Jump to content

2016.03.05 Tottenham


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Hva i helvete! Skal ikke det være gult!!???

 

Jo. Burde også vært rødt på Lamela tidligere, men Oliver dømmer rimelig i favør av Tottenham.

 

Ellers må jeg si at jeg heller skulle hatt Elneny på enn Ramsey nå når vi har 2 spisser på banen.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig sv dommer ista. Skulle vært 10mot10

 

Hadde dommeren gjort jobben sin så skulle det faktisk vært 9 mot 10. Verste er dog den på Dier. Står 3 meter unna og ser rett på situasjonen..

 

 

Flamini på? 0 poeng i dag..

 

Jepp. :P

Link to comment
Share on other sites

I dag skal iallefall gutta ha for at de står på selv med en spiller mindre og to kjappe baklengs. Men vi mangler fortsatt det lille ekstra. Ramsey igjennom helt på slutten burde iallefall fått til en bedre avslutning. Men 1 poeng er bedre enn 0. Skulle selvfølgelig helst sett 3 poeng. Men Sanchez tilbake på scoringslista. Og Welbeck fortsetter å spille bra, selv om han ikke fikk seg noen målpoeng i dag.

 

Idiotisk takling av Coq som førte til andre gule. Og man så på ham at han visste det selv. Mener dog at iallefall Dier burde hatt sitt andre gule på holdinga av Giroud. Men dommerne i PL er så altfor inkonsekvente at det er latterlig til tider.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck, Elneny, Gibbs, Bellerin (på tross av det gule og en dårlig start) er alle gode. Ramsey er dessverre krise stort sett hele kampen, men dukker opp med et veldig fint mål.

 

Özil og Sanchez har noen gode øyeblikk gjennom kampen, men litt mer varierende enn de andre over. Coquelin var god frem til han mistet hodet.

 

Banens beste er dog Welbeck i mine øyne. Gjør en ekstrem god kamp i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk, når alt kommer til alt, at vi kan dra med oss mye godfølelse etter denne kampen. Spørsmålet er om det er for sent. Avhengig av at Leicester avgir poeng igjen.

 

Mye å plukke på, MEN: jeg så tegn i angrepsspillet vårt i dag som jeg ikke har sett på en stund, og det var da vi var ti mann.

Link to comment
Share on other sites

Håper de tar med seg godfølelsen. Håper også at Elneny får fortsette å spille fremover. Ramsey er fortsatt en gigantisk risiko å ha på banen. Ja, han kan ende opp med å score mål, men så mye som han mister ballen og hvor lite han tilfører laget defensivt og offensivt om dagen er så utrolig frustrerende å se på. Før hadde han iallefall den defensive jobbinga som en forse. Nå er han rundingsbøye og gir bort ballen altfor ofte.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey alene med keeper.. dveler for lenge med avslutningen og blir taklet. Faen heller..

Å ta det 40-metersløpet på 2-2 etter å ha spilt med 10 mann i 35(?) minutter er fantastisk. Motoren på karen er fin og i andreomgang er han fantastisk, målet så ut til å hjelpe han stort selvtillitsmessig. Synd at han ikke setter 2-3 der, men egentlig veldig fornøyd med kampen etter det tidlige røde, vi dominerer etter vi utlikner til 2-2 og har klart flere sjanser til å avgjøre det.

 

Vi viste karakter, styrke, ryggrad og bedre innsats enn på lenge.

Gabriel har en nesten-miss, men det er Mertesacker som er skyld i 2-2 og det er Welbz som glipper markeringen på 2-1.

3 poeng bak Spurs med 9 kaper igjen er et okei utgangspunkt, Spurs har igjen United og Liverpool som virker sterkere igjen + Chelsea som har tatt seg sammen.

 

Leicester har "bare" igjen enkle oppgjør nesten, men de sliter jo med å ta tak i og dominere kampen, tror fortsatt det blir City, de bruker å klare å snike seg sammen mot slutten av sesongen, selv om jeg syns de er svakere enn "noen sinne".

 

Bellerin, Lamela, Dier og Walker fortjente også utvisninger, men Walker er vel den eneste av de som kan straffes i ettertid... (Skjer jo ikke uansett).

Vi tar 1 poeng på en dag der vi ikke burde klart det utifra forutsetningene, men å miste Coquelin kan bli tungt i neste kamp (Til tross for meget vaklende spill etter skaden).

 

 

Oppsummerer med at det var en bra kamp for oss. Vi tar 1 poeng borte mot en tittelrival og til tross for at Coquelin blir utvist scorer to av spillerne våre som sliter mest hvert sitt mål og de ser begge bedre ut i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Håper de tar med seg godfølelsen. Håper også at Elneny får fortsette å spille fremover. Ramsey er fortsatt en gigantisk risiko å ha på banen. Ja, han kan ende opp med å score mål, men så mye som han mister ballen og hvor lite han tilfører laget defensivt og offensivt om dagen er så utrolig frustrerende å se på. Før hadde han iallefall den defensive jobbinga som en forse. Nå er han rundingsbøye og gir bort ballen altfor ofte.

 

Helt enig. Og særlig det siste.

 

Håper forresten at Chambers starter neste kamp på stopperplass. Helst for Gabriel. Ikke fordi Gabriel var så usannsynlig ræva i dag, men fordi han har absolutt null "composure" på ballen. Syntes også Chambers og Mertesacker var veldig gode sammen mot Leicester. På tross av manglende fart.

 

Ellers burde Elneny som du sier spille videre på midten. Joel burde også komme inn på høyre. Synd at vi mister Coquelin i en kamp, men teknisk sett så burde vi overleve en kamp uten han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at hjertpumpa til Polljen er fornøyd med at han måtte ta til takke med å følge kampen her på forumet og på VG live.

 

Ett poeng er ikke så galt, alt tatt i betraktning, men samtidig så blir jeg enda mer overbevist om at det vi nå har å kjempe om er CL-plass og FA-tittel.

 

Jeg vet at det kanskje er illojalt av meg, men siden vi etter min mening er ute av kampen om PL-tittelen, så håper en liten del av meg at Leicester vinner dagens kamp og øker forspranget til Tottenham (og da dessverre også til Arsenal) ................ beklager :

Link to comment
Share on other sites

En bedre dommer i dag hadde hatt baller til å gi Dier og Lamela to gule også. Dessverre er det en liten pikk av en mann kalt Michael Oliver som lar seg påvirke av atmosfæren.

 

Videodømming i dag ville kanskje også gitt Bellerin et gult kort til på slutten der, men i det minste så ville det vært fair. Og det er alt jeg til helvete ber om. Nemlig at dømminga er lik for alle lag.

 

Coquelin sitt røde i dag er forresten idiotisk, men vi vet jo at store spillere for oss tidligere har vært idioter også i kamper som dette (hei Vieira!). Dette er noe han bare må ta lærdom i. Han har ligget nærme denne linja før, men aldri gått over streken. I dag gjorde han det (dessverre), men må si at Kane også er flink til å dra ekstra hardt i det. Har vel lært noe av Lamela kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Da "slapp" jeg signere ut og vente på Wengers avgang nå. Jeg fryktet det værste når de scorer 2 kjappe helt etter boka etter utvisningen. Dog kjemper man seg inn til tross for dommer og 11 mann mot seg. Det var hyggelig, men jeg må se dette mot lag som Southampton og WBA også. Det virker som det skal store kamper til før man "logger på".

Link to comment
Share on other sites

Synes forøvrig elneny var bra i dag! Litt mer balansert med han sentralt kontra ramsey.

 

Jepp. Gjør det Ramsey pleide å gjøre før. Jobber bra, posisjonerer seg riktig og holder oss "tikkende" med smarte pasninger.

 

Mangler bare at han "bulker" opp fysikken sin litt. Som jeg sa når han ble signert; Tror han er et kupp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...