Jump to content

2014.09.16 Borussia Dortmund


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Nærmest en skam at Arteta er kaptein. Skal faen ikke være mulig for en så erfaren spiller som han å gjøre nybegynner feil som det der!

 

Det at Wenger ikke hentet inn en DM blir bare et større spørsmålstegn etter hver bidige kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette skjedde forrige gang vi møtte Dortmund borte også. Dette kommer ikke av at spillerene våre er dårlig eller noe slikt, men det kommer av hvordan vi forbedereder oss til kampen og legger opp taktikk. Mot Dortmund så klarer rett og slett ikke Wenger å finne en god taktikk dessverre. Hjemme har vi vært litt mer heldige, men til og med der har vi blitt rimelig overkjørt.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Wenger er for naiv, tar ikke seriøst oppgaven med å kunne forsvare seg skikkelig når man spiller fotball. Samtidig går angrepspillet alt for tregt og ender for ofte med balltap. Dette er Arsenal de 10 siste årene i et nøtteskall faktisk, det kommer ikke til å endre seg under Wenger tror jeg. Helt håpløst når vi møter gode lag og blir avkledd.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så mye juniorfeil vi gjør. Jeg blir rett og slett forbanna av å se på det her! Wenger, du har virkelig en jobb å gjøre om du skal fortsette å ha noe som helst støtte fra denne karen. Det er DITT ansvar å få spillerne til å møte opp. Hvis ikke du gjør noe drastisk er jeg redd 4. plassen ryker i år.

Link to comment
Share on other sites

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Wenger er for naiv, tar ikke seriøst oppgaven med å kunne forsvare seg skikkelig når man spiller fotball. Samtidig går angrepspillet alt for tregt og ender for ofte med balltap. Dette er Arsenal de 10 siste årene i et nøtteskall faktisk, det kommer ikke til å endre seg under Wenger tror jeg. Helt håpløst når vi møter gode lag og blir avkledd.

 

Dessverre ja. Som jeg har nevnt tidligere så har Wenger de siste årene hentet inn spillere som Alex Oxlade-Chamberlain, Özil, Sanchez og Welbeck. Alle spillere som har fart og teknikk i bøttevis. Allikevel så klarer ikke Wenger å få det beste ut av noen av disse (Sanchez og Welbeck må selvsagt få mer tid), men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner mye av hvordan Wenger vil spille fotball og hvordan han setter opp laget og taktikken sin.

 

Jeg føler det laget her er vesentlig bedre enn hva de presterer, men jeg tror dessverre ikke at de noen gang kommer til å spille opp mot sitt beste under Wenger.

Link to comment
Share on other sites

 

#Arsenal have Giroud and Debuchy out. #Dortmund without Kagawa, Reus, Gundogan, Sahin, Kirch, Blaszczykowski, Piszczek. Impressive...

Ekstremt glad for at Dortmund har så mange skader. Ville jo vært 10-0 til Dortmund om de var sånn nogenlunde skadefritt.

 

 

Det der blir bare tullete og det vet du sjøl. Kagawa sitter på benken og hadde spilt om han var god nok. Arsenal mangler i tillegg Walcott og Diaby(og ja Diaby er minst like ofte spilleklar som Gundogan som faen ikke har spilt fotball på 18 måneder.) I tillegg spiller vi borte på en av de mest krevende arenaene i Europa, med en 19-åring på høyreback som så definitivt ikke har vist seg å være klar på dette nivået. Vi har også dessverre mistet den beste av de to polske keeperne våre i sommer. Fabianski hadde tatt begge imot i dag...

Link to comment
Share on other sites

Det at vi taper er ikke så ille i seg selv, men måten vi fremstår på er bare flaut og gjør meg så sykt forbanna. Vi visste hva som møtte oss da vi trakk Dortmund. Vi HAR spillere som burde klare å iallefall spille bra i dag. Dessverre fremstår vi verre enn Ludogorets som nesten karret med seg ett poeng på Anfield i dag... Skulle tro det var vi som var CL-debutanter...

Link to comment
Share on other sites

 

Det der blir bare tullete og det vet du sjøl. Kagawa sitter på benken og hadde spilt om han var god nok. Arsenal mangler i tillegg Walcott og Diaby(og ja Diaby er minst like ofte spilleklar som Gundogan som faen ikke har spilt fotball på 18 måneder.) I tillegg spiller vi borte på en av de mest krevende arenaene i Europa, med en 19-åring på høyreback som så definitivt ikke har vist seg å være klar på dette nivået. Vi har også dessverre mistet den beste av de to polske keeperne våre i sommer. Fabianski hadde tatt begge imot i dag...

 

Kagawa sitter på benken fordi han pådro seg en krampe i forrige ligakamp. Ikke fordi han ikke er god nok. Så lykke til med å fremstå med som tullete når du tydeligvis ikke har peiling på ting som det der.

 

Sant nok at Walcott mangler. Det var en blings fra meg (og fyren på twitter jeg linket til). Gundogan har heller ikke vært ute i 18 måneder, men nå akkurat et år. Ellers pleier han å spille adskillig mye mer fotball enn hva Diaby gjør. Diaby har spilt 179 kamper over 9 sesonger mens Gundogan har spilt 134 over 5. Så igjen: Du er ute og kjører.

 

Bellerin er uerfaren ja, men tror du burde ta en titt på det laget Dortmund stilte med i kveld. De mangler begge førstevalgene på backene og stilte med en meget uerfaren venstreback i kveld selv. Samtidig var heller ikke Bellerin grunnen til at vi tapte i kveld, så det blir en veldig dårlig unnskyldning fra din side.

 

Hadde virkelig Fabianski tatt begge målene i dag? Flott synsing. Tipper at Walcott hadde banket inn 14 mål selv jeg hvis han hadde vært tilgjengelig i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrytt av de kjøpene som Wenger har gjort og det står jeg ved, men hva hjelper det med gode kjøp når laget ikke klarer å utnytte deres kvaliteter.

 

Nå når vi har fått raske spillere som kan dekke både ving og spissposisjonene, så fjerner Wenger posisjonen der vi burde ha en spiller som kan styre det offensive spillet og fore våre raske spillere med "gode" baller. Det er visst bedre å flytte slike spillere ut på vingen der de gjør en heller middels jobb.

 

Arsenal har som sagt gjort flere gode spillerkjøp som bør forsterke laget, men jeg er overbevist om at det vi kommer til å slite med er mangelen på en "ekte" DM og her har Wenger til tross for det positive på overgangsmarkedet gjort en gedigen tabbe slik jeg ser det.

 

Når det gjelder dagens kamp så er jeg ikke i tvil om at spillerne også fortjener en god del pepper, og når det er slik at en eller to spillere svikter så er det enkelt å finne rett person å rette kritikken i mot. Men når det kommer en kollektiv kollaps, som i dag, da er det vanskelig å bare kritisere spillerne. Når det kollektive svikter så tyder det på at det også er noe fundamentalt som svikter blant den/de som har ansvaret for laget. I en kamp som denne så ser vi tydelig at 4-1-4-1 ikke fungerer og jeg håper at vi mot Villa er tilbake i 4-2-3-1 og med Cazorla som den som skal styre vårt offensive spill.

 

Når det gjelder polakken så synes jeg han var glimrende før pause, noe mer ujevn og uvøren etter pause. Jeg ser gjerne at Ospina får prøve seg mot Villa til helgen.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg spiller vi borte på en av de mest krevende arenaene i Europa

Som spiller en type fotball vi ikke er gode nok mot pdd. Vi slet også mot Leicester sin pressing og det er eksempel etter eksempel på at vi presses fra ballen og motstanderen får kontre inn mål.

 

Mertesacker og Özil kan gjerne starte neste kamp på benken om spillermateriellet tillater det, Ramsey under pari IGJEN, Sanchez dårlig, men prøver.

Gibbs og Arteta ikke helt klare igjen etter skadeopphold og manglende matchfitness blandet med manglende fart måtte jo straffe seg mot et lag som Dortmund for Arteta.

Szczesny på bærtur gang etter gang, men redder seg inn med gode redninger bakover.

 

Bellerin lå som forventet stort sett ett steg bak og befant seg feilposisjonert store deler av kampen, kan godt få sjansen mot Villa dersom det fører til at Chambers går inn i midtforsvaret med Koscielny, men ser heller en Flamini der.

 

Skjønner ikke hvorfor Ramsey på død og liv skal forsvares med at han passet bedre i fjorårets formasjon, de fleste feilene han har gjort i år har vært ENKLE pasningsfeil, men han har likevel klassen til å treffe på en 50-meters langpasning etter han slår en 6-meters pasning feil, så tror han bare må terpe på basics og komme seg i form igjen.

 

Wilshere og Welbeck skal ha credz for at de prøver, kanskje blir det for trangt og vanskelig i blant, men prøver å sette fart mot et Dortmund-lag der de fleste av lagkameratene stod og ventet på ballen.

 

WS - 6

Bellerin - 3

Mertesacker - 4

Koscielny - 6

Gibbs - 4

Arteta - 4

Sanchez - 4

Wilshere - 6

Ramsey - 5

Özil - 3

Welbeck - 5

 

Vil også påpeke at mot lag som presser så hardt og bra som Dortmund ville Cazorla vært den perfekte spilleren å starte med, nærteknikken hans gjør at han kan ta seg forbi rusende motstandere og at han er ambidextrous gjør at å sette press på han blir vanskeligere.

 

Ox kom innpå og satt fart i laget, synes han har gjort det stort sett hver gang jeg har sett han i det siste og han bør snart få årets første start.

 

Podolski deltok også, fikk en stor sjanse også, men var uvanlig lite klinisk, har dog evnen til å være på rett sted til rett tid og han kommer til å utgjøre en god del målpoeng for oss i år også, det er jeg helt sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrytt av de kjøpene som Wenger har gjort og det står jeg ved, men hva hjelper det med gode kjøp når laget ikke klarer å utnytte deres kvaliteter.

 

Nå når vi har fått raske spillere som kan dekke både ving og spissposisjonene, så fjerner Wenger posisjonen der vi burde ha en spiller som kan styre det offensive spillet og fore våre raske spillere med "gode" baller. Det er visst bedre å flytte slike spillere ut på vingen der de gjør en heller middels jobb.

 

Akkurat dette er det jeg har mest vansker med å få forstå. På tross av at Özil ikke hadde de beste spillerene å jobbe med for å spille på sin største styrke så fungerte laget generelt sett veldig bra.

 

Vi hadde Arteta og Ramsey dypt på midten som mot alle lag under topp 5 som oftest fungerte ekstremt godt. Og ikke bare nok med det, men vi karret til oss resultater gang på gang på tross av å ha en "passasjer" som offensiv midtbane og med Wilshere, Cazorla, Podolski og Gnabry på kantene og Giroud som spiss.

 

Hvorfor når alt ligger til rette for at en spiller som Özil skal begynne å dominere skifter man formasjon og taktikk? Hvorfor tar man forrige sesongs beste spiller og flytter han ut av posisjon hvor han blir mindre innflytelsesrik (Ramsey)? Hvorfor etterlater man en allerede temposvak Arteta totalt isolert i en ny formasjon når han allerede slet med det defensive ansvaret forrige sesong på tross av at han hadde en utmerket Ramsey ved siden av seg?

 

Jeg er ikke imponert rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

De mangler begge førstevalgene på backene og stilte med en meget uerfaren venstreback i kveld selv.

Siden du svarte på måten du svarte til Tangen vil jeg påpeke at venstrebacken Schmelzer er et soleklart førstevalg i Dortmund, strålende venstreback. Durm spilte bare venstreback siste 11 minuttene når kampen var avgjort for lengst.(Før det var han på høyre)

Link to comment
Share on other sites

 

Det der blir bare tullete og det vet du sjøl. Kagawa sitter på benken og hadde spilt om han var god nok. Arsenal mangler i tillegg Walcott og Diaby(og ja Diaby er minst like ofte spilleklar som Gundogan som faen ikke har spilt fotball på 18 måneder.) I tillegg spiller vi borte på en av de mest krevende arenaene i Europa, med en 19-åring på høyreback som så definitivt ikke har vist seg å være klar på dette nivået. Vi har også dessverre mistet den beste av de to polske keeperne våre i sommer. Fabianski hadde tatt begge imot i dag...

Word!

 

Jævlig mye dårlig, likevel en timinutters periode i hver omgang der vi viser det vi er laget av. Dette er kanskje den minst viktige kampen å vinne gjennom hele sesongen. Ingen krise at det blir tap her. Jeg føler meg trygg på at vi går videre fra gruppesepillet likevel.

 

Ps! Szcz er, og har alltid vært, ubrukelig.

Pss! Vi manglet også Chambers

 

BE

In Ospina we trust

Link to comment
Share on other sites

Siden du svarte på måten du svarte til Tangen vil jeg påpeke at venstrebacken Schmelzer er et soleklart førstevalg i Dortmund, strålende venstreback. Durm spilte bare venstreback siste 11 minuttene når kampen var avgjort for lengst.(Før det var han på høyre)

 

Skulle stå høyreback der istedet for venstreback.

 

Men, Dortmund spiller veldig ofte med Blaszczykowski og Piszcek på backene, men du har riktig at Schmelzer som oftest er å finne på venstrebacken.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke gi 6 til han som var skyld i begge baklengs!

 

+1

 

Koscielny og Mertesacker var ræva i dag. Hjalp selvsagt ikke at Wenger hadde satt opp laget med to meget offensive backer og en gamling på midten som var meget kamp rusten og som er treig som ei snegle, men fortsatt så var det ekstremt mye naivt forsvarsspill fra våre to midtstoppere.

 

Ellers er det ironisk at keeperen vår nok en gang får gjennomgå. Ja han driter seg ut på mål nummer 2, men han var jaggu grunnen til at vi ikke lå under med minst 2-3 mål til pause også. Forsvaret i dag sviktet totalt (igjen!) sammen med midtbanen, men igjen er det altså Szczesny som skal få all skyld.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...