Jump to content

2016.11.06 Tottenham (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Straffen er "billig", men siden det er kontakt så er det vanskelig å påstå "feilaktig" (uansett hvor mye jeg ønsker å si det).

 

Nerven er der til siste slutt, men Arsenal må ta litt av skylden for at Tottene klarer å holde "nerven" i gang.

Det er for mange feilpasninger, for mye unøyaktigheter, og utover i andre litt for slapt av våre.

Dette gjelder også ALexis og Özil.

 

Ramsey inn er ok, selv om det var et sjansespill. Giroud ser vi ikke så mye til, men det er ikke bare hans skyld. Ox gir meg ingen grunn til å velge han i startelleveren mot United om to uker.

 

Tottene har flere store sjanser, men jeg vil påstå at med litt mer nøyaktighet så hadde vi vunnet denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

OX var helt grusom som så ofte.

Presterer vi å tape not United nå i neste da tror jeg sesongen vår mtp ligaen er over. Da er ikke laget eller manager gode nok Iår heller.

Hva, sesongen over pga 2 tap iløpet av de første 4 månedene? Koman mann..det var litt overdrevent.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha summet meg noen minutter så er jeg enda mer skuffet over vårt offensive spill, ikke minst i første omgang.

 

Denne gangen slipper vi å møte et lag som legger seg i forsvar med alle mann. I tillegg så satser Tottenham "offensivt" bak, med å kjøre en trebacksrekke. Selvsagt så gjør dette Tottene litt mer offensivt farlige når de går i angrep, men det gir samtidig Arsenal brukbart med rom når vi angriper. Dette rommet blir skuslet bort av to ting, det ene er for mange offsideavblåsninger der farten til Alexis burde være nok til at han ikke burde ligge så mye i grenseland rundt "offsidelinja". Samtidig så kjører vi litt for mye av det vanlige trege "oppbyggende" spillet, når vi tross alt har flere spillere som kan bruke farten sin offensivt.

Vi har våpnene til å slå Tottenham, men vi bruker de ikke godt nok.

 

Andre omgang blir mer rotete, flere av våre blir nøytralisert eller er slitne. Det er en del å være skuffet over også i andre omgang, men i første omgang med friske ben og gode muligheter så mener jeg vi burde avgjort kampen. Kanskje blir det litt søkt av meg å konkludere slik når min konklusjon ikke beror så mye på sjanser og spill, men mer på det potensiale vi hadde både i egne spillere og p.g.a. motstanders taktikk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hva, sesongen over pga 2 tap iløpet av de første 4 månedene? Koman mann..det var litt overdrevent.

Du må gjerne mene det. Men taper vi mot United så

elendige de er for tiden, og se tilbake på Liverpool og tottenham som slår oss/ uavgjort på emirates mener jeg det viser at vi nok ett år ikke kommer til å rekke opp. Ser ut som vi traff Chelsea på perfekt tidspunkt mtp hvordan de har fremstått i etterkant.

 

Det er min mening, og det er ikke pga kun 2 tap, det er hvordan og mot hvem poengtapene kommer.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne mene det. Men taper vi mot United så

elendige de er for tiden, og se tilbake på Liverpool og tottenham som slår oss/ uavgjort på emirates mener jeg det viser at vi nok ett år ikke kommer til å rekke opp. Ser ut som vi traff Chelsea på perfekt tidspunkt mtp hvordan de har fremstått i etterkant.

 

Det er min mening, og det er ikke pga kun 2 tap, det er hvordan og mot hvem poengtapene kommer.

Ja vi får se!

Taper vi mot United er det garantert en kamp som vi dominerer og utspiller de, men de flakser inn ett mål. Taper vi fortjent er det noe annet.

Men folkens, vi har en bra sesong hittill! Ingenting er deiligere enn å slå jævla United, tenk å slå de med 3-4 mål under mourinho. Aaaaah

Link to comment
Share on other sites

Andreomgang var en gedigen skuffelse. Vi skapte praktisk talt ingenting, og de offensive byttene dessverre klarte ikke å få noe mer flyt i det offensive spillet vårt. Faktisk vil jeg nesten si at det ble enda tammere med friske bein inn.

 

To poeng tapt i mine øyne. Burde vært seier.

Link to comment
Share on other sites

Såg ikkje heile kampen men det eg såg var middelmådig. Lite bevegelse, dårleg presisjon framover. Defensivt rotar vi mykje i struktur og er urovekkande ofte 1:1 i situasjonar. Vi vinn brorparten men taper mange nok til at spurvane kunne fått fleire mål.

 

Ellers er spurs gode til å gjere det vanskelig for oss, medan vi ikkje var gode nok i dag. Vi får håpe det snur alt i neste kamp

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig irriterende med nok en poengdeling på hjemmebane mot spurvene. Men vi fortjente vell dessverre strengt talt ikke mer.

Siste 20-25 av første om gang er vi meget gode før vår elskede Kosci får en "deja-vu" fra starten av PL-karrieren hans - Det så fryktelig unødvendig ut å skulle takle der captain...

 

Etter utligningen klarte vi aldri å løfte oss helt og sette trykket. Jeg savner gode innlegg (hører du Ox! ) og jeg savner at vi trykker på i boksen når motstanderen ligger så kompakt som de gjør. Idag, som så ofte før, er det som regel bare Giroud, delvis Alexis, som beveger seg innenfor 16-meteren. Da blir det enkelt for motstanderen å demme opp og "ta ut" den/de som befinner seg der.

- Pisk inn innlegg til Giroud og fyll på med spillere som kan komme i andre rom, ta returer, deflections, osv. I mine øyne bør Walcott aktivisere seg mer i boksen, det samme bør en midtbanespiller eller to til. Da får man fort en del "gratis-sjanser", istedenfor at vi skal brodere oss gjennom på perfekt vis.

 

Men, men, det er tross alt november !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...