Jump to content

2016.02.14 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 leicestercity.png?2012-13 Leicester

Søndag 14. februar 2016, kl 13:00. Emirates Stadium

Premier League, 26. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 / Sumo

Det er verdt å merke seg at kampen mot Leicester har en uvanlig tidlig kampstart, kl 12:00 lokal tid (13:00 norsk tid).

Selvsagt er i utgangspunktet alle kamper like viktige, og det er selvsagt litt melodramatisk å si at dette oppgjøret er "vinn eller forsvinn" for Arsenal når det gjelder seriegullet, men jeg vil likevel påstå at et tap i denne kampen gjør det særdeles vanskelig når det gjelder håpet om en ligatittel når vi går inn i den siste tredjedelen av sesongen. Et ekstra "moment" i denne serierunden er at de to andre topp fire lagene (city & tottene) også møter hverandre på søndag.

 

Et annet punkt som kan være "farlig" er at Arsenal aldri har tapt en "noon kick off match" siden Premier League ble opprettet og laget har vunnet de siste elleve kampene som har startet på det tidspunktet (kilde arsenal.com). Dette høres selvsagt særdeles positivt ut ;D , men pessimisten i meg har lett for å huske at statistikker er til for å brytes :shy: .

 

Når deg gjelder laget som skal møte Leicester så er det behov for en klar heving av nivået i forhold til kampen mot Bournemouth i de fleste posisjonene på banen og det er flere posisjoner i laget der jeg ikke ser opplagte valg når det gjelder hvem som skal starte.

 

I forsvaret er spørsmålet hvem som skal være partner til Kos, Per eller Gabriel. Jeg velger sistnevnte, men det er ikke er soleklart valg.

På midten så startet vi sist med Flamini/Ramsey og jeg ønsker ikke å se den duoen fra start på søndag. Selv om Coquelin nok ikke ennå er i full matchform så velger jeg å ta han med som DM i mitt forslag. "Boks til Boks"-rollen står mellom Ramsey og Elneny og her er jeg svært usikker. Elneny har vært uaktuell de siste kampene, først p.g.a. en ørliten skade deretter p.g.a. familieforøkelse. Jeg velger Elneny og en av grunnene kommer jeg til i neste punkt.

Offensiv midtbane har to opplagte valg i Sanchez og Özil, men høyrekant er ikke like opplagt. Walcott er ikke i form (men kan være aktuell som spiss), OX er sånn sånn etter min mening, Campbell har vært mitt førstevalg i det siste og ville også vært det hvis ikke jeg hadde "bestemt" meg for å dytte Ramsey ut på kanten. Ramsey har vært mye opp og ned, men han er kanskje på vei oppover og er en spiller som kan avgjøre en slik kamp. Jeg er sikker på at det er flere som vil være uenig med meg og jeg må innrømme at jeg ikke er hundre prosent overbevist over mitt eget valg O_O .

På topp så er det Giroud eller Walcott og ingen av de har overbevist i det siste. Jeg har for dårlig kjennskap til Leicesters defensive lagdel til å vurdere om det er er en god grunn til å velge den ene eller den andre i så måte. Jeg velger Giroud (av gammel vane)!!!

 

 

 

Cech

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Elneny - Coq

Sanchez - Özil - Ramsey

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Jeg gir opp hvis Flamini og Per starter denne... Det er som å gi Vardy og Leicester en enorm fordel i kampen... Vi må ha raske spillere bak.

Ellers vil jeg gjerne se Giroud på topp i denne kampen da Leicester pleier legge seg bakpå og kjøre kontringer, men ser gjerne Walcott får muligheten hvis vi skulle kommet forran i målprotokollen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir opp hvis Flamini og Per starter denne... Det er som å gi Vardy og Leicester en enorm fordel i kampen... Vi må ha raske spillere bak.

Ellers vil jeg gjerne se Giroud på topp i denne kampen da Leicester pleier legge seg bakpå og kjøre kontringer, men ser gjerne Walcott får muligheten hvis vi skulle kommet forran i målprotokollen.

Det er mulig hukommelsen spiller meg et puss, men spilte ikke Per og Flamini da vi slo Leicester 5-2 på bortebane?
Link to comment
Share on other sites

Og hva gjorde nettopp Leicester etter vår slakt av dem? Jo de begynnte spille kun kontringsfotball både hjemme og borte. I kampen mot oss forsøkte de spille ball og stå til tider høyt. Det er bare å se kampene deres mot andre bra lag i det siste, det er utopi å tro på samme søndag. De vil ligge dypt å kjøre all-inn på alle våre ballmiss.

Link to comment
Share on other sites

er ikke uenig i laguttaket til Polljen, men er ganske sikker på at Elneny ikke starter denne. Jeg tipper Coq og Ramsey på midtbanen og så får nok OX en ny sjanse siden han var OK i sist kamp, jeg tror han er på vei oppover i form/selvtillit. Ellers er laget fint med Gabriel og Kos i midten bak. Blir grusomt spennende dette.... Og i denne forventer jeg at vi er med helt fra avspark. Vi skal ta kontrollen i denne kampen. Som Adrian Clarke sa i den siste Arsenal-podcasten så tror jeg det er viktig at vi scorer det første målet.

Link to comment
Share on other sites

Voldsomt tidlig kamp imorgen, dette har vi slitt med tidligere.. Motivasjonen burde det ikke skorte på

Har vi slitt med det? Joda vi har hatt noen problemer med tidlige kamper men av en merkelig grunn ikke med "ekstra tidlige kamper". Som jeg nevnte i startposten så har Arsenal faktisk vunnet de elleve siste kampene som startet kl 12:00 lokal tid, og laget har aldri tapt en kamp som startet på det tidspunktet siden Premier League ble opprettet.

 

Nå skal det selvsagt også sies at Arsenal ikke har spilt en "Noon-kickoff" siden de slo Sunderland 3-2 i 2007.

 

Litt god "statistikk" :proud: og problemet med gode statistikker er at de sjelden varer evig :shy:

 

gun__1455196867_Unknown.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Chambo har forøvrig sin beste kamp på ekstremt lenge. Dessverre så er ikke Özil og Alexis like gode i dag.

 

Ellers har Coquelin og Ramsey vært en langt bedre duo enn det Flamini og Ramsey har vært. Ikke akkurat sjokkerende.

 

Dessverre tror jeg vi ender opp med å tape eller spille uavgjort i dag. Leicester virker som om de skal score hver gang de nærmer seg målet vårt. Mens vi virker rimelig tannløse på tross av at vi tidvis har fint spill.

 

Hjelper heller ikke når man har et makkverk av en dommer som Atkinson heller. Ikke tilfeldig at den karen dømmer oppgjøret her vil jeg påstå.

Link to comment
Share on other sites

Formelt sett så er sikkert straffen korrekt, selv om det er angriper som "søker" den utstrakte foten, men det er samtidig påfallende å se hvordan Leicester slipper unna klare frispark på sin banehalvdel. Våre tre gule kort er korrekte, men det er igjen påfallende å se at Leicester har sluppet unna kort i et par "gulaktige" situasjoner.

 

Arsenal har så absolutt hevet seg spillemessig siden kampen mot Bournemouth, men det gjenstår litt når vi nærmer oss motstanders mål.

 

Vi møter et godt lag som forsvarer seg bra og som ikke trenger mange sjanser offensivt for å få uttelling. Så offensivt så må laget heve seg enda mer.

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt en gjenganger det. Alexis får utrolig lite beskyttelse av dommere. Blir sparket ned og overfalt gang på gang og er heldig som i det hele tatt får frispark av dommere. Helt utrolig at Leicesterspillerne ikke har fått noen gule for de taklingene.

Link to comment
Share on other sites

Alexis og Özil blir sparket ned og klatret på og får ikke frispark. Leicester gjør jevnlige kyniske/taktiske "fouls", men blir ikke straffet for det. Ramsey og Coquelin lager et frispark og får gult kort.

 

Sorry, men Atkinson er en helt forferdelig partisk dommer. Det er som sagt ikke tilfeldig at hver gang vi har livsviktige kamper som det her så blir denne karen satt opp som hoveddommer. Og vi taper hvert jævla oppgjør med han som dommer og det er ALLTID masse kontroverser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...