Jump to content

2014.09.16 Borussia Dortmund


Polljen

Recommended Posts

Trasig forestilling. Virker som mange spillere er unna formen. Kan ikke skylde på at Ramsey ikke er vant med den "nye" taktikken vi spiller, han gjør enkle juniorfeil som tilsier at han er langt unna formen, noe han har vist i de fleste kampene denne sesongen hittil.

 

Øzil må gå i seg selv å finne ut om han virkelig har lyst å spille fotball lenger.

 

Bellerin gjorde det så bra som en kunne forventet.

 

Welbeck viser at han teknisk sett har en lang vei å gå.

 

Arteta som forventet rusten, ikke god idag.

 

Wilshere viser sammen med Sanchez at de to er spillere som er på gang, selv om ingen hadde en spesielt god kamp. Ikke rart når innsatsen til resten av laget var 77 nivå under forventingen.

 

Forventer å se ox fra start neste kamp istedenfor Mesut, nok ett bra innhopp. Ser gjerne Cazorla inn for Ramsey også, bra innhopp av han og.

 

Szczesny er på tyttebærsyltetøy-jakt på rema 1000 ved andrescoringen, ellers helt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

 

Ellers er det ironisk at keeperen vår nok en gang får gjennomgå. Ja han driter seg ut på mål nummer 2, men han var jaggu grunnen til at vi ikke lå under med minst 2-3 mål til pause også. Forsvaret i dag sviktet totalt (igjen!) sammen med midtbanen, men igjen er det altså Szczesny som skal få all skyld.

Han hadde ikke en redning som ikke er keepermat i dag Stefan, men han var på bærtur på mål to, mål en var tagbar, anonym (som vanlig) i feltet, dreit seg nesten ut på et tilbakespill, lot en ball gå (traff tverrliggeren) mm.

 

Likevel var han langt fra lagets verste spiller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Han hadde ikke en redning som ikke er keepermat i dag Stefan, men han var på bærtur på mål to, mål en var tagbar, anonym (som vanlig) i feltet, dreit seg nesten ut på et tilbakespill, lot en ball gå (traff tverrliggeren) mm.

 

Likevel var han langt fra lagets verste spiller.

 

BE

 

Alle redninger Szczesny gjør er i dine øyne for deg keepermat dog. Hadde Fabianski gjort mange av de samme redningene så hadde du hoppet i taket og hyllet han som verdens beste keeper! ;D

 

Bærturen er vi enige om. Mål nummer en syntes jeg ikke han kan lastes for akkurat, men jeg er enig i at den er tagbar for en toppkeeper. Ironisk nok var den ørten ganger lettere enn skuddet fra Dzeko i helga, men jeg tror han ble tatt litt på senga av at Koscielny ikke klarte å holde følge med Immobile da franskmannen ikke klarte å sørge for å dekke slik at Immobile ikke kunne plassere den i lengste.

 

I feltet var han på de ballene han kunne ta rimelig brukbar? Hadde flere utboksinger, men Dortmund var veldig flinke på å ha mange mann i boksen som gjorde at han ikke kunne komme ut i feltet da han ville ha havnet i ingenmannsland. Det er bedre å stå på strek enn å ta 3-4 skritt ut i boksen for så å gå 2 tilbake når headingen kommer.

 

Tilbakespillet er jeg enig i at er nonchalant fra Szczesny, men Aubameyang kommer som et lyn og Szczesny prøvde helt klart å se fremover i banen for å beholde ballen i laget fremfor å bare banke den utover sidelinjen. Det så klønete ut, men han reddet seg i det minste inn igjen etter å ha nesten tabbet seg ut.

 

Trodde du digget arroganse jeg BE? Helt klart at polakken så at den ville sneie toppen av tverrliggeren og gadd ikke å gi Dortmund en corner. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Kagawa sitter på benken fordi han pådro seg en krampe i forrige ligakamp. Ikke fordi han ikke er god nok. Så lykke til med å fremstå med som tullete når du tydeligvis ikke har peiling på ting som det der.

 

Sant nok at Walcott mangler. Det var en blings fra meg (og fyren på twitter jeg linket til). Gundogan har heller ikke vært ute i 18 måneder, men nå akkurat et år. Ellers pleier han å spille adskillig mye mer fotball enn hva Diaby gjør. Diaby har spilt 179 kamper over 9 sesonger mens Gundogan har spilt 134 over 5. Så igjen: Du er ute og kjører.

 

Bellerin er uerfaren ja, men tror du burde ta en titt på det laget Dortmund stilte med i kveld. De mangler begge førstevalgene på backene og stilte med en meget uerfaren venstreback i kveld selv. Samtidig var heller ikke Bellerin grunnen til at vi tapte i kveld, så det blir en veldig dårlig unnskyldning fra din side.

 

Hadde virkelig Fabianski tatt begge målene i dag? Flott synsing. Tipper at Walcott hadde banket inn 14 mål selv jeg hvis han hadde vært tilgjengelig i dag.

Kagawa kom ikke med på laget som ble nr 7 i Premier league i fjor så om det var krampe eller kvalitet som holdt han ute av laget så hadde han nok ikke gjort den helt store forskjellen. Og når det gjelder backene du prater om så har han uerfarne som spilte på høyrebacken mesteparten av kampen for Dortmund 3 kamper for det landslaget som ble verdensmester i fotball i sommer så han kan ikke være så forbanna uerfaren på toppnivå.

 

Jeg kommer aldri til å klare å arrestere deg på detaljer til å holde denne diskusjonen gående. Poenget mitt er at noen her, ofte du Stefan B, men også mange andre, svartmaler ting så forbanna mye og fremstiller ting som om det er å gå en tur på Rema 1000 og plukke en verdensklassespiller ned av hylla og putte han i handlekurven. Wenger har vært manager for Arsenal i snart 18 år, jeg tror han kan det her bedre enn både deg og meg.

Jeg mener Fabianski hadde reddet begge målene i dag. Du mener at alle 7 spillerne Dortmund hadde ute hadde gått rett inn på laget og sørget for at de til slutt skulle vinne 10-0. Det blir synsing begge deler, men det går ann å prøve å se ting litt mer nyansert enn å lire av seg den dritten og lage den katastrofen hver gang vi taper. De aller fleste lag i Europa taper på Signal Iduna Park. Det er et helvetes trøkk der( tro meg jeg var der for noen år siden når vi spilte 1-1)

Link to comment
Share on other sites

 

Kan ikke gi 6 til han som var skyld i begge baklengs!

Skulle stått en 5 der, men synes han hadde vanskelige arbeidsforhold i dag og at han gjorde det bra alt tatt i betraktning. At Immobile skulle flakse med touchen var vanskelig å forutsi og Koscielny var foran å brøt opp så mange angrep denne kampen. Mertesacker burde uansett vært tidligere oppe i den situasjonen.

 

Spillerene rundt han, Mertesacker, Arteta og Gibbs var ute av form alle sammen og de to førstnevnte var så treige at han endte opp med å følge en av fotballens raskeste spillere alene gang på gang.

 

Du har helt rett i at Koscielny var dårlig, men det var faen meg også en konsekvens av at spillerene rundt seg var dårlige også, man kan rette fingeren på han på begge baklengs, men står på mitt i at han var den beste bak der og er sikker på at statistikken vil vise det samme.

 

Forøvrig er jeg delvis enig med deg Tangen, det er et vanskelig lag og en utrolig tøff arena å spille på noe de har vist gang på gang de siste årene. Dortmund er en av topp 10-klubbene i verden. Desverre var det for få av våre som møtte opp i dag og det holder ikke uansett, spesielt ikke når Jack, Danny og Alexis er de eneste som prøver å komme seg fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

 

Alle redninger Szczesny gjør er i dine øyne for deg keepermat dog. Hadde Fabianski gjort mange av de samme redningene så hadde du hoppet i taket og hyllet han som verdens beste keeper! ;D

 

Bærturen er vi enige om. Mål nummer en syntes jeg ikke han kan lastes for akkurat, men jeg er enig i at den er tagbar for en toppkeeper. Ironisk nok var den ørten ganger lettere enn skuddet fra Dzeko i helga, men jeg tror han ble tatt litt på senga av at Koscielny ikke klarte å holde følge med Immobile da franskmannen ikke klarte å sørge for å dekke slik at Immobile ikke kunne plassere den i lengste.

 

I feltet var han på de ballene han kunne ta rimelig brukbar? Hadde flere utboksinger, men Dortmund var veldig flinke på å ha mange mann i boksen som gjorde at han ikke kunne komme ut i feltet da han ville ha havnet i ingenmannsland. Det er bedre å stå på strek enn å ta 3-4 skritt ut i boksen for så å gå 2 tilbake når headingen kommer.

 

Tilbakespillet er jeg enig i at er nonchalant fra Szczesny, men Aubameyang kommer som et lyn og Szczesny prøvde helt klart å se fremover i banen for å beholde ballen i laget fremfor å bare banke den utover sidelinjen. Det så klønete ut, men han reddet seg i det minste inn igjen etter å ha nesten tabbet seg ut.

 

Trodde du digget arroganse jeg BE? Helt klart at polakken så at den ville sneie toppen av tverrliggeren og gadd ikke å gi Dortmund en corner. ;)

Nei, Stefan B. Verden er ikke så svart hvitt at alt er ræva med szcz. Se forrige kamptråd. Der skrøt jeg av hans superrednimg mot slutten.

I dag var han below average (selv

Til han å være).

 

Ps! lukasz gjør jo sine saler bra i swansea. De gjorde et varp der.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ps! lukasz gjør jo sine saler bra i swansea. De gjorde et varp der.

 

BE

Helt klart, de kvittet seg med overvurderte Vorm og fikk en keeper som var minst like god gratis.

Men Mignolet var også Sunderlands beste spiller over flere sesonger, likevel kjenner jeg flere Liverpoolsupportere som er knust over at de beholdt han og ikke Reina. Fabianski er en god keeper som hadde uflaks med skader og at Wojciech grep sjansen i hans fravær. Ser på det som et tap fra klubben å miste en så god andrekeeper, men tror Ospina kan være vel så bra.

 

Likevel valgte både Polens trener og Wenger å bruke WS over Fabianski, du står nok ganske alene i ditt synspunkt om at Szczesny ikke er en bedre keeper.

Link to comment
Share on other sites

Slettes ingen god kamp, men vi kunne fort ha scoret et par. Og jeg er helt enig med Tangen, å tape borte mot Dortmund (uansett om de har flere nøkkelspillere ute)

er ingen katastrofe. Ikke ideelt, men ingen katastrofe. 80 000 spinnville tyskere lager en vanvittig og oppglødende stemning for hjemmelaget uansett hvem som spiller.

 

Fortjent at hjemmelaget vinner, men kampen kunne fort sett annerledes ut om vår nysignering hadde satt gigasjansen i første omgang. Welbeck er nødt til å begynne å sette de feite. Rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke tapet som er "katastrofen". Det som er problemet er hvor tafatte og totalt uten plan laget virket i dag. At vi kunne scoret er par er godt mulig, men hvis vi legger de samme premissene for Dortmunds sjanser hvor mange kunne de ha endt på i dag.

 

Jeg synes det skal mye til å finne noe som helst positivt ut fra det Wenger og spillerne leverte i tirdagens kamp, det eneste måtte vel være et svakt håp om at Wenger ser lyset og får Cazorla (og på sikt Özil når han kommer mer i form) tilbake på den sentrale midtbanen slik at den av de to som til enhver tid har den rollen kan styre vårt offensive spill. Kanskje har innser han også at den defensive midtbanen er et svakt og komponerer laget slik at den flaskehalsen ikke er så tydelig i fremtiden. Mest sannsynlig så innser han det ikke.

 

Det er ingen tvil om at frasen "Wenger knows" betydde noe en gang i tiden, jeg er meget usikker på om hva "Wenger knows" i nåtid. Forhåpenligvis så vet Wenger MYE mer enn det jeg tror, for hvis ikke så kan dette bli begredelig. Vi har ett relativt godt spillermateriell på de fleste posisjonene, men jeg lengter bare etter den dagen Wenger ser på hva hver enkelt har av potensiale i stedet for å dure frem med sine ideer uten tanke på om vi har det rette spillermateriellet til å fullføre hans ideer. Hvis han i tillegg klarer å bli litt mer uforutsigbar slik at motstanderne ikke så lett som nå kan skreddersy sine planer for å stoppe vårt spill, da kan jeg raskt bli forvandlet fra pessimist til optimist. Men så langt denne sesongen så er det ikke mye på banen som har gjort meg til optimist, med unntak av noen gode perioder i begge City-kampene.

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha sett kampen vil jeg i starten av sesongen mene at litt slappe resultater har med innstilling til kamper og motivering fra Wenger å gjøre. Virker ikke som det er den helt store gutsen i laget, bortsett fra mot City, da synes jeg vi var brukbart på! Dortmund har jo skapt en skikkelig festning på hjemmebane med publikum som støtter laget sitt 100 % og på de få klippene og bildene jeg har sett ser man at gutsen i laget er vanvittig. Der synes jeg Arsenal har litt å lære!

Link to comment
Share on other sites

Brannfakkel: Giroud hadde blitt utskjelt her dersom han bommet på den mens Welbeck nesten ikke får noen kritikk på dette forumet.

Kritikken kommer også mot Welbeck snart hvis det forsetter slik. Jeg tror nok at Welbeck så langt har dratt nytte av (når det gjelder kritikk) av at han er fersk i laget, og terskelen for å kritisere Giroud har vel blitt lavere og levere etter hvert som tiden har gått.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck burde hatt 2-3 mål på de to kampene sine, om han hadde vært mer klinisk. Vi visste jo han har farten, styrken og forståelsen på plass. Men han ble ansett for dårlig av United i avsluttningsfasen. Dette kan selvfølgelig Wenger og hans trenere rette på, men realiteten er som den er.

 

Personlig jublet jeg ikke spessielt over kjøpet, men anså det som bedre enn ingenting. Så langt har han vist meg god arbeidskapasitet og fart, ellers lite.

Link to comment
Share on other sites

Pga mangel på kamptråd for Villakampen(Ja, jeg vet jeg kan lage en selv, men er for lat og håper noen med litt mer ferdigheter lager en bedre enn det jeg hadde gjort uansett) velger jeg å poste laget jeg håper starter mot Villa her;

Ospina

Bellerin-Chambers-Kos-Gibbs

Arteta

Ox-Ramsey-Cazorla-Sanchez

Welbeck

 

Arteta har noe å bevise, like greit at han får sjansen til å gjøre det nå. Mertesacker et stykke unna formen, samme med Özil. Håper Poldi får mer enn 10-20 min i denne kampen. Han hadde en god sjanse mot Dortmund.

Ramsey er også et stykke unna formen, men han er en potensiell matchvinner. Cazorla og Ox sine siste innhopp har vært friske og jeg synes de fortjener sjansen fra start nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...