Jump to content

2016.11.19 Manchester United (B)


Polljen

Recommended Posts

Manchester United manchesterunited.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 19. november 2016, kl 13:30. Old Trafford


Premier League, 12. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo





EDIT: Skadesituasjonen er "korrigert" etter torsdagens pressekonferanse.



De eneste "sikre" skadde er våre tre langtidsskadede Per, Danny og Lucas.


Santi er ikke klar. Akilles-problemene gjør at han ikke kan delta på treninger.


Alexis var rapportert skadd før første kampen i landslagsvinduet, men spilte siste kamp og ut fra det som skrives på Alexis-tråden så var han vist riktig god i den kampen. Vi får se om han er fit for fight igjen allerede tidlig på lørdag.


Bellerin har en ankelskade og er antatt ute i fire uker, i tillegg så pådro han seg en "øreskade" ;D (i følge han selv) da han møtte sine landsmenn tidligere i uken (ble vel mye "gnål" antar jeg), denne skal nå være på bedringens vei :gimme: .



United er fremdeles ikke det laget som vi husket under Fergie, men med et par unntak så sliter vi mot de på Old Trafford og i tillegg så har vi en dårlig statistikk mot lag ledet av det portugisiske "suretrynet", så jeg tar intet for gitt. Men intet ville gledet meg mer enn å slå både Manure på OT og gjøre portugiseren enda surere.



MItt lag mot United (med forbehold om korrekt info om skader)



Cech


Jenkinson - Mustafi - Koscielny - Monreal


Elneny - Coquelin


Walcott - Özil - Iwobi


Alexis/Giroud



Hvis Alexis er spilleklar så bør han spille på topp i denne kampen, alternativt så starter vi med Giroud.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Hva skjer med Cazorla? Han trener visst ikke engang.. Hadde ikke forundra meg om vi snart får beskjed om at han må opereres.

I så fall er det 2. sesongen på rad som blir spolert for fyren, og han er 32 år straks.

Hector Bellerin blei skada i fire Premier League-veker i dei siste 10 sekunda i kampen mot Spu*s! Bittert, håpar han er klar mot City i det minste!

 

Sanchez skal ha ein fitness-test før kampen mot United. Blei observert med ispose på benken etter at han blei bytta ut mot Uruguay, vi får håpe han spelar og vi gjer kort prosess mot United som i fjor haust slik at han kan byttast ut i pausen.

 

Eg grugleder meg til kampen, Mourinho-spøkelset er i bakhovudet og kor mykje påverkar det Wenger og spelararane mentalt?

 

 

Cech

 

Jenkinson Mustafi Koscielny Monreal

 

Walcott Ramsey Coquelin Iwobi

Özil

 

Sanchez

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mourinho på andre siden... Kan se ut som Mourinho kunne trent Hull og slått og da også... Er vel kun en CC seier wenger har mot han såvidt jeg husker, altså noe mange ikke teller som tellende kamp. En eller annen gang ender vel den horrible statistikken, så det må gjerne bli imorgen. Selv tror jeg vi taper denne, som jeg alltid gjør når vi spiller borte mot antatt topplag. Har desverre ikke sett stort som tilsier annet, ikke iår heller.

Link to comment
Share on other sites

Gå ut med en defensiv tilnærming , og ta de sjansene vi får tror jeg er oppskriften. Vil overhode ikke se jenkinson i en lagoppstilling i morgen. Han er ikke god nok i det defensiven til å spille slike matcher.

 

Cech

Mustafi - Gabriel -KOS - Monreal

Coq - Xhaka

Ramsey - Øzil - Walcott

Alexis

 

Bunnsolid defensivt lag både sentralt og på kantene. Og mer en godt nok til å skape sjanser på kontringer og i etablert spill

Link to comment
Share on other sites

Gå ut med en defensiv tilnærming , og ta de sjansene vi får tror jeg er oppskriften. Vil overhode ikke se jenkinson i en lagoppstilling i morgen. Han er ikke god nok i det defensiven til å spille slike matcher.

 

Cech

Mustafi - Gabriel -KOS - Monreal

Coq - Xhaka

Ramsey - Øzil - Walcott

Alexis

 

Bunnsolid defensivt lag både sentralt og på kantene. Og mer en godt nok til å skape sjanser på kontringer og i etablert spill

 

 

Eg er også usikker på om Jenkinson er klar for denne kampen. Men eg liker ikkje å spele med ein midtstopper på backen. Eg ville derfor stilt med Jenkinson. Ellers så er Rosicky07 sitt lag etter min smak.

 

 

Tror uansett ikke det er særlig lurt å bytte ut deler av et midtforsvar som har fungert ganske bra. Heller Gabriel på høyre om ikke Jenko spiller

Jeg er også skeptisk til å splitte "Kostafi" i midtforsvaret, samtidig så deler jeg gunnerfan og Rosicky07 sin "usikkerhet" rundt Jenkinson. Jeg ser egentlig ikke noe bedre alternativ enn å kjøre vårt vante stopperpar med Jenkinson på backen. Det er ett alternativ jeg har "lekt" litt med i mine små grå og det er å bruke både Gibbs og Monreal, men jeg er usikker på om det er noen av de som vil fungere på "feil back". Hvis alternativet er å kjøre Mustafi ut på backen så kan jeg ikke se at det er noe værre alternativ å bruke en venstreback på høyresiden, med unntak av "feil fot"-problematikken når det gjelder innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi har spilt masse høyreback, både for Tyskland og Sampdoria. Ville ikke vært noe problem.

Kanskje ikkje individuelt, men dersom du tenkjer på forsvaret som ei einhet så splitter du hjartet i forsvaret ved å plukke ut Mustafi. I tillegg ved å putte Mustafi på høgreback gjer du ikkje ei endring men to. Da må ein anna fylle Mustafis sko i midten.

Ved å bruke Jenkinson så bevares hjartet i forsvaret og kun ei endring i leddet gjøres -> Jenkinson for Bellerin

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...