Jump to content

2015.02.25 AS Monaco


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 asmonaco.png?2012-13 AS Monaco



Onsdag 25. februar 2015, kl. 20.45, Emirates Stadium


Champions League, åttendedelsfinale.


Kampen vises på Viasat 4.



Jeg finner ingen informasjon om at det er planlagt en pressekonferanse i forkant av denne kampen (dvs før kampdag), så når det gjelder skadesituasjonen så antar jeg at den er uendret fra det den var før kampen mot Crystal Palace på lørdag.



Bellerin var usikker i forkant av Palace-kampen, men han satt på benken og jeg forutsetter da at han kan spille denne kampen. Wilshere var også på benken i den kampen, og jeg tror at han også mot Monaco starter på benken.


EDIT! På pressekonferansen tirsdag ettermiddag så sier Wenger at Wilshere er usikker og er sannsynligvis ikke med mot Monaco. Han skal tydeligvis ikke ha slått opp skaden igjen men han er rett og slett ikke helt klar ennå og har blitt "hvilt" på den/de siste treningen(e). Ellers er det ingen endringer i tilgjengelige spillere, selv om OX nå er i full trening så sies det ingen ting om at han er kampklar nå.



Jeg forventer ikke store endringer i forhold til det laget som startet mot Palace, men det er to tre mulige endringer. Jeg er usikker på begge backene og jeg er også usikker på en av plassene på offensiv midtbane.


Hvis Bellerin er "fit for fight" så anser jeg han som førstevalg på høyre siden, jeg velger også å bytte venstre back selv om jeg er mer usikker der. Monreal slet mye i starten mot Palace, men totalt sett så har han vært ganske solid den siste tiden. Velger likevel å sette opp Gibbs fra start.


På midtbanen så står det for meg mellom Welbeck og Walcott om den siste plassen. Selv om Welbeck sliter foran mål så jobbet han godt på lørdag og var "nest siste mann" på begge målene. Walcott har farten og kan være en joker i denne kampen. og selv om valget er vanskelig så velger jeg også her ett bytte.


Welbeck er selvsagt et alternativ til Giroud på topp, men selv om jeg ikke er fornøyd med "totalytelsen" fra Giroud i det siste så har han vist hvilken måltyv han kan være og derfor starter han (Giroud).



Mitt tips:


Ospina


Bellerin - Per - Kos - Gibbs


Cazorla - Coquelin


Walcott - Özil - Alexis


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

 

Arsenal arsenal.png?2012-13 asmonaco.png?2012-13 AS Monaco

Mitt tips:

Ospina

Bellerin - Per - Kos - Gibbs

Cazorla - Coquelin

Walcott - Özil - Alexis

Giroud

 

Vil gjerne se Monreal fortsette etter god form i det siste, ble litt tatt på farten sist, men kjempet seg inn i kampen igjen, Gibbs er litt mer ustabil, men siden Monaco er såpass bra bakover kan det være vi trenger han. Vi har et luksusproblem på venstrebacken om dagen.

Mener at Welbeck bør få starte i dag også, han sliter foran mål, men han sliter også ut motspillere med gode løp og bra innsats hjemover, en ikke-helt matchfit Theo vil jeg heller se på bortebane om vi får med oss en liten ledelse fra første kampen.

 

Ellers er jeg helt enig i laget, håper Flamini holder seg langt unna startelleveren i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Monaco kan bli en tøffere nøtt enn mange kanskje tror? De har jo et solid forsvar, nettopp slike lag Arsenal ofte sliter mot. Det er en fare for at Arsenal vil stange hodet mot forsvarsmuren, for så å bli felt av en kontring i mot? Tror at Arsenal klarer brasene, men er langt fra sikker...

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne se Monreal fortsette etter god form i det siste, ble litt tatt på farten sist, men kjempet seg inn i kampen igjen, Gibbs er litt mer ustabil, men siden Monaco er såpass bra bakover kan det være vi trenger han. Vi har et luksusproblem på venstrebacken om dagen.

Mener at Welbeck bør få starte i dag også, han sliter foran mål, men han sliter også ut motspillere med gode løp og bra innsats hjemover, en ikke-helt matchfit Theo vil jeg heller se på bortebane om vi får med oss en liten ledelse fra første kampen.

 

Ellers er jeg helt enig i laget, håper Flamini holder seg langt unna startelleveren i denne kampen.

Det er et "dilemma" når det gjelder valgene Monreal/Gibbs og Walcott/Welbeck og jeg er enig i de vurderingene du kommer med.

 

Uansett valg når det gjelder den offensive biten så synes jeg det er viktigst at Wenger sørger for at laget bruker bredden når de går i angrep. Arsenal er altfor lite flinke til å bruke vingene sine og våre spillere driver til tider og springer i veien for hverandre foran mål og dette gir våre motstandere en enklere forsvarjobb. Personlig så mener jeg at laget har vært farligst når vi spiller en "rask" angrepsfotball der vi bruker en stor del av bredden når laget kommer fremover,

 

 

Monaco kan bli en tøffere nøtt enn mange kanskje tror? De har jo et solid forsvar, nettopp slike lag Arsenal ofte sliter mot. Det er en fare for at Arsenal vil stange hodet mot forsvarsmuren, for så å bli felt av en kontring i mot? Tror at Arsenal klarer brasene, men er langt fra sikker...

Jeg er heller ikke sikker på resultatet, men som nevnt over så tror jeg vi kommer til å slite hvis hele "angrepsgjenger" sikter seg inn på å være sentralt og alt vingspill blir overlatt til backene, Dette skjer dessverre litt for ofte.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en dårlig følelse ikveld til tross for at vi har endelig trukket OK motstand.

Jeg syntes laget har vært svakt i flere kamper nå, samtidig som Sanchez har skrudd av målformen sin. Det virker litt som vi skal spille inn Özil (som har være god) i laget, og at det egentlig ikke er noen gitt plass til han slik Wenger ønsker å spille.

 

Håper jeg tar feil og at vi knuser de, men jeg har en ekkel følelse. Akuratt som Everton kampen i helgen også.

Link to comment
Share on other sites

Sliter med å finne ut hva Welbeck skal bidra med som ikke Walcott er bedre på. Burde kanskje satt inn Rosicky. Elendig så langt.

 

Welbeck bidrar med fysisk nærhet som ikke Walcott gjør. Ellers er det ikke så mye, men å klage på Welbeck her syntes jeg blir for dumt, han er en av de FÅ som prøver. De andre skal hele tiden flikke i midten. Det gjør de elendig bortsett fra en situasjon med Cazorla tidlig.

Det er STRYK på taktikken vår igjen fra Wenger. Når vi spiller mot så godt lag til å forsvare seg må vi bruke bredden mer, det er fraværende bortsett fra ett innlegg Bellerin la inn til Giroud, som igjen var vår største sjanse (himmelhøyt over).

 

Monaco varierer litt med presset, men ellers er de defensivt anlagt og til tross for dette har de hatt noen småfarligheter mot oss uten at det har blitt særlig farlig. Målet er selvsagt heldig, men de kommer med stor fart og åpningene i forsvaret vårt kontra dems er slående.

 

ELENDIG førsteomgang Wenger! Finn på noe annet i 2omgang.

Link to comment
Share on other sites

Vi starta greit med et par halvsjanser og fart på ball; dette varte dessverre mindre enn 7-8 min og Monaco kom seg inn i kampen igjen. Vi prøver veldig mye på å spille igjennom i midt (hørt det før?). Özil er nære ved å spille gjennom medspillere et par ganger, men det blir for trangt. Vil gjerne se Ox innpå i andreomgangen. Hvis laget fortsetter å spille som de har gjort mesteparten av omgangen helst inn for Sanchez. Han har vært veldig usynlig... Men han er en matchvinner så...

Link to comment
Share on other sites

De vi har der ute på matta klarer ikke å gjøre jobben. Det er tydelig at noen må ta noen grep.. Wenger derimot har ingen spillere under oppvarming eller ser ut til å være ivrig til å ta noen grep..

 

Ser gjerne Giroud ut og Walcott inn her nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...