Jump to content

2015.05.11 Swansea City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 swanseacity.png?2012-13 Swansea City


Mandag 11. mai 2015, kl. 21:00, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo



Welbeck er ikke klar til denne kampen, men forventes klar til påfølgende kamp. Vedrørende Ramsey så er det 50/50 sjanse om han blir klar. OX, Arteta og Debuchy er ikke klare til denne kampen. (kilde: arsenal.com team news).



Siden vi skal møte United 17. mai på Old Trafford, i ett oppgjør der vi tradisjonelt sliter (selv om "forbannelsen" ble brutt i FA-cupen tidligere i vår) så kunne det være fristende å spare ett par nøkkelspillere. Men Swansea er ett lag på øvre halvdel av tabellen og ikke ett lett "bytte" så jeg velger å plukke ut det samme laget som har startet de siste kampene, med unntak av en småskadet Ramsey. Hvem som skal erstatte Ramsey? Tja, jeg tar sjansen på å gi Jack en plass fra start, alternativt så kunne Theo få prøve seg.



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Cazorla - Coquelin


Wilshere - Özil - Sanchez


Giroud


Link to comment
Share on other sites

viktig at Arsenal holder trykket oppe med tanke både på å sikre andreplassen, og å holde formen ved like frem mot cupfinalen. Regner med at ManC vinner sine kamper, og det betyr at Arsenal bare har råd til et lite feilskjær, og de bør helst score mange mål med tanke på målforskjell vis-a-vis ManC. Samtidig er det viktig å ikke slite ut de beste spillerne, eller løpe for stor risiko vedrørende skader. Men med relativt få skader har Arsenal nå flere alternativer. Jeg synes for eksempel at Walcott nå burde få sjansen. Hvis han finner formen kan han bli en joker i cupfinalen.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Cazorla

Ramsey - Özil - Sanchez

Giroud

 

Ingen Walcott eller Wilshere fra start. Kan ikke skjønne annet enn at Walcott er på vei ut mtp. at han har vært matchfit i flere måneder, men knapt nok fått mer enn en halvtime med spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er greit at vi kjører fast lag når mulig og når de har spilt såpass bra er det dumt å gjøre for mange rokkeringer (Vi er rimelig safe på topp 3, men vi SKAL ha andreplassen)

Eneste aberet med laguttaket er vel om Ramsey er småskadd og får seg en ny smell, de andre får heller prøve å bidra fra benken.

 

Når ting også har funket så bra med Ramsey på høyrekant, der han virkelig viser sin arbeidsinnsats og timing i løpene tror jeg det her er elleveren Wenger helst vil kjøre sesongen ut. (For ett år siden ville nok AW kjørt Ramsey sentralt og Cazorla eller Özil på kant, men han har funnet noe som funker bedre.

Link to comment
Share on other sites

Relativt rolig førsteomgang så langt. Vi virker å ha relativt god kontroll. Skaper derimot lite. Litt upresise i avleveringer innenfor og rundt 16.

 

Ramsey har hatt noen forferdelige balltap, men er heldigvis ikke blitt straffet for det. Ellers løper han mye i rom og prøver hele tiden å være spillbar samt gå på løp i bakrom. Hadde Giroud feks vært litt mer kald på løpet etter pasningen fra Özil kunne det fort blitt en gigantsjanse for Ramsey som var alene i boksen.

 

Edit; Elendig takling av Bellerin der... Heldig som slipper gult.

Link to comment
Share on other sites

Altfor lite rundt på kantene. Alt igjennom midt mot ett swansea uten spisser og kun defensivt. De har kun hatt ball 27%. Må være det laveste på mange år

 

Edit: ramsey med en stinker omgang. Mye vilje uten å få til noe. Han har også forårsaket ett par balltap som har gitt swansea det lille de har produsert

Link to comment
Share on other sites

Begynner vel å bli på tide med bytter. Walcott og Wilshere* for Ramsey og Giroud? Ramsey har løpt mye men har virkelig ikke hatt dagen. Ikke Giroud heller for den saks skyld, selv om han beveger seg bra..

Link to comment
Share on other sites

Begynner vel å bli på tide med bytter. Walcott og Wilshere* for Ramsey og Giroud? Ramsey har løpt mye men har virkelig ikke hatt dagen. Ikke Giroud heller for den saks skyld, selv om han beveger seg bra..

 

Welbeck er ikke på benken. Walcott derimot er der, men usikker på hvor god han er om dagen.

 

Wilshere ser ut til å være på vei inn. Ikke akkurat en fyr jeg har helt troa på når ting stanger litt.

Link to comment
Share on other sites

Satt og sa til meg selv når det innlegget gikk over Bellerin der at her kommer den.. og jaggu gjorde den det. Typisk.

 

Sånn går det når vi absolutt ikke skal klare å plassere den ballen mot hjørnene av målet. Dårlig rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...