Jump to content

2016.02.14 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Som mange er inne på her skal Giroud ha mykje skryt i dag, kjempar, river og sliter mot Huth og Morgan. Sprintar tilbake til eigen banehalvdel og gjenvinn ballen og er aktiv i situasjonen som får Simpson utvist. Kjempar seg til ein 'loose ball' som Walcott nydeleg og kaldt ekspederar. Er nok òg hovedgrunnen til at Welbeck er så aleine på innlegget, fokuset ligg på Giroud. Han er ein fighter, og hysterisk morsomt når Schmeichel og Giroud kjefta på kvarandre på eit tidspunkt der. Står berre å brølar opp i andletet til kvarandre.







........................Hadde han berre vore klinisk foran kassa *sukk*

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at det er en allmenn oppfatning at taklingen som Drinkwater hadde på Ramsey fortjente et direkte rødt kort. Jeg antok selvsagt at dommeren ikke hadde sett situasjonen og at Drinkwater da kunne få en straff av "FA-panelet" som vurderer slike situasjoner.

Men iflg Sky Sports så skal deres kilder ha blitt fortalt av dommer Atkinson at han så situasjonen og anså ikke at det var nødvendig å ta affære.

 

Det er skremmende hvis en fotballdommer står og ser en takling med strake ben og knottene inn i motstanders legg og vurderer det som "ikke straffbart", og siden han skal ha sett situasjonen så kan heller ikke "panelet" gi Drinkwater straff i ettertid.

 

Hvis dette stemmer så bør FA gi Atkinson en lenger utestengelse, selv om det selvsagt ikke kommer til å skje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at det er en allmenn oppfatning at taklingen som Drinkwater hadde på Ramsey fortjente et direkte rødt kort. Jeg antok selvsagt at dommeren ikke hadde sett situasjonen og at Drinkwater da kunne få en straff av "FA-panelet" som vurderer slike situasjoner.

Men iflg Sky Sports så skal deres kilder ha blitt fortalt av dommer Atkinson at han så situasjonen og anså ikke at det var nødvendig å ta affære.

 

Det er skremmende hvis en fotballdommer står og ser en takling med strake ben og knottene inn i motstanders legg og vurderer det som "ikke straffbart", og siden han skal ha sett situasjonen så kan heller ikke "panelet" gi Drinkwater straff i ettertid.

 

Hvis dette stemmer så bør FA gi Atkinson en lenger utestengelse, selv om det selvsagt ikke kommer til å skje.

 

....

 

Hva i all verden...

Ja, det er som du sier skremmende.

Gi griser som Souare og Drinkwater 5 kamper.

Link to comment
Share on other sites

helt ubegripelig hvis det stemmer at Atkinson mener dette. Mye inkonsekvent dømming. Arsenal KUNNE hatt tre straffer (to hands-situasjoner pluss nedriving av Giroud) - det var ihvertfall mer straffe enn det Spurs fikk straffe på... straffa til Leicester 50/50 situasjon, siden Vardy klart oppsøker situasjonen. Tror også at Leicester-spilleren som ble utvist fikk det første gule - som var strengt idømt - fordi han hadde en takling på kanten til gult også i første omgang, slik at han hadde "samlet opp".

 

ellers godt å se at Arsenal endelig klarte å stå på helt inn og avgjøre på overtid i en kamp de så til de grader fortjente å vinne. Det er denne type guts vi trenger hele veien utover våren. Men effektiviteten er fortsatt skremmende svak. Den må bli bedre. Det kommer til å bli et race inn dette, og utrolig bekymret for Tottenham. Leicester-gull er til sammenlikning tross alt til å leve med...

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på hvordan det går når vi mest sannynlig slaktes på Camp Nou, hva skjer da med laget? Akuratt nå ville jeg helst vært ute av CL alt, og iallefall ikke møtt Barca som nok er klodens beste lag for tiden med alle toppspillerne i form. Ligaen har jeg fått trua på, men jeg tror kampen mot Tott blir veldig avgjørende. Vinner vi ser det bra ut, men vi må iallefall ikke tape den

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering (fra Wenger) vedrørende troppen og kampen på lørdag.

 

Kos er klar.

 

Gabriel er med på løpetrening, men spiller ikke på lørdag.

 

Elneny er klar og det er en stor sjanse for at han starter mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...