Jump to content

01.11.20 Manchester United (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Godt gjennomført og en meget profesjonell bortematch til oss å være, united skaper NADA! Untatt den til Elneny. Gabriel , Partey, Elneny og Bellerin står virkelig opp idag.  Meget viktig seier, med tanke på tabellen og sesongen videre, en seier mot villa neste, så kan vi begynne å bygge litt momentum. Dette var deilig. Ha en fin kveld.... 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må tydeligvis prioritere bursdagsselskap oftere (kun fem gjester, til info :)). Jeg så siste 15 i bilen på vei hjem. For et resultat. United-fansen raser på Twitter, om at Dean skulle gitt rødt kort. Jeg elsker det! Elnenys press på overtid varmer et hvert Arsenal-hjerte. I dag er vi bare en stor, lykkelig supporterskare! COYG!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk dag så langt. Har ikke hørt eller sett noe til United supporterne.  De dukker vanligvis opp etter en seier på Old Trafford for å gni det inn. Nå er det min tur til å gni det inn og det skal gjøres skikkelig - har ventet i 14 år 🙂 

Vi har hatt noen andre kamper under Arteta hvor laget har gjort det virkelig bra , men kampen i går syntes jeg toppet det hele. Vi nøytraliserte United laget fullstendig. Defensivt det beste på lang lang tid. Laca og Saka var ikke like heldig med alt de gjorde i går , men resten av laget var mesterlig. Gabriel er en fantastisk signering. Parrtey likeså. Samarbeidet Elneny og Partey må fortsette. Håper ikke Arteta bytter ut Elneny og tar inn Xhaka eller Ceballos mot Villa. I går viste Elneny at han kan spille fremover også , og ikke bare sideveis. Fantastisk kamp av ham. 

Nå har vi sett hvordan to gode signeringer kan slå ut. Hadde ikke vært meg i mot om de fikk inn en ny klassespiller i januar. Sesongen er lang , skader kan oppstå , og en sterk tropp  kan bli avgjørende. Vi har sett at vi kan spille på øverste nivå , men vi vet at vi også kan falle av , som mot Leicester sist helg.

Nå får vi håpe at laget kan gjøre noe nytt. Gjenta bedriften neste helg. Vi vil ha mange sånne prestasjoner på rad.

Link to comment
Share on other sites

veldig solid forestilling av Arsenal. Norske medier tar tak i at ManU var puslete, underforstått at det var derfor de tapte, og ikke det at Arsenal spilte ManU dårlige. Man kan jo tro på hvilken forklaring man vil, men Arteta har uansett tatt tak  i det som var Arsenals store problem, den defensive strukturen. Der har de gjort store fremskritt. Arteta bygger laget bakfra, slik alle store lag bygges. Å bygge et lag tar tid. Derfor bør vi nok  være tålmodige, selv om det er frustrerende å se at de ikke produserer mer fremover per i dag. Men Arteta må få arbeidsro, så får vi se hvor langt han klarer å ta laget, Ja, Arsenal har tap tre kamper, men de har jo hatt en "terminliste fra helvete" så langt, der de har hatt de tre presumptivt verste bortekampene. Vi må se bak resultatene, og i spillestyrke og robusthet er Arsenal nå mye nærmere topplagene enn på flere år. 

Link to comment
Share on other sites

Du verden så bekymret norsk presse er når Pool og United taper. Nå har United i senere tid komfortabelt slått Newcastle og Leipzig , slått PSG borte og en U mot Chelsea. Så kommer Arsenal , og vi skal som vanlig tape og bli pisset på , så spiller vi en fantastisk kamp og vinner. Da må det jo selvfølgelig være noe spesielt som er galt. Har lest flere engelske aviser hvor det klart går frem at vi vant høyst fortjent. Artetas taktikk og gnistrende Arsenal prestasjoner påførte United en gedigen skrape i lakken. 

I 14 år har vi spilt for å vinne på Old Trafford. 8 - 2 er vel det verste tapet. Vi har sett United få nok av fordeler i sin favør og vi har tapt gang på gang. Wenger klarte aldri å vinne der oppe i PL etter 2006. Emery fikk heller ingen seier der. Så kommer Arteta og vinner på første forsøk på Old Trafford. Fullt fortjent. Da driter vi etter alle disse årene at eneste lille haken var at Gabriel kunne ha hatt gult nr 2 i går. Vi vant og driter i om Solskjær får sparken.

Link to comment
Share on other sites

Arteta har 5 kamper mot Man U uten tap. Det er vilt bra. Noen av forumets hoggestabber imponerer om dagen. Bellerin, Elneny, Holding har alle fått gjennomgå. 
 

synes Arteta skal ha en stor pluss i margen for noen av sine kjøp. Gabriel og Partey har vært strålende. 
 

synes fortsatt vi er for tannløse fremover. Håper på bedring der

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Det er hyggelig at mange her inne endelig begynner å innse at Elneny er glitrende fotballspiller, Holding også. Og, at stemmingen her er bedre enn på lenge, dette til tross for at vi har tapt hele 3 kamper så langt.

 

For mange av oss er det greit at Arsenal taper , bare laget gjør en helhjertet innsats. Nå er det tydeligvis en gang for alle slutt på at vi blir pisset på. Vi har nylig tapt for både Pool og City , men ikke blitt gruset sånn som før. Jeg forholder meg nå til PL . Vi kunne med flaks ha fått med poeng i begge kampene. Arteta har fått struktur på laget , defensivt bedre en på mange mange år. Elneny har ikke kommet til sin rett under Wenger og Emery. Nå har han kommet til sin rett under Arteta. Med en makker som Partey så vi hva de begge var i stand til i går. Holding  og Partey likeså. Bellerin og Tierney bidrar på hver sin side. Vi fungerer endelig som et lag. 

Offensivt er det noe å gå på , men Arteta har begynt bakerst. Som det nevnes lenger opp her , så bygger Arteta nå lag. Vi kommer sikkert til å få hull på det offensive også.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Gunners68 said:

Blir det ny manager i United snart 🙂 

Det får jeg virkelig ikke håpe. Det blir lite gull med Solskjær. 

Når det gjelder kampen så var det en deilig seier. Vi vinner omtrent slik United er vant med å vinne...på straffe:)

Ellers en stor honnør til Arteta, og laginnsatsen. Spillere som Elneny, Saka, Bellerin og Holding blomstrer. Partey er bare fenomenal.

Kjekt å høre Adams og Bould skrøyder av Arteta:

https://metro.co.uk/2020/11/02/tony-adams-reveals-steve-bould-singing-arsenal-boss-mikel-artetas-praises-13520312/?ito=newsnow-feed

Gunners legend Adams admitted that positive feeling is also being felt within the club, as he revealed that his former Arsenal team-mate Steve Bould has been singing the praises of the manager. ‘He [Arteta] has got fantastic ability to work with this team,’ Adams told Stadium Astro. ‘He puts hours into the training pitch. He’s his own man, if [Mesut] Ozil’s not in his thinking, he’s out, it’s as simple as that. ‘I can’t speak highly enough of the guy. The words coming out [of the club], when I talk to my mate Steve Bould who’s still in the club taking the Under-23s at the moment. ‘He said to me, “This guy has got it all, he’s the governor”. ‘He’s the best he’s seen in a long time. ‘He really does understand the game, he expresses himself; he’s very confident. It’s his first job, for God’s sake, he’s doing a remarkable, remarkable job.’

 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Oivster said:

Blir litt våt i øya av Elneny på overtid
 

 

Jeg var meget kritisk til Elneny. Etter hans retur fra låneopphold, har han funnet seg til rette. Han har hevet seg, og Arteta får det beste ut av han. Et kupp, til £5 mill :) 

Reaksjonen til Lindelöf sier det meste!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...