Jump to content

2014.09.16 Borussia Dortmund


Polljen

Recommended Posts

Borussia Dortmund borussiadortmund.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal



Tirsdag 16. september 2014, kl. 20.45, Signal Iduna Park


Gruppespill Champions League, første runde.




Vi er inne i en periode av sesongen der det er få dager mellom hver kamp og der vi etterhvert vil få se om troppen vår er bred nok når det gjelder "kvalitet". Vi møter Dortmund for tredje gang på fire år i CL, og resultatmessig så har det vært relativt jevnt i de innbyrdes oppgjørene de to tidligere sesongene med to seiere til Arsenal, en til Dortmund og en uavgjort. Dortmund var i enkelte medier spådd å få en litt dårligere sesong ettersom viktige spillere har forlatt klubben, men ligger så langt på tredjeplass i Bundesliga etter to seire og ett tap.Jeg forventer uansett en tøff bortekamp i Tyskland.



I utgangspunktet så forventer jeg at vi stiller med samme formasjon som vi startet med mot City på lørdag., Men med noen endringer defensivt. Jeg hadde gjerne sett et par endringer på midtbane/ving, men jeg tviler på at Wenger endrer så mye på de elleve som starter. Jeg skulle gjerne fått sett hva Ospina kan utrette mellom stengene, men om dette er den rette kampen til å "teste" han ut, vet jeg ikke. Jeg synes ikke at Monreal har spilt seg ut av laget, men når Gibbs nå er klar så forventer jeg å se han på banen snart. Om det blir i denne kampen eller mot Villa til helgen er jeg usikker på.



Forventet lagoppstilling:



Szczesny


Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs


Arteta


Sanchez - Ramsey - Wilshere - Özil


Welbeck




Som nevnt over så skulle jeg gjerne sett noen flere endringer. Jeg vil forsåvidt gjerne ha med Wilshere videre, men jeg vil ha en "ballfordeler" inn sentralt. Siden Arsenal spiller såpass "smalt" med sin midtbane, der backene er våre vinger, så er det ikke noe i veien for at både Wilshere og Ramsey er i startoppstillingen og at Wilshere "offisielt" tar vingplassen jeg har satt OX opp på. Men for min del så er det viktig å få enten Cazorla eller Özil inn sentralt på offensiv midtbane.


Min ønskede lagoppstilling er:



Szczesny


Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs


Ramsey/Wilshere - Arteta


Sanchez - Cazorla - OX


Welbeck



(Om dette her settes opp i 4-1-4-1 eller 4-2-3-1 tror jeg ikke har noen praktisk betydning)


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Cazorla - Alexis

Welbeck

---------------------------------

Skulle veldig gjerne sett dette laget og formasjonen mot Dortmund.

 

Forventer dog det laget her:

 

Szczesny

Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta

Cazorla - Wilshere - Ramsey - Alexis

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Cazorla - Alexis

Welbeck

---------------------------------

Skulle veldig gjerne sett dette laget og formasjonen mot Dortmund.

 

Forventer dog det laget her:

 

Szczesny

Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta

Cazorla - Wilshere - Ramsey - Alexis

Welbeck

 

Tipper Monreal for Gibbs, Özil for Cazorla og Flamini for Arteta.

Gleder meg veldig til Arteta får starte igjen for jeg mener at denne formasjonen er som skreddersydd til han. Spesielt med raskere spillere som Wilshere og Ramsey rundt seg. Litt slik som Pirlo har Vidal og Pogba(eventuelt Marchisio) rundt seg så italieneren får konsentrert seg om å tre pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Om chambers nå (småskader eller ei) ikke kan stille, ser vi prisen vi må betale for at Wenger ikke kjøpte inn dekning der bak. Det er CL, borte mot Dortmund; håper vi karrer med oss en uavgjort som absolutt ikke er dårlig borte i CL sammenheng. Kampene hjemme må bare vinnes.

Link to comment
Share on other sites

"Ryktene" sier at Monreal ikke er med til Tyskland, mens Chambers er med dit selv om han fremdeles er litt usikker.

 

on the team news…

Monreal didn’t travel and we have a little problem with Chambers but he should be alright. Monreal has a back problem, he should be available on Friday. We’ll assess Chambers tomorrow morning. At the moment he’s 50/50 with tonsillitis.

 

Monreal can play centre back and we also have Bellerin who I think is now ready to play.

 

Så ser ut til at en av mine favoritter får sjansen nå veldig snart.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin who I think is now ready to play.

 

Så ser ut til at en av mine favoritter får sjansen nå veldig snart.

Utvilsomt en spennende spiller, men ikke mot Dortmund borte. Hull, Burnley, WBA, QPR, Anderlecht og Galatasaray er motstandere spanjolen gjerne kan få prøve seg.

Liker spillertypen, veldig Dani Alves-ish

Link to comment
Share on other sites

Utvilsomt en spennende spiller, men ikke mot Dortmund borte. Hull, Burnley, WBA, QPR, Anderlecht og Galatasaray er motstandere spanjolen gjerne kan få prøve seg.

Liker spillertypen, veldig Dani Alves-ish

 

Vi har særdeles lite annet å velge i. Hva skal vi da gjøre? Ta Flamini på høyrebacken? Coquelin? Chambers? Sistnevnte er minus Besiktas kampen totalt uerfaren i CL han også og like gammel som Bellerin. Ved siden av dette har han de få gangene han har spilt på høyrebacken vår blitt tatt på tempo flere ganger på tross av lite spilletid.

 

Med Debuchy ute og Chambers attpåtil usikker så blir det selvsagt en ilddåp for Bellerin, men nå møter han ikke Marco Reus i morgen heller. Da er jobben vesentlig mye enklere. Samtidig så har Dortmund en meget uerfaren venstreback i Durm selv. Er noen år eldre enn Bellerin, men har knapt to dusin kamper for Dortmund på seniornivå. Og med potensielt Chamberlain (håper jeg) eller Alexis på høyrekanten så vil Dortmund ha mye å tenke på bakover selv hvis vi har to fartsmonstre på høyresiden.

 

Er personlig ikke så urolig for akkurat dette. Har tro på at Bellerin vil gjøre en god jobb hvis han debuterer i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Vanskeleg bortekamp, viktig å tette bakover.

 

Szczesny

Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Chamberlain - Ozil - Alexis

Welbeck

 

Sikkert mange som ikkje er enige i Ozil, ref. kritikk i det siste. Dersom ikkje Arsenal kan nytte han sentralt eller på høgre flanke så vil ein til tider få svingande prestasjonar. Tykkjer likevel at Arsenal spelar betre med Ozil på laget. Både Alexis og OX har motor og hurtigheit til å jobbe bakover ved behov. 1 poeng er godkjent borte mot Dortmund.

Link to comment
Share on other sites


#Arsenal team to play Dortmund: Szczesny, Bellerin, Koscielny, Mertesacker, Gibbs, Arteta, Wilshere, Ramsey, Alexis, Ozil, Welbeck #BORvAFC




#Arsenal subs: Ospina, Chambers, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Campbell, Podolski #BORvAFC


Link to comment
Share on other sites

Herlig å ha Welbeck på topp hvertfall. Er såpass rask og sterk at på tross om vi "måker" opp ballen så har vi en "ut"-ball med han på topp.

 

Men, vi spiller med ekstremt høye skuldere så langt. Satser på at vi får roet ned spillet nå snart og får opp litt av rytmen vår og spillet vårt litt.

Link to comment
Share on other sites

Arteta har virkelig ikke hengt med så langt. Kamprusten og sliter generelt sett med høyt tempo. Hadde dog nettopp litt uflaks med at det ble blåst på en ren takling, men generelt sett har han vært svak så langt i kveld. Veldig synd mtp. at han er den eldste spilleren vi har på banen + at han er vår kaptein. Forventer at han skal ta ansvar og lede gutta der ute.

Link to comment
Share on other sites

Er altfor lett å rulle opp forsvaret og midtbanen vår. Blir veldig med tempoproblemer med Arteta som defensivt anker. Og posisjoneringa til Wilshere er forferdelig dårlig. Bellerin er ikke helt klar for dette nivået enda virker det som, men han blir veldig isolert på høyresiden der. Özil og defensiv posisjonering er jo ikke akkurat skremmende for motstandere.

 

Er uten tvil lett å se at vi mangler en skikkelig DM som kan ta plassen der....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...