Jump to content

2014.10.22 Anderlecht


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Og da velger Wenger å bytte, skulle gjort det for lenge siden. Helt utrolig lite aktiv på taktikk, han bestemte seg forje uke for hvem som skulle spille virker det som. Og når han har bestemt seg, skal det mye til at noe skal endre på det... Spille elendig er ikke grunnlag for endring tydeligvis

Link to comment
Share on other sites

Positivt de siste minuttene og tre poeng.

Negativt de første 85 minuttene både av spillere og benk, men nå får jo Wenger "skinne " etter en solid? seier,

 

Jeg er fornøyd med at vi i dag "sikrer" ett sannsynlig avansement til cupspillet, men jeg er på ingen måte stolt over det Arsenal leverte i dag på bane og på benk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvordan denne 4-1-4-1 formasjonen skal fungere. Med dagens tropp ønsker jeg meg tilbake til 4-2-3-1 formasjonen som fungerte bedre. De fire i leddet forran arteta eller flamini går i hverandre og tråkkler midten hele tiden. Det er også fælt og se hvordan man blir overkjørt på midten når vi må satse litt fremover. Dagen idag er FLAKS slik kampen utviklet seg. De hadde noen enorme sjanser og bare tilfeldigheter har det til at vi fikk muligheten til å snu.

 

Defensiv trygghet må på plass, det får vi med to stk DM. Kanskje Wenger tenker at vi ikke har nok DM'er til det, men det er hans eget problem da han nektet kjøpe en i sommer. Så hvis dette er tilfellet bør han gå i seg selv.

 

Ønske er å få inn en vieira-DM og legge over til 4-1-3-2. Jeg tror to spisser i laget vårt ville fungerte bedre. Welbeck og Sanchez tror jeg kan fungere sammen, og samme med Giroud-Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste jeg tenkte å kritisere Wenger for idag var sene bytter, men jeg tror Wenger faktisk gjorde dette bevisst.

Jeg er langt ifra fornøyd med prestasjonen. SPILLERNE skuffer stort, og viser null engasjement og konsentrasjon. Likte dog instillingen til Flamini idag, som virkelig hadde lyst til å vinne, i motsetning til de fleste andre utpå der. Han var ikke heldig med alle situasjonene, men det er en annen sak.

3 points, bring on Sunderland!

Link to comment
Share on other sites

Sanchez er fantastisk, skaper ALT vi har fremover.

Wilshere har ikke dagen nei, men synes han har vært god denne sesongen, begynner å komme i slag igjen!

Ikke mye hjelp å få av en rufsete Flamini og en helt forferdelig dårlig Ramsey, han virker som om han har bly i skoene hittil i sesongen. Ikke kom med piss om at taktikken gjør at han sliter, fyren er rett og slett ikke i form, enda!

 

Welbeck gjør nok en dårlig kamp, veldig stillestående og bidrar nada i oppbyggingen av spillet. Savner giroud som (ja. Han er tregere, kom over det) som konstant drar med seg stoppere ut og vinner dueller og da skaper rom for de kjappe rundt ham, samt har et linkup spill 33 hyller over welbeck.

 

Ellers deilig å vinne på en dårlig dag for en gangs skyld, det var det viktigste idag! Kjenner jeg gleder meg til Theo kommer tilbake nå.

Link to comment
Share on other sites

Blir Sanchez trøye snart tenker jeg.

Ville ikke jeg kjøpt. Klasseforskjell på han og resten av laget, han blir ikke her lenge.

Tielemans dominerer midtbanen, sinnsykt talent, stryk til Ramsey, Flamini, Wilshere, Cazorla, Welbeck og Monreal i dag. Alexis bedre enn resten som vanlig, Gibbs og Chambers redder seg inn på slutten.

Podolski fortjener en start etterhvert, vår klart beste avslutter og tar den ene sjansen han får gang på gang, 6 mål på 9 cl-kamper for oss?

Campbell ikke like god som mot Hull.

 

Gleder meg til Koscielny er tilbake, dessuten trenger vi en Theo NÅ også. 10 minutter mot Sunderland som comeback?

 

Vi slipper inn for mye mål og skaper for lite fremover, Cazorla må inn i midten når vi har Theo/Sanchez på vingene og Ramsey kan godt benkes for min del. At han scorer mindre mål er selvfølgelig kjipt, men det som virkelig irriterer meg er alle slurvefeilene hans. Wilshere har enkelte gode kamper og evnen til å styre spillet vårt i perioder, desverre ikke ofte nok. Hadde likt å se Rosicky-Cazorla sentralt med Flamini bak seg i neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Forklar, du hadde tenkt til å kritisere men så ble det greit siden det var bevisst av Wenger? :=)

 

Ja. Som supporter i kampens hete, er det vanskelig å reflektere skikkelig over det man mener. Slik er det iallefall hos meg. Når da Wenger velger å bytte så sent, tror jeg at det er fordi han ville vente helt til Anderlecht hadde blitt skikkelig slitne, og derfor dra en større fordel av å sette inn på friske ben. Det er selvfølgelig bare noe jeg tror. Det kan godt være at han er veldig sta, og ville vinne igjennom med de 11 han startet med. Jeg velger dog å gi han ´´Benefit of the doubt´´ :proud: .

Link to comment
Share on other sites

Resultatet og snuoperasjonen gleder stort, men Arsenal skuffer stort gjennom nesten hele kampen. Skaper lite med målsjanser, slipper motstanderen inn i kampen, lever farlig og motivasjonen virker så som så. Dette er noe som gjentar seg flere kamper. Arsenal må heve seg mange hakk i tiden som kommer.

 

Ekstra gledelig at det er Podolski som blir matchvinner. Ønsker å se mer av han. Stjerne i boka til Sanchez

Link to comment
Share on other sites

 

Ja. Som supporter i kampens hete, er det vanskelig å reflektere skikkelig over det man mener. Slik er det iallefall hos meg. Når da Wenger velger å bytte så sent, tror jeg at det er fordi han ville vente helt til Anderlecht hadde blitt skikkelig slitne, og derfor dra en større fordel av å sette inn på friske ben. Det er selvfølgelig bare noe jeg tror. Det kan godt være at han er veldig sta, og ville vinne igjennom med de 11 han startet med. Jeg velger dog å gi han ´´Benefit of the doubt´´ :proud: .

 

Okei, da er jeg med på "teorien" du mente. Enig er jeg overaskende ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si etter en kamp som igår? Det er MYE å ta tak i, det er helt sikkert. Jeg har valgt å gå inn på noen punkter.

 

  • Wilshere : I 2014 er målforskjellen MED Wilshere på banen - 8. Uten Wilshere på banen er den + 14 (!) Veldig oppsiktsvekkende og interessant tall i mine øyne. Noe kan/må selvfølgelig skyves inn i tilfeldighetenes rekker, men, som nevnt tidligere, det kan virke som han kanskje er noe vanskelig å spille med / forholde seg til ? Både defensivt og offensivt. Jeg har aldri vært imponert over hans defensive ferdigheter, men håper og tror at dette er noe som vil forbedre seg med årene. Offensivt har han et helt RÅTT potensial. Måten han bare glir forbi spillere på er ganske så unikt. Ofte kan han begynne på 40 meter, ta en vending og gli unna motspillere på et skremmende enkelt vis. Ofte kommer han seg gjerne helt frem til 16-20 meter. Da kommer bråstoppen.

Jeg regner med Wenger ser alle kampene våres på nytt. Dersom han gjør det han da bite seg merke i hvor vanvittig mange baller Wilshere gir bort i disse situasjonene. Jeg er fullstendig klar over at det på ingen måte er lett å gjøre noe produktivt når du kommer i disse situasjonene. Det er trangt og det går fort. Men hvorfor blir han ikke oppmuntret til å gjøre det enklere ?! Hvis man hadde hatt tall på hvor mange baller Jack har gitt bort i disse situasjonene, hadde de vært skyhøye. Jeg synes han er ALTFOR ambisiøs og i det han foretar seg når han havner rundt 16-meteren. Og dette fører til at vi blir brutt gang på gang, på gang... Vi må slutte å tro at vi skal score de perfekte målene hver gang. Dytt ballen til nærmeste mann, bruk bredden bedre, gjør det enklere !

 

  • Mertesacker : Når Anderlecht holder på å gå opp til 2-0 ved å skyte i metallet, på hvilken planet er vår kaptein når returen detter ned? For meg ser det ut som han gir fullstendig faen. Han står regelrett bom fast i gresset og lar motspilleren brenne til fra god posisjon når ballen spretter ut igjen. Bare flaks at Anderlecht-spilleren setter den i nettveggen og ikke i kassa. Han må da kaste seg ned for å blokke det skuddet ?! Kanskje rart å fokusere på dette etter gårsdagens kamp, men det er en type tafatt holdning/feighet som irriterer meg grenseløst og som ikke klarer å glemme. BFG har levert bra for oss siden han kom inn portene og har allerede blitt en slags kulthelt, men det er langt fra første gang han viser fraværende aggressivitet i boksen. Nei, han er ikke en Vidic-type som går inn med livet som innsats i hver duell, det er greit, men i mine øyne er han NØDT til å ta seg opp på denne fronten.

 

  • Hvorfor starter Ramsey i en så viktig kamp ? Wenger gjør det naturligvis med beste hensikt, han gir han kamptrening med en gang for å "få han igang" igjen så fort som mulig. Men jeg tror Wenger gjør seg selv og Ramsey en bjørnetjeneste. Når er spiller åpenbart ikke er klar, blir kastet inn og gjør en SÅ dårlig kamp, vil det gjøre mer skade enn nytte slik jeg ser det. Ramsey er en typisk selvtillits-spiller, det er ganske tydelig i mine øyne, og når han - for å være litt streng - får til nada hverken offensivt eller defensivt vil det naturligvis påvirke hans selvtillit i negativ retning.

 

  • Taktikk/spillestil : Både i 4-2-3-1 og i dagens formasjon synes jeg rolleferdelingene er for diffuse, spesielt offensivt. Wenger liker å gi frihet til spillerne sine og det er en del av spillestilen vår at spillere skal vandre og bytte posisjoner. MEN, alle kan ikke være ballfordelere. Alle kan ikke få ballen i bena og være playmakere. Igår og denne sesongen generelt synes jeg vi sliter med å spille oss inn i de rette rommene, på de rette tidspunktene. Det er altfor få helhjertede løp uten ball og når muligheten byr seg til å tre ballen inn i et rom, så blir ikke muligheten brukt. Vi fant Alexis i bakrom på kanten, det var vellykket flere ganger og er noe vi MÅ fortsette med & gjøre mer av. Dette har vi ikke klart like godt i PL. Men nå tenker jeg mer på det kollektive offensive samspillet. Å chippe ballen i bakrom kan være effektivt og gjør oss mer uforutsigbare, så jeg er absolutt en tilhenger av det, men vi er nødt til å bli bedre i spillet på siste tredjedel av banen. Her virker vi ganske så fantasiløse om dagen.

Flamini : Det er en grunn til at han ikke fikk spille mye på midten i Milan. Han er ikke en god nok i pasningsspillet. Vi er NØDT, når vil spiller som vi gjør, til å ha en DM som kan tre ballen gjennom et ledd. Gjerne på første eller andre touch slik at spilleren som har frigjort seg i et rom ikke rekker å bli plukket opp. ETT ekstra touch og spilleren har ofte blitt oppdekt. Flamini funket bra hos oss i sin forrige periode, men da hadde vi en spillestil som kledde han bedre. Når det er sagt, så har vi som nevnt altfor mange playmakere i laget, alle skal møte ball og ha den i bena. Da blir det vanskelig å finne noen i rom, noen som kan ta med seg ballen i lengderetningen. Men, når muligheten byr seg er Flamini desverre simpelten ikke god nok til å utnytte det.

Link to comment
Share on other sites

  • Taktikk/spillestil : Både i 4-2-3-1 og i dagens formasjon synes jeg rolleferdelingene er for diffuse, spesielt offensivt. Wenger liker å gi frihet til spillerne sine og det er en del av spillestilen vår at spillere skal vandre og bytte posisjoner. MEN, alle kan ikke være ballfordelere. Alle kan ikke få ballen i bena og være playmakere. Igår og denne sesongen generelt synes jeg vi sliter med å spille oss inn i de rette rommene, på de rette tidspunktene. Det er altfor få helhjertede løp uten ball og når muligheten byr seg til å tre ballen inn i et rom, så blir ikke muligheten brukt. Vi fant Alexis i bakrom på kanten, det var vellykket flere ganger og er noe vi MÅ fortsette med & gjøre mer av. Dette har vi ikke klart like godt i PL. Men nå tenker jeg mer på det kollektive offensive samspillet. Å chippe ballen i bakrom kan være effektivt og gjør oss mer uforutsigbare, så jeg er absolutt en tilhenger av det, men vi er nødt til å bli bedre i spillet på siste tredjedel av banen. Her virker vi ganske så fantasiløs

Helt enig, er noe av det jeg savner med Theo. Holder seg mye ute langs linja og drar først innover når han går på løp i bakrom. Gjør at vi har en bakromstrussel og en pålitelig utgang dersom ting skal bli vanskelig i det offensive når de andre vandrer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...