Jump to content

2015.08.29 Newcastle United


Polljen

Recommended Posts

Newcastle United newcastleunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 29. august 2015, kl 13:45. St. James' Park.


Premier League, 4. serierunde


Kampen vises på TV2 Premium / Sumo



Når det gjelder de langtidsskadde så synes situasjonen å være uendret, men det som bekymrer undertegnede mer er når våre fraværende stoppere er tilbake. Det har ikke kommet noen klare svar fra Arsenal, men det ryktes at hverken Kos (ryggproblemer) og Per (sykdom) blir med opp til det nordlige England, andre rykter sier at Per kanskje blir klar til lørdag.


EDIT! Etter dagens pressekonferanse så er det usannsynlig at Per blir frisk til kampen, men Kos skal få sjekket ryggen idag og det er en (liten) sjanse for at han kan bli klar.



Bortekampene mot lag fra Tyneside er noe Arsenal ofte har slitt med og selv om Arsenal skal være det bedre laget i denne kampen så tør jeg ikke spå noe utfall av denne kampen.



Det å foreslå en oppstilling til denne kampen er ikke lett. Gabriel anser jeg som ett opplagt valg i forsvaret, men hvis Per ikke er med så er spørsmålet om det er Chambers eller Debuchy som skal være hans partner. Jeg tror Chambers er Wengers valg og det hjelper ikke noe på selvtilliten hvis han blir vraket til fordel for Debuchy. Jeg vet oppriktig talt ikke hva som er det beste alternativet og velger å la denne posisjonen stå åpen foreløpig (i håp om at Per Kos blir klar). Jeg er vel en av de som ikke er overbevist over noen av våre spisser, men under tvil så faller valget mitt på franskmannen. Usikkerheten råder også når det gjelder den ene vingplassen, men jeg tar en Wenger og velger Ramsey denne gang.



Cech


Bellerin - ? - Gabriel - Monreal


Cazorla - Coq


Ramsey - Özil - Sanchez


Giroud




Etter denne kampen er det landslagspause og forhåpentligvis så er skade-/sykesituasjonen betraktelig forbedret til den 12. september og er vi heldig så har Wenger funnet på noe lurt innen vinduet stenger ett par dager etter denne kampen. Mellom landslagspausene i september og oktober så skal vi spille 7 kamper (bl.a. borte mot Chelsea og hjemme mot ManU) på 23 dager (vel og merke så er en av de i "mikkemus-cupen med hovedsaklig reservelaget) så vi trenger en frisk tropp som unngår skader i landslagspausen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Liverpool gikk opp og presset høyt og vi trengte en Ox/Theo på vingen for å angripe bakrom i den kampen. Newcastle kommer til å ligge dypt og jeg er derfor helt enig i vurderingen din om å starte Ramsey. Skal sies at Theo vel ofte er god mot Newcastle, ser ikke helt poenget med å gi han den gigakontrakten når han får så lite tillit.

 

Dersom Kosc ikke blir klar vil jeg at vi setter Debuchy inn på høyre slik at vi ikke står igjen med to urutinerte forsvarere ved siden av hverandre igjen.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett en oversikt over hvor mange kamper Walcott har startet det siste året og hvor mange kamper han har sittet på benken uten å komme inn.

 

Begynner å bli utrolig få av den første og for mye av den siste føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare kvitte seg med han om man prøver å handle inn en verdensklasse spiss og ikke skal bruke han på høyre? Jeg fatter ikke hvorfor vi da gir han ny feit kontrakt på 1.6mill i uka. Generellt er jeg enig i at man skal gi beng i lønna når man setter opp lag, da det alltid uten unntak skal være de man anser som best til aktuell kamp. Men man kan undre seg på hvorfor man ikke bare shipper ut spillere som ikke anses "gode" nok.

 

Når det er sagt kommer nok Newcastle til å legge seg lavt bakpå, og da er Giroud mannen i mine øyne. Hvis ikke må man starte med Walcott og la han jobbe som besatt før man hiver innpå Giroud for nådestøtet. Jeg tror det blir en vanskelig kamp på St.James' og at vi fort mister ennå flere poeng til teten. Tips: U

Link to comment
Share on other sites

Lønnen til Walcott betyr ingenting når laget skal taes ut. Wenger starter de han tror presterer best, uavhengig av lønn.

 

Problemet er bare at man kan da for faen ikke gi £140-160k i uka til en spiller som knapt nok spiller kamper. Er jo helt latterlig at man skal bruke såpass mye penger på å bare ha en spiller i troppen.

 

Vi vet jo alle hvor god Walcott er eller kan være. Så hvorfor får han ikke noe spilletid lenger? Det er det jeg lurer på.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare kvitte seg med han om man prøver å handle inn en verdensklasse spiss og ikke skal bruke han på høyre? Jeg fatter ikke hvorfor vi da gir han ny feit kontrakt på 1.6mill i uka. Generellt er jeg enig i at man skal gi beng i lønna når man setter opp lag, da det alltid uten unntak skal være de man anser som best til aktuell kamp. Men man kan undre seg på hvorfor man ikke bare shipper ut spillere som ikke anses "gode" nok.

 

Når det er sagt kommer nok Newcastle til å legge seg lavt bakpå, og da er Giroud mannen i mine øyne. Hvis ikke må man starte med Walcott og la han jobbe som besatt før man hiver innpå Giroud for nådestøtet. Jeg tror det blir en vanskelig kamp på St.James' og at vi fort mister ennå flere poeng til teten. Tips: U

 

 

Problemet er bare at man kan da for faen ikke gi £140-160k i uka til en spiller som knapt nok spiller kamper. Er jo helt latterlig at man skal bruke såpass mye penger på å bare ha en spiller i troppen.

 

Vi vet jo alle hvor god Walcott er eller kan være. Så hvorfor får han ikke noe spilletid lenger? Det er det jeg lurer på.

 

Hvordan hadde dere reagert om Walcott hadde gått til Chelsea eller Liverpool og fått tilsvarende lønn der? Da hadde Wenger og klubben manglet ambisjoner og spart seg til fant igjen. Hvor mange ganger har det blitt skreket om bredde i troppen her inne? Nå som vi har flere alternativer så kalger dere på at spillerne ikke får spille. Det er kun plass til 11 på banen. Det kan være en rekke grunner til at Walcott ikke spiller som vi ikke har insikt i. Ting er ikke alltid svart/hvit.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Walcott gått til Chelsea, Liverpool eller City og fått 160,000 pund i uka så hadde jeg sagt at han hadde vært overbetalt som faen. Hadde han attpåtil sittet på benken så hadde jeg også lurt på hvorfor de ville ha han i utgangspunktet.

 

Jeg vil gjerne ha Walcott i klubben, men jeg syntes det er helt høl i hodet at han skal ligge på samme lønnsnivå som f.eks. Özil og Sanchez. Er derfor jeg reagerer med at klubben og Wenger har gitt han en såpass drøy kontrakt, men at han ikke får noe spilletid uansett.

 

Da kunne man like så godt ha solgt han for £20-30m til en av disse andre klubbene og heller brukt de pengene på Reus eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med siste her. Fortjener han så god lønn kunne vi solgt han for en latterlig høy sum også (Sterling) og brukt penga på noe bedre. Den engelske kvota har vi uansett ikke problemer med.

 

Så vil noen si st spillere osv ikke er tilgjenglig og at vi da kunne sittet med en spiller mindre. Det kan så være, men spillere er alltid tilgjenglige, det handler til slutt kun om pris. (Ex Barca, real og PSG)

 

Om vi hadde gått all inn på feks Reus hadde vi nok fått han, men det tviler jeg på er tilfelle at vi ønsker. Ser også at Wenger er ute å kritiserer "eksperter" som sier vi er så nære. De sier vi mangler ett par spillere (spiss/DM) til å utfordre for alvor. Wenger sier de ikke kjenner laget og ikke forstår seg på spillergrupper. Vel, med fasit i hånd de siste 10 åra har vi ikke vært i nærheten av noe PL gull. Og nå som vi har pengene og investert smart i ett par tre spillere over noen år; da er jeg enig i at det er svakt å ikke få på plass de siste brikkene som tilsynelatende skal til.

 

Jeg har mistet troen på Walcott for en stund siden i Arsenal. I ett annet lag tror jeg han ville blomstret. (Har skrevet flere ganger ang det jeg mener er feil bruk av han mot defensive lag) Så kan man lure på om det er verdt 1.6 eller hva det er for, kun beholde for å beholde.

 

PS: Walcott kommer også iår til å få en formtopp der han bøtter inn noen mål osv. Men over en sesong tror jeg ikke han vil prestere. Skadet blir han også, tradisjonen tro.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld dagens kamp så er eg enig i at dersom Chambers startar så bør Debuchy inn. Bellerin, Chambers og tildels Cazorla gjorde mykje rart mot Liverpool. Dette kan sjølsagt skyldast at spelarane Ikkje var samspelte og at det vil slå betre ut I dagens kamp.

Når det gjeld Walcott og andre som må slite benken så ser eg ingen grunn til å kritisere Arsenal. Dette er eit sunnhetstegn, me treng dobbel dekning på alle plasser. Om spelarar med spisskompetanse sit på benken med gode lønninger så overlever me det. Eventuelt salg av Walcott til Chelsea eller Liverpool ville ha styrka motstanderen sin spelar stall. Blir irritert nok av å sjå Nasri og Sagna i City...

Link to comment
Share on other sites

Cech

Bellerin-kos-gabriel-monreal

Coq-cazorla

Ramsey-OX-sanchez

Walcott

 

 

Totalt feil oppstilling imo. Özil tydelig skadd/syk. Ikke på benken. Newcastle vil ligge kompakt og det må tilfeldigheter til at Walcott skal komme igjennom bak.

 

Edit: Özil injured knee

Link to comment
Share on other sites

Cech

Bellerin-kos-gabriel-monreal

Coq-cazorla

Ramsey-OX-sanchez

Walcott

 

 

Totalt feil oppstilling imo. Özil tydelig skadd/syk. Ikke på benken. Newcastle vil ligge kompakt og det må tilfeldigheter til at Walcott skal komme igjennom bak.

 

Edit: Özil injured knee

 

Vil nok tro at Chamberlain er på kanten og Ramsey inn sentralt.

 

Ellers er visstnok Özil ute i en uke med en kneskade. Får håpe det ikke blir et par måneder da sånn plutselig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Gabriel. Spiller vi med det som vil være vår stopperduo de nedte sesongene?

 

BE

 

Gabriel er rå han, men jeg liker Mertesacker - Koscielny hakket bedre selv.

Ellers snyltet for en soleklar straffe, men Mitrovic får et rødt kort like etterpå. Noe som er ganske greit mtp. at det var en stygg takling.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at dommer ikke dømmer straffe på den! Har ingenting å si om det er med vilje eller ikke når han tråkker på beinet til Bellerin slik som han gjør og hindrer ham i å forsere.

 

Syns derimot Mitrovic kunne sluppet unna med det gule, synes ikke den så ille nok ut til å være rødt. Men reglene kan tolkes som rødt. Seint inne, viser knotter.

 

Mariner har virkelig ikke kontroll...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...