Jump to content

2015.05.24 West Bromwich Albion


Polljen

Recommended Posts



Arsenal arsenal.png?2012-13 westbromwichalbion.png?2012-13 West Bromwich Albion


Søndag 24. mai 2015, kl. 16:00, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sumo (ikke på parabol/kabel)



Da er vi kommet til sesongens siste ligakamp og "generalprøven" foran Cupfinalen påfølgende helg. Rent teoretisk kan Arsenal fremdeles "miste" tredjeplassen (selv om det er lite sannsynlig), så hvis Wenger velger å spare noen av nøkkelspillerne så blir det en avveining av risiko for skader i denne kampen satt opp mot risikoen for å gå på et "stortap" som er det som kan frata oss den nevnte tredjeplassen. Personlig er jeg ikke i tvil om at noe av våre viktigste spillere bør spares.



Samtidig som jeg ønsker å spare spillere så er jeg klar over at West Brom ikke er "walkover", og da ikke minst sett i sammenheng med våre to foregående målløse kamper.



Welbeck er fremdeles skadet. OX og Debuschy er i full trening fra i dag (fredag), men er vel usannsynlige når det gjelder kampen på søndag.



Jeg er ganske så sikker på at Wenger stiller med et mer toppet lag enn det jeg foreslår, men jeg tar nå sjansen ;D


(Hadde det vært et håp om at Wenger bryter målvaktstradisjonen når det gjelder Liga v Cup, så hadde jeg satt polakken i mål i denne kampen for å spare Ospina, men jeg er ganske så overbevist om at Wenger velger Szcz i mål på Wembley.)



Ospina


Chambers - Gabriel - Kos - Gibbs


Ramsey - Coquelin


Walcott - Özil - Wilshere


Giroud




alternativt for å være enda mer vågal (sentralt bak/midt):



Ospina


Bellerin - Chambers - Gabriel - Gibbs


Ramsey - Rosicky


Walcott - Özil - Wilshere


Giroud



(kanskje bytte posisjon på Rosicky/Wilshere)



Link to comment
Share on other sites

Mitt lag:

Ospina

Chambers-Mertesacker-Gabriel-Gibbs

--------Coquelin---Wilshere

---Walcott----Özil-----Rosicky

---------------Giroud

 

Ramsey, Alexis og Santi trenger en pust i bakken, ideelt sett hadde også Özil fått en, men ser ikke helt hvordan laget da skal komponeres, Giroud trenger sjansen til å score igjen, Chambers kan gjerne starte på backen for min del da WBA har liten hurtighet bortsett fra Berahino.

 

Helst ser jeg Rosicky som en av de to dype og Jackie på vingen da Rosicky jobber betraktelig hardere hjemover, men har ingen tro på at Rosicky blir plassert så dypt i banen.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom kampen vår ikke vises i Norge blir jeg å ty til viaplay Sverige idag, ettersom det virker som om de viser alle kampene..merkelig.

Viaplay.se/sport, gå inn og se.

Viasport har rettighetene til PL i Sverige og TV2 har rettighetene i Norge.

 

TV2 viser også alle kampene, men siden de kun har tre "vanlige" Premier League kanaler (på kabel/parabol) så vises de resterende kampene via TV2 Sumo (nett-tv). TV2 har valgt å prioritere nedrykkskampen når det gjelder sine tre "vanlige" kanaler, der de viser kampene til Hull, Newcastle og Sunderland (Sunderland er nå trygge, men var med i kampen for å unngå nedrykk da sendeskjema ble satt opp).

Link to comment
Share on other sites

Laget som starter er dette:

 

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Gabriel - Gibbs

Coquelin - Cazorla

Wilshere - Özil - Sanchez

Walcott

Chamberlain er på benken forøvrig. Lenge siden vi har sett han nå! :)

Link to comment
Share on other sites

Etter 40min her, WB rævva eller ikke: Wilshere og Walcott må starte finalen... Hattrick på Walcott

Jeg er helt enig i at det ikke er en selvfølge at Giroud skal være den som står oppført i førsteelleveren som spiss mot i Cupfinalen.

Selv om innsatsen til Walcott ikke får meg til å endre syn i behovet for en spiss inn i overgangsvinduet, så er jeg imponert over det Theo har vist der framme. Det er ikke bare det at han lager tre mål, men like mye det at han er så mobil (mye mer enn Giroud) inne i feltet når vi spiller denne "trange" angrepsfotballen.

 

Jeg er også enig i lovordene vedrørende Jack.

 

Med 4 mål foran, og med historien i bakhodet (vi har tross alt rotet bort store ledelser i andre omgang flere ganger tidligere), så tro jeg faktisk at jeg skal være så vågal å foreslå at Flamini får spille en stor del av andre omgang (i sin siste kamp for klubben) slik at vi ikke tar unødvendige sjanser med spillere som skal starte førstkommende lørdag.. Jeg håper også at OX får ti-femten minutter på banen i denne kampen.

 

Ellers i serierunden så er det gledelige resultater fra Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Et antiklimaks av en andreomgang, der vi "roet" ned offensivt, og Ospina må ta "trøstemålet" på sin kappe.

 

Etter byttet der Giroud kom inn for Walcott, så har er jeg enda mer sikker på at det ikke er en selvfølge at Giroud skal være førstevalg som spiss på Wembely.

 

PS!! Siden det er en kamp igjen på terminlista, så satser jeg på å få opp kamptråd for cup-finalen litt tidligere enn normalt for kamptråder. Sannsynligvis er den oppe i løpet av morgendagen (mandag).

Link to comment
Share on other sites

Finfin avslutning på Premier League-sesongen. Full kontroll med unntak av noen rare situasjoner mot slutten.

 

Førsteomgang spiller fantastisk fotball og scorer noen herlige mål. Andreomgang spiller mye fin fotball da også, men Myhill og stanga er som regel i veien. Merket at man da hadde skrudd ned giret noen hakk.

Walcott viser hvor målfarlig han kan være, og med litt mer marginer kunne han fort scoret enda flere i dag. Wilshere strålende. Spillesugen!

 

Nå regner jeg med at gutta nullstiller seg helt og forbereder seg skikkelig til 30.

Link to comment
Share on other sites

Ospina begynner å vise sitt sanne jeg?

 

 

En slik tabbe kosta Lehmann plassen til fordel for Almunia(!) i si tid. Einaste forskjellen var at Lehmanns tabbe gjekk inn. Ny keeper i sumar.

Jeg synes faktisk at det er litt for tidlig å "dømme" Ospina etter et par "feilgrep" i denne kampen.

 

Ny keeper inn i sommer. Så absolutt ja (for polakken), men Ospina har på ingen måte spilt seg ut av laget (ennå).

 

PS!! Lehmann røk vel ikke ut etter kun en tabbe (hvis jeg husker rett), han hadde vel noen kamper han ikke var helt heldige i akkurat på den tiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...