Jump to content

2015.03.17 Monaco


Polljen

Recommended Posts

AS Monacoasmonaco.png?2012-13 arsenal.png?2012-13Arsenal

Tirsdag 17. mars 2015, kl. 20.45, Stade Louis II

Champions League, åttendedelsfinale - kamp nr 2.

Kampen vises på Viasat 4.

Forutsetningene foran denne kampen er enklest for Monaco som bare trenger å "forsvare" seg slik at Arsenal ikke klarer å lage tre mål. Det å forsvare inn ett resultat er ikke nødvendigvis enkelt, men Monaco er et godt "forsvarslag".

Arsenal derimot MÅ vinne stort på bortebane med tre mål (uten baklengsmål) eller med to måls overvekt hvis Monaco får mål for å gå videre uten straffekonk (ved 1-3 avgjøres det på straffer).

Selv om Monaco er klare favoritter til å gå videre så er det selvsagt ikke umulig for Arsenal, men det krever at laget fungerer optimalt både defensivt og offensivt. Arsenal har hatt godt hell (mot Manchesterlagene) med å spille en relativt kynisk defensiv fotball der laget satser på kontringer og "raske angrep" istedet for den sedvanlige pasningsfotballen som sakte men sikkert bygger opp et angrep.

Mot Monaco så må vi være selvsagt svært disiplinerte defensivt, men det hjelper ikke å satse (bare) på kontringer så lenge Monaco i utgangspunktet ikke trenger å lage mål for å gå videre i turneringen. I kampen på tirsdag så trenger vi å se et bedre Arsenal-lag enn det vi har sett på lang tid, og får vi se det så er det meste mulig.

Selv om Wenger ikke ennå har hatt sin Pre-match briefing, så kan jeg ikke se at skadesituasjonen er uendret siden kampen på Lørdag.

Når det gjelder laget som skal/bør stille mot Monaco så sier vel den defensive delen seg selv, offensivt er det mer "usikkert".

Spissplass: Giroud eller Welbeck

"Makker" til Coq: Cazorla eller Ramsey

"Playmaker": Özil eller Cazorla

Vinger: Sanchez, Walcott, Welbeck eller Özil.

Både Sanches og Walcott skuffet mot West Ham og i mitt forslag så er ikke begge med. Jeg velger også å ta med både Cazorla og Özil, så spørmålet var da om Özil skulle flyttes på vingen for å gi plass til Ramsey ved siden av Coq.

Her er mitt forslag:

Ospina

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coquelin

Sanchez - Özil - Welbeck

Giroud

Resultattips: Arsenal vinner kampen, men ikke med et godt nok resultat til å gå videre.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Det blir definitivt vanskelig å score tre mål borte mot Monaco. De virker meget gode defensivt og slipper inn minst mål i hele ligue 1, 20 mål imot på 28 kamper er meget sterkt. Når det skal sies har de sluppet inn to mål både mot Caen og Lorient, ikke veldig sterke lag. Uansett, tror jeg på ingen måte det er umulig å vinne 3-0 eller 3-1 borte mot Monaco, vi må bare ha dagen, være litt heldige og alle spillerne må levere maksimalt. Våre aller største stjerner må virkelig stå fram. Vi har tidligere vunnet 5-1 borte mot Inter Milan, vi holdt på å ta AC Milan for noen år siden, det virket også som en umulig oppgave. Av en eller annen merkelig grunn har jeg begynt å få trua, uten at det er noe spesielt grunnlag for det. COYG!

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Ramsey

Özil - Cazorla - Alexis
Giroud

Regner med at Monaco kommer til å ligge dypt og la oss kontrollere kampen. Derfor et mer ballbesittende lag og Ramsey på midten da han er veldig god på de dype løpene. Syntes også at waliseren var i nærheten av sitt aller beste mot West Ham til tider. Giroud, Özil og Ramsey er alle også ekstremt gode når det kommer til link-up spill. Så forhåpentligvis kan dette laget skape uro mot et meget solid Monaco lag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Monaco legger seg dypt er jeg tilhenger av Giroud på topp. Om de derimot er såpass trygge at de heller vil drepe kampen enn å forsvare ledelsen (fornuftig i mine øyne om det hadde vært motsatt), da ville jeg hatt Welbeck på topp. Han er mye bedre til å true bakrommet enn Giroud.

Uansett er det vel stor sannsynlighet vi kommer til å se begge på banene iløpet av kampen vil jeg tro.

 

Jeg tror dette er kjørt og at det skal ett lite mirakel til å snu det. Vi må bare konstatere at vi ikke var påslått til hjemmekampen og må lide av dette nå. Det er skuffende all den tid vi knapt har hatt mer overkommlig motstand i en 16-dels finale. I CL er vi og blir ett nestenlag de siste årene, det MÅ snu for det holder ikke i lengden med exit hver gang etter gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte 4-0 mot Milan for noen år siden og leda 3-0 til pause i returoppgjøret, dessverre kom ikkje den siste spikern i 2. omg. Dette er mogeleg! Det var riktignok tap på bortebane og siger på heimebane, men folkens, det var Milan, det var eit italiensk lag med 4-0 i sekken før kampen. Det skulle egentlig ifølge alle matematikere fra Pytagoras' tid til Viggo Brun bli 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Fem grunner som tilsier at vi går videre, og fem grunner som tilsier at vi ryker ut:

http://www1.skysports.com/football/news/11946/9762006/arsenals-reasons-for-champions-league-hope-against-monaco

 

Jeg tørr virkelig ikke å spå utfallet av dagens kamp. Tradisjonen tro vinner vi vel med to mål, og ryker ut på bortemålsregelen.
Jeg håper så inderlig, men mot et av CLs tetteste forsvar skal ALT stemme fra og med første spark på ballen. Det skjer ikke så veldig ofte.

Link to comment
Share on other sites

Det er voldsomt positivitet nå, og selv Wenger sier at dette kan vi klare. Hva skjer om det samme gjentar seg og vi blir tatt på overgangene gang på gang? Har en følelse av at det kan være fryktelig demoraliserende. Håper man gir det ett realt forsøk og tar det som det er: ett nesten komplett umulig utgangspunkt !

Link to comment
Share on other sites

Det er voldsomt positivitet nå, og selv Wenger sier at dette kan vi klare. Hva skjer om det samme gjentar seg og vi blir tatt på overgangene gang på gang? Har en følelse av at det kan være fryktelig demoraliserende. Håper man gir det ett realt forsøk og tar det som det er: ett nesten komplett umulig utgangspunkt !

 

Det er klart at CL-exit er ett slag for stemning og selvtillit, spesielt dersom vi igjen blir ydmyket. Jeg tror dog, at vi kommer sterkt tilbake allerede i neste kamp om vi skulle ryke ut. Er det noe vi har vist styrke på så er det å slå tilbake etter ett nederlag. En ting er ihvertfall sikkert; vi må satse alt det remmer og tøy kan holde for å gå videre. Det later det til at alle er innstilt på. Vi går ikke videre med en forsiktig tilnærming, tror jeg. Da får vi helder tåle ett par i fleisen, og vite at vi satset alt vi hadde.

Link to comment
Share on other sites

Det var intet ved dette Monacolaget som var avskrekkende. Giroud og Welbeck burde scoret flere mål, for vi jo til nok sjanser. Deretter får de en griseheldig scoring som medfører at vi angriper litt hodeløst.

 

Det er så absolutt mulig ånslå ut dette laget, selv med et bedritent utgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Det var intet ved dette Monacolaget som var avskrekkende. Giroud og Welbeck burde scoret flere mål, for vi jo til nok sjanser. Deretter får de en griseheldig scoring som medfører at vi angriper litt hodeløst.

 

 

Det du sier der! Vi spilte kanskje sesongens dårligste kamp, men likevell skapte vi flere hundreprosentsjangser vi burdre scort på. Monaco var ikke så gode og tett bakover som folk skal ha det til. Dette tar vi, COYG!

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli hva som helst. Milan er nevnt. Vi tapte 0-3 hjemme mot Inter også; og slo dem 5-1 borte. Helt uhørte sifra i Milano. Lykkes Monaco i å "drepe" kampen, tror jeg det blir en kjedelig kveld. Lykkes vi i å åpne den opp tidlig, om enn bare komme til sjanser, så kan vi fint score 2-3-4 mål.

 

Må nesten stå ved tipset mitt fra 2 uker siden: 0-2

Link to comment
Share on other sites

Går inn i denne kampen med ekstremt blanda følelser. En ekstrem skuffelse at vi ligger under 3-1 sammenlagt, er nesten ikke så jeg tror det fortsatt. På en annen side er vi mer en god nok til å vippe dette vår vei fortsatt. Det har skjedd mye større under i fotball en at vi går videre. Laguttaket ser greit ut. Krysser fingre , tær og alt som er for gutt ikveld!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...