Jump to content

2016.11.19 Manchester United (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Det er ikkje rart Wenger ikkje vinner mot Mourinho når han ikkje prøver. Skjønner jo kvifor forrige siger i ligaen var tilbake til september 2006

Fullstendig enig. I dag ser vi at Mourinho nok en gang har full kontroll på Wenger. Wenger er utrolig passiv og synes totalt å mangle evnen til å ta tak i våre svakeste elementer på banen. For meg er dette nok et bevis på noe jeg har gnålt om i sesong etter sesong, Wengers mangel på en plan B.

Link to comment
Share on other sites

Og selv om min ønskede "Giroud spesial" ;D kanskje gir oss et viktig poeng, så endrer det selvsagt ikke en tøddel på min kritikk av Wengers taktiske ledelse av Arsenal i denne kampen :shifty:

 

Indeed....

Link to comment
Share on other sites

Redder ett poeng på en forferdelig dag. Wenger skal ha kritikk for måten vi går inn i denne kampen og at han ikke gjør endringer før seint. Innbyttene av Giroud og Ox skal han dog ha skryt for. Ett poeng på Old Toilet er alltid bra, men vi spiller fryktelig dårlig mot et av de dårligste Manurelagene vi kunne møtt.

Link to comment
Share on other sites

Uansett resultat. Dette var fryktelig dårlig. Det lille positive jeg tar med meg idag må være aller bakerst med chech og stopperne. ALT fremover inkl defensiv midtbane var elendig. Skremmende dårlig. Vi burde tapt, vant dessverre ikke på en slik dag.

 

Men folkens: vi slenger på giroud siste 20min. Det gjøres ETT innlegg fra kant, og det blir mål. Men hvorfor i svarte granskauen spiller vi ikke mer på styrkene? 3-4 innlegg til kunne skapt mer, men vi er derimot mest opptatte av å knote i midten...

 

latterlig taktikk Wenger! Du har griseflaks som ikke går på tap.

Link to comment
Share on other sites

Forestillingen i nærmest samtlige minutter var patetisk. Ramsey bidro med praktisk talt absolutt null og niks. Et lysglimt endret heldigvis hele kampbildet og følte at dette ble en "seier".

 

Chamberlain inn på høyreback var dog en bra manøver av Wenger. Super-sub!

Link to comment
Share on other sites

Vårt første mål mot et Mourinho-lag på 9 år (Gilberto Silva (Community Shield holdt utenfor)) - med vårt første og eneste forsøk på mål... Sist vi vant en PL-kamp på OT, var i 2006.

 

Wenger vs Mourinho i PL og cup: 0 - 7 - 7

 

...og vi skriver 19 (black) november.

 

Dette er mer enn en halv seier og et halvt ran. Bonuspoeng så det holder!

Link to comment
Share on other sites

Uansett resultat. Dette var fryktelig dårlig. Det lille positive jeg tar med meg idag må være aller bakerst med chech og stopperne. ALT fremover inkl defensiv midtbane var elendig. Skremmende dårlig. Vi burde tapt, vant dessverre ikke på en slik dag.

 

Men folkens: vi slenger på giroud siste 20min. Det gjøres ETT innlegg fra kant, og det blir mål. Men hvorfor i svarte granskauen spiller vi ikke mer på styrkene? 3-4 innlegg til kunne skapt mer, men vi er derimot mest opptatte av å knote i midten...

 

latterlig taktikk Wenger! Du har griseflaks som ikke går på tap.

Fullstendig enig. Det er uforståelig at dette Arsenallaget offensivt ikke spiller mer på sine styrker istedet for å knote gjennom midten, og det gjelder ikke bare denne kampen men mer generelt.

 

Når vi snakker om Black november: 2 av 6 poeng tatt. Psg til uka. Og vi har spillt elendig siste to kamper. Ser ut som det er typisk Arsenal sesong dette også.

Heldigvis så betyr PSG-kampen lite, med unntak av "æren". VI er allerede kvalifisert til cupspillet og slik det ser ut i de andre gruppene så er det ikke noen "katastrofe" å bli nummer to i vår gruppe.

 

Her bør vi hvile enkelte av våre viktigste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Coq-Elneny fungerer ikke. De blir for defensive. Coq trenger en partner som kan styre kamper. Som Cazorla eller Xhaka. Xhaka burde startet denne.

Både Coq og Elneny er gode midtbanespillere, men jeg er enig i at din vurdering av at de ikke er de rette til å spille sammen.

Link to comment
Share on other sites

Det var flere i dag som var langt under pari. Problemet i mine øyne er at Wenger lot Ramsey spille hele kampen. Nettopp tilbake fra skade og soleklart rusten. Özil og Walcott er typer som har vært i god form og er potensielle matchvinnere i en kamp som dette. (Kan diskuteres at Ramsey også kunne vært det, men når han har en så dårlig kamp burde han vært tatt av)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...