Jump to content

2015.11.08 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Sitter med følelsen av at Giroud kostet oss poeng i en viktig kamp nok en gang... Walcott har og bli frisk men dessverre er der vel han som blir lengst ute tradisjonen tro

Walcott kunne selvsagt like gjerne ha blitt skadet på trening som i kamp, men jeg mener at Wengers kanskje største tabbe på lang tid var å bytte han inn når Ox ble skadet i en fullstendig uviktig kamp i en ubetydelig cupturnering.

Link to comment
Share on other sites

Til tider en svak forestilling av gutta, men vi redder inn poeng og burde kanskje hatt 3 poeng til slutt, men Giroid er noe uheldig/udyktig. Synes tottene spilte smart idag, de var ingen enkel motstander. Vi er fortsatt helt oppi der og tapte ingen poeng til hverken city, chelsea, Liverpool eller tottene.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Cazorla så sier Wenger at han hadde "problemer" med svimmelhet og det var grunnen til at han ble tatt av i pausen. Det skal ikke være noen grunn til å tro at det noe alvorlig og Cazorla skal ha uttalt seg etter kampen at han følte seg bra da.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs sammen med Kane i intervju... Så vennskapelig er det blitt.

-----------

og det synes jeg er bra! Rivalisering er viktig, men man bør kunne ha folkeskikk likevel! ;)

 

aldri greit å ikke slå Tottenham. Men jeg er litt ambivalent etter denne kampen. Som det også ble påpekt i TV2-studio var jo dette en kamp som svingte noe alldeles vanvittig, der Arsenal spilte grusomt i perioder, og virket helt ute av det, for så å komme tilbake og spille veldig bra i andre perioder. Totalt sett var uavgjort rettferdig, det var ganske jevnt fordelt med store sjanser til hvert lag (jeg noterte fem store sjanser til hver). Tottenham kunne ha punktert kampen, men på den annen side hadde Arsenal nok sjanser til å avgjøre når de først klarte å utlikne.

 

Tottenham virker mer robuste enn jeg noengang kan huske å ha sett dem. Pochettino er en dyktig manager. At Tottenham er det laget som løper mest trodde jeg aldri at jeg skulle oppleve! ;) Klarer han å utvikle laget videre kan de kanskje til og med bli en utfordrer etter hvert (gud forby! ;) ). De er nok ikke der enda, de har ikke det maksnivået som trengs. Men de har noe på gang.

 

Arsenal bør ikke være for skuffet etter denne kampen. De viste i perioder hva som bor i laget, selv om de er så rammet av skader som de er. Og de henger med i teten. De bør ha all grunn til å tro at de kan henge med helt inn denne sesongen. Så får vi håpe de skadete spillerne snart er tilbake. For en gangs skyld greit med en landslagspause, men Wenger må sørge for at de fleste spillerne får hvile. Kan ikke sende halvskadete spillere på landslagsoppdrag.

Link to comment
Share on other sites

Denne landslagspausen er vel forholdsvis "uviktig" for de fleste, da det meste er vennskapskamper. Håper de fleste av våre spillere som er halvskadet enten IKKE spiller eller spiller svært lite. Spiller Chile og Alexis landskamper i denne perioden?

 

EDIT: Fant det nettopp ut, allerede kamp mot Colombia 12.nov og ny kamp mot Uruguay 17. Regner med fulle 90 minutter og en sliten Alexis tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Denne landslagspausen er vel forholdsvis "uviktig" for de fleste, da det meste er vennskapskamper. Håper de fleste av våre spillere som er halvskadet enten IKKE spiller eller spiller svært lite. Spiller Chile og Alexis landskamper i denne perioden?

JA. To kamper, mot Colombia og Uruguay.

Link to comment
Share on other sites

Denne landslagspausen kom på eit godt tidspunkt eigentleg. Wenger nemner kun Ox og Ramsey i går er tilbake etter landslagspausen. Men Bellerin og Walcott er vel òg klar på dei tider skulle ein tru. Kos må berre halde seg i ro i ein evt vennskapskamp. Sanchez må berre uttrykke at han ikkje kan spele to kampar. Özil og Cazorla bør og få nokre velfortente pauser. Får desse spelarane i hvert fall litt ro (ikkje 2x90 på samtlige) i de neste to vekene og dei nemnde er tilbake går vi mot ein knallperiode før vi topper av med siger mot City 21. desember!

Link to comment
Share on other sites

Denne landslagspausen kom på eit godt tidspunkt eigentleg. Wenger nemner kun Ox og Ramsey i går er tilbake etter landslagspausen. Men Bellerin og Walcott er vel òg klar på dei tider skulle ein tru.

Iflg. Team news på Arsenal.com så er sannsynligvis OX, Ramsey og Bellerin klare til neste ligakamp, når det gjelder Walcott så sier Wenger at "Theo Walcott might be a fraction longer" (siste oppdatering 30. oktober).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...