Jump to content

2016.11.06 Tottenham (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 tottenhamhotspur.png?2016-2017 Tottenham Hotspur

Søndag 6. november 2016, kl 13:00. Emirates Stadium

Premier League, 11. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

I tillegg til våre langtidsskadde (Per, Welbz og Perez) så har vi enkelte usikre kort i forkant av sesongens "viktigste" kamp.

Bellerin som måtte stå over på tirsdag skal være klar til kampen på søndag, men vi sliter der i mot mer på motsatt back. Monreal har vært ute noen kamper og han skal testes på trening i dag og i morgen (torsdag/fredag). GIbbs skal vist nok også være usikker, ifølge Wenger så " Kieran Gibbs has been touched on his shoulder and I don’t know how will respond to that" (jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva man mener! Skulderskade?). Walcott har også vært ute, men er ifølge Wenger den som er nærmest til å bli klar i tillegg til Bellerin. Walcott skal også testes på trening.

Cazorla har i følge AW ikke vært i trening ennå, men skulle prøve seg i dag og han er tvilsom når det gjelder kampen på søndag.

Tottenham har hatt en litt dårlig periode i det siste, uten at vi bør ta det som et tegn på at det blir en lett kamp i derbyet. Til tross for gode resultat i det siste så har også Arsenal vist en del bekymringsfulle tegn når det gjelder banespillet, både offensivt og defensivt.

Når det gjelder laget som bør starte på søndag så var det få (hvis noen) som utmerket seg på tirsdag i Bulgaria, med unntak av noen få sjeldne enkeltmannsprestasjoner.

Av de som startet mot Ludo så mener jeg at Ramsey og Giroud bør starte på benken mot Tottenham. Med Cazorla ute så er spørsmålet om Elneny skal starte eller om vi skal starte med de samme to som startet på tirsdag.

 

Dette er mitt forslag til lag.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs/Monreal

Coquelin - Xhaka

Walcott /OX- Özil - Iwobi

Alexis

Når det gjelder Gibbs v Monreal så har jeg pr. i dag ingen formening om hvem som bør starte hvis begge erklæres "friske".

Når det gjelder Walcott v OX, så er Walcott for meg er soleklart valg hvis han blir erklært klar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Dette blir gøy, forutsatt at mine 11 består av friske menn så går eg for dette laget.

 

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Coquelin - Xhaka

Walcott - Özil - Alexis

Giroud

 

Er litt usikker på om dette er ein kamp for Xhaka og trur nok at Wenger velger Elneny. Det kan nok også hende at Iwobi er inne og Giroud ute.

 

Uansett... dette blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp hvor Alexis MÅ spille spiss i mine øyne. Det er jeg virkelig ikke i tvil om.

 

Giroud er en god backup, og er nydelig å ha som innbytter mot slitne motstandere. Fra start har han i mine øyne sjeldent overbevist. Og da især mot de bedre lagene (selv om det selvfølgelig er unntak her).

 

Hvis Monreal, Bellerin og Walcott er tilgjengelige for kamp så håper jeg vi stiller som det her:

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Coquelin - Xhaka

Walcott - Özil - Iwobi

Alexis

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig spent på hvem som starter på topp i denne kampen, som de fleste andre. Resten av laget tar seg nesten ut selv.

Cech

Bellerin - Kostafi - Monreal

Coq - Cazorla

Walcott - Øzil - Iwobi/Alexis (Håper dog at Oxlade starter om alexis skal spille spiss)

Alexis/Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Monreal, Bellerin, Walcott og Cazorla skal alle være klare til helgen :) Dette blir kjør!

Er du sikker på at Cazorla er klar? Jeg sliter med å finne bekreftelser på dette også når jeg søker blant de "useriøse" ryktemakerne.

 

Pr. nå så vil jeg være litt skeptisk til at Cazorla er klar og holder meg til det AW sa på torsdagens pressebriefing:

"on Cazorla…

He is similar, he has not practised yet - he will try to go out today and we will see where we go from there. He is a doubt, yes."

 

PS!! Intet ville gledet meg mer enn at han er klar og "fit for fight", men jeg tør ikke å glede meg for tidlig.

 

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at Cazorla er klar? Jeg sliter med å finne bekreftelser på dette også når jeg søker blant de "useriøse" ryktemakerne.

 

Pr. nå så vil jeg være litt skeptisk til at Cazorla er klar og holder meg til det AW sa på torsdagens pressebriefing:

"on Cazorla…

He is similar, he has not practised yet - he will try to go out today and we will see where we go from there. He is a doubt, yes."

 

PS!! Intet ville gledet meg mer enn at han er klar og "fit for fight", men jeg tør ikke å glede meg for tidlig.

 

Spørsmålet som da poppar opp er om han er sopass match fit at han kan gå rett inn frå start i eit byderby mot Sp*rs!

Eg er litt skeptisk, samtidig er eg og litt skeptisk til Xhaka, er redd han kan fort bli overtent og pådra seg eit raskt og ganske unøvendig raudt kort. Likar på mange måtar stilen, men det kan gå overslag litt fort i toppen der er eg redd.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet som da poppar opp er om han er sopass match fit at han kan gå rett inn frå start i eit byderby mot Sp*rs!

Eg er litt skeptisk, samtidig er eg og litt skeptisk til Xhaka, er redd han kan fort bli overtent og pådra seg eit raskt og ganske unøvendig raudt kort. Likar på mange måtar stilen, men det kan gå overslag litt fort i toppen der er eg redd.

Er helt enig i vurderingen av begge de to spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Mange spillere ala Xhaka som har måttet lære det den harde veien. Og for min del er det noen ganger helt greit med røde kort i slike oppgjør. Savner litt når slike "hat Derby" rett og slett ble vist utpå banen; iform av innsats og tenning. Det gjelder ikke bare våre "hat derbys" men generelt. Feks i kampen mellom Liverpool og United som ble hauset opp med 12t sending i forkant; ble vi vitne til ikke bare en gørrkjedelig kamp, men knapt tenning. Etter kampen smiler spillerne og klemmer på hverandre.

 

Det hele blir litt feil i mitt hodet, og personlig savner jeg gamle dager ;) Vi digga jo Vieira for hans lidenskap.

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Jeg er enig med deg i at vi forventer en ekstra tenning i disse "spesielle" oppgjørene, og dette kan selvsagt føre til at vi kan få sendt en mann i garderoben i løpet av kampen. Når det gjelder Xhaka så har jeg ingen problemer med at han er "tøff" mot motstanderne, men problemet så langt er at han (så langt) "mangler" den ekstra lille kontrollen når det gjelder de unødvendige og håpløse taklingene.

Greit nok så var kanskje hans røde kort ikke korrekt, men det er likevel en type takling som er fullstendig unødvendig, og det virket på Wengers reaksjon i ettertid som han mente det samme. Xhaka hadde også en takling mot en "Ludo-spiller" som var fullstendig hodeløs og som var av en gul/oransje farge.

Jeg tror nok at Xhaka vil "vokse" av seg de mest hårreisende taklingene og han vil bli en verdifull spiller for oss. Hvis vi ser på hans makker Coquelin så er han en tøff takler, han er av og til i tøffeste laget (sett ut fra risikoen for kort), men jeg synes han har klart å legge fra seg de verste taklingene som han tidligere ble sendt av banen for.

 

Men et "hat-derby" SKAL ha temperatur, tenning og lidenskap, det skal ikke være en "kosedag" på banen. Men samtidig så er det et slag som skal utføres uten tåpelige hendelser fra våre spillere.

 

Jeg både gleder og gruer meg til søndag, vi er bedre enn Tottenham (det er jeg overbevist om), men dette er en kamp av typen "aldri si aldri". Vi har ligget under for Tottene og kommet tilbake, Tottene har ligget under for oss og kommet tilbake, så uansett hva jeg måtte mene om kvalitetene til de to lagene så er dette en åpen kamp når det gjelder sluttresultatet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke aldri si aldri holdningen. Vi vinner som oftest mot Tottenham og jeg føler meg trygg på at vi gjør det i morgen også. Hvis man med aldri si aldri mener at vi kan tape, så stemmer det at vi kan tape mot dem, akkurat som vi han tape mot Hull.

 

Seierene mot Tottenham smaker imidlertid bedre enn de mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke aldri si aldri holdningen. Vi vinner som oftest mot Tottenham og jeg føler meg trygg på at vi gjør det i morgen også. Hvis man med aldri si aldri mener at vi kan tape, så stemmer det at vi kan tape mot dem, akkurat som vi han tape mot Hull.

 

Seierene mot Tottenham smaker imidlertid bedre enn de mot Hull.

Ære være deg for din optimisme, og det mener jeg oppriktig. Jeg klarer dessverre ikke å omskape små gleder til stor optimisme, men det er mitt problem.

Når det gjelder aldri si aldri, spesielt mot Tottene så står jeg for det, det har vært flere kamper der det ene laget starter relativt "overlegent" og der det andre laget så kommer tilbake og tar poeng.

 

Når det gjelder det at vi som oftest vinner mot Tottenham, så vet jeg ikke hvilket tidsperspektiv du har når det gjelder den statistikken.

Jeg tok en rask kikk på resultatene mellom de to (uavhengig av bane) og summerte opp resultatene for kalenderårene 2010-2016 og får da at Arsenal har vunnet seks kamper, Tottene har vunnet fem kamper og det har blitt fem uavgjorte (uavhengig av turnering).

 

Jeg skal derimot gi deg rett hvis du utelukkende hadde Arsenals hjemmekamper i tankene, for i de samme kalenderårene (uavhengig av turnering) så er statistikken Arsenal fire seire, Tottene en seier (2010) og to kamper har endt uavgjort. Kalenderåret 2012 er i så måte det beste året da begge kampene endte med 5-2 til fordel for Arsenal.

 

Når det gjelder "smak" så smaker seire over Tottenham bedre en seire mot hvilket som helst annet lag!!!! :D

 

PS!! når det gjelder statistikker Arsenal - Tottenham, så sier statistikkene (iflg den nettsiden jeg tilfeldigvis fant på nettet) at:

Når det gjelder hjemmekamper for Arsenal så har Arsenal vunnet 42, 22 har endt uavgjort og Tottenham har vunnet 18.

Totalt sett, uavhengig av hvem som har hjemmekamp, så er det litt jevnere med 68 seirer til Arsenal, 46 uavgjorte og 51 seirer til Tottene.

Link to comment
Share on other sites

City tapte to poeng mot boro. Nå har vi sjansen!

 

Bussparkeringen til Boro fungerte like bra mot City som mot oss ja! Digg resultat. Håper virkelig vi klarer å slå tottene imorgen. Vi spiller godt om dagen, det samme kan ikke sies om tottene, men de kommer naturligvis til å gi alt i London-derbyet. Finfint om Alderweireld og Kane ikke rekker oppgjøret. Spent på laget og hvilke som er klare for kamp. Jeg er også klar for å se Sanchez på topp fra start. Wenger finner forhåpentligvis løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig tidlig avspark. Har ikke vi voldsomt dårlig statistikk på disse tidlig kampene?

Vi hadde, men jeg mener (uten å ha undersøkt det nærmere) at problemet har vært mindre de siste sesongene.

 

Denne artikkelen fra tidlig 2016 sier vel at starttidspunktet ikke har vært et stort problem for oss de siste sesongene

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...