Jump to content

2016.03.05 Tottenham


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Synes forøvrig elneny var bra i dag! Litt mer balansert med han sentralt kontra ramsey.

Kan bli en strålende spiller, gjør ting enkelt, jobber hardt og er ikke redd for å gå i duellene. Flink til å trekke ut mot siden for å fordele ball.

Link to comment
Share on other sites

Indeed! Syns også det er tøft av wenger å ikke bytte inn Walcott når vi jager seieren, for han har virkelig vært horribel.

 

Burde ikke engang være på benken i dagens form for å være ærlig, men i mangel på andre alternativer så er det vel greit at han sliter benk.

 

Den innsatsen Walcott har lagt inn de siste kampene siden Leicester er det som er mest urovekkende for meg. Ekstremt giddalaus.. får jo nesten Arshavin til å virke som Alexis/Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

La oss ikke ta av her, 2p mot tott over to kamper er ikke bra. Det er for dårlig, men selvsagt smaker det bedre med måten det kom på her idag. Jeg tror vi måtte vinne for å ta igjen Leicester, men vi får se. For fansen er det nok viktig at vi iallfall ikke tapte. Formen vår er begredelig dagen idag til tross.

Link to comment
Share on other sites

Føler dere blir blendet veldig av at han er en "tough man". Blir 26 år gammel i år Gabriel, men klarer ikke å sentre og har ekstremt lite brasiliansk blod i seg når det gjelder ballkontroll.

Det verste er jo det at han veldig ofte glipper i markeringene og som i dag er han en potensiell matchtaper.

 

Jeg syntes ikke han er god nok og jeg tror ikke han noensinne blir god nok. Veldig negativ her kanskje, men jeg syntes ikke han er en god midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ha en Gabriel på banen enn en Ramsey eller en Walcott som ikke får til en dritt utenom å score et mål nå og da.

 

Gabriel er kanskje ikke noen topp topp midtstopper, men det er ingen av de vi har nå. Kun Koscielny som er "god nok" pr dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ha en Gabriel på banen enn en Ramsey eller en Walcott som ikke får til en dritt utenom å score et mål nå og da.

 

Gabriel er kanskje ikke noen topp topp midtstopper, men det er ingen av de vi har nå. Kun Koscielny som er "god nok" pr dags dato.

 

Ser ikke helt sammenligningen mellom de tre, men okey. Tror ikke akkurat at Gabriel hadde bidratt så mye på kanten. :P

 

Det er jeg enig i, men jeg syntes at Chambers hadde fortjent å få noen sjanser på midtstopperplassen. Hadde trolig den beste omgangen noen av våre forsvarsspillere har hatt denne sesongen mot Leicester, men har ikke fått "snurten" av en sjanse etter det. Er også i motsetning til Gabriel i stand til å sentre en ball og kontrollere den.

 

Tror at Chambers blir en klassestopper med tiden. Tror ikke det samme om Gabriel dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Han blir forhåpentligvis bedre og bedre! Enig at Chambers har vært god da han har spilt, både bake og på midten. Men jeg frykter det blir litt puslete med han og Per, ingen skikkelige duellspillere.

Vi har mange spillere med skills. Vi trenger et par til som Coq og Gabriel som kan gjøre grovjobben. Da tror jeg vi vil se at angrepsspillet vil blomstre mer også.

 

Tror han kan bli bedre når han får seg litt selvtillit med flere kamper på rappen, men føler han mangler mye på dette med konsentrasjon. Og når man mangler det som midtstopper.. vel da mangler man mye. Det samme er jo hele greia med Szczesny som keeper. Har alt han trenger, men mangler den siste biten.

 

Se på Keown f.eks. hadde ingen ekstremferdigheter den karen der, men han var en ufattelig god midtstopper nettopp fordi han forstod spillet så godt og hadde et veldig høyt konsentrasjonsnivå.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett Gabriel og Chambers få en sjanse. Chambers som den mer ballspillende midtstopperen og Gabriel som den "no nonsense" midtstopperen. Tror dog vi trenger å gå til innkjøp av en midtstopper til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg Stefan. Gabriel har rette innstillingen, men mangler desverre mye, ser det ut som.

 

 

En ny midtstopper og ny spiss bør være hovedmål i overgangs vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Både Coquelin og Gabriel blir avslørt av manglende kvaliteter i dag. På eit vinnerlag i premier league skal desse to normalt ikkje være gode nok som førstevalg, slik dei spelar pr. dags dato. Me manglar også ein dyrisk spiss som kan skåre ut av ingenting. Ellers så registrerer eg at Leicester ser ut til å vinne mot Watford. Leicester har mange på papiret som ikkje er gode nok til å vinne premier league. Men gjer det likevel...

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er ekstremt krass kritikk mot Coquelin i dag. Ja han driter seg ut for første gang. Forskjellen er at Coquelin trolig vil lære av dette i motsetning til f.eks. Flamini.

Mot Swansea var han tilbake igjen til nesten sitt beste. Var også veldig god i dag før han ble utvist. I motsetning til Gabriel så har Coquelin spilte langt flere kamper og vært BB gang på gang.

 

Coquelin er god nok. Forhåpentligvis danner han et solid partnerskap med Elneny.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis hadde han bidratt mer på kant og på topp enn Walcott, dessverre.

 

Bare det å bevege seg litt opp og ned ville vært mer enn Walcott i det siste, men han har hatt et par veldig viktige involveringer denne sesongen på tross av at han har vært elendig siden november. Målet mot City og utligningen mot Leicester.

 

Men, skal vi ha en mulighet til å ta gull så må Wenger gi spillere som Campbell, Welbeck og Elneny tillit. Ikke bare det at Walcott, Giroud og Ramsey fortjener å bli droppet da de har vært langt under pari den siste tiden, men det viser også at de må kjempe for plassen.

 

Hvis de gjør som Debuchy så vet vi hvertfall hvor vi har de. Og da er det null poeng å ha de med videre i klubben.

 

Neste PL kamp håper jeg vi får se Chambers, Elneny, Campbell og Welbeck i startelleveren.

Link to comment
Share on other sites

 

Burde ikke engang være på benken i dagens form for å være ærlig, men i mangel på andre alternativer så er det vel greit at han sliter benk.

 

Den innsatsen Walcott har lagt inn de siste kampene siden Leicester er det som er mest urovekkende for meg. Ekstremt giddalaus.. får jo nesten Arshavin til å virke som Alexis/Welbeck.

Pr dato så anser jeg Iwobi som et bedre alternativ på benken.
Link to comment
Share on other sites

 

Tror at Chambers blir en klassestopper med tiden. Tror ikke det samme om Gabriel dessverre.

Det er godt mulig at Gabriel ikke er det vi håpte på da han kom, men jeg deler dessverre ikke din optimisme når det gjelder Chambers. Uansett så er det behov for å få inn ett nytt førstevalg i sommer.

 

EDIT. Jeg har ikke noe imot at Chambers får en sjanse mot Hull på tirsdag, men som en del av en langsiktig løsning i Arsenals forsvar ser jeg ikke på Chambers som løsningen. Kanskje trenger laget en større utskiftning bak enn tidligere antatt.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er ekstremt krass kritikk mot Coquelin i dag. Ja han driter seg ut for første gang. Forskjellen er at Coquelin trolig vil lære av dette i motsetning til f.eks. Flamini.

Mot Swansea var han tilbake igjen til nesten sitt beste. Var også veldig god i dag før han ble utvist. I motsetning til Gabriel så har Coquelin spilte langt flere kamper og vært BB gang på gang.

 

Coquelin er god nok. Forhåpentligvis danner han et solid partnerskap med Elneny.

 

Enig.

Coquelin tar først en idiotisk avgjørelse ved å ta ballen med hendene.(spill til dommer blåser for helvette!)

Forså å hoppe inn i en takling som han aldri burde ha gjort.

Dette får han selvfølgelig mye pes for, men sånn som enkelte går ut mot han etter denne kampen er litt trasig, vi er alle irriterte for at vi bare får 1poeng i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig.

Coquelin tar først en idiotisk avgjørelse ved å ta ballen med hendene.(spill til dommer blåser for helvette!)

Forså å hoppe inn i en takling som han aldri burde ha gjort.

Dette får han selvfølgelig mye pes for, men sånn som enkelte går ut mot han etter denne kampen er litt trasig, vi er alle irriterte for at vi bare får 1poeng i dag.

 

 

Mener han må tåle kritikken for den tåpelige måten han ble utvist på. Men tror likevel de fleste er glad for at vi har ham i klubben og at han har blitt til den spilleren han har. Og selv om han ikke har kommet tilbake på nivået fra før skaden enda er han en av få som gjør "drittjobben" for resten av spillerne. Mener dog Ramsey skal ha mye av skylda for at han ikke har kommet seg helt tilbake på samme nivå. Er en utakknemlig jobb å måtte dekke opp for rommet Aaron skaper slik han dundrer fremover som en idiot til tider. Er ikke sjelden han har blitt alene 1 mot 3-4 spillere når motstanderne kontrer. Er enig med Martin Keown i mye av det han har uttalt om Coq og Ramsey den siste tiden.

Link to comment
Share on other sites

Han skal selvfølgelig tåle kritikken han har fått, men har lest rundt forbi at folk skylder på han for at vi "mister" tittelen nå. Og det mener jeg iallefall er helt unfair.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...