Jump to content

2019.12.26 Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

11 minutes ago, Simbad said:

Jeg tror det handler litt om at klubben nå har turt å satse på en ung og 'uerfaren' manager/hovedtrener og forventningene til hvor vi bør være. Noen ser klare forbedringer i struktur, taktikk og innsats, mens andre kun virker(fra mitt ståsted) å se på resultatene, som ikke har bedret seg enda. 

Hvis noen baserer sin kritikk kun på resultater så er det noe som jeg selv vil være kritisk mot siden jeg er en type "kritiker" som av og til kan være mer kritisk etter en seier enn det jeg er etter et tap. Med det mener jeg at jeg generelt sett, uavhengig av resultat, ser mer på spill og innsats enn på poeng og resultat. Jeg vil presisere at når jeg skriver dette så er det ikke fordi jeg føler meg truffet av kritikken og at den er rettet mot f.eks. meg.

Men tilbake til poenget om at noen kun ser på resultatene så føler jeg at dette av og til også kan rettes mot de som kritiserer den litt mer negative delen av forumet. Det vært perioder der de som er litt mer "vennligstilt" til den som til enhver tid styrer er ganske flinke til å trekke frem en seier (uavhengig av hva laget har levert av spill), og samtidig er noe mer stille når både resultater og spill ikke er like mye å rope hurra for.

Jeg er enig i at Arteta & co må få tid til å sette laget og derfor vil jeg i liten grad kommentere det som skjer, både positivt og negativt, i den nærmeste tiden. Det betyr ikke at jeg mener det er feil å komme med sin mening hvis laget eller Arteta leverer noe som de ikke liker. Jeg er en av de som var ganske negativ til Arteta som hovedtrener i Arsenal, men jeg har delvis endret mening. Jeg er fremdeles litt skeptisk, men det er mye verifisert og uverifisert info og inntrykk rundt Arteta som gjør at jeg lar tvilen komme Arteta til gode når han nå har fått jobben.

Når noen blir kritisert for å bare se på resultatene i Ljungbergs kamper og Arteta sin ene kamp, så er forstår jeg kritikken, samtidig så finner jeg det like "feil" å allerede nå begynne å snakke om topp fire igjen. Topp fire er ikke umulig, men la oss konsentrere oss om at laget skal fungere som en helhet igjen og så får plasseringen i PL i mai komme deretter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det siste du skriver er det jeg ønsker. At vi skal fremstå som et lag, og ikke bare en haug med individualister. De siste par kampene mener jeg at jeg har sett spillere som har spilt/kjempet mer for hverandre og ikke bare seg selv. Det er det flere av oss 'glorifiserer', at vi faktisk begynner å se ut som et lag igjen. Ikke at vi er der enda. 

(Det er ytterst få som prater om topp 4.) 

Jeg er en av dem som er positive til ansettelsen av Arteta, mye pga at det er en gambling uansett hvem man ansetter. Noen selvfølgelig mer gambling enn andre, men det er ingen garanti for at verken Ancelotti, Pochettino etc hadde blitt en suksess hos oss. Den klubben det blir mest 'riktig' å sammenligne oss med er Utd som også hadde en manager i ekstremt lang tid. De gikk fra Moyes til van Gaal til Mourinho og så til Solskjær. Og nå virker fansen der mer fornøyde enn de har vært med de andre.

Det er en gambling uansett navn/manager. Men med Solskjær har Utd funnet sin identitet igjen, selv om resultatene enda er et stykke unna. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...