Jump to content

2014.10.22 Anderlecht


Polljen

Recommended Posts

RSC Anderlecht rscanderlecht.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal



Onsdag 22. Oktober 2014, kl. 20.45, Stade Constant Vanden Stock


Gruppespill Champions League, tredje runde.


Kampen vises IKKE på Viasat 4, men vises på Viasat Sport.




Normalt så ville jeg utropt Arsenal som klare favoritter, men etter kampen mot Hull så må jeg innrømme at mine tanker er ganske ambivalente når det gjelder dette oppgjøret.



Szczesny er suspendert til denne kampen og Ospina skal også være uaktuell til denne kampen. Martinez vil da være vår målvakt og jeg antar at Ryan Huddart fra U21-laget sitter på benken. Jeg kjenner ikke så mye til våre unge lovende, men siden Huddart var målvakt i vår siste (målløse) U21-kamp og siden han også står oppført i den "offisielle" CL-troppen, så antar jeg at han blir valgt, Det andre alternativet er Josh Vickers.



Koscielny sliter med sin akilles og jeg håper at Kos og Wenger ikke tar unødvendige sjanser med å la han spille.


Wilshere pådro seg en liten skade, men er klar til å spille kampen (hvis han blir tatt ut iflg Wenger)


Ramsey kom inn mot Hull og konkurrerer med Wilshere om midtbaneplass. Jeg tror Jack starter og at Aaron kanskje kommer inn etter hvert.


Walcott og Arteta blir nok ganske sikkert med til Belgia, men jeg antar at Walcott kun kommer inn mot slutten av kampen. Arteta starter kanskje men jeg tror Wenger velger Flamini fra start siden Arteta ikke kom inn fra benken på lørdag..



Jeg tror Wenger velger følgende lag:


Martinez


Bellerin - Per - Chambers - Gibbs


Wilshere - Flamini


OX - Cazorla - Sanchez


Welbeck




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Vil ha inn Podolski jeg. Makan til profesjonell fotballspiller til tross for knapt spilletid er sjeldent.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå det, men når Podolski ikke en gang er på benken mot Hull i en skadeskutt Arsenaltropp så tror jeg nok det skal mye til at vi får se han på banen for Arsenal i den nære fremtid (eller kanskje noensinne).

 

....... dessverre kan vi nok si, men Wenger i sin "visdom"??? har nok i sitt hode allerede "kvittet" seg med tyskeren.

 

Bare tanken av å måtte se Flamini på banen får meg til å grøsse. Blir nok Anderlechts farligste spiller.

kanskje det, men skal jeg være ærlig så blir ikke jeg så alt for beroliget når Arteta er på banen heller. Jeg har egentlig forlengst avskrevet Coquelin, men er det kanskje på tide å gi han en sjanse til å bevise om han er eller ikke er et alternativ på vår svært så svekkede defensive midtbane?

 

EDIT!!

 

Med våre alternativ på DM i årets Arsenal så er det nesten slik at jeg savner Denilson (men bare nesten)

Link to comment
Share on other sites

Podolski var syk.

 

BE

Beklager den har jeg ikke fått med meg, og han hadde kanskje vært på benken i den kapen hvis han hadde vært frisk. På den annen side så er jeg redd for at vi ikke vil se han så ofte hverken på bane eller benk nås/hvis skadenivået i klubben eventuelt blir "bedre".

 

Det er godt mulig at Podolski fremdeles har en god del å tilføre Arseanllaget, men jeg synes likevel at han til tider blir vel mye "romantisert" når han er ute i perioder. Det bor mye god fotball i Podoslki, men det er akkurat med han som det f.eks. er med spillere som Özil, hvis de blir brukt i posisjoner der de "ikke hører hjemme" så får vi ikke se så mye av det de kan. Podolski blir i hovedsak brukt som en slags ving, og der synes jeg han ikke har levd opp til sitt potensiale.

Han har av og til fått prøve seg som spiss, men det er sporadisk, og kritikken har generelt kommet raskt hvis han ikke hadde levert. Hadde han fått like mye tillit i spissrollen, som det Giroud har fått selv når prestasjonen var under Pari, så hadde kanskje Podolski sin skjebne i klubben vært en annen i dag. Jeg skulle gjerne sett Podolski som en av to spisser i 4-4-2, og da over flere kamper, jeg ser ikke bort fra at det kunne fungert utmerket. Men med dagens regime så vil det ikke skje, og for Podoslki (kanskje ikke for Arsenal) så tror jeg at det å komme seg bort fra Arsenal er det eneste rette.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om noen gode streamingsider? Gjerne med engelske kommentatorer.

 

Podolski lider nok litt av at vi har både Ox og Campbell som er yngre og allerede på ca samme nivå i hans posisjon, da Wenger har en liten forkjærlighet for å utvikle sine egne spillere.. Synd, men synes dog Podolski er den eneste i dagens tropp (ut ifra det jeg så i fjor) som jobber dårligere tilbake enn Özil. Funker svært dårlig med "slappe" kanter i vårt system.

Link to comment
Share on other sites

Anderlecht har startet sesongen godt med 6 seire, 5 uavgjort og 0 tap i hjemlig liga. Jeg mener selvfølgelig fortsatt at

Anderlecht er et lag vi burde slå, og det må vi vel strengt tatt om vi ønsker å gå videre fra denne gruppen, gjerne som gruppevinnere.

Jeg er litt skeptisk til vårt tredje valg i mål, han har ikke imponert tidligere, men vi får håpe at vi er såpass gode på midtbanen

og fremover at det blir lite sjanser bakover. Forventer seier, tror også vi klarer det. Men da må det full skjerpings til.

I CL er ingenting lett.

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

 

Martinez

Bellerin-Chambers-Mertesacker-Gibbs

Arteta-Ramsey

Chamberlain-Cazorla-Campbell

Alexis

 

Welbeck har godt av å hvile en kamp nå,samme med Wilshere. Campbell viste mot Hull glimt av det han er god for,håper Wenger gir han sjansen snart.

Flamini,tja, det sier seg selv. Han er litt ute av det.Ramsey bør få litt tid for å komme tilbake i form,samtidig som vi ikke rusher han. Wilshere vil nok mest sannsynlig ta hans plass, mens Ramsey kommer inn i ca det 60. minutt.

Kan godt tenkes at Wenger hviler Gibbs og at vi får se Moneral på venstre.

Hvis vi kommer slik, vil vi nok se Alexis og Campbell skifte plasser ganske ofte.

 

Har god tro på at vi skal komme godt fra det i kveld, slår til med 1-3 til oss :) Mål fra Alexis,Chambo og Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

 

Martinez

Bellerin-Chambers-Mertesacker-Gibbs

Arteta-Ramsey

Chamberlain-Cazorla-Campbell

Alexis

 

Welbeck har godt av å hvile en kamp nå,samme med Wilshere. Campbell viste mot Hull glimt av det han er god for,håper Wenger gir han sjansen snart.

Flamini,tja, det sier seg selv. Han er litt ute av det.Ramsey bør få litt tid for å komme tilbake i form,samtidig som vi ikke rusher han. Wilshere vil nok mest sannsynlig ta hans plass, mens Ramsey kommer inn i ca det 60. minutt.

Kan godt tenkes at Wenger hviler Gibbs og at vi får se Moneral på venstre.

Hvis vi kommer slik, vil vi nok se Alexis og Campbell skifte plasser ganske ofte.

 

Har god tro på at vi skal komme godt fra det i kveld, slår til med 1-3 til oss :) Mål fra Alexis,Chambo og Cazorla.

 

 

Det laget der likte jeg, og kjøper også at Welbeck godt kan få seg en pust i bakken og evt komme inn mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig lag:

Martinez

Chambers-Mert-Monreal-Gibbs

Flamini

Cazorla-Ramsey-Wilshere-Alexis

Welbeck

 

Føler jeg er litt skuffet over at Wenger velger 4141 her...

Jeg er ikke litt skuffet, jeg er meget skuffet ......................... men kanskje dette er dagen da det endelig fungerer! Det er i alle fall lov å håpe selv om jeg enda en gang ikke fatter at de spilleren (i dag Cazorla) som er vår beste tilrettelegger blir sendt ut på vingen og ansvaret for den offensive midtbanen blir lagt på Ramsey/Wilshere. De er ikke dårlige spillere, men å kjøre begge inn sentralt offensivt virker merkelig på meg. Og i tillegg så blir enda mer av ansvaret på defensiv midtbane lagt over på Flamini som sikkert vil gi enkelte her på forumet potensielle "hjerteproblemer".

Link to comment
Share on other sites

Meget spent på denne kampen!

 

Tredjevalget skal vokte målet og flere har allerede nevnt Flamini. Han er dessverre like solid nå, synes han gjort en del rare og litt farlige ting så langt denne sesongen.

 

Måtte vi fyre på alle sylinderne forover på banen. Tror dog på en jevn kamp.

Link to comment
Share on other sites

To stygge feil på midten allerede av Flamini... Heldigvis er vi ikke blitt straffet enda. Mye surr, både fra begge lag på banen, dommer og kommentator så langt...

 

Edit;

Skuffende førsteomgang. Veldig tamt fra vår side(som vanlig) med mye balltrilling og lite bevegelse der fremme. Alle vil ha ball i bein og når noen først går på løp i bakrom er det bare en spiller, mens resten står og ser på. Hvor vanskelig er det å lære seg at man må ha minst to løp samtidig, og helst i motsatt rom, for å kunne åpne opp et forsvar? Lett å savne den direkte spillestilen vi hadde på slutten av 90- og starten av 2000-tallet...

Link to comment
Share on other sites

Mye surr, både fra begge lag på banen, dommer og kommentator så langt...

Jepp og min største "frykt" er at det blir dommeren som avgjør kampen.

 

----------------

 

Skuffende er vel det eneste jeg har å si om førsteomgangen, og for de som eventuelt måtte uttrykke et ønske om at (en frisk) Giroud skulle ha vært her i dag så hjelper det ikke hvem som er spiss i en slik kamp der midtbanen ikke evner å skape noe en spiss kan dra nytte av.

 

Forresten, hvor var Wilshere? jeg sitter med en ikke altfor bra stream, men jeg klarer å plukke ut de fleste av våre spillere men jeg har sett lite av Wilshere og sjelden hørt hans navn nevnt av kommentatorene.

Link to comment
Share on other sites

Lett å savne den direkte spillestilen vi hadde på slutten av 90- og starten av 2000-tallet...

Det er mye jeg savner fra det som skjedde under den unge Wenger. Noe jeg virkelig savner var "psykologen" Wenger, når en spiller slet så kunne det av og til være nok med en liten prat på tomannshånd og så var spilleren "som ny". Eller en liten tordentale i garderoben i pausen førte til at spillerne "såg lyset".

 

Nå har vi et lag som totalt mangler selvtillit, som totalt mangler struktur og som totalt mangler alt for mye!

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo HULL all over i form av angrepsspill. Alt skal tråkkles i midten, Anderlecht er nærmere med sine skudd de sjeldene gangene de kommer styrtende og direkte fremover. Fatter ikke hva Wenger vil med dette spillet?

 

Nå vikk vi en liten overgang og da er vi direkte i spillet, nære på for Cazorla. Men jeg er skuffet over det etablerte angrepsspillet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Syntes hver gang vi stiller med Wilshere på midten så går spillet vårt ufattelig tregt og at han blir en mismatch med samtlige andre spillerene våre der ute. Han er en type spiller som passer ekstremt godt til ballbesittelse fotball (som vi spilte når han slo gjennom), men det er ekstremt sjeldent jeg syntes han "klikker" sammen de andre spillerene våre jevnt over i løpet av en kamp.

 

Ellers er de offensive spillerene vi har der ute mer enn gode nok til å spille Anderlecht ut av parken, men de spiller totalt uten selvtillit og uten en "gameplan". Savner den tiden hvor vi faktisk var gode offensivt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...