Jump to content

2016.10.02 Burnley (B)


Polljen

Recommended Posts

 

Xhaka og Ramsey i formen fra 13-14 sesongen hadde vært vilt.

Agreed.

 

I alle dager! Ox som henter frem et målpoeng etter en corner, usikker på om det blir mål eller assist, men godt fornøyd med en sliteseier. I mine øyne var det et lag med for lite fart i midtbaneleddet i dag, uten Giroud og Lucas på benken hadde vi også få alternativer.

 

Xhaka, Cazorla og Iwobi hadde svake kamper, de to førstnevnte ønsker å dekke samme rom og diktere spillet fra dypet mens Iwobi ikke krummer nakken og jobber bra nok hjemover.

 

Theo med nok en positiv opplevelse mens Mustafi er en gigant der bak, same med Koscielny som er en gigant 99% av tiden. Monreal og Bellerin er som vanlig gode begge veier, mens Özil og Alexis gjorde en grei innsats til tross for trange forhold. Følte vi manglet en del presisjon i dag, men Burnley gjorde det tøft...

Uflaks å møte Burnley på bortebane så tidlig i sesongen, ideelt sett hadde vi møtt de i desember, når selvtilliten deres sannsynligvis er lavere og når de er slitnere.

 

Nå er vi der oppe og alt kan skje!

United, Chelsea og Liverpool er for øyeblikket gode outsidere mens det er vi, City og Spurs som har initativet.

Link to comment
Share on other sites

Burnley skal ha for innsatsen. De er fryktelig vanskelige å bryte opp på deres hjemmebane. Watford klarte det ikke, men de klarte å score 3 på Manure. Pool klarte det heller ikke.

Heldig seier, men likefullt så herlig så herlig!

Link to comment
Share on other sites

2 straffer skulle vi vel hatt pga hands fra Burnley.

Ikke enig, vanskelig for de å forhindre begge to, hadde de vært hands hadde Koscielnys scoring vært hands ;)

 

 

Cech, Mustafi, Koscielny og Monreal har vært veldig gode i dag. Angrepet vårt har vært.. ikke så bra.

 

Mangler de dype løpene fra midtbanen og noen som kan vende vekk pressleddet til motstanderen for å snu spillet fort..

Vanskelig når de ligger 10-11 spillere bak ballen hele kampen, men savnet det samme som deg. Ramsey eller Wilshere hadde tilført den sentrale midtbanen vår så mye i dag, istedenfor kanskje de to treigeste spillerne våre som liker seg akkurat samme sted i banen.. Skuffet over at Elneny fikk arbeidet som DM og ikke for å være den løpsmaskina og indreløperen han er, Cazorla og Xhaka hadde god kontroll på det området og det var ikke på den defensive midtbanen vi trengte infusjon av kvaliteter, men på de offensive evnene deres.

 

Selv foretrekker jeg Xhaka som kan slå de lange pasningene på de løpene også, mens Cazorla nok er bedre mot motstandere som presser oss.

 

Da var det to ukers hvile før vi skal ut og spille tre kamper som vi BURDE vinne, godt for Cazorla med en hvil, godt for Lucas å bli mer kjent med lagkameratene som er igjen, godt at vi har Ramsey, Giroud og Coquelin tilbake til neste kamp (forhåpentligvis). Lucas/Giroud bør starte neste kamp så Alexis "slipper" etter hans landskamper.

Link to comment
Share on other sites

Se Gabriel på målet. Guten som ikkje har spilt ein kamp i år og som verkar å ha hamna bak Holding i 'pecking order' er kjempeglad på lagets vegne. Det viser harmoni og god lagånd. Walcott spm vinn duellen i forkant av målet, den karen har verkeleg tatt tak i seg sjølv!

Link to comment
Share on other sites

Se Gabriel på målet. Guten som ikkje har spilt ein kamp i år og som verkar å ha hamna bak Holding i 'pecking order' er kjempeglad på lagets vegne. Det viser harmoni og god lagånd. Walcott spm vinn duellen i forkant av målet, den karen har verkeleg tatt tak i seg sjølv!

Er enig i det du skriver om lagånd, men vil bare komme med en "ørliten" korreksjon vedrørende Gabriel.

Han spilte faktisk hele Ligacupkampen mot Forrest sammen med Holding, og begge gjorde en bra jobb. Det er selvsagt et stykke fra Forrest i Chamionship til PL, men dog ;D

Link to comment
Share on other sites

Er enig i det du skriver om lagånd, men vil bare komme med en "ørliten" korreksjon vedrørende Gabriel.

Han spilte faktisk hele Ligacupkampen mot Forrest sammen med Holding, og begge gjorde en bra jobb. Det er selvsagt et stykke fra Forrest i Chamionship til PL, men dog ;D

Ørliten korrigering av korreksjonen eg meinte i ligasamanheng ?
Link to comment
Share on other sites

glad for tre poeng, men fikk en litt emmen smak i munnen. Føler litt med Burnley, som kanskje fortjente poeng. Og de fortjente i hvert fall ikke å tape på denne måten. Ikke bare var det sent, men målet burde utvilsomt ha blitt annulert for hands. Men kanskje det at Arsenal også kan vinne dypt inne i "Fergie-time", og på typisk ManU vis er et tegn for sesongen videre? EDIT: det var bare en forskjell fra ManU, ManU fikk slike seire også uten å egentlig ha fortjent noe som helst. Arsenal hadde i hvert fall brorparten av spillet og sjansene i går, selv om Burnley også hadde store sjanser...

Link to comment
Share on other sites

Nesten to dager etter Maradona-light-insidenten fra Bosscielny, sitter gleden fortsatt i.

Spiller ingen rolle om godspillet uteble, det gjør de 3 poengene ekstra deilige !

 

Det eneste aberet for min del på søndagen er faktisk Øzil.

Kroppspråket hans er, i mine øyne, periodevis tragisk å bevitne og på slutten av kampen kan en tydelig se at skuffelsen/misnøyen

rett og slett tar overhånd. For eksempel når han skulle legge inn og var så lei og forbannet at han knapt gadd å legge et snev av konsentrasjon inn

i pasningen.

Dette mener jeg er ødeleggende for både spill og moral. I slike kamper hvor finspillet uteblir og vi må slite oss til poengene trenger vi at alle er innstilt og jobber steinhardt for tre poeng. Ikke en som står og henger med hodet, veiver med armene, sutrer over lagkameratene og ikke evner å kanalisere frustrasjonen sin på en bedre måte. Her mener jeg AW og trenerteamet har en jobb å gjøre. Enten få ham til å legge fra seg dette, evt bytte han ut når de se det begynner å vippe over. En Øzil i den "forfatningen" er ingen matchvinner, heller en byrde slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...