Jump to content

2015.05.24 West Bromwich Albion


Polljen

Recommended Posts

En tabbe idag, vi har ikke mange av den sorten siste 5-6 mnd. Ingen krise på 4-0 men selvsagt ikke betryggende.

Jeg føler men uansett mye mer engstelig neste helg når polakken igjen inntar posisjon.

 

Ellers legger jeg merke til hvor dårlig defensivt Ramsey er. Jeg talte 3 stygge balltap på hans bekostning som ble sjanser imot på den lille spilletiden hans. Nå var han meget god fremover og hadde fortjent en scoring, men vi kan aldri aldri begynne å hive ut Coq og inn med Ramsey om kampene vipper. Det er selvmord.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg synes faktisk at det er litt for tidlig å "dømme" Ospina etter et par "feilgrep" i denne kampen.

 

Ny keeper inn i sommer. Så absolutt ja (for polakken), men Ospina har på ingen måte spilt seg ut av laget (ennå).

 

PS!! Lehmann røk vel ikke ut etter kun en tabbe (hvis jeg husker rett), han hadde vel noen kamper han ikke var helt heldige i akkurat på den tiden.

 

 

 

Ja, det var andre kampen i 08-sesongen mot Blackburn (målet kan sjåast her;

) men han hadde og gjort ein blunder i første kampen mot Fulham.

 

Eg sa det kanskje litt flåsete fordi eg er fortsatt sur, ja sur faktisk(!), fordi at Lehmann blei vraka til fordel for Almunia som tydelegvis fekk klippekort på kjøpet til tross for fleire tabbar og ikkje overbevisane spel over tid til å kunne forsvare ein førstelagsplass over fleire sesongar, så skal normalt solide Lehmann som tok CL-rekord i antall minutter uten å slippe inn baklengs i finalesesongen vår, i tillegg til at vi tangerte Milans rekord om antall kamper på rad utan å slippe inn mål, vike pga et par tabbar uten å få sjansen til å spele seg inn igjen. Skal Wenger handle konsekvent da så skal Ospina ryke nå. Men eg er einig i at Ospina eigentleg ikkje har gjort seg bort til nå, men har heller ikkje overbevist til å vere keeperen som kan redde de nødvendige poeng til å ta seriegull 2016! God backup og cup-keeper!

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ja, det var andre kampen i 08-sesongen mot Blackburn ( men han hadde og gjort ein blunder i første kampen mot Fulham.

 

Eg sa det kanskje litt flåsete fordi eg er fortsatt sur, ja sur faktisk(!), fordi at Lehmann blei vraka til fordel for Almunia som tydelegvis fekk klippekort på kjøpet til tross for fleire tabbar og ikkje overbevisane spel over tid til å kunne forsvare ein førstelagsplass over fleire sesongar, så skal normalt solide Lehmann som tok CL-rekord i antall minutter uten å slippe inn baklengs i finalesesongen vår, i tillegg til at vi tangerte Milans rekord om antall kamper på rad utan å slippe inn mål, vike pga et par tabbar uten å få sjansen til å spele seg inn igjen. Skal Wenger handle konsekvent da så skal Ospina ryke nå. Men eg er einig i at Ospina eigentleg ikkje har gjort seg bort til nå, men har heller ikkje overbevist til å vere keeperen som kan redde de nødvendige poeng til å ta seriegull 2016! God backup og cup-keeper!

Når det gjelder det at han ble satt ut i kampen etter Blackburn så (etter en blunder også i kampen før) så er jeg ikke like kritisk som deg. Kritikken på at Almunia så fikk "klippekort" på målvaktsplassen og at Lehmann ikke fikk muilghet til å spille seg inn på laget igjen har jeg ingen problemer med å være enig i.

Om Ospina er den rette spilleren som (permanent) førstemålvakt vet jeg ikke, men det jeg vet er at han totalt sett har gjort en god jobb etter at han erstattet polakken. Jeg er også sikker på at Ospina er en klar oppgradering i forhold til polakken(e) (også vår eks-polakk). Jeg ser ingen grunn til å dømme en målvakt eller en utespiller p.g.a. det som skjer i en enkeltstående kamp, men hvis det blir gjort klare feil i et par kamper på rad så bør en målvakt bli benket og hvis det blir en "vane" så bør han selges (uansett havn og rykte). Egentlig så burde enkelte utespillere også bli benket (oftere) når de gjør tabber både offensivt og defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig fin sesongavslutning, men det er jo litt typisk Arsenal at måltørken plutselig tar slutt når presset er borte. Nå gjelder det bare å ta med det gode spillet til Wembley. Det store spørsmålet er om gårsdagens helter, Jack og Theo, skal starte. Theo er utvilsomt mer mobil på spissplassen, og når han spiller mot store, tunge stoppere skaper han mye rom for seg selv og andre. Det Wenger må vurdere er om Vlaar & Co skal utfordres på styrke og duellkraft (Giroud), eller tas med ut på løpetur (Walcott). Når det gjelder Wilshere, så har han så absolutt fortjent å starte. Det har også Ramsey, Cazorla og Özil gjort. Det var utrolig gledelig å se Wilshere dominere i går. Den som lider når han spiller er Özil. Wilshere trekker inn fra kanten og dominerer det som i utgangspunktet er Özil sine rom. Jeg er meget spent på om Wenger nå dytter tyskeren ut på kant, om han roterer de, eller om han benker en av de nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Wilshere tok noe av Özil sine rom, fungerer det bedre med Özil i midt enn på kant. Vi har forsøkt å spille han på kant tidligere, og det er håpløst!

Jeg syntes Özil spillte bra igår selv om han ikke var så synlig, han hadde tross alt regien på flere kombinasjonsspill med blandt andre Wilshere forran boksen.

 

Ønsker meg følgende lag i finalen:

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Coq - Cazorla

Wilshere - Özil - Sanchez

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Selv om Wilshere tok noe av Özil sine rom, fungerer det bedre med Özil i midt enn på kant. Vi har forsøkt å spille han på kant tidligere, og det er håpløst!

Jeg syntes Özil spillte bra igår selv om han ikke var så synlig, han hadde tross alt regien på flere kombinasjonsspill med blandt andre Wilshere forran boksen.

 

Ønsker meg følgende lag i finalen:

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal

Coq - Cazorla

Wilshere - Özil - Sanchez

Walcott

 

Ja det fungerer definitivt best med tyskeren i midten. Mot et desorientert WBA fungerte det meget godt at Wilshere trakk inn i midten og kombinerte med Özil. Men som du selv har vært inne på i de senere uker så blir vi ofte trange i spillestilen og går oss fast. Når både Wilshere og Alexis trekker inn fra hver sin kant blir det mange mennesker på et begrenset rom. Som sagt, begge spilte godt mot WBA og det kan hende det også fungerer glimrende mot Aston Villa. Når vi møter de gode lagene neste sesong derimot, tror jeg vi må brette ut spillet i større grad.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...