Jump to content

2015.08.29 Newcastle United


Polljen

Recommended Posts

Synes Mariner var god, jeg. Eneste store feilen var ikke å gi Arsenal straffe da Bellerin ble tråkket ned tidlig i første omgang. Men hvis verken han eller linjemann ser selve fellingen, kan de jo heller ikke gi noen straffe. Thauvin får gult for sin stempling, greit nok, tvilen kommer ham til gode. Men når advarselen tydeligvis ikke går hjem hos medspillerne, og Mitrovic stempler enda høyere opp på beinet, er det greit å gi rødt på neste. På tross av enormt med sutring fra hjemmefansen klarer dommer å holde hodet kaldt. Bra!

 

Ikke imponert av angrepsspillet vårt så langt i år. Men 6 bortepoeng er uansett bra. 6 poeng til på de to neste kampene nå, så snakker vi!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Cech: 6 - gjorde han en redning? Stille dag

Bellerin: 6 ok kamp

Gabriel: 8 kanon igjen, stopper det lille

Kos: 7 tryggheten selv

Monreal: 6 ok der også

Coq: 7 får juling men klarer seg bra

Santi: 6 ikke mer enn ok

Ramsey: 7 han gjør så mye dumt, men glimter til

Sanchez: 6 tung og ikke i form

OX: 6 mye surr men skaper nå målet

Walcott: 6 feil kamp for han som forventet

Link to comment
Share on other sites

Ok, om du syntes vi viste opp bra spill i denne kampen så er det greit for meg. Jeg mener vi var direkte svake i angrepsspillet utenom noen få unntak der vi ikke skulle tråkle alt sentralt. Syntes vi forøvrig er generelt svake for tiden, men gleder meg over at poengene begynner å komme.

Link to comment
Share on other sites

Svak kamp. Gabriel er god, mens Walcott er fryktelig. Synes det er trist at vi må sette vår lit til at spissene våre skal score. De ser dessverre ikke ut til å være i stand til det. Men 3 poeng er uansett godt. Fint med bare 1 poeng til spurs, 0 til cfc og lfc. Synd City imponerer så veldig.

Link to comment
Share on other sites

Apropos svake spisser, så er det slik at selv om jeg er en av de som har vært kritisk til våre spisser så vil jeg til en viss grad ta de i forsvar.

 

Det går ikke spesifikt på denne kampen, men er mer generelt "tankespinn" fra min side. Det er absolutt situasjoner der de fortjener den pepperen de får når de ikke utnytter gode sjanser, men av og til når det sies at de ikke kommer med i kampene så synes jeg også resten av laget må ta sin del av skylda. Av og til når en spiss er usynlig så kan det komme av at vedkommende rett og slett får lite å jobbe med. Man kan selvsagt si at de da kan delta litt mer bakover for å være med å skape noe, men det kan igjen svekke den rollen de egentlig har i laget foran mål.

 

Dette er ikke ment som et svar til noen av innleggene over, men bare noen tanker om at vi av og til kan være for raske med å dømme enkeltspillere selv om det kan være flere årsaker til at de ikke synes i kampene på en slik måte som vi gjerne ønsker å se dem.

Den samme problemstillingen mener jeg også i enkelte tilfeller kan gjøres gjeldende i den andre enden av banen, der målvakter av og til får en for stor del av skylden når forsvaret svikter den oppgaven de har med å "hjelpe" målvakten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...