Jump to content

2019.12.26 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Laca jobber bedre enn på lenge. Man ser at han både mangler selvtillit og kamptrening. Men i dag ser han faktisk ut som en spiller igjen, i motsetning til de siste kampene, hvor han har vært rimelig borte. 

 

Edit: synes det var spennende hvordan vi spilte deler av kampen. Med Niles som en ekstra midtbanespiller når vi har ball. Han var veldig mye sentralt.

Med Tierney eller Kola tilbake blir det nok mer fart på angrep fra venstresiden. Lurer på om vi fortsetter med Bellerin i samme rollen som Niles har i dag når han er tilbake. 

Xhaka ikke like god som mot Everton i dag synes jeg. Gjør flere rare feil på midten, men i dag jobber vi mer som et lag hjemover og demmer opp for de rare ballmissene. 

Auba virket å ta tak i andreomgang, involverte seg på en helt annen måte. Nelson frisk, men mangler en del på innlegg og valg. Tør å utfordre. Pepe så spennende ut, men også han mangler litt på valg og timing. Torreira viser hvorfor han bør være den mest defensive. Har mange gode ballgjenvinninger og er aggressiv. Med hjelp av resten blir jobben også enklere for ham. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Denne kampen her burde vi ha vunnet. Vi var bedre på de fleste områder, men tillot selvfølgelig Bournemouth å få et mål (ikke noe sjokk der).

Alt i alt så er det klare positive takter fra forrige kamp mot Everton (vi hadde innen 19 minutter flere skudd enn vi hadde under hele kampen mot Everton). Tror dette blir bra på sikt!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Lacazette har jobbet hardt i dag, men jeg har ikke på et eneste tidspunkt følt han har tatt riktig avgjørelse i siste fase av spillet, ei heller at han kom til å score..

Nesten enig. I forkant av målet til Auba fikk han en elendig pasning bak seg. Det løste han mesterlig - ellers var han passe ræva

Link to comment
Share on other sites

Nå har 4 (fire!) managere begynt å bytte ut eller unnlate ozil som starter: Wenger, emery, Ljungberg og Arteta. Kanskje på tide å innse at fantastiske (tidligere?) ozil er ferdig på toppnivå. 
 

mange vil si han fremdeles produserer sjanser, men har de tenkt over at sisteballen nå kanskje ikke er like bra som for 3-4 år siden?

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Like ræva som om Ljungberg hadde ledet dette. Bornmouth men ræva form (værre enn vår) blir ikke slått de heller. Arteta skal selvsagt få tid, men det er ræva, så enkelt er det. Vi havner mellom 7-13 plass i år

Vidt uenig. Ikke se deg blind på resultatet. Vi skaper mer, spiller mer direkte. Vi jobber mer som et lag(Bournemouth skaper mindre enn oss) og rollene til spillerne virker mer klare(Torreira som aggressiv ballvinner og dypere) enn tidligere. Laca og Auba (spesielt i andreomgang) jobber hardere enn tidligere kamper. 

Nei, vi er langt fra friskmeldt, men synes dette var positivt. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Vidt uenig. Ikke se deg blind på resultatet. Vi skaper mer, spiller mer direkte. Vi jobber mer som et lag(Bournemouth skaper mindre enn oss) og rollene til spillerne virker mer klare(Torreira som aggressiv ballvinner og dypere) enn tidligere. Laca og Auba (spesielt i andreomgang) jobber hardere enn tidligere kamper. 

Nei, vi er langt fra friskmeldt, men synes dette var positivt. 

+1 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Simbad said:

Vidt uenig. Ikke se deg blind på resultatet. Vi skaper mer, spiller mer direkte. Vi jobber mer som et lag(Bournemouth skaper mindre enn oss) og rollene til spillerne virker mer klare(Torreira som aggressiv ballvinner og dypere) enn tidligere. Laca og Auba (spesielt i andreomgang) jobber hardere enn tidligere kamper. 

Nei, vi er langt fra friskmeldt, men synes dette var positivt. 

Jo men vi møter ett lag med (om mulig) dårligere form enn oss selv. Men likevel ender opp med lite. Derfor min harde dømming.

 

edit: taper vi mot Chelsea og United er vi på nedrykk eller nær. Derav tipset om plassering. Tviler på vi slår noen av de to, kanskje u

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ray1955 said:

Vi vet nok mer om hvor vi er etter neste kamp - ikke noe «quick fix» for Arteta dette - hadde heller ikke ventet det - Nelson synes jeg spilte seg opp i andre omgang - synes også det ble mye lettvinte løsninger,  støttepasninger bakover fra Xahka.

Blir alltid det fra xhaka. Spørs om nå manager 4!  ser set vi to og andre ser uke etter uke. Jeg syntes hans positive bidrag ikke er godt nok når man tar hans negative i betraktning 

Link to comment
Share on other sites

Personlig regnet jeg med to borte tap mot Everton og Bmouth. Det er som flere nevner over her positive ting å ta med seg. Det er fremdeles mye å rette på  før vi kan friske meldes. Vi har fått med oss poeng i 2 bortekamper mot to lag som i lengre tid har vært like dårlig som oss. Er enig med Marius der. Nå venter Chelsea og United så får vi en pekepinne etter de kampene.

Flere spillere som må heve seg av de mer etablerte . Laca er nede i en bølgedal. Øzil langt bedre en mot City , men er milevis unna storformen for noen år siden. 

Ungdommene levrer veldig variert. Det var en ting som iallefall var på det jevne kampen gjennom og det var innleggene - ræva.

Chelsea er neste og de gikk på en smell i dag hjemme mot Soton. Vi kan få poeng i den kampen også hvis vi hever oss litt.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Gunners68 said:

Personlig regnet jeg med to borte tap mot Everton og Bmouth. Det er som flere nevner over her positive ting å ta med seg. Det er fremdeles mye å rette på  før vi kan friske meldes. Vi har fått med oss poeng i 2 bortekamper mot to lag som i lengre tid har vært like dårlig som oss. Er enig med Marius der. Nå venter Chelsea og United så får vi en pekepinne etter de kampene.

Flere spillere som må heve seg av de mer etablerte . Laca er nede i en bølgedal. Øzil langt bedre en mot City , men er milevis unna storformen for noen år siden. 

Ungdommene levrer veldig variert. Det var en ting som iallefall var på det jevne kampen gjennom og det var innleggene - ræva.

Chelsea er neste og de gikk på en smell i dag hjemme mot Soton. Vi kan få poeng i den kampen også hvis vi hever oss litt.

 Hvis Chelsea spiller like bra mot oss som mot Tottenham har vi ikke en sjans i helvete.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Ray1955 said:

 Hvis Chelsea spiller like bra mot oss som mot Tottenham har vi ikke en sjans i helvete.

Chelsea fikk vel juling av Soton i dag. Ingen grunn til å frykte dem. 

Jeg syns kampen er et stort skritt i riktig retning. Vi ser ut som et lag og jeg tror vi blir bedre og bedre. Kampen om topp-fire er helt åpen. 

Link to comment
Share on other sites

Özil kunne lett hatt 2 assists i dag med bedre avslutninger fra Auba og Saka. Han gjorde jobben og var ikke misfornøyd da han ble tatt av. Det viser at han ble brukt på riktig måte og var selv enig i det. Hvis noen kan finne en feilpasning eller et dårlig valg fra Özil i dag så gi meg beskjed. Han var helt dominant i 70 minutter og løp seg tom. Vi kan ikke forlange mer. 

Form spiller ingen rolle boxing day. Publikum i B’mouth var stille i 80 av 90 minutter akkurat som Goodison var stille i 80 av 90 minutter. Ting er i bedring. Laget er mer kompakt og mer samstemt enn under hele Emerys regime. 2 kamper til og jeg tror vi ser et lag som er så godt som vi alle håper på

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RP7 said:

Özil kunne lett hatt 2 assists i dag med bedre avslutninger fra Auba og Saka. Han gjorde jobben og var ikke misfornøyd da han ble tatt av. Det viser at han ble brukt på riktig måte og var selv enig i det. Hvis noen kan finne en feilpasning eller et dårlig valg fra Özil i dag så gi meg beskjed. Han var helt dominant i 70 minutter og løp seg tom. Vi kan ikke forlange mer. 

Form spiller ingen rolle boxing day. Publikum i B’mouth var stille i 80 av 90 minutter akkurat som Goodison var stille i 80 av 90 minutter. Ting er i bedring. Laget er mer kompakt og mer samstemt enn under hele Emerys regime. 2 kamper til og jeg tror vi ser et lag som er så godt som vi alle håper på

Poenget mitt et er at ozil sine assist før i tiden var spot on og ferdiscoret for en god spiss. I slutten av 2019 er assisten god, men krever mer av sluttproduktet. Hadde ozil fått like mye rom i 2013-2017 hadde han assistert dem til døde. Idag blir det ikke like bra (hverken i antall eller kvalitet) fordi ozil ikke er like bra lenger.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Poenget mitt et er at ozil sine assist før i tiden var spot on og ferdiscoret for en god spiss. I slutten av 2019 er assisten god, men krever mer av sluttproduktet. Hadde ozil fått like mye rom i 2013-2017 hadde han assistert dem til døde. Idag blir det ikke like bra (hverken i antall eller kvalitet) fordi ozil ikke er like bra lenger.

Det er nok begge deler. Mottaker mangler selvtillit og servitør går litt mer safe grunnet manglende selvtillit. Gi det to kamper til. 

Özil løper seg tom i dag. Når skjedde det sist?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RP7 said:

Det er nok begge deler. Mottaker mangler selvtillit og servitør går litt mer safe grunnet manglende selvtillit. Gi det to kamper til. 

Özil løper seg tom i dag. Når skjedde det sist?

Poeng på det siste. Samtidig tror jeg ikke han var tom, men behersket seg etter siste kamps reaksjon. Uansett var det bedring i spill og ozil. Om det er godt nok eller om de kan bli bedre i helhet gjenstår å se 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Vidt uenig. Ikke se deg blind på resultatet. Vi skaper mer, spiller mer direkte. Vi jobber mer som et lag(Bournemouth skaper mindre enn oss) og rollene til spillerne virker mer klare(Torreira som aggressiv ballvinner og dypere) enn tidligere. Laca og Auba (spesielt i andreomgang) jobber hardere enn tidligere kamper. 

Nei, vi er langt fra friskmeldt, men synes dette var positivt. 

 

2 hours ago, Ben Elfen said:

+1 

+2

Dette var noe av det bedre jeg har sett av Arsenal på en god stund. Uten at det likevel sier så mye. Vi er en liten offside unna å tape, og Bournemouth, med sin skadesituasjon, er kanskje ligaens dårligste lag akkurat nå.

Men men. God innsats over hele fjøla i dag synes jeg. Inkludert Øzil! Og det er godt å se en trener på sidelinjen som ser ut som han vet nøyaktig hva han vil ha fra spillerne sine. Veldig tydelig kroppsspråk på Arteta. Dessverre klarte vi ikke score de 2-3 målene vi trenger for å vinne fotballkamper.

Tror ikke vi rykker ned med Arteta!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...