Jump to content

2014.09.16 Borussia Dortmund


Polljen

Recommended Posts

Mangler en playmaker på midten til å roe tempoet. En defensiv midtbanespiller som kan være litt "bauta" der ute og tillate playmakeren vår å være effektiv.

 

Ramsey ligger ikke dypt nok til å kontrollere spillet og Wilshere er for ivrig på å komme seg fremover. Ikke vært dårlig, men han er ikke en spesielt god playmaker selv om han er en god pasningsspiller. Arteta er rett og slett for treig på absolutt alt i dag og klarer heller ikke å være den dype playmakeren vi ser ut til å mangle utpå der.

 

Syntes ikke Bellerin har vært ille etter at han ble vant til tempoet i kampen. Ligget litt høyt til tider, men grunnen til at han ikke har rukket frem er fordi lagkameratene hans har spilt vekk ballen når han har gjort løp fremover. Attpåtil har han Özil på sin side som ikke akkurat er verdens beste defensivt (selv om han har vært brukbar i dag). Syntes Bellerin har klart seg godt så langt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Der satt den ja.. men helt ærlig så burde Dortmund hatt minst et par mål her allerede.

 

En ting jeg må nevne: Skjønner ikke hvorfor Wenger vil ha Ramsey så høyt i banen. Der hvor han dominerte i fjor var nettopp på det defensive samt det offensive. Nå er han bare med på det offensive og det passer han helt klart ikke som "all-action-midfielder".

Link to comment
Share on other sites

Det virker som at det er en Arsenalmidtbane som aldri har spilt sammen før. Spillere som er allergiske mot ballen og som gjør sitt beste for å holde prosenten for ballinnehav lavest mulig.

Forsvaret er litt mindre dårlig enn de som er på midten, og det er vel bare en "ubrukelig" polakk som har gjort at vi BARE ligger ett mål under.

 

I nok en kamp så er tydeligvis Cazorla og Ox ikke gode nok til å starte en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett ikke bra nok, og det er spillerne som må ta ansvar for dette. Dortmund er også veldig hissige og aggressive, og det gjør det vanskelig for å etablere et spill. Ekstremt heldige som kun ligger under 1-0. Minner meg faktisk veldig om Anfield forrige sesong, da vi heller ikke klarte å sette i gang spill, men mistet ballen i farlige posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere og Ramsey passer fortsatt ikke sammen. Ramsey blir til tider satt ut av kampen siden han ikke får muligheten til å styre bakfra og komme på dype løp. Wilshere er ikke god nok til å spille i den posisjonen han har i kveld. Fryktelig i posisjoneringa og Arteta får ofte ingen hjelp... Skuffende førsteomgang selv om vi kom litt inn i kampen igjen mot slutten før målet. Hadde håpet på en bedre game plan Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har vært inne på foregående sesonger: Jeg føler vi har et vesentlig bedre lag tilgjengelig enn det som møter opp der ute. Hva det kommer av er vanskelig å si, men jeg vil påstå at formasjon og enkelte spillere ute av posisjon bidrar til å ødelegge en del og at det fører til at vi nå underpresterer som lag.

 

Dortmund er gode de, men med alle de spillerene de har utilgjengelige så skorter det en del på kvalitet. Så de satser istedet på hard innsats. Noe som forsåvidt kan funke veldig godt, men Arsenal burde rett og slett takle dette bedre. De spillerene vi har er gode nok til å spille under såpass høyt press, men det virker nesten som om de ikke forventet at Dortmund skulle gå ut i et slikt tempo og de virker rett og slett sjokkerte og vet ikke helt hva de skal gjøre.

 

Dårlig forberedelse og analyse av motstanderen muligens? Virker som om vi skal spille "vår fotball" uansett hvem vi møter. Noe som mot Dortmund fungerte i fjor grunnet katastrofalt dårlig avslutningsteknikk fra deres spillere, men man skulle jo tro at Wenger og Arsenal hadde lært fra forrige gang? Men.. neida! Det samme skjer igjen. Er som å se bortekampen mot Dortmund fra ifjor.

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett ikke bra nok, og det er spillerne som må ta ansvar for dette. Dortmund er også veldig hissige og aggressive, og det gjør det vanskelig for å etablere et spill. Ekstremt heldige som kun ligger under 1-0. Minner meg faktisk veldig om Anfield forrige sesong, da vi heller ikke klarte å sette i gang spill, men mistet ballen i farlige posisjoner.

Spillerne må så absolutt ta sitt ansvar, men er det KUN spillerne som har et ansvar her? Spiller laguttak og formasjoner en mindre rolle?

Link to comment
Share on other sites

Wojciech kan gå i garderoben med hevet hode. Ikke hans feil at spillerne foran han er helt elendige. En skam at slike elendige giddalause motivasjonsløse spillere skal spille med kanonen på brystet. Vet ikke om det funker med bytter heller for ser ikke helt hvem som har vært noe mindre dårlig enn noen andre...

Skuffende å se at det virker som om Arsenalspillerne er overrasket over BVBs aggressivitet...

Link to comment
Share on other sites

Spillerne må så absolutt ta sitt ansvar, men er det KUN spillerne som har et ansvar her? Spiller laguttak og formasjoner en mindre rolle?

Det er hovedsaklig spillerne det går på her. Det er fryktelig å se på de i kveld, null innsats og guts. Har godtatt tap idag. Blir vel 4/5-0.

Link to comment
Share on other sites

Herlig ass. Fy faen. Jævla amatør fotball fra oss rett og slett.

 

Wenger må gjøre noen jævla grep. Få skikk på den midtbanen!

 

Du tror det bare er å sende inn på noen nye spillere, og så plutselig er midtbanen komplett? Nei, det er ikke slik. Wenger er med disse gutta hver eneste dag, og han plukker selvfølgelig ut de spillerne han mener kommer til å passe best. Det er spillerne som har skuffet idag.

Link to comment
Share on other sites

Herlig ass. Fy faen. Jævla amatør fotball fra oss rett og slett.

 

Wenger må gjøre noen jævla grep. Få skikk på den midtbanen!

 

Begynner å lure på hva de gjør på treningene. De kan jo ikke spille sammen.

Hver kamp i 5-6 år har jeg tenkt at nå må det snart snu. Nå må Arsenal snart spille god fotball igjen, men nå er det nok. Får bare innse at Arsenal ikke er et topp 10 lag i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Du tror det bare er å sende inn på noen nye spillere, og så plutselig er midtbanen komplett? Nei, det er ikke slik. Wenger er med disse gutta hver eneste dag, og han plukker selvfølgelig ut de spillerne han mener kommer til å passe best. Det er spillerne som har skuffet idag.

 

Og du tror det ikke går ann å gi spillerene instrukser fra sidelinjen eller skifte litt på taktikken?

 

Ikke kom her og lek deg bedreviter. Jeg sa aldri noe om spillerbytte.

Link to comment
Share on other sites

 

Og du tror det ikke går ann å gi spillerene instrukser fra sidelinjen eller skifte litt på taktikken?

 

Ikke kom her og lek deg bedreviter. Jeg sa aldri noe om spillerbytte.

 

 

Beklager hvis du ble fornærmet. Mitt poeng er at hver gang vi spiller dårlig, får Wenger skylda(eller Giroud selvfølgelig). Det er spillerne som skal spille kampen, og hvis de ikke er 100% fokuserte, hjelper det ikke hvor mye Wenger dirigerer. Give him a fucking break.

Link to comment
Share on other sites

Se på den kontringen til Dortmund. De kontrer oss rett i senk. De som ikke ser at dette er måten å spille på med hard jobbing og lynraske kontringer, men heller foretrekker Wenger sin spillestil blir jeg bare oppgitt over. Nå er jeg der at jeg bare drømmer om tiden da Wenger gir seg. Så oppgitt er jeg faktisk. Måtte den tiden komme snart.

Link to comment
Share on other sites

Vi blir så til de grader rundspilt i denne kampen at det er direkte flaut. Blir en blytung sesong for oss i år tror jeg.

 

Dette skjedde forrige gang vi møtte Dortmund borte også. Dette kommer ikke av at spillerene våre er dårlig eller noe slikt, men det kommer av hvordan vi forbedereder oss til kampen og legger opp taktikk. Mot Dortmund så klarer rett og slett ikke Wenger å finne en god taktikk dessverre. Hjemme har vi vært litt mer heldige, men til og med der har vi blitt rimelig overkjørt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...