Jump to content

2016.11.19 Manchester United (B)


Polljen

Recommended Posts

November har allerede såret oss i form av skader og konstante poengtap. Flere kamper igjen også. Særlig spillet vårt siste to kampene er horribelt. Ramsey virker til å ta all kreativitet vi hadde bort. Jeg tror aldri jeg har sett en spiller med dårligere prestasjoner få spilletid uansett.

Jeg tror vi hadde vært mye mer dynamiske med iwobi fra start.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Synes som de fleste er enige. Arsenals prestasjoner var elendige. Unntakene er en redning fra Cech, innlegget fra Ox og headingen fra Giroud. Det blir 1 poeng på en forferdelig dårlig dag. Jenkinson fungerer dårlig. Kan vel til nøds spille en rolle mot veldig mye svakere lag. Coq og Elneny kan overhodet ikke spille sammen. Da skjer det rett og slett ikke noe fremover. Ingen av de har de kreative egenskapene som skal til for å skape noe for sine lagkamerater. Ramsey var god for mange måneder siden. Veldig god og. Da spilte han sentralt. Så mye bedre trent ut, og hadde en forståelse med medspillerne. Nå ser han om mulig enda tregere ut. Han ser heller ikke til å forstå hva Sanchez og Özil foretar seg, og evner derfor ikke å skape noe sammen med de. I går, og i de andre kampene han har deltatt i år, har han kun bidratt med å senke balltempoet med sine alt for mange touch og klønete driblinger. Og de driblingene har stort sett ført til stygge og umotiverte balltap. I førsteomgangen i går, var han den som skapte mest for Utd.

 

Walcott har tidvis imponert i år. Men er alt for ustabil. Ox ser ut til å utrette mer. Sanchez fungerer tidvis bra som spiss, men bør nok ut på kant igjen, slik at det blir plass til Giroud. Selv om han ikke er min favorittspiss, så er han det beste alternativet i Arsenals stall. Sanchez får mer plass og skaper mer om han får starte litt lenger ned på banen og ut på siden.

Gleder meg til Cazorla er klar igjen. Vi ser nå hvor viktig han er for at de andre spillerne skal kunne utnytte sine fordeler. Han evner å gi ballen til Özil, slik at han kan skape noe. De som spilte på midtbanen i går, har ikke ferdigheter til å involvere Özil på samme vis som Cazorla. Dermed trekker Özil ned i banen for å hente ballen. Da er det kun løp fra Walcott og Sanchez som blir alternativene. Og Walcott trekker så alt for ofte inn sentralt litt for tidlig.

Rart at Wenger ikke evner å gjøre mer med de spillerne han hadde tilgjengelig i går. Hans taktiske disposisjoner er ikke akkurat imponerende.

Link to comment
Share on other sites

 

Rart at Wenger ikke evner å gjøre mer med de spillerne han hadde tilgjengelig i går. Hans taktiske disposisjoner er ikke akkurat imponerende.

 

Spot On!!

 

Og det er vel ingen overraskelse for noen når jeg påstår at det er ikke bare i denne kampen at potensialet i spillermateriellet på banen ikke står i stil med det som blir levert. Det er selvsagt ofte enklest å skylde på enkeltspillere som svikter, men det er tross alt noen som tar ut et lag, som legger taktikk i forkant og skal lede laget under kamp, som også svikter for ofte.

Link to comment
Share on other sites

Det mest skremmende igår var tidvis i 2omgang da man rett og slett ikke klarte å sette sammen mer enn 2 pasninger. Det var totalt krise i laget da midtstoppere våre førte ballen frem uten pasningsalternativer og holdt på å miste ballen gang på gang.

Elneny og coq var elendige fremover og litt bedre defensivt. Özil gikk lei når han aldri hadde ett eneste passningsalternativ og ble jaget av 2-3 United-spiller konstant. Walcott forsøkte 4-5 ganger på ting, før han så ut til å gi opp totalt.

Link to comment
Share on other sites

Meget heldige igår. En forestilling vi har sett så altfor mange ganger før, når presset er stort og motstanderen god.

Det har vært et problem helt siden Invincibles og belyser i mine øyne med all klarhet Wenger sine mangler.

Den gang hadde vi et lag fult av ledere og vinnere. Det har vi ikke nå og da trengs en trener som

i langt større grad evner å oppildne spillerne, mane til kamp og full innsats. AW er fantastisk på det meste,

men på akkurat dette punktet mener jeg vi kommer til kort.

 

Dette høres kanskje fryktelig pessimistisk ut med tanke på at vi ligger i teten og er ubeseiret siden pool.

Men gårsdagens opptreden var for meg en "deja-vu" til alle gangene vi har sviktet på oppløpet og i avgjørende kamper generelt.

Opptredener man delvis klarer å fortrenge og som man innbitt håper skal forsvinne foran ny sesong.

 

Men. Selvsagt håper man, og selvsagt nyter man det at vi henger med der oppe !

Link to comment
Share on other sites

Her var det, som ventet, veldig mange negative analyser. Jepp, vi spilte dårlig, men vi tok med oss ett poeng fra Old Trafford. Og, vi nekter å tape. Jeg limer inn en kommentar fra The Guardian,som jeg er enig i helt og holdent.

 

3) Arsenal’s steely side bodes well for title challenge

 

 

Lucky or resilient? Perhaps the verdict on Arsenal’s late equaliser at Manchester United is both: the bloody-mindedness that drove them to fashion Olivier Giroud’s 89th-minute header despite being muted throughout the match deserved the fortune of escaping with a draw. Arsène Wenger was keen to praise his side’s backbone. “The resilience was the main thing and we kept our composure as well, even at the end,” he said. “I believe there’s a great harmony in the squad. The players who come on make a difference every time and that’s not a coincidence. That is down to attitude and overall I took some gambles as well. That’s not the first time but they only work if the players have the right attitude.” Alexis Sánchez symbolises the Gunners’ flinty seam. Despite injury concerns and a long flight back from South America, Wenger fielded him because of his class and the leadership he offers. “Overall, for a guy who has played a decisive game on Tuesday for Chile, or basically Wednesday morning, travelled after and had jet lag, it’s remarkable. I did it because Sánchez is a guy who can take people on and I knew that would be a quality. He’s good in counter-attacks in short spells as well, he’s always a player who is not scared of anybody.” Arsenal also harbour little fear, whoever the opposition. It seems a new quality for the team and one that may allow them to finally break a title duck that has run since 2004. Jamie Jackson

 

https://www.theguardian.com/football/blog/2016/nov/21/premier-league-10-talking-points-crystal-palace-arsenal-west-ham

Link to comment
Share on other sites

Her var det, som ventet, veldig mange negative analyser. Jepp, vi spilte dårlig, men vi tok med oss ett poeng fra Old Trafford. Og, vi nekter å tape. Jeg limer inn en kommentar fra The Guardian,som jeg er enig i helt og holdent.

 

 

 

Du og jeg er som vi vet på motsatt side når det gjelder mange vurderinger rundt Arsenal og lagets spill og ledelse, og det synes jeg det er greit at vi også er fremover ;D .

Men når det er sagt så klarer jeg ikke å "trøste" meg med momenter som ett poeng, uten tap siden første kamp eller et lag som nekter å tape. Det er greit nok at Alexis gjør det greit etter en lang tur til Sør-Amerika og kanskje er harmonien i troppen ganske grei, men når vi ser det som blir levert på banen så blir jeg rett og slett bare trist.

 

Jeg har tidligere sagt at poeng og titler ikke er det viktigste for meg når det gjelder Arsenal, og jeg har fått "pepper" for det (kanskje fortjent), men for meg så er det viktigst å se et lag som fungerer PÅ banen (ikke bare i garderoben). Det er viktig for meg å se en manager som har evnen til å ta fatt under kamp når vi sliter og ikke bare la motstander "valse over" oss. Neida, vi har ikke blitt "valset over" så mye denne sesongen, men jeg er sjelden imponert over grepene AW tar under kamp.

Når jeg kommer med min påstand om at poeng ikke er det viktigste for meg så er logikken min enkel (kanskje for enkel :shy: ). Får vi laget til å fungere bedre på banen, blir taktikken før/under kamp bedre , så kommer poengene. Vi har langt på vei den nødvendige stallen der, men det er noe som ikke fungerer og som det har vært problemer med lenge i dette laget.

 

Tar vi kampen mot United så ble vi i lange perioder regelrett utspilt, vi var elendige forover i store deler av kampen, og når Giroud (med rette) ble byttet inn (for sent etter min mening) så forsetter laget med å "klumpe" seg i midten og forsøkene sine med å spille seg gjennom midten der vi ofte feiler, også mot dårlige lag.

Giroud redder kampen til slutt med sin "spesial", men det store spørsmålet er hvorfor i hel**te begynte ikke laget å benytte seg av hans styrker fra det minuttet han kom inn. Giroud var egentlig usynlig de første femten minuttene han var på banen.

 

Jeg kan gjerne være enig med deg i at mye av det som du har limt inn fra artikkelen, men for meg blir det mer en bortforklaring av alt det som ikke fungerte enn en god "forklaring" på hvor godt laget vårt tross alt er (har vært).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...