Jump to content

28.02.21 Leicester (B)


Simbad

Recommended Posts

33 minutes ago, Tapapa said:

Fuck it, vi vant og jeg er fornøyd. Vinner vi de fem neste, noe vi gjør, så er kampen om topp-fire vidåpen.

Det viktigste var selvsagt å vinne, og jeg synes vi gjorde det overbevisende til slutt. Vardy får nesten ikke til noen ting og vi har overraskende god kontroll defensivt(kanskje det hadde sett annerledes ut med Maddison på banen, men nå var han ikke med).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

34 minutes ago, Simbad said:

Men Mari dekker verken langhjørnet eller Vardy han heller. Og det er han som ligger i posisjon til å i det minste rekke å dekke langhjørnet. Etter at Tielemans kommer seg inn i 16meteren gjør han ingenting. Elneny dekker i det minste rommet foran stopperne. At Barnes stopper løpet sitt inn der gjør at det ser ut til at Elneny ikke dekker noen på slutten, men hadde Barnes fullført løpet sitt og Tielemans lagt inn istedenfor å avslutte så ville Elneny stått i veien. 

Jeg så på scoringen en gang til og jeg fatter ikke at det er fler enn to som skal klandres for dette. Xhaka og Elneny. Xhakafor en dustepasning, men mest Elneny som tidlig signaliserer at han skal løpe inn diagonalt, men trekker seg i løpet og velger å gå inn og dekke absolutt nada. Han lurer Mari godt der.

 

Edit. Mari kunne nok vært mer på hugget etter at han skjønte at Elneny dustet seg vekk og dekket ingenting sentralt.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Men Mari dekker verken langhjørnet eller Vardy han heller. Og det er han som ligger i posisjon til å i det minste rekke å dekke langhjørnet. Etter at Tielemans kommer seg inn i 16meteren gjør han ingenting. Elneny dekker i det minste rommet foran stopperne. At Barnes stopper løpet sitt inn der gjør at det ser ut til at Elneny ikke dekker noen på slutten, men hadde Barnes fullført løpet sitt og Tielemans lagt inn istedenfor å avslutte så ville Elneny stått i veien. 

Løpet til Vardy er genialt. Jo mer jeg ser på det jo mer imponerende er det. Han trekker akkurat så langt og så aggressivt at Mari er nødt til å falle av. Elneny har aldri i verden en mulighet til å nå frem til Tielemans og gjør det enste han kan, dvs dekke rom i midten. Luiz gjør et meget bra løp og avskjærer til slutt Vardy. Da må Mari eksplodere ut i press og ikke bli stående. De siste 2-3 sekundene er de aller mest avgjørende og der svikter Mari mest av alle. 

Mye kunne vært gjort bedre fra start til slutt, men den som gjør absolutt alt rett er Vardy. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, RP7 said:

Løpet til Vardy er genialt. Jo mer jeg ser på det jo mer imponerende er det. Han trekker akkurat så langt og så aggressivt at Mari er nødt til å falle av. Elneny har aldri i verden en mulighet til å nå frem til Tielemans og gjør det enste han kan, dvs dekke rom i midten. Luiz gjør et meget bra løp og avskjærer til slutt Vardy. Da må Mari eksplodere ut i press og ikke bli stående. De siste 2-3 sekundene er de aller mest avgjørende og der svikter Mari mest av alle. 

Mye kunne vært gjort bedre fra start til slutt, men den som gjør absolutt alt rett er Vardy. 

Flott. Da gir vi Vardy en målgivende på den. 

 

 

Flott kamp - og vi vant overbevisende. Det er det som betyr noe for meg i denne kampen. 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, RP7 said:

Løpet til Vardy er genialt. Jo mer jeg ser på det jo mer imponerende er det. Han trekker akkurat så langt og så aggressivt at Mari er nødt til å falle av. Elneny har aldri i verden en mulighet til å nå frem til Tielemans og gjør det enste han kan, dvs dekke rom i midten. Luiz gjør et meget bra løp og avskjærer til slutt Vardy. Da må Mari eksplodere ut i press og ikke bli stående. De siste 2-3 sekundene er de aller mest avgjørende og der svikter Mari mest av alle. 

Mye kunne vært gjort bedre fra start til slutt, men den som gjør absolutt alt rett er Vardy. 

Ja, som jeg skriver i det ene innlegget mitt, så gjør Mari det helt riktig i å falle av frem til Luiz kommer til og 'overtar' Vardy. Etter det blir Mari stående i ingenmannsland hvor han verken dekker opp Vardy, dekker opp langhjørnet eller går i press mot Tielemans. Det er kort tid å ta den avgjørelsen på, og han spiller veldig bra etter dette, men akkurat her mener jeg at han bommer.

Ellers mener jeg Mari har vært ekstremt stabil for oss generelt og har vært en veldig god stopper for oss. Måten han bruker muskler mot Vardy i andreomgangen for å unngå at han kommer seg igjennom er stopperspill av klasse.

Link to comment
Share on other sites

Elneny og Mari største syndere i følge the breakdown. Jeg bare nevner det og legger til at jeg ikke fatter hvordan det går an å mene at Elneny gjorde en god jobb der. 

Vi vant og vi vinner de neste kampene også. Jeg er ikke spiller, så jeg tar ikke en kamp ad gangen. Jeg gleder meg allerede til å banke Tottenham og Moaninho 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Ja, som jeg skriver i det ene innlegget mitt, så gjør Mari det helt riktig i å falle av frem til Luiz kommer til og 'overtar' Vardy. Etter det blir Mari stående i ingenmannsland hvor han verken dekker opp Vardy, dekker opp langhjørnet eller går i press mot Tielemans. Det er kort tid å ta den avgjørelsen på, og han spiller veldig bra etter dette, men akkurat her mener jeg at han bommer.

Ellers mener jeg Mari har vært ekstremt stabil for oss generelt og har vært en veldig god stopper for oss. Måten han bruker muskler mot Vardy i andreomgangen for å unngå at han kommer seg igjennom er stopperspill av klasse.

Tenkte det samme, ikke mange som stopper Vardy i de situasjonene.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...