Jump to content

2019.12.26 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7 minutes ago, Marius- said:

Skjønner vi er sultefôret når folk sier det er beste kampen på lenge, mot en dårlig motstander med dårlig form. Og at vi fort kunne tapt også, men likevel optimistiske. Da er vi rimelig på bunn...

Stemmer - men nå har vi heldigvis Chelsky og MU - så snart vet vi hvor vi er i terrenget - er i likhet med deg ikke FOR optimistisk

Link to comment
Share on other sites

Bare å se på TV nå, så ser man ett lag som virkelig kan spille fotball. En tur til Arabia bryr dem ikke, sånn lager man ett verdenslag. 
snodig nok spiller de mer aggressiv og mange fler kamper enn oss. Likevel klarer de ta vare på spillerne som knapt nok rulleres 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Man kan si at det er litt forskjell på innlegskvaliteten til Trent og våre backer. Fuck!

Du ser hvor mye slikt kvalitet utgjør i plussmål

 

Er drittredd at de tar en invincibles. Det skal ikke skje!

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sas2002 said:

Man kan si at det er litt forskjell på innlegskvaliteten til Trent og våre backer. Fuck!

Du ser hvor mye slikt kvalitet utgjør i plussmål

 

Er drittredd at de tar en invincibles. Det skal ikke skje!

Slik de er nå, er de milevis bedre enn vår utgave. Men skal bare ett tap til for at det er milevis unna. (Heldigvis lenge igjen av sesongen)

Link to comment
Share on other sites

Sykt hvordan de klarer dominere slik de gjør. Burde ledet 0-4. Og det viker som de gjør i kontrollert modus. Nei bare å konstaterte at vi er så langt unna som vi har vært noen gang? Kanskje 40-50p (28p bak halvveis)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Gunners68 said:

Klopp har ikke gjort noe annet enn å skape et lag i verdensklasse 🙂 Presise pasninger som der feks og 0 - 3. Vi får et innlegg inn foran mål av 20 forsøk. Vi er et hav bak på alle plasser. Dessverre.

Alle er bak. Vi tapte fortjent 2-0 mot dem, ikke en sjanse. Liverpool med jetlag leker hjem 0-4

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Alle er bak. Vi tapte fortjent 2-0 mot dem, ikke en sjanse. Liverpool med jetlag leker hjem 0-4

Vi har ant.niles og bellerin. De har verdens beste høyreback og han er egenprodusert og coacha av verdens beste coach så du trenger ikke sprenge banken

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til å sammenligne seg med Liverpool på et par år. La oss fokusere på Leicester, Chelsea, Man U og Tottene. De imponerer ikke mer enn oss - og vi har et høyere toppnivå. Jeg tror vi kan ha en god periode fremover og ender ett sted 4-7 plass. De siste to kampene har vi lignet på et fotball lag. Nå må samspillet forbedres, moralen og selvtilliten økes så kommer resultatene også. 
håper vi gjør få eller ingen endringer på laget i januar, men det ser dessverre ut som Xhaka forsvinner. Tviler på at vi klarer å erstatte ham dessverre  kanskje Joe Willock? Kanskje Chambers eller Luiz opp på midten sammen med Torreira. Ikke vet jeg. Gleder meg allerede til de neste kampene. Nå er det gøy igjen. 
 

PS! Liverpool går ikke unbeaten. Skulle ingen andre greie å ta del gjør vi det i mai uansett. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Ingen grunn til å sammenligne seg med Liverpool på et par år. La oss fokusere på Leicester, Chelsea, Man U og Tottene. De imponerer ikke mer enn oss - og vi har et høyere toppnivå. Jeg tror vi kan ha en god periode fremover og ender ett sted 4-7 plass. De siste to kampene har vi lignet på et fotball lag. Nå må samspillet forbedres, moralen og selvtilliten økes så kommer resultatene også. 
håper vi gjør få eller ingen endringer på laget i januar, men det ser dessverre ut som Xhaka forsvinner. Tviler på at vi klarer å erstatte ham dessverre  kanskje Joe Willock? Kanskje Chambers eller Luiz opp på midten sammen med Torreira. Ikke vet jeg. Gleder meg allerede til de neste kampene. Nå er det gøy igjen. 
 

PS! Liverpool går ikke unbeaten. Skulle ingen andre greie å ta del gjør vi det i mai uansett. 

Hvor har du sett toppnivå høyre enn de du nevner i årets sesong? Aldri i verden, vi er langt bak de du nevner. Ting kan snu fort, men tullball. Vi har ikke vunnet en kamp komfortabelt denne sesongen sett kampen under ett. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er full av beundring over hvor positive folk er etter 2 poeng på 2 kamper mot lag helt nederst på tabellen. Er enige med at det nå ser langt mer  positivt ut enn på en god stund. Får håpe vi er like positiv etter kampene mot Chelsea og United.

Vi er på det jevne langt unna standaren til de lagene som nevnes over her. Vi har en kjempelang vei å gå før vi er på  det nivået.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

Vi har ant.niles og bellerin. De har verdens beste høyreback og han er egenprodusert og coacha av verdens beste coach så du trenger ikke sprenge banken

Trent arnold er helt rå. Noe slikt kommer pl kanskje til å se egenprodusert ett par ganger iløpet av tiår. Vi har en tendens til å selge noen tilnærmet. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Klopp brukte sesonger - og det trenger vi også - dette blir et langsiktig prosjekt, på flere år - vær ikke i tvil om det.

Klopp hadde aldri 40-50p å ta igjen. Han har satt standarden. Utvilsomt beste manager der ute, like håpløst at vi holdt på Wenger i så mange år når han kunne tenkt seg hit.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg er full av beundring over hvor positive folk er etter 2 poeng på 2 kamper mot lag helt nederst på tabellen. Er enige med at det nå ser langt mer  positivt ut enn på en god stund. Får håpe vi er like positiv etter kampene mot Chelsea og United.

Vi er på det jevne langt unna standaren til de lagene som nevnes over her. Vi har en kjempelang vei å gå før vi er på  det nivået.

Enig, jeg kapper ikke noe hode av Arteta her nå, men seriøst. Vi møter lag som er ræva eller i ræva form.. Likevel skal det hylles at vi ser bittelitt bedre ut? Vi har altså en rekke på:

UUTWTUTUTUU

wow en seier mot masse «dårlige» lag! Latterlige greier 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Enig, jeg kapper ikke noe hode av Arteta her nå, men seriøst. Vi møter lag som er ræva eller i ræva form.. Likevel skal det hylles at vi ser bittelitt bedre ut? Vi har altså en rekke på:

UUTWTUTUTUU

wow en seier mot masse «dårlige» lag! Latterlige greier 

Vi får håpe på en bedring ,Marius. Laget har alle muligheter til å spille på seg selvtillit med 2 seire mot Chelsea og United. Kan forresten seriøst ikke huske sist vi spilte 2 meget gode kamper på rad. Hadde vært en fin start for Arteta om de fikk til dette nå.

Ellers så er det fortsatt sånn at vi ikke skal alt for store forhåpninger før vi får inn nye spillere. Vi ser emningen av spillere som kan bli noe , men de trenger ledsagere på veien til høyere nivå. Der sliter vi. Har sagt det før - med folk som Sokratis , Luiz , Mustafi , Chambers , Xhaka på banen så blir det mer en 4 år før vi er i toppen. Chambers har hatt noen bra  kamper - mot lag  som ikke er av høyeste nivå. Det er min påstand at så lenge de fleste av disse er på banen samtidig så vil vi aldri nå topp4. Når det i tillegg svikter fremover også så er det lenge til det blir CL igjen på Emirates. Samtlige kamper i PL denne sesongen er bevis nok.

Link to comment
Share on other sites

@MariusDu må ta det fra det nivået vi har vært på denne sesongen. Ikke det nivået vi har hatt tidligere sesonger. Utifra denne sesongen var denne kampen et steg i riktig retning. Gi Arteta iallefall noen kamper for å se om denne trenden fortsetter, eller om vi blir værende på samme nivå. Det er helt greit å være kritisk, men det må gå an å være realistisk også. 

Det hjelper lite å sammenligne oss med Pool, Leicester og City pr dags dato. Alle de tre lagene er flere hakk bedre enn oss slik ståa er nå.

Både Chelskij, Tottene og Utd er ustabile. Henholdsvis 'bare' 8, 5 og 4 poeng foran oss, selv om vi har en av de verste første halvdelene av en sesong på evigheter. På papiret vil jeg si bare Tottene muligens er bedre enn oss. Både Chelskij og Utd er i en gjennombygningsfase med mange unge spillere.

Det at både Auba og Laca virket mer gira enn på lenge på å faktisk ta ansvar(selv om Laca er et stykke unna enda) sier til meg at spillerne faktisk har troa på Prosjekt Arteta. 

De to siste kampene har vist hva struktur kan gjøre for spillerne. Enkelte juniorfeil er der fortsatt (jeg ser på dere Luis, Niles og Xhaka), men spesielt mot Bournemouth virket det som at hele laget generelt var mer gira på å prøve å rette opp hverandres feil. 

Offensivt var vi friskere enn på lenge, mer direkte og mer samhandling. Vi mangler fortsatt en del på valg/avgjørende ball+avslutninger, men det var en forbedring generelt. Mer vilje til å skape rom for hverandre. Nå må vi fortsette å forbedre dette, fortsette å forbedre oss som et lag så vil selvtilliten øke etterhvert. Fortsetter vi å slippe motstander til få sjanser, mens vi selv skaper mer og mer så vil selvtilliten fortsette å øke.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Ray1955 said:

Stemmer - men nå har vi heldigvis Chelsky og MU - så snart vet vi hvor vi er i terrenget - er i likhet med deg ikke FOR optimistisk

Vi er på bunnen. Har aldri sett en svakere sesongstart i PL fra Arsenal. 

Samtidig ser man endringer som ikke var der under Emery. Det var glede og innsats. Mye bedre kollektivt press og et høyere antall gjenvinningen enn i noen andre kamper denne sesongen.
Kampen burde vært vunnet, men det viktigste i går var at det så ut som et og som ønsker å opptre på en annen måte og se fikk frem gode relasjoner i perioder. Laca mangler scoringsformen og Özil har sluttet å tro på egne avslutningsferdigheter. At den mannen ikke skyter fra rundt 16 m oftere er synd. 

Liverpool er pr i dag verdens klart beste fotballag og trolig det beste verden noen sinne har sett. Å sammenligne seg med dem er urealistisk. De kan lett gå ubeseiret gjennom sesongen hvis de unngår flere skader. Får de skade på VvD eller Mané vil alt se annerledes ut.  

Fotball handler ekstremt mye om marginer og selvtillit. Det man gjør på instinkt og uten å nøle skaper mål, det man gjør med litt nøling og usikkerhet skaper kontring i mot. Så høyt som nivået på alle lag er i PL vil det siste scenarioet føre til tap i stedet for seier. 

Arsenal må først slutte å tape kamper. De må finne en struktur og et lag som sitter. Selvtillit bygges med gode relasjoner og opplevelser som vi delvis så i går. Deretter vil seierene komme. 

Link to comment
Share on other sites

Enig @RP7 - men vil tillegge at den positive endringen i vår snuoperasjon, den så jeg i Evertonkampen. Det er da det snudde og det er noe dessverre ikke Ljungberg kommer til å få den hyllesten han fortjener for. 
nå har vi to kamper på rad der lagdelene har fungert som de skal. Vi har fått få sjanser i mot og begynt å dominere banespillet noe. Med forbedring i selvtilliten kan vi ha en meget god periode ut året. Det viktigste nå er å beholde spillerne våre ut sesongen og se hvor høyt vi havner. 4. Plassen er definitivt ikke utenfor rekkevidde - selv om pessimistene anser meg som naiv 🤡

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Enig @RP7 - men vil tillegge at den positive endringen i vår snuoperasjon, den så jeg i Evertonkampen. Det er da det snudde og det er noe dessverre ikke Ljungberg kommer til å få den hyllesten han fortjener for. 
nå har vi to kamper på rad der lagdelene har fungert som de skal. Vi har fått få sjanser i mot og begynt å dominere banespillet noe. Med forbedring i selvtilliten kan vi ha en meget god periode ut året. Det viktigste nå er å beholde spillerne våre ut sesongen og se hvor høyt vi havner. 4. Plassen er definitivt ikke utenfor rekkevidde - selv om pessimistene anser meg som naiv 🤡

Grunnen til at Willock, Nelsson spiller for tiden er fordi det Arteta leter etter på treningsfeltet er passion, ville blø for drakta og 100% innsats.Nå opptrer vi mer som et lag. Mindre avstander og vi er bedre på gjennvinninga når vi mister ballen. Fra oktober til desember så var vi verst i hele klassen. Arteta begynner med basic så vil Pepe og resten komme etter. Vi har vunnet kampen hvis Pepe har kommet inn like etter pause og ikke like før slutt sist. Viktig å få Kola frisk nå og samt hente en stopper og en erstatter for Xhaxa som vil bort asap. Vinner vi de 2 neste kampene mot scummen og Chelsea så skal du ikke se bort i fra at vi fort kan nærme oss topp 4 i februar. Det er realitisk men da må vi kjempe og ikke sutre framover.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...