Jump to content

01.11.20 Manchester United (B)


Simbad

Recommended Posts

Ja ,vi har spilt veldig ujevnt over lang tid. Får noen gode resultater , få kamper hvor vi storspiller , storspiller vi en kamp så er vi nærmest aldri i stand til å gjenta storspillet i de neste kampene. 

Men , som jeg skrev over her , så har det vært likevel en fremgang under Arteta. Vi har vel ikke gått på noen stor tap enda , som vi gjorde når vi kapitulerte under Wenger og Emery.

Gunners77 nevner det at vi alltid skal spille oss ut bakfra. Det er noe som tidvis fungerer , men den dagen kommer da vi kommer til å bli skikkelig straffet for dette. Vi har ikke kontroll bakerst når vi holder på med det der.

Vi får krysse fingrene og håpe på det beste i kveld.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, Gunners68 said:

.

Gunners77 nevner det at vi alltid skal spille oss ut bakfra. Det er noe som tidvis fungerer , men den dagen kommer da vi kommer til å bli skikkelig straffet for dette. Vi har ikke kontroll bakerst når vi holder på med det der.

 

 

Vi har allerede blitt straffet opptil flere ganger pga vi MÅ spille ut bakifra. Siste gang vi ble straffet var mot Rapid Vienna. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, elx said:

 

Vi har allerede blitt straffet opptil flere ganger pga vi MÅ spille ut bakifra. Siste gang vi ble straffet var mot Rapid Vienna. 

Helt riktig det elx 🙂 Men , jeg tenker på den  storkampen hvor vi får flere mål i mot oss nettopp  fordi vi ikke behersker dette bra nok. 

Glad vi ikke har publikum på kampene , fordi de også er en viktig faktor som kan påvirke prestasjonene . Våre spillere er stresset bak der når  de skal spille seg ut fra forsvaret og intensiteten fra tribunene kan medføre at spillerne feiler. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Helt riktig det elx 🙂 Men , jeg tenker på den  storkampen hvor vi får flere mål i mot oss nettopp  fordi vi ikke behersker dette bra nok. 

Glad vi ikke har publikum på kampene , fordi de også er en viktig faktor som kan påvirke prestasjonene . Våre spillere er stresset bak der når  de skal spille seg ut fra forsvaret og intensiteten fra tribunene kan medføre at spillerne feiler. 

Det stemmer det. 

 

Men mine tanker er at vi er bedre bakover nå enn vi var under både Emery og Wenger(De siste årene iallefall) 

Om publikum er en faktor vet jeg dog ikke. Mest sannynlig så har det nok litt å si.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at vi  har blitt bedre defensivt under Arteta. Vi er mye bedre  organisert. Wenger og Emery gjorde ikke mye med problemene bakerst.  Dessverre så gjøres det personlige feil som ødelegger  mye for oss.

Publikumsfaktoren tror jeg personlig er veldig avgjørende. Det blir ekstra intensitet i kampene med  et entusiastisk publikum. De er i stand til å løfte et lag flere hakk. Derfor er  jeg glad det er tomt på Old Trafford i kveld 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ray1955 said:

Dette småpasningsspillet på midten med støttepasninger bakover fungerer dårlig - håper virkelig Luiz er klar så vi kan få litt spill i lengderetningen.

Det er vel bekreftet at Luiz ikke er klar til kampen i kveld . Eller har det kommet noe nytt vedrørende han ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått med en svært dårlig følelse til kampen i dag, og den er der enda.

Kanskje er det mye pga Mike "cunt" Dean, og kanskje er det endel pga situasjonen vi er i! Får håpe vi storspiller og vinner 8-2

Link to comment
Share on other sites

Er ingen som mener at Elneny er Thiagoklasse forresten. Så at du prøver å være sarkastisk fungerer dårlig. Han har en helt annen rolle og spillestil også.

Men verden er ikke svart/hvit, og vi som liker Elneny mener han er god på det han gjør. Posisjonere seg, bryte opp spillet og han er en mer enn gjennomsnittlig god pasningsspiller. Så langt i PL denne sesongen (før denne kampen) har han prøvd seg på 179 pasninger og truffet på 96%

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Willian har vært frisk. Ikke fått til altfor mye enda, men han tør å utfordre. Det liker vi. 

Skulle gjerne ha sett Pepe istedet for William. Han imponerer ikke meg. 
 

vi har foreløpig spilt nært perfekt. Jeg har blitt en Partey fan

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...