Jump to content

2015.11.08 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 tottenhamhotspur.png?2012-13 Tottenham Hotspur

ndag 8. november 2015, kl 17:00. Emirates Stadium

Premier League, 12. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Det er mange "store" kamper i løpet av en sesong, men det er vel ingen som er mer "viktig" enn hjemmekampen i ligaen mot naboen i N17.

P.g.a. de svært mange skadene i laget så er det nok ekstra mange som er nervøse foran oppgjøret denne sesongen. I skrivende stund så operere arsenal.com med ti spillere på skadelisten der Kos og Bellerin er de nyeste på listen. Noen av dem er kun ute for en kortere periode og her er det jeg kan finne om skadesituasjonen:

Kos: Sliter med hoften, men kan bli klar til søndag selv om sjansen er relativ liten.

Bellerin: Lysken. Sjansen for at han skal bli klar til søndag er liten.

Ospina: Skulder: Er sannsynligvis tilbake i trening på fredag og kan derfor kanskje bekle benken på søndag.

Arteta: Ankel. Han er sannsynligvis også tilbake i trening på fredag. Ryktene sier at han er klar til søndag, personlig så er jeg tvilende om han er klar etter bare en trening.

OX: Hamstring. Sannsynligvis tilbake 21. november, etter landslagspausen.

Walcott: Legg. Er sannsynligvis ute litt lenger enn OX.

Ramsey. Hamstring. Han er sannsynligvis også klar etter landslagspausen.

Våre tre langtidsskadde er ute til over nyttår.

Når det gjelder laget som bør stille mot Tottene så har vi ikke så altfor mange å velge mellom. Jeg tar ikke med Kos siden hans tilstand er så usikker. I forhold til kampen mot Bayern på Onsdag så er det to posisjoner jeg er usikker på:

Høgreback: Debuchy eller Chambers. Selv om Debuchy på ingen måte har overbevist så gjør mine tidligere erfaringer med Chambers at jeg likevel velger å ta med Debuchy i mitt forslag. En annen mulighet som slår meg, selv om det i realiteten er uaktuell, er om Monreal ville fungert på motsatt (høyre) back og da med Gibbs på venstresiden.

Høyrekant: Campbell har starte de siste to kampene i den posisjonen og til denne kampen er han ikke med i mitt forslag. Alternativene slik jeg ser det er enten å flytte Samchez over til høyre og la Gibbs ta venstresiden eller å bruke Flamini som høyre kant. Jeg velger i mitt forslag å ta med Flamini, til tross for mine mange negative uttalelser om han. Selv om han kan være en risiko defensivt så kan han likevel være med å hjelpe Debuchy på en svak høyreside. Flamini er også en som gir alt og springer til krampa tar han, og kanskje så sitter litt av "magien" fra ligacup-kampen tidligere i høst (mot nettopp Tottenham) fremdeles i bena. Wenger velger sannsynligvis Campbell.

Slik jeg ser det så er vår høyreside vår største svakhet pr. dags dato, og selv om jeg har kommet med ett forslag til de som bør starte så er jeg egentlig j**la usikker på denne siden uansett hvem som starter.

Cech

Debuchy - Per/Kos - Gabriel - Monreal

Cazorla - Coquelin

Flamini - Özil - Sanchez

Giroud

Edit:

Som nevnt av Noname i post #3 så sier Wenger at det er 80% sjanse for at Koscielny blir klar til denne kampen, og hvis han blir klar så skal han selvsagt spille. Jeg velger i så fall å benke Per, men jeg har samtidig ingen problemer med å godta det hvis Wenger velger å la Gabriel bekle benken til fordel for Kos.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Mtp skadesituasjonen og at enkelte spelarar kanskje byrjar å bli sliten har eg bange anelser foran morgendagen. Start gjerne med Tottenham-dödaren Flamini.

Cech
Debucy Per Gabriel (dersom Kos ikkje er klar) Monreal

Sanchez Coquelin Flamini Cazorla
Özil
Giroud

Litt alternativt å hive Cazorla på venstre og flytte Sanchez til høgre, men leiker litt med tanken. Wenger brukte jo Cazorla på venstrekanten for et par år siden.Ellers bytte Flamini med Cazorla og hive Campbell på kanten. Det er kanskje litt mer safe.

Link to comment
Share on other sites

Er vel første gang som jeg kommer på at jeg er smånervøs foran en kamp mot spurvene..... Selvfølgelig pga alle skadene vi har. Men tror at vi fortsatt er gode nok til å slå småjævlene!

Håper virkelig at Kosc blir klar !

Link to comment
Share on other sites

Synes det er bedre å flytte Alexis over på høyre og bruke Gibbs på venstre.

I mine øyne blir det for risikabelt. Venstresiden vår er bra som den er. Det er høyresiden vår som pr dags dato er problemet. Hvorfor da bryte opp den siden og det samarbeidet som faktisk fungerer? Bedre da å prøve å hjelpe vår høyreside. I tillegg vil ikke Alexis hjelpe Debuchy noe mer enn det Campbell har gjort de siste kampene. Det vil da en mer defensivt orientert Flamini kunne gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Wenger stiller med samme elleve som mot Bayern Munchen, sett vekk i fra Kos inn dersom han er frisk. Det skulle da bli;

 

Cech

Debuchy - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Campbell - Özil - Sanchez

Giroud

Dette burde holde mot Tottenham, det er tross alt litt skilnad på Tottenham og Bayern Munchen, heldigvis..

Link to comment
Share on other sites

 

Dette burde holde mot Tottenham, det er tross alt litt skilnad på Tottenham og Bayern Munchen, heldigvis..

Selvsagt skal vi vinne denne kampen, men det store spørsmålet er om vi får se Arsenal på toppnivå, mellomnivå eller bunnivå. Vi vet alle hva som kanskje når Arsenal er på "bunnivå" O_O

 

Og selvsagt er det skilnad på Tottene og Bayern, men det skulle i utgangspunktet også være STOR skilnad på Bayern og Zagreb/Olympiakos.

Det som er mest sikkert med Arsenal er at ikke noe er sikkert ;D

 

Men igjen, selvsagt så skal vi vinne i dag :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Wenger stiller med samme elleve som mot Bayern Munchen, sett vekk i fra Kos inn dersom han er frisk. Det skulle da bli;

 

Cech

Debuchy - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Campbell - Özil - Sanchez

Giroud

Og det ble også det Wenger valgte...

 

Reserver: Ospina, Gibbs, Gabriel, Arteta, Flamini, Chambers og Iwobi

Link to comment
Share on other sites

Er vanskelig å se for meg at vi skal snu dette noe særlig dessverre. Null fart i laget egentlig. Hver gang vi får ballen og Tottenham er i ubalanse så har vi absolutt ingen som kan true i bakrom. Ender med at Özil må vente på backup eller at Giroud blir spilt i bakrom, men er for treg og ikke når ballen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...