd!

Adopter ungen!

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp sittet og sett på Leicesters mål i reprise etter reprise. Det baklengsmålet bør brukes på en riktig måte og få Arsenal spillere til å forstå hvordan det skal spilles i forsvar i en sånn situasjon. Noe mer amatør messig kan det neppe bli. 

Link to comment
Share on other sites

I Intervju med Xhaka etter kampen kommer han med følgende uttalelse "....... after MY mistanke, where we conceded the goal........". 

Jeg vil på ingen måte gi all skyld til Xhaka mår det gjelder målet i mot, andre må også ta sin del av skylden, men det er alltid greit med spillere som uoppfordret innrømmer egne feil. 

Link to comment
Share on other sites

Ang målet i mot. Jeg skjønner ikke hvorfor Willian kritiseres og jeg skjønner overhodet ikke noe av de som vil renvaske Elneny. Jeg mener også at grunnen til at Mari ikke støter, er at han forventer at Elneny skal trekke inn, noe han begynner å gjøre, men som han av en uforklarlig grunn ikke fullfører. 

 

Sjefssynder, Elneny. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Ang målet i mot. Jeg skjønner ikke hvorfor Willian kritiseres og jeg skjønner overhodet ikke noe av de som vil renvaske Elneny. Jeg mener også at grunnen til at Mari ikke støter, er at han forventer at Elneny skal trekke inn, noe han begynner å gjøre, men som han av en uforklarlig grunn ikke fullfører. 

 

Sjefssynder, Elneny. 

Willian kritiseres for å ikke møte ballen, men pasningen fra Xhaka er elendig. Han har full mulighet til å sentre tilbake til Mari. 

Når Tielemans kommer seg inn i 16meteren henger Xhaka ca en meter etter. Elneny plukker opp rommet foran stopperne så det ikke kan komme en 45graders mot Barnes, noe som er helt korrekt.

Mari ligger en-to meter fra Luiz som har kontroll på Vardy. Mari ligger i en totalt feil posisjon der og bør ligge minimum et par meter nærmere Tielemans som så å si er i en én mot én mot Leno. Mari dekker verken lengste hjørnet eller er nærme nok til å presse Tielemans enten inn i banen(hvor Elneny ville hjulpet ham) eller ut mot dødlinja for å forhindre skudd i mot.

Elneny ligger ca midt på banens bredde når feilen til Xhaka skjer. Han har aldri mulighet til å komme seg bort til Tielemans og gjør det eneste riktige, nemlig å dekke rommet foran stopperne våre.

Mari faller riktig av i starten, men når han ser/får beskjed av Luiz om at han har Vardy skal Mari ut mot Tielemans og i verste fall dekke langhjørnet til Leno. Det gjør han ikke og blir stående ca på straffemerket så Tielemans får hele langsiden til Leno å sikte på.

Xhakas pasning til Willian er starten på det hele og en stor feil. Pasningen er dårlig og han har flere bedre muligheter å spille til. Feks Mari som da har trukket ut på siden for å være spillbar.

Den andre store feilen her er Mari, som når Luiz overtar dekket av Vardy, blir stående på halvdistanse mellom Vardy/Luiz og får å dekke langhjørnet.

Når Tielemans er en meter fra 16meteren overtar Luiz oppdekningen av Vardy og her skal Mari bevege seg mot Tielemans. 

 

20210301_131613.jpg

20210301_131624.jpg

20210301_131646.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grundig svar, men er fortsatt uenig. Det er mulig Elneny ikke rekker fram, men han rekker garantert fram til å dekke for langhjørnet til keeper. Han dekker ingen ved å lunke inn sentralt, da det ikke var noen å dekke der. Ræva passning fra Xhaka starter det hele, deretter er det Elneny som er den største synderen. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Tapapa said:

Grundig svar, men er fortsatt uenig. Det er mulig Elneny ikke rekker fram, men han rekker garantert fram til å dekke for langhjørnet til keeper. Han dekker ingen ved å lunke inn sentralt, da det ikke var noen å dekke der. Ræva passning fra Xhaka starter det hele, deretter er det Elneny som er den største synderen. 

Men Mari dekker verken langhjørnet eller Vardy han heller. Og det er han som ligger i posisjon til å i det minste rekke å dekke langhjørnet. Etter at Tielemans kommer seg inn i 16meteren gjør han ingenting. Elneny dekker i det minste rommet foran stopperne. At Barnes stopper løpet sitt inn der gjør at det ser ut til at Elneny ikke dekker noen på slutten, men hadde Barnes fullført løpet sitt og Tielemans lagt inn istedenfor å avslutte så ville Elneny stått i veien. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...