Jump to content

2020.01.06 Leeds United (H) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tøft gjort av Arteta å beholde det samme laget på som gikk av etter første omgang. Særlig Guendouzi og Holding var grusomme, og særlig Guendouzi tok seg opp ti hakk i andre.

Nivået fra første til andre var vanvittig stort. Ikke friskmeldt ennå da vi plutselig kan gjøre som vi gjorde i førsteomgang, men deilig å se at Arteta gjør grep som fungerer mentalt uten å måtte fysisk bytte mannskap!

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Tøft gjort av Arteta å beholde det samme laget på som gikk av etter første omgang. Særlig Guendouzi og Holding var grusomme, og særlig Guendouzi tok seg opp ti hakk i andre.

Nivået fra første til andre var vanvittig stort. Ikke friskmeldt ennå da vi plutselig kan gjøre som vi gjorde i førsteomgang, men deilig å se at Arteta gjør grep som fungerer mentalt uten å måtte fysisk bytte mannskap!

Jepp, samme mannskap snudde skuta litt. Så var ikke bare feil spillere i posisjon. Var sikkert litt justeringer men også innsats som måtte opp! Merkelig hvor ræva den var i første... Heldigvis vant vi, ellers kunne arteta sine pauseprater fort mistet effekt. Nå bør det gi boost.  

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Ben Elfen said:

Jepp. Tipper vi går på en non loosing streak nå. Dette kan bli bra. Jeg ser konturene av noe som kan være til glede for oss ut sesongen.

Håper du har rett. Som jeg har sagt i hele dag, er jeg spent på hverdagen fremover. Når vi møter lag som spillere ofte tar lett på. Da får vi se om Arteta har snudd hodene, for spillerne kan, selv etter førsteomgangen idag der vi skrek etter feil spillere i feil posisjoner, klarte de samme spillerne å snu det. Det viser meg at mye er instilling til kampen, ikke bare feil posisjoner. Auba, torreira og Leno fikk etterlengt fri. Auba pga sykdom, måtte den vare kort og samtidig håper jeg han blir etter nylige uttalelser. Da må han signere før sommeren, ellers er det rett ut etter nye rettningslinjer.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Marius- said:

Håper du har rett. Som jeg har sagt i hele dag, er jeg spent på hverdagen fremover. Når vi møter lag som spillere ofte tar lett på. Da får vi se om Arteta har snudd hodene, for spillerne kan, selv etter førsteomgangen idag der vi skrek etter feil spillere i feil posisjoner, klarte de samme spillerne å snu det. Det viser meg at mye er instilling til kampen, ikke bare feil posisjoner. Auba, torreira og Leno fikk etterlengt fri. Auba pga sykdom, måtte den vare kort og samtidig håper jeg han blir etter nylige uttalelser. Da må han signere før sommeren, ellers er det rett ut etter nye rettningslinjer.

Enig, det har vært problemet i årevis med dårlige holdninger og undervurdering av motstanderne. Vi ser tydelig at spillere som Matteo neppe vil få så mange muligheter når Arteta har innprentet alle sine ideer. Greit gutten er ung men den tiden er forbi. Er du god nok er du gammel nok!. Over en hel sesong så er ikke Xhaxa god nok heller sammen med Torreira, så ja vi trenger en makker der. Som de fleste skriver på twitter: " Guendouzi has zero disciplin"

Link to comment
Share on other sites

Bournemouth borte i 4. runde. 

Når det gjelder kampen i går så var første omgang skremmende dårlig, andre omgang var "akseptabel". 

Manglende konsentrasjon og mange feilpasninger i første omgang mot en "svakere" motstander er symptomer som viser at laget fremdeles har mye å rette på. 

Det at laget hever seg etter pause, og viser innsats som et lag, er det som likevel gjør at jeg klarer å ha et relativt positivt håp fremover. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker det jeg leser (fra Arteta sitt post-match intervju):

on whether he was angry at half-time...
Yes.

on whether he let the players know he was angry...
When I see what I don't want to see - and I'm not talking about technically and tactically - what I expect from them and the standards that we wanted to set in certain areas, I cannot be happy and I have to let them know. I am learning every day about them. How they react when they lose, what they need when they lose, what they need when they win as well. And as well, how can they react when they want to. Because before that, obviously everybody said it was a physical issue that we could not sustain a certain rhythm or intensity throughout the game. Look how they finished tonight. After 94 minutes they kept going and this is here and this is there. This is what they have to understand as a team.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...