Jump to content

2015.02.25 AS Monaco


Polljen

Recommended Posts

Dette du ønsker Simbad, det ønsker ikke Wenger. Det er så tydelig, han vil ikke spille slik fotball. Det skal via midten hele tiden. Evneveike spillere henter han også, med noen hederlige unntak.

 

Enig med studio for første gang. Wenger må GÅ!

Det må bli slutt på denne nostalgien med Wenger, klubben lider nå. Har gjort det i mange år!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Vi hadde sjansene til å score 4-5 mål idag, men det er forsvarsspillet som først og fremst skremmer meg, PER var GRUSOM i 90 minutter, koscielny var ikke god akkurat heller.

 

Edit:

Ta nå ikke samtlige å skyt seg selv ikveld, og skyld KUN på wenger, som har vært svært fleksibel og justerbar i år, det er kun spillerne som skal ha skylden idag.

Link to comment
Share on other sites

Det verste av alt er at vi blir å høvle over de på stade louis II, vi er for glade i å gjøre ting så inni helvete vanskelig.

Vi trenger debuchy, vi trenger arteta. Spillere som er sleip og ekkel mot andre, husker dere kampen mot united sist? Tiårets ran, men arteta albuet og sparket Rooney og van Judas i 90 minutter, ingen fikk til en dritt sett bort fra kontringsmålet til Rooney på slutten. Per er ingen leder, hverken på eller av banen. spillerne sjøl sier at arteta er sjefen, selv når vermaelen var kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Kjære Wenger (og uttrykket "kjære" er ikke ironisk ment)

 

Jeg har mange gode minner fra din regjeringstid i N5, men det er ikke å komme fra at de gode minnene har blitt færre og færre i "nyere tid".

Det finnes så absolutt noe lysglimt fremdeles og der er f.eks. bortekampen mot City er lysende eksempel på hva dette laget kan levere. Problemet for min del er at de nevnte lysglimtene er sjeldne, og det som alt for ofte leveres er noen frustrerende forestillinger som er fantasiløse og uinspirerte.

 

Når en spiller slet i dine tidlige dager i klubben så klarte du ofte å inspirere denne spilleren slik at han kom tilbake som en "ny" spiller, i de siste årene så synes du totalt å ha mistet denne evnen

Der laget tidligere kjempet og var et godt kollektiv, så er det i dag ofte en grå og kjedelig masse på banen som skaper til tider svært så mange balltap og dårlige pasninger.

På meg så virker det som at du har stagnert, at du lever i din egen fotballfilosofiske virkelighet som ikke er i takt med den virkelige verden.

 

Kampen i dag mot Monaco er dessverre ikke enestående, men et godt eksempel på det Arsenal du har skapt i dine eldre dager i managerstolen. Vi kan gjerne kritisere mange av dine spillere i dag for å være dårlige, for det var flere av de, men at dette Arsenal-laget ikke fungerer som et kollektiv er det bare en person som har ansvaret for og det er du Mr. Wenger.

 

Det er kanskje et paradoks at jeg er så kritisk når vi tross alt pr. dato innehar tredjeplassen i PL og fremdeles (det er ikke sikkert det varer) er med i FA-cup og Champions League. Og attpå til så klarte laget etter mange magre år å karre til seg et cup-trofe i den foregående sesongen.Men det som gjør meg så kritisk er at jeg er overbevist om at dette Arsenallaget har et spillermateriell som under en god ledelse skulle klare å vise en bedre fotball.

 

I mine 40+ år som supporter av dette laget så har det hatt flere opp- og nedturer, men jeg har vel aldri vært så frustrert over det dette laget viser som jeg har vært i de siste sesongene.

 

For noen år siden så var jeg av de som brukte uttrykk som "Wenger knows" og "Verdens beste manager", men jeg må innrømme at nå spør jeg meg om "vet virkelig Wenger?" og jeg kan ikke med min beste vilje plassere deg oppe blant de beste lenger. Dessverre.

 

Wenger du skapte deg ett godt ettermæle i din første del av din lange tid I Arsenal, men du er også din egen største fiende når det gjelder det å ødelegge dette ettermælet.

Selv om din kontrakt løper over ett par sesonger til så er det på tide at du selv vurderer din stilling og trer tilbake etter denne sesongen. Jeg har sagt og jeg mener fremdeles at jeg vil gjøre mitt beste for ikke å be om at klubbens styre skal ta denne beslutningen for deg, men jeg har dessverre ikke lenger troen på at du kan finne tilbake til den du en gang var.

 

Med vennlig hilsen

Polljen.

Link to comment
Share on other sites

Ta nå ikke samtlige å skyt seg selv ikveld, og skyld KUN på wenger, som har vært svært fleksibel og justerbar i år, det er kun spillerne som skal ha skylden idag.

Hæææ..... spillerne var dårlige ja, men det var på ingen måte noe bedre fra han som styrer taktikken og laget. Wenger er den som sitter med ansvaret og hvis han blir "frikjent" for skyld etter det laget som ett kollektiv presterer i dag så kan vi rett og slett aldri kritisere Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hæææ..... spillerne var dårlige ja, men det var på ingen måte noe bedre fra han som styrer taktikken og laget. Wenger er den som sitter med ansvaret og hvis han blir "frikjent" for skyld etter det laget som ett kollektiv presterer i dag så kan vi rett og slett aldri kritisere Wenger.

Neinei, det var satt litt på spissen. Men det går ikke ant å KUN skylde på wenger og kreve hans hode på ett fat for så neste gang hylle han for en taktisk perfekt kamp mot city f.eks. poenget mitt er at vi har tatt syvmilsteg denne sesongen når det gjelder defensiv kaldhet, hvem kunne forutsett at Per skulle være så til de grader hodeløs idag, verre enn kompany igår. Det fra en mann med hundre landskamper for verdens beste landslag.

Link to comment
Share on other sites

Scorer Everton først i helgen... Da kolapser laget, det er jeg rimelig sikker på. Dette laget klarer ikke krumme nakken og slå tilbake. Kan bli fryktelig tungt fremover nå. Det Özil uttrykkte idag på banen er som sagt sykdom, han er oppgitt i 93min. Han er ingen type som tar seg selv i nakken og bidrar mer, han flyter på alle andre. Og til tider fantastisk er han da.

 

Kanskje det beste for klubben er nå en kolaps? Synd å si det men tror det må til for endring i alle ledd.

Link to comment
Share on other sites

Leter fortsatt etter to spillere kjøpt for til sammen 700 millioner. Jeg kan ikke huske å se noen av dem i kveld. Det er meget lite sannsynlig at dette laget fortjener noe som helst. Det er latterlig, det er minnerikt dårlig og det er fullstendig håpløst av et lag som har ambisjoner om å vinne noe. De kan ikke forsvare seg, det er null samhandling, det er ingen tegn til kollektiv forståelse og de såkalte stjernene er gode mot Aston Villa og Hull hjemme, men klarer ikke å møte opp når det er alvor og tunge kamper. Jeg skammer meg i kveld og jeg er rett og slett sjokkert over at det fortsatt gjøres de samme feilene som vi har sett de siste 10 sesongene. Er det ingen på Emirates som ser at internasjonal fotball har endret seg og tatt store steg de siste årene? Enveis-spillere har ikke plass i dagens fotball. Man kan ikke ha spillere som kun forstår 90% av fotballen. Spillere som Bellerin, The Ox, Welbeck og Sanchez er like farlige begge veier. Det holder rett og slett ikke. De tre målene vi gir bort i dag er rett og slett katastrofale og så dårlig at jeg ikke har ord. Nå må noen ta ansvar for elendigheten. Dette går rett og slett ikke lengre.

Link to comment
Share on other sites

Wenger virker iallefall å prøve noe. Media sier han stengte garderoben etter kampen, så da blir det spennende å se hvordan spillerne kommer tilbake fra dette. Går vi på nok en smell mot Everton? Eller skal vi vise at vi faktisk fortjener 3. plassen i serien?

Link to comment
Share on other sites

Neinei, det var satt litt på spissen. Men det går ikke ant å KUN skylde på wenger og kreve hans hode på ett fat for så neste gang hylle han for en taktisk perfekt kamp mot city f.eks. poenget mitt er at vi har tatt syvmilsteg denne sesongen når det gjelder defensiv kaldhet, hvem kunne forutsett at Per skulle være så til de grader hodeløs idag, verre enn kompany igår. Det fra en mann med hundre landskamper for verdens beste landslag.

Nei, det er ikke bare Wenger som har skylda men han har et stort ansvar for det laget leverer. At laget har tatt ett syvmilssteg denne sesongen når det gjelder "defensiv kaldhet" er jeg totalt uenig i, i enkelte kamper så skal jeg innrømme at det har vært klare positive tendenser forsvarsmessig men denne "kaldheten", denne evnen til å forsvare som et lag, har på ingen måte vært konsekvens.

 

Jeg krever heller ikke "Wengers hode på et fat", Jeg har tidligere sagt at jeg ikke ønsker å ta ordene "spark Wenger" i min munn, men jeg mener og har ment at Wenger selv bør ta over seg at han ikke evner å utvikle dette laget noe videre og selv si takk for seg. For meg er det en stor forskjell mellom å be om at han sparkes og det å be om at han selv tar konsekvensen av det han får ut av laget.

 

Jeg har i mange sesonger drømt om at Wenger skal finne tilbake til sitt "gamle jeg", men det blir bare en fantasi fra min side. Virkeligheten (slik jeg ser den) er at Wenger ikke evner å bygge opp et nytt Arsenallag som kan levere den fotballen jeg (og jeg tror mange andre) ønsker å se fra dette laget. For meg handler det ikke først og fremst om å vinne pokaler eller å bruke syke pengesummer på spillerkjøp. for meg er det rett og slett at jeg vil ha en manager som evner å få frem det som jeg er overbevist bor i de spillerne vi tross alt har, og da i tillegg å bruke "fornuftige summer" på å forsterke de lagdelene der vi har noen mangler (for meg er det snakk om to-tre spillere).

 

Som jeg skrev lenger oppe så var jeg godt inne i "Wenger knows"-leiren tilbake i tid og det gikk langt inn i "pokaltørken" før jeg startet å kritisere Wenger. Men kritikken kom ikke på grunn av manglende pokaler, men rett og slett for at jeg da (for flere sesonger siden) startet å bli frustrert over det Wenger fikk ut av den spillerstallen han til enhver tid hadde.

 

Jeg kritiserer ikke Wenger fordi det nå er "populært" å gjøre det, jeg har dessverre i alt for lang tid bare blitt mer og mer skuffet over det Wenger leverer, men av og til så tennes håpet om at Wenger har sett lyset. men det håpet varer ikke lenge og nå har jeg dessverre nådd bunnen når det gjelder min tiltro til Wenger.

 

Han må gjerne stenge dørene og skjelle ut spillerne, men skal det være en minste sjanse for at han skal "gjennoppstå" som en god manager så må han gå i seg selv og se at også han har sviktet. Han bør også ha evnen til å gå ut til fansen og ta sin del av skylden.

Portugiseren i Chelsea er det vel få av oss som liker, men han har faktisk evnen til å ta selvkritikk og gå ut offentlig og si det når han selv mener han har sviktet. Denne evnen mangler vår franskmann totalt. Det han dog er ekspert på er bortforklaringer.

 

Skulle Wenger klare å finne tilbake til sitt gamle jeg så ville jeg vært overlykkelig, men jeg klarer bare ikke å tro på utopier lenger.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/champions-league-2014-15/rekdal-tror-ikke-wenger-er-i-arsenal-neste-aar/a/23403651/

 

Det blir vel som Ståle sier.... Men jeg synes absolutt det er riktig å stille seg spørsmålet nå. Jeg er enig med Bratseth i studio at det er blitt for trygt og godt i Arsenal, at de trenger en på sidelinja som kan piske de litt mer og som kan spre litt mer engasjement på banen. Det nevnes Klopp fra Dortmund, i hvert fall den type trener som stiller litt krav til spillerne og som gjerne kan ta av Øzil når han bare går og surmuler på banen. Selv om vi vant FA-cupen i går så der ikke jeg at det har vært noen voldsom forbedring i Arsenal de siste 5-6 årene, vi gjør i hvertfall mange a de samme feilene og som det sies så mangler vi kvalitet i de bakre rekker, det er Wengers ansvar.

 

Er enig med Mourinho som sier at det bør være mulig å få til noe bedre med dette mannskapet...

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte hjemme mot Bayern, men slo dem borte. Vi gjorde det samme i gruppespillet mot Dortmund. For 10 år siden tapte vi 3-0 hjemme mot Inter, men vant 5-1 borte. Av en eller annen grunn har jeg en sterk følelse av at vi vinner borte mot Monaco også. Så er spørsmålet om vi vinner med nok mål. 2-0 seier der skulle ikke forundre meg.

Link to comment
Share on other sites

Ja Safe Hands, vi har gode muligheter for seier i Frankrike, nettopp fordi vi ofte viser oss bedre på bortebane i CL.

Problemet er vel at Monaco er så gode defensivt at jeg rett og slett ikke klarer å se at vi skal score 3, og enda mindre klarer jeg å se at vi skal klare å holde nullen...

Dette vil si at vi da bør score 4+ mål om vi skal ha mulighet til å gå videre. Slik som angrepsspillet vårt har vært den siste tiden er jeg ikke spesielt optimist. At man ikke lærer? Hvor mange sesonger på rad nå har vi endt opp med å tape på hjemmebane på denne måten hvor det rett og slett ser ut som om vi ikke har lyst til å vinne og går til kamp som om vi spilte mot et norsk 3. divisjonslag? Det er Champions League, det er en grunn at lagene som er igjen er der men det ser ut som om vi kun er der fordi vi har navnet...

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/champions-league-2014-15/rekdal-tror-ikke-wenger-er-i-arsenal-neste-aar/a/23403651/

 

Det blir vel som Ståle sier.... Men jeg synes absolutt det er riktig å stille seg spørsmålet nå. Jeg er enig med Bratseth i studio at det er blitt for trygt og godt i Arsenal, at de trenger en på sidelinja som kan piske de litt mer og som kan spre litt mer engasjement på banen. Det nevnes Klopp fra Dortmund, i hvert fall den type trener som stiller litt krav til spillerne og som gjerne kan ta av Øzil når han bare går og surmuler på banen. Selv om vi vant FA-cupen i går så der ikke jeg at det har vært noen voldsom forbedring i Arsenal de siste 5-6 årene, vi gjør i hvertfall mange a de samme feilene og som det sies så mangler vi kvalitet i de bakre rekker, det er Wengers ansvar.

 

Er enig med Mourinho som sier at det bør være mulig å få til noe bedre med dette mannskapet...

Kunne ikke sagt det bedre selv !!!

 

Vi tapte hjemme mot Bayern, men slo dem borte. Vi gjorde det samme i gruppespillet mot Dortmund. For 10 år siden tapte vi 3-0 hjemme mot Inter, men vant 5-1 borte. Av en eller annen grunn har jeg en sterk følelse av at vi vinner borte mot Monaco også. Så er spørsmålet om vi vinner med nok mål. 2-0 seier der skulle ikke forundre meg.

Joda, vi kan vinne i Monaco og vi kan til og med gå videre til "kvarten", ingen ting er umulig.

 

Hadde kampen i gå vært et engangstilfelle så hadde jeg ikke vært så kritisk, men det vi så i går er et "kronisk problem" i det Arsenallaget som Wenger har styrt de seneste sesongene. De fleste lag går på store smeller iblant, men en god trener/manager klarer da ofte å ta lærdom av slike "tabber", jeg tviler på om Wenger lenger har denne evnen!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har kommentert kampen og jeg har noen tanker om et par av punktene han kommenterer.

 

on making progress before the defeat...

Mentally we were not ready or sharp enough to get into this game. We paid for it. In the first 20 minutes there was enough room to win the game. Monaco are a team who are strong physically with a good physical density and we missed the chances. If you look at the number of chances we missed, at that level you cannot afford that.

Er det ingen i trenerteamet som har ansvar for å "bygge" det mentale rundt laget. Det at en enkeltspiller svikter kan det nok være vanskelig å forhindre, men hvorfor svikter laget så lett kollektivt? Er det opp til den enkelte spiller å bygge seg opp mentalt og skaper sin "sharpness" eller er det noe som har sviktet fra manager eller hans stab når dette skjer?

 

on the team's balance…

It wasn't right because we always had to attack and when we lost the ball we were exposed. Physically we dropped in the second half in midfield and we were more exposed. At the back it wasn't one of our best night.

Er det ikke en lagleders ansvar å sørge for balanse i laget? ER det ikke en lagleders ansvar å sette opp en taktikk? Er det ikke en lagleders ansvar å ta grep når ting ikke fungerer?

 

on preparing differently in European football...

We had a lot of possession tonight and I just believe that defensively we were not at the level. Our weakness was more down to mentality. We rushed our game, we knew coming back at half-time it was important not to concede a second goal and we were too impatient. This is a game of 180 minutes and if you look at the second and third goal, it’s difficult to explain how we conceded these goals. You cannot afford that.

Hvorfor slipper dette laget så lett inn slike mål? Er dette nytt for deg Wenger, har ikke dette skjedd tidligere også?

 

on how frustrating it is...

Football is not down to paper, football is down to performance and on the night Monaco produced a performance and we didn’t.

Du har helt rett Wenger, men hvorfor er det slik at laget ikke presterer? det skjer litt for ofte!

 

-----------

 

Det Wenger setter fingeren på stemmer i stor grad overens med det jeg selv følte etter kampen. Man svarene mangler totalt innsikt når det gjelder å ta ansvar.

Som jeg har sagt tidligere så sitter det en portugiser og leder ett lag nede ved elva, og det er få av oss som liker han men han har i det minste evnen til også å ta selvkritikk og og ta sin del av skylden når laget svikter.

Mine kommentarer i dag er ikke ett innlegg om Wengers framtid i klubben, men bare nok en "irritasjon" fra min side når det gjelder hans manglende evner til å ta sin del av ansvaret når ting ikke fungerer.

Link to comment
Share on other sites

VG har en kommentar til kampen igår som ligger her:

http://www.vg.no/sport/fotball/internasjonal-fotball/hva-er-det-du-sier-arsene-wenger/a/23403583/

 

Jeg er både enig og uenig i hele artiklen men åpningen treffer for meg den berømte spikeren:

 

LONDON (VG) (Arsenal – Monaco 1-3) Med rak rygg kom Arsène Wenger inn til pressekonferansen, en drøy halvtime etter et av sine verste tap. Så sier Arsenal-manageren at spillerne hans ikke hadde vært mentalt klare for kampen.

 

Og man blir sittende og tenke: Hva i all verden var det han sa?

 

Ja hvordan går det an å låse garderoben for så å komme ut å si noe slikt? Man kunne sagt så mye annet, men han sier at man rett og slett ikke var mentalt klare som lag. Det er en alvorlig fallitterklæring å si noe slikt til media.

Link to comment
Share on other sites

VG har en kommentar til kampen igår som ligger her:

http://www.vg.no/sport/fotball/internasjonal-fotball/hva-er-det-du-sier-arsene-wenger/a/23403583/

 

Jeg er både enig og uenig i hele artiklen men åpningen treffer for meg den berømte spikeren:

 

LONDON (VG) (Arsenal – Monaco 1-3) Med rak rygg kom Arsène Wenger inn til pressekonferansen, en drøy halvtime etter et av sine verste tap. Så sier Arsenal-manageren at spillerne hans ikke hadde vært mentalt klare for kampen.

 

Og man blir sittende og tenke: Hva i all verden var det han sa?

 

Ja hvordan går det an å låse garderoben for så å komme ut å si noe slikt? Man kunne sagt så mye annet, men han sier at man rett og slett ikke var mentalt klare som lag. Det er en alvorlig fallitterklæring å si noe slikt til media.

Og ikke minst: Hvorfor var de ikke mentalt klare til denne kampen? Hvem har ansvaret for at de ikke var mentalt klare?

Det er vel ingen tvil om hvor jeg mener ansvaret ligger, men det finnes nok fremdeles de som uten problemer "frikjenner" den personen som står ansvarlig for alt det som skjer sportslig sett i denne klubben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...