Jump to content

2016.03.05 Tottenham


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Det er jeg helt enig i. Det er det resten av laget og Wenger som må ta på seg skylda for. Coq har tross alt vært den jeg mener har virket mest som en ledertype i dette laget.

 

Exactly!:)

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening mangler Coquelin litt på å være en skikkelig leder. Han er mer en løytnant, en terrier som går i krigen med innsats og taklinger. Han mangler dog litt på det som går på å lede andre, være strategen som legger strategi og styrer tempo og temperatur i kampene.

 

Ved siden av Coq har Cazorla, Özil, Sanchez, Mertesacker og Chech noen, men ikke alle egenskapene en leder bør inneha. Henry hadde flere, men sannheten er at vi har ikke hatt noen vaskeekte sjef siden Vieira.

 

Edit: det som kanskje er mest synd med Wilshere sine skadeplager er at han etter min mening har potensial til å være den lederen klubben har ventet på.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening mangler Coquelin litt på å være en skikkelig leder. Han er mer en løytnant, en terrier som går i krigen med innsats og taklinger. Han mangler dog litt på det som går på å lede andre, være strategen som legger strategi og styrer tempo og temperatur i kampene.

 

Ved siden av Coq har Cazorla, Özil, Sanchez, Mertesacker og Chech noen, men ikke alle egenskapene en leder bør inneha. Henry hadde flere, men sannheten er at vi har ikke hatt noen vaskeekte sjef siden Vieira.

Savnet etter en leder er stort, men det er jo et problem at mangelen på ledelse i laget er så svak at Coquelin (som du benevner som en løytnant) er den som må prøve å ta på seg ansvaret som "kaptein".

Hverken Cazorla, Özil, Sanchez, Cech eller for den saks skyld Kos er naturlige ledere. Jeg så i begynnelsen av sesongen at enkelte ute på nettet anså Ramsey som vår neste kaptein, jeg ser det ikke p.d.d.. Personlig så mente jeg at Mertesacker skulle vært vår offisielle kaptein, ikke Arteta, men Per viser heller ingen naturlig autoritet på banen.

 

Jeg vil gå så langt som å si at Arsenal ikke har noen ekte leder/kaptein i dagens tropp og som du sier vi har vel ikke hatt noen av den typen siden Vieira og før det Adams. Kapteinsbandet har i hovedsak blitt utdelt på andre kriterier enn lederskap, dette har gjerne blitt utdelt på hvem som er "stjernen" i laget og ikke p.g.a. lederegenskaper, eksempler er RvP, Henry og Fabregas og av en merkelig grunn så ble Gallas utnevnt som kaptein.. Jeg trodde i sin tid at Vermaelen skulle ha det i seg, men jeg ble egentlig skuffet der også.

 

Det kan virke som at en ny leder må "kjøpes" siden det tydeligvis ikke finnes gode nok emner i laget!

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker du om Wilshere Polljen? Største kapteinsemnet i troppen etter min mening. Har et par røykeepisoder, men det anser jeg ikke som noen store greier. Adams var jo alkis, og det er ikke SÅ lenge siden. I tillegg er han homegrown. Er skadene som er det største problemet der i gården.

Link to comment
Share on other sites

Hva tenker du om Wilshere Polljen? Største kapteinsemnet i troppen etter min mening. Har et par røykeepisoder, men det anser jeg ikke som noen store greier. Adams var jo alkis, og det er ikke SÅ lenge siden. I tillegg er han homegrown. Er skadene som er det største problemet der i gården.

Ser på ingen måte Wilshere som en naturlig leder i laget. Røykeepisodene spiller ingen rolle for min del.

 

Det er godt mulig at mine krav til en kaptein ikke stemmer overens med andre sine krav, og det er selvsagt greit det, men jeg mener at de viktigste egenskapene til en kaptein er en person som kan gå foran på banen som et godt eksempel, vise autoritet og som de andre spillerne (og forsåvidt også ledere og fans) har en stor respekt for. Jeg mener da ikke autoritet i meningen å være en "diktator", men autoritet i den forstand at man får med seg sine "kollegaer" på en måte som viser at de har respekt for deg som leder. Han må rett og slett klare å være sjef på banen!

Og som sagt jeg klarer ikke å se noen i dagens Arsenal, inkludert Wilshere, som har denne autoriteten. Det er selvsagt greit å ha en homegrown kaptein, men for meg er ikke det er viktig moment. Skulle Wilshere bli kaptein så tror jeg han vil føye seg inn sammen med tidligere kapteiner som Fabregas og Henry, gode spillere som ikke fungerte som sjef på banen,

 

Adams var en spiller som hadde mye av de egenskapene som jeg etterlyser (på banen) slik jeg oppfattet det da. Som du nevnte så hadde han sine problemer utenfor banen, men ha tok til slutt tak i problemene og jeg tror at respekten økte etter det. Det er selvsagt mulig at jeg har et "glansbilde" av en av mine Arsenal-favoritter gjennom tidene. Dessverre så har det glansbildet falmet, i ettertid, når Adams i nyere tid har blitt en litt gretten kar som ikke får så mye til på sidelinjen og mener mye rart om mye. Men det rokker ikke ved mitt "bilde" av spilleren Adams.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Polljen. Vi har ingen lederskikkelser i klubben pdd. Wilshere er nok i mine øyner den som er NÆRMEST. Men han er desverre også et stykke ifra å inneha det en kaptein for Arsenal skal ha.

Link to comment
Share on other sites

Utvelgelsen av kapteiner senere år er like dårlig som styret. Noen år valgte man utelukkende judaser som stakk året etter... Så velger man avdanka spiller. Og tilslutt en visekaptein som ikke tar tak. Jeg ser heller ingen utpreget kaptein i laget, men hadde gladelig kjøpt inn ett beist av en spiller og gitt han bindet direkte i sommer.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er Coquelin den nærmeste i forhold til "fighting spirit", men Cech er vel det beste valget.

 

Wilshere tror jeg mange blir blendet av fordi han er født og oppvokst Arsenal-gutt, men jeg klarer ikke å se for meg at er et skikkelig kapteinsemne.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i manges syn her at vi ikke har noen ordentlig ledertype i troppen pr nå, det nærmeste må være Cech. Jeg synes ikke Per er en spiller som får med seg medspillerne sine i veldig stor grad, og ser ikke ut som en som maner spilleren til kamp heller. I tillegg synes jeg han er veldig usikker i spillestilen sin for tiden, mulig dette henger sammen med at hele laget er i ganske dårlig form og ikke henger helt sammen.

 

Ser gjerne at det blir handlet inn en bauta på midten som virkelig kan styre troppene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...