Jump to content

2015.05.11 Swansea City


Polljen

Recommended Posts

Walcott har ingenting å gjøre på spissplass i en slik kamp... Hadde vært bedre å sette Alexis som spiss og Walcott som ving... Men herregud så elendige avslutninger. Det er vi som gjør Fabianski god ved å skyte rett på ham fra 5 meter...

Link to comment
Share on other sites

Første tap på hjemmebane på 34 kamper eller noe sånt. Alle kan ha en "off"-dag. Dette er tydeligvis vår. Vi er milevis bedre enn Swansea og dette er "bare en av de dagene" hvor absolutt ingenting skal gå vår vei.

 

Vi har 10 skudd på mål. Vi har et bøttlass med sjanser, men Swansea som har 1 ordentlig sjanse scorer. Fortjent? Tja.. sånn er fotballen bare, men det er Swansea som er heldige i dag. Vi er både udyktige og uheldige, men det er ingen tvil om hvilket lag som var best der ute. We'll bounce back!

Link to comment
Share on other sites

Latterlig forestilling! Ramsey misbruker flere sjanser enn Giroud mot Monaco! Hvordan kan det forsvares at Rosicky sitter på benken? Og hva i helvette skal Walcott inn på banen å gjøre? Nei Wenger, dette var en taktisk bommert. Igjen! Skammelig at Monks middelhavsfarere skal ta 6 av 6 poeng mot Arsenal. Fabianski er en mye bedre keeper enn det Szcz noen gang kan bli, men i kveld er det kun elendige avslutninger og enda dårligere innlegg som gjør han god.

Link to comment
Share on other sites

Guri malla, for en svak forestilling. Forhåpentligvis finner vi fort igjen på-bryteren, og så røk bare andreplassen med dette. For selv med tap mot United, tar vi tredje- med seier hjemme mot Sunderland og West Brom. Det bør gå, selv om det nok blir kamper som denne....

 

Skuffende kveld!

Link to comment
Share on other sites

Første tap på hjemmebane på 34 kamper eller noe sånt. Alle kan ha en "off"-dag. Dette er tydeligvis vår. Vi er milevis bedre enn Swansea og dette er "bare en av de dagene" hvor absolutt ingenting skal gå vår vei.

 

Vi har 10 skudd på mål. Vi har et bøttlass med sjanser, men Swansea som har 1 ordentlig sjanse scorer. Fortjent? Tja.. sånn er fotballen bare, men det er Swansea som er heldige i dag. Vi er både udyktige og uheldige, men det er ingen tvil om hvilket lag som var best der ute. We'll bounce back!

Mener AW gjorde feil her. Monk fikk det akkurat som han ville, la seg dypt uten noen rein spiss første 75 og etter vi tar av Coquelin setter han på friske føtter offensivt og IGJEN forflytter Koscielny seg for langt og Monreal må gå i duellen mot Gomis, dermed blir det selvfølgelig mål.

 

En annen ting er å sette på Theo, greit, Giroud scorer ikke mye om dagen, men med en gang Theo kommer på som spiss legger jo selvfølgelig lag seg knalldypt og presser oss ut mot kantene, det er ikke noe problem dersom vi får innlegg inn i boksen, det fikk vi, men Theo har jo enda ikke skjønt at han som liten spiss må komme inn på første..

 

Syns vi gjorde mye merkelig i førsteomgang, men i andre tok det seg opp, Fabianski har godt grep på hanskene og det funker bare ikke å skyte rett på.

 

Likevel er jeg optimist fra naturens side og tror at dersom vi vinner resten så tar vi andreplassen, City har igjen Soton og Swansea og det er ikke gratis 3-poengere, spesielt ikke slik som tabellsituasjonen deres er.

Link to comment
Share on other sites

Første tap på hjemmebane på 34 kamper eller noe sånt. Alle kan ha en "off"-dag. Dette er tydeligvis vår. Vi er milevis bedre enn Swansea og dette er "bare en av de dagene" hvor absolutt ingenting skal gå vår vei.

 

Vi har 10 skudd på mål. Vi har et bøttlass med sjanser, men Swansea som har 1 ordentlig sjanse scorer. Fortjent? Tja.. sånn er fotballen bare, men det er Swansea som er heldige i dag. Vi er både udyktige og uheldige, men det er ingen tvil om hvilket lag som var best der ute. We'll bounce back!

Exactly. Dette var et arbeidsuhell. Sånt skjer og vi rister det av oss og slår United borte, som vi har gjort en gang før i år ?

Link to comment
Share on other sites

Slår vi United i to kamper på rad og begge borte? Tror oddsen for det ikke er god, nå røyk 2 plassen. 3 plassen er nok også i fare når det drar seg til. OM vi skulle drite oss ut på Wembley har da Wenger levert en dårligere sesong enn ifjor. Helt utrolig at det er mulig å ikke klare bedre enn dette.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Fabianski sin prestasjon i dag så syntes jeg han var god. Ikke eksepsjonell eller noe slikt. Til og med Almunia hadde reddet de skuddene han fikk mot seg i dag. Det forteller vel litt? :proud:

 

PS: Før BE popper inn og tror jeg sammenligner Fabianski med Almunia så slapp av. Fabianski er selvsagt langt bedre enn spanjolen er/var, men poenget er at vi rett og slett skjøt midt på keeper på samtlige skudd som var innenfor 16-meteren,

Link to comment
Share on other sites

Slår vi United i to kamper på rad og begge borte? Tror oddsen for det ikke er god, nå røyk 2 plassen. 3 plassen er nok også i fare når det drar seg til. OM vi skulle drite oss ut på Wembley har da Wenger levert en dårligere sesong enn ifjor. Helt utrolig at det er mulig å ikke klare bedre enn dette.

Koppen din er nesten alltid tom! Den eneste fordelen med å være så pessimistisk, er vel at du knapt kan bli skuffet ?

Link to comment
Share on other sites

Herregud, er ingen vits å hoppe av toget i fart pga denne kampen. Denne kampen vinner vi 99 av 100 ganger, slike arbeidsuhell har absolutt alle lag. Vi er usannsynlig mye bedre enn de hele kampen, men dårlige avslutninger ødela ikveld, ingenting annet. Shit happens.

Link to comment
Share on other sites

Koppen din er nesten alltid tom! Den eneste fordelen med å være så pessimistisk, er vel at du knapt kan bli skuffet ?

Må ha en motbør mot dine drøye optimistiske utsagn vettu :) Vi skal jo knuse alle hver gang!

 

Du har hatt mye rett etter nyttår da! Det er jeg veldig glad for, så når vi drar til Old Trafford søndag regner jeg med du mener det blir easy match.

Link to comment
Share on other sites

Vi får bare håpe gutta og Wenger tar dette som et "Wake-Up-Call" og går ut på Old Trafford som det laget vi har vært i vår.

 

En statistikk; Under Wenger har vi aldri scoret mer enn ett mål på Old Trafford i serien...

Link to comment
Share on other sites

Første tap på hjemmebane på 34 kamper eller noe sånt. Alle kan ha en "off"-dag. Dette er tydeligvis vår. Vi er milevis bedre enn Swansea og dette er "bare en av de dagene" hvor absolutt ingenting skal gå vår vei.

 

Vi har 10 skudd på mål. Vi har et bøttlass med sjanser, men Swansea som har 1 ordentlig sjanse scorer. Fortjent? Tja.. sånn er fotballen bare, men det er Swansea som er heldige i dag. Vi er både udyktige og uheldige, men det er ingen tvil om hvilket lag som var best der ute. We'll bounce back!

Jeg tillater meg å være en anelse uenig i din kommentar, selv om det kanskje kan virke uforståelig ;D

 

For meg så viser denne kampen hvorfor Arsenal ikke blir å regne som en favoritt til ligatittelen neste sesong, hvis det ikke skjer endringer i spillermateriell og taktikk.

Ja, vi har et ball-innehav som skulle tilsi seier. Ja vi har massevis av sjanser, så sånn sett har du dine ord i behold, og for de som har kommentert hvor "fabelaktig" Fabianski var så er det nok enda mer "uvirkelig" at jeg er særdeles misfornøyd med dagens forestilling.

 

"Possession"-statistikken er nok god, men vi spiller en angrepsfotball som er ineffektiv, som det for lag med brukbare defensive spillere er relativt lett å forsvare seg mot. I tillegg så florerer det med unøyaktigheter og uprovoserte balltap.

 

Når det gjelder vårt "bøttelass" med sjanser så er jeg utrolig nok ikke så veldig imponert. Fabianski gjør en god jobb, det er det ikke tvil om, men for mange av våre sjanser er skudd rett på målvakt som det nesten er umulig å ikke redde. Til og med når vi får muligheter på retur og Fabianski ligger nede så blir ballen spilt rett i klypene på han der målet ellers er vidåpent.

 

En "off"-dag, tja det er kanskje riktig det, men etter min mening så er dette en "off"-dag som vi ser for ofte fra dette Arsenal-laget. VI er kanskje noe uheldige, men etter min mening så er det udyktigheten som "dominerer". Jeg er ikke uenig i at vi er best i banespill, men hva hjelper det hvis det ikke gir resultater.

 

Men det er i det minste en punkt som jeg har blitt mer og mer sikker på utover sesongen og som denne kampen også viser og det er behovet for en annen spisstype på laget i tillegg til Giroud. Franskmannen er bra han i de rette kampene, men det er "skremmende" at vi ikke har bedre alternativer i laget på spissplassen.

 

Det er godt mulig at min kritikk i dag er for negativ og unyansert, men jeg er rett og slett skuffet over dagens kamp. Resultatet er selvsagt skuffende, men at Wenger ikke har alternativer til sin "flikk-flakk-stange-mot-forsvaret-og-rote-bort-ballen"-taktikk er det som skuffer meg mest. Laget har vist at det mestrer en mer direkte angrepsfotball der bredde og hurtighet gir farlige sjanser og mål, men den blir bare brukt i et fåtall av kamper.

Link to comment
Share on other sites

Må ha en motbør mot dine drøye optimistiske utsagn vettu :) Vi skal jo knuse alle hver gang!

 

Du har hatt mye rett etter nyttår da! Det er jeg veldig glad for, så når vi drar til Old Trafford søndag regner jeg med du mener det blir easy match.

Jeg prøver å tenke positivt og innimellom smører jeg litt ekstra tjukt på. Men, akkurat denne kampen mot United forventer jeg at vi vinner greit. Og ærlig talt, jeg fryktet denne kampen mot Swansea mer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å tenke positivt og innimellom smører jeg litt ekstra tjukt på. Men, akkurat denne kampen mot United forventer jeg at vi vinner greit. Og ærlig talt, jeg fryktet denne kampen mot Swansea mer.

Og der har vi en klassisk Tapapa kommentar :) Håper selvsagt du har rett, men pessimistiske meg tviler med statistikk i behold.

 

Når det gjelder FA tror jeg ikke vi taper den, men sålenge vi snakker Arsenal er det nok mer 50-50 enn noe annet "topplag" ville hatt. Vi holdt på å drite oss ut mot Hull ifjor også.

Link to comment
Share on other sites

Vi er blitt eksperter på halve sesonger, og nå har vi vært inne i en ny god periode. I kveld ble det dog svært skuffende og vi surrer det til i klassisk arsenalstil. Ennå er det noen kamper igjen, men sesongen under ett (og det er slik regnskapet føres) ser ut til å bli noenlunde status quo. På hue ut av CL på nytt, topp 4 på nytt og cupfinale som bonus. Forhåpentligvis klarer vi å klore oss til andre eller tredjeplassen og vinne finalen, men begge deler er langt fra opplagt. Dette laget trenger fortsatt en topp-topp keeper (noe vi ikke har hatt siden Lehmann og fortsatt ikke har), en topp-topp spiss (noe Giroud ikke er, oppspillspunkt eller ei) og et topp-topp anker (i tillegg til Coquelin). Det sammen med litt mer smartness (til tross for at det denne sesongen har vært en viss forbedring i enkeltkamper) så har vi en sjanse over en hel sesong. La være å gjøre dette og fjerdeplassen vil igjen bli best case over 38 kamper neste sesong (for det eneste som er garantert er at verden ikke står stille).

 

Altså tre nye toppspillere, og en enda mer fleksibel og pragmatisk tilnærming. Hva er oddsen for at dette skal skje? Not even God knows, just Arsene.

Link to comment
Share on other sites

Kampen oppsummert;
Spiss av ypperste klasse. De fine pasningene til Özil er null verdt når Giroud ikkje klarer å sette de. Dessverre er perioden han var i for ein fem kampers tid siden altfor sjeldent. Må ha ein spelar med mykje høgare uttellingssprosent.
Keeper. Den skal du ta 100 av 100 ganger. Du har vært god etter du fekk sjansen, men ikkje overbevisande. Kjøp de Gea.

 

Dobbelsjansen til Sanchez og Ramsey var jo helt sjuk. At det ikkje blir mål der er jo kun Guds vilje.

Nei, eg må stoppe å skrive ellerså havner eg i det humøret eg var i kvart på ellve i går. huff.

Takk for at du las.

 

PS! Kor ofte har vi ikkje tapt de hovudduellene i feltet i år som har resultert i mål? Monreal er dessverre ofte involvert i de situasjonene. Merkeleg nok så var det ein PERiode Mertesacker som tapte nokre hovuddueller på rekke og rad. Det er eit stort svakhetstrekk ved Arsenal Football Club i årets sesong, og noko som Bould bare MÅ ta tak i!

Link to comment
Share on other sites

Kjøp de Gea.

 

PS! Kor ofte har vi ikkje tapt de hovudduellene i feltet i år som har resultert i mål? Monreal er dessverre ofte involvert i de situasjonene. Merkeleg nok så var det ein PERiode Mertesacker som tapte nokre hovuddueller på rekke og rad. Det er eit stort svakhetstrekk ved Arsenal Football Club i årets sesong, og noko som Bould bare MÅ ta tak i!

Regner med at kjøp De Gea var en spøk så tar ikke tak i den.

Problemet mot Swansea, både denne gang og forrige er at Koscielny har latt seg dra over på feil side og havner for nære Mertesacker, langt unna spillere som kan putte mens Monreal bllir stående i duell mot en spiller som har øvd seg på å putte de hele livet sitt. Fritar Monreal for all skyld på den baklengsen der altså.

Link to comment
Share on other sites

Håper forøvrig at kamptråd-mester Poljen får slengt opp kamptråd til helgens kamp snart, føler det er mye å diskutere foran den kampen.

Mester og mester, fru Blom! :lol:

 

Kamptråden skal nok komme snart (PS!! hvem som helst kan jo starte den), men jeg foretrekker å vente med kamptråd til Wenger har kommet med sine "pre-match"-betraktninger som normalt skjer på torsdagen eller fredagen.

Men hvis det er et ønske om å få opp kamptråden raskere så skal jeg ta det i morgen formiddag (onsdag), og så oppdatere info fra Wenger når den etterhvert kommer.

 

PS!! Jeg kan jo ta med at det er særdeles hyggelig at vi nå har fått litt mer deltakelse i forumet igjen, at vi er uenige (tildels særdeles uenige) er det som skaper et spennende diskusjonforum. Og uenigheten til tross, så virker "tonen" å være høyst upåklagelig.

Link to comment
Share on other sites

[quote name="Polljen" post="302557" timestamp="1431465334

 

PS!! Jeg kan jo ta med at det er særdeles hyggelig at vi nå har fått litt mer deltakelse i forumet igjen, at vi er uenige (tildels særdeles uenige) er det som skaper et spennende diskusjonforum. Og uenigheten til tross, så virker "tonen" å være høyst upåklagelig.

 

Uenig!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...