Jump to content

2019.12.26 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

At noen må ut for at noen skal inn skjønner vel de fleste. Men at vi kan forsterke oss med kjøp er det ingen tvil om. Spillere som Mustafi har hatt fire managere som ikke har hatt trua. Alt inn er en forbedring der

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

10 minutes ago, Stefanb said:

Gud forby at dere kan finne noe positivt.

Det var flere positive ting, vi tapte jo ikke blant annet! Men å glorifisere resultatet som enkelte ønsket er jeg ikke med på. Bornmouth er om mulig i ennå dårligere form enn oss.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Det var flere positive ting, vi tapte jo ikke blant annet! Men å glorifisere resultatet som enkelte ønsket er jeg ikke med på. Bornmouth er om mulig i ennå dårligere form enn oss.

Hvem mener du glorifiserer resultatet? Jeg ser absolutt ingen som gjør det her? 

Link to comment
Share on other sites

Det var flere som sa dette var Betydelig bedring i form av spill og samhandling. For min del spilte vi bedre mot Everton, som faktisk er på nivået vi tilsikter. Under emery var vi på 6.plass når han ble sparka. Så tok Ljungberg oss til 10.plass og nå rykket vi ned til 11. med Arteta. Selvsagt skal man ikke kappe hue av Arteta etter en enslig kamp, han må få tid. Men bedringen etter Emery er ikke der, mulig noen vil se den, men det vises ikke i resultatene. Slik det ser ut akkurat nå burde emery blitt, og det er skremmende... 

Everton signerte ny manager likt som oss, og har direkte hentet seg 2 strake. Jeg syntes det et merkelig at hverken Ljungberg eller Arteta virker til å få en direkte effekt, siden dette var ankepunktet mot Emery. 
 

Så mener jeg selvsagt ikke at Emery satt en dag lengre enn han skulle, det funka ikke det heller. Men forsøker se dette litt utenifra uten blodtykke røde briller

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel litt delte her inne på forumet om hvor gode vi egentlig var mot Bmouth og hvor gode den enkelte spiller var. Noen er veldig positive og andre (meg selv ) er ofte negativ. Det positive har vært 2 kamper uten tap og at vi har sett ut som et lag. Vi har ikke gått fullstendig opp i limingen. Det er åpenbart at vi har en lang vei å gå og at Arteta har mye å ta tak i. 

Men , som Marius sier , prøver man å se det uten blodtykke røde  briller og blenderåpning 22 , så er det mange i laget som fortsatt kan bedre og vi kan som lag gjøre det enda bedre.

Håper ikke Arteta vil la våre spillere forsøk seg en eneste gang på å spille seg ut bakfra i morgen..  Det må avskaffes , da vi ikke er gode nok til det. Mer intensitet og mer tempo , bedre innlegg og pasninger , så hjelper det mye. Vi har ofte vært veldig upresise .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Det var flere som sa dette var Betydelig bedring i form av spill og samhandling. For min del spilte vi bedre mot Everton, som faktisk er på nivået vi tilsikter.

Forbedring av spill og samhandling har da ingenting å gjøre med å 'glorifisere resultatet'. Er ingen som 'hyller'/glorifiserer laget for å klare 1-1 mot Bournemouth, men flere av oss som ser en positiv tendens i måten vi spiller på, kontra tidligere kamper. En klarere plan/klarere roller og høyere innsats. Joda, utførelsen er fortsatt langt unna det nivået vi ønsker å være på, men tendensen er der. 

At du ikke mener vi spilte bedre enn mot Everton er lite relevant, og en subjektiv observasjon. Dette har lite å gjøre med det du kaller 'blodtykke røde briller'. 

Men måten angrepsspillet vårt fløt mot Bournemouth var på et annet nivå. Vi skapte flere store sjanser som ble sløst bort. Vi skapte også flere sjanser enn mot Everton.

Med tanke på hvordan denne sesongen har vært så langt handler det mer om hvordan vi fremstår enn hvem vi spiller mot. Både mot Everton og mot Bournemouth har vi sett en annen innsats enn i de fleste kampene så langt denne sesongen, uavhengig av resultatene. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner virkelig ikke greia. Det er ingen av oss her inne som har runket etter resultatet eller følt at vi har vært sinnsykt gode den ene kampen under Arteta.

MEN; Majoriteten av oss så klare forbedringer i praktisk talt samtlige punkter hvor vi under Emery (og Ljungberg) var helt bortreist. At vi faktisk kan fokusere på det gode, fremfor å være så forbanna negative som enkelte andre her inne betyr ikke at vi er drit fornøyd med situasjonen.

Jeg kjenner selv jeg er utrolig lei av å lese ekstremt negative innlegg hvor absolutt alt som blir tatt frem i lyset er det negative (jeg misliker også innlegg hvor man kun fokuserer på at alt er så jævlig bra). Det finnes en nyanse, og man kan faktisk være litt midt i mellom og ikke gå fra en ekstrem til en annen.

Det er helt fair å vise til konkrete ting som er verre under Arteta enn under Emery, men etter én kamp? Skal man forvente mirakler etter 2 treningsøkter som sjef? Er det ikke lov å gi litt godvilje til da?

Kjenner jeg er så jævlig lei av den negativiteten som strømmer ut på tross av at vi har en helt ny manager som knapt nok hadde fått en sjanse til å sette preg på laget. 

Det er styret i Arsenal som har driti seg ut. De lot oss gå for lenge under Emery og deretter med uvisshet under Ljungberg. Det er praktisk talt ingen lag i ligaen som har hatt en mer laber holdning/mentalitet enn oss siden starten av 2019. Vi snakker om flere store stjerner som er misfornøyde og som er vant til å kanskje kjempe i toppen og vinne titler, nå spiller de ræva fotball i en klubb som har prestert ræva. Det er vanskeligere å snu disse hodene enn en middelhavsfarer eller bunnlag som er vant til å kjempe om 8-17. plass i ligaen.

 

Kritikk mener jeg helt skal gis når det er konstruktiv, men når folk lirer av seg dritt om en 18-årig venstrekant som må steppe inn på venstreback i den verste perioden til Arsenal de siste 30 årene så kjenner jeg at jeg blir mer enn litt lei. Jeg blir rett og slett skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Utblåsningene dine går ikke på meg. Jeg har allerede sagt man ikke kapper hode av arteta etter 1 uke, og har aldri sagt noe stygt om saka i noen av kampene.

Når man tyr til runke betegnelser så må jeg le litt av deg. Du klarer få frem poenget uten slikt! 

La oss håpe på mirakel imorgen, de pleier skje i jula visst.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som har kritisert Arteta personlig,  men det går nivået i klubben generelt.

Og så klarte jo dessverre Tottenham med hjelp av  VAR og det sedvanlige hoppet inn i motspiller av Kane, med påfølgende straffe, å berge et poeng.

I morgen håper jeg på poeng og ikke noe hederlig tap.

 

Edited by Ray1955
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Forbedring av spill og samhandling har da ingenting å gjøre med å 'glorifisere resultatet'. Er ingen som 'hyller'/glorifiserer laget for å klare 1-1 mot Bournemouth, men flere av oss som ser en positiv tendens i måten vi spiller på, kontra tidligere kamper. En klarere plan/klarere roller og høyere innsats. Joda, utførelsen er fortsatt langt unna det nivået vi ønsker å være på, men tendensen er der. 

At du ikke mener vi spilte bedre enn mot Everton er lite relevant, og en subjektiv observasjon. Dette har lite å gjøre med det du kaller 'blodtykke røde briller'. 

Men måten angrepsspillet vårt fløt mot Bournemouth var på et annet nivå. Vi skapte flere store sjanser som ble sløst bort. Vi skapte også flere sjanser enn mot Everton.

Med tanke på hvordan denne sesongen har vært så langt handler det mer om hvordan vi fremstår enn hvem vi spiller mot. Både mot Everton og mot Bournemouth har vi sett en annen innsats enn i de fleste kampene så langt denne sesongen, uavhengig av resultatene. 

Helt greit at du mener dette, samtidig som jeg mener det er en grunn til at angrepet flyter bedre mot ett så dårlig Bournemouth lag vs Everton som for tiden har ett annet nivå. Det er for så vidt din subjektive mening også. Siste frase med tykke briller var satt på kanten for å poengtere det faktum at sett utenfra(i form av poeng og plassering) har ikke sparkingen av Emery fungert, det har blitt ennå dårligere. Og som jeg også poengterer: nå må Arteta få mer tid før man kan konkludere. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Liker at flere tar til motmæle mot den ensidige negative kritikken her inne. Takk til @Stefanb og @Simbad for dette. 
 

det tar tid å snu ukultur. Jeg synes Ljungberg gjorde en god jobb med å snu dette - og Arteta har gjort en fin jobb videre den lille tiden han har hatt. 
personlig gleder jeg meg til neste halvdel av sesongen. Tror den kan bli ganske bra, selvfølgelig langt fra perfekt, men en fin opptur tipper jeg vi får. Og dersom vi virkelig få flyr og våre argeste konkurrenter fortsetter å feile kan vi klare topp 4  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Utblåsningene dine går ikke på meg. Jeg har allerede sagt man ikke kapper hode av arteta etter 1 uke, og har aldri sagt noe stygt om saka i noen av kampene.

Når man tyr til runke betegnelser så må jeg le litt av deg. Du klarer få frem poenget uten slikt! 

La oss håpe på mirakel imorgen, de pleier skje i jula visst.

Hvorfor tror du at jeg sikter til deg utelukket? Har jeg sagt at du har snakket stygt om Saka? Eller at du har kappet hodet av Arteta? I så fall så er det du som eventuelt kjenner deg igjen i det.

Jeg bryr meg fint lite om flotte ord, det var den metaforen jeg ville bruke. Fordi vi hadde jo "glorifisert" (akkurat det samme ordet kunne jeg brukt i stedet for å runke) dette så vanvittig at alt var så flott nå som Arteta hadde tatt over.

Forskjellen er bare at man blir så ekstremt lei av å gå inn her og se et nytt innlegg og det kun er oppkast om hvor dritt det er om dagen, når det faktisk har vært klare ting som har skjedd siden Arteta faktisk tok over. 

Så da spør jeg: Hvorfor er det flere her inne, derav deg som så gjerne vil dra alle ned i den samme gjørma hvor alt bare er mørkt og dritt?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde dette var et forum hvor alle kunne få si sin mening ? Hvem er det som skal bestemme her inne at jeg etter den mest elendige sesong åpning på mange mange år ikke skal få si min oppfatning av det som skjer i klubb og lag. Hadde det vært Arsenal for 15 år siden vi skrev om her inne så hadde alle superlativer vært oppbrukt. Men , det er det ikke. Vi skriver for tiden om en eier som ikke mange tror på. Vi skriver om et lag hvor det har vært ropt etter spesielle spillertyper siden omtrent før 2010.  

Ja , det har vært jævlig mye negativt her inne om laguttak , spillets gang og enkelt spillere. Sjekker man resultatene og ser på prestasjonene så er det ikke så mye å bruke superlativer om. Vi gleder oss til den dagen vi kan bruke superlativer i 2 kamper på rad. Etter 51 år som supporter av denne klubben så gjør det vondt å være så negativ , men det har vært langt mellom oppturene . Men , tro det eller ei , jeg håper det skal skje noe i hver eneste kamp. Men , den gang ei - samme leksa hele tiden.

Vi har fått med oss poeng i begge de to siste bortekampene. Det er positivt. Det var tegn til spill og samhold i laget mot Bmouth som vi har savnet lenge. Det var positive tendenser.Måtte det fortsette.

Men , inntil videre så holder jeg på min personlig mening - negativt som positivt.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Hvorfor tror du at jeg sikter til deg utelukket? Har jeg sagt at du har snakket stygt om Saka? Eller at du har kappet hodet av Arteta? I så fall så er det du som eventuelt kjenner deg igjen i det.

Jeg bryr meg fint lite om flotte ord, det var den metaforen jeg ville bruke. Fordi vi hadde jo "glorifisert" (akkurat det samme ordet kunne jeg brukt i stedet for å runke) dette så vanvittig at alt var så flott nå som Arteta hadde tatt over.

Forskjellen er bare at man blir så ekstremt lei av å gå inn her og se et nytt innlegg og det kun er oppkast om hvor dritt det er om dagen, når det faktisk har vært klare ting som har skjedd siden Arteta faktisk tok over. 

Så da spør jeg: Hvorfor er det flere her inne, derav deg som så gjerne vil dra alle ned i den samme gjørma hvor alt bare er mørkt og dritt?

 

Innlegget ditt kommer i en kamptråd som jeg og en annen gjennopptar siden Bournemouth igjen spilte idag. «Utblåsningen» din virker således rettet mot oss(meg). Samme som jeg gjorde da jeg beskrev at noen glorifiserte resutaltet vi fikk sist kamp, tar du det direkte mot deg slik jeg forstår responsen din, til tross for at jeg heller ikke nevnte navn. 
 

Uansett siste posten din er det vel Southampton kampen vs Bournemouth, og den skal jeg si meg enig viser ett skille. De to lagene (om det var disse) vil jeg sidestille litt i pl 2019 og viser håp om endring. Så håper jeg vi får sett noe lignende etter imorgen også, da vi møter ett lag vi ønsker sammenligne oss med på hjemmebane. Det får vi se imorgen!
 

Til slutt vil jeg også poengtere at dette er ett forum for meninger. Kamptråder vil alltid gå hardere for seg enn andre tråder. Om man bruker kamptråder til å analysere/diskutere negativt eller positivt ser jeg ingen problemer med. Her inne hadde jeg skjønt frustrasjonen hvis det ble lagt nye «topics» med negativitet hver eneste dag, men det ser jeg lite av. Mulig det er fordi vi er ett par håndfulle totalt.

 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Gunners68 said:

Jeg trodde dette var et forum hvor alle kunne få si sin mening ? Hvem er det som skal bestemme her inne at jeg etter den mest elendige sesong åpning på mange mange år ikke skal få si min oppfatning av det som skjer i klubb og lag. Hadde det vært Arsenal for 15 år siden vi skrev om her inne så hadde alle superlativer vært oppbrukt. Men , det er det ikke. Vi skriver for tiden om en eier som ikke mange tror på. Vi skriver om et lag hvor det har vært ropt etter spesielle spillertyper siden omtrent før 2010.  

Ja , det har vært jævlig mye negativt her inne om laguttak , spillets gang og enkelt spillere. Sjekker man resultatene og ser på prestasjonene så er det ikke så mye å bruke superlativer om. Vi gleder oss til den dagen vi kan bruke superlativer i 2 kamper på rad. Etter 51 år som supporter av denne klubben så gjør det vondt å være så negativ , men det har vært langt mellom oppturene . Men , tro det eller ei , jeg håper det skal skje noe i hver eneste kamp. Men , den gang ei - samme leksa hele tiden.

Vi har fått med oss poeng i begge de to siste bortekampene. Det er positivt. Det var tegn til spill og samhold i laget mot Bmouth som vi har savnet lenge. Det var positive tendenser.Måtte det fortsette.

Men , inntil videre så holder jeg på min personlig mening - negativt som positivt.

Du tror rett, alle kan si sin mening med veldig få restriksjoner. Derfor jeg kun slettet et innlegg alle de årene jeg har vært moderator her på forumet. Det skal sies at jeg snakket med han som fikk sitt innlegg slettet og han forstod godt hvorfor det ble slettet. Han skrev noe veldig dumt mens han var sinna. 

Men, selv om alle kan si sin mening, så betyr det ikke at andre ikke kan ytre sin mening, som kan være diamentralt motsatt. 

Du har lov til å være negativ og andre har lov til å kritisere deg for å være negativ. Jeg regne rmed at du er enig i det. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Ben Elfen said:

Liker at flere tar til motmæle mot den ensidige negative kritikken her inne. Takk til @Stefanb og @Simbad for dette. 
 

det tar tid å snu ukultur. Jeg synes Ljungberg gjorde en god jobb med å snu dette - og Arteta har gjort en fin jobb videre den lille tiden han har hatt. 
personlig gleder jeg meg til neste halvdel av sesongen. Tror den kan bli ganske bra, selvfølgelig langt fra perfekt, men en fin opptur tipper jeg vi får. Og dersom vi virkelig få flyr og våre argeste konkurrenter fortsetter å feile kan vi klare topp 4  

Jeg har ikke lest så mye av denne kamptråden så jeg er usikker på hva som menes med den "ensidige negative kritikken". Hvis dette gjelder negativitet vedrørende kampen mot Bournemouth så har jeg ingen videre kommentarer til dette.
Hvis det derimot refereres til kritikken sett sesongen 2019/20 frem til i dag så mener jeg at svært mye av det som har kommet av såkalt "negativ kritikk" er særdeles berettiget, og hvis motmælet er rettet mot de av oss som har vært ganske kritiske fra august til desember så aksepterer jeg ikke betegnelsen "ensidig".

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Polljen said:

Hvis det derimot refereres til kritikken sett sesongen 2019/20 frem til i dag så mener jeg at svært mye av det som har kommet av såkalt "negativ kritikk" er særdeles berettiget, og hvis motmælet er rettet mot de av oss som har vært ganske kritiske fra august til desember så aksepterer jeg ikke betegnelsen "ensidig".

Jeg tror det handler litt om at klubben nå har turt å satse på en ung og 'uerfaren' manager/hovedtrener og forventningene til hvor vi bør være. Noen ser klare forbedringer i struktur, taktikk og innsats, mens andre kun virker(fra mitt ståsted) å se på resultatene, som ikke har bedret seg enda. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...